Permalänk
Medlem

Simultankapacitet

Tja, tja tja tja tja...

Jo, jag är på G att blir tunneltågförare i Stockholm och för att bli det krävs en del tester och skit, bl a ett simultankapacitetstest *phew* och då undrar jag om någon har nåt tips om nån hemsida eller nåt program som man kan öva upp detta på?

Permalänk
Medlem

http://www.officer.nu/

Har en svägerska som nyss fick anställning på banverket .. ska bli lokförare.
Måste ju vara ungefär likadant, eller? Här övade hon iaf.

Mvh

Permalänk
Medlem

Jag har gjort ett test som kollar ens simultanförmåga när jag skulle bli pilot och då skulle man ha koll på först 3, sen 4 och till sist 6 faktorer.

I ens hörlurar var det massa radioprat, och varje gång nån sa 'Flight Level' skulle man trycka på en knapp. Framför datorn skulle man hålla ett plan i mitten av skärmen samtidigt som man höll koll på 4 instrument runt omkring som ändrade variablar hela tiden. Man skulle hålla instrumenten inom vissa parametrar. Höll på i en halvtimme ungefär.

Är nog inte likadant hos er i lokförarbranschen men du kan nog förvänta dig att det blir stressigt. Mitt tips är att hålla dig lugn, när/om du känner att det blir för mycket, ta då några andetag och börja om helt enkelt. Du löser det, håller tummarna.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av getskägg
http://www.officer.nu/

Har en svägerska som nyss fick anställning på banverket .. ska bli lokförare.
Måste ju vara ungefär likadant, eller? Här övade hon iaf.

Mvh

Det där testet måsta ha det tråkigaste/längsta intro jag vart med om. För att inte tala om krystat med rösten...

Edit**
För att inte tala om att den där röda pricken laggade efter så mycket att det nästan borde räknas som två saker bara att flytta den.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Fy tusan... trodde att jag var riktigt kass på spatialt tänkande tills jag insåg att inte alla tecken rendrerades på kuben på officer.nu
Hade iallafall full stapel på simultanförmåga

Mitt tips är att du helt enkelt tränar på att göra flera saker samtidigt irl.
Ex. laga mat + lös korsord eller liknande + lyssna på någon bra ljudbok. Borde vara rätt så rolig träning för simultanförmågan.
Om det är för lätt så kan du ju alltid börja med att göra något varje gång de säger något specifikt ord i ljudboken.

Permalänk
Medlem

officertestet hade varit guld om man kunde välja direkt vilket test man vill göra och återgå till något man tidigare gjort. nu ska det snackas en jävla massa och det går sååå långsamt.

har tagit in allt ni skrivit och det mesta verkar bara tyda på att ta det lugnt under testets gång. jag hoppas verkligen det går bra!

Permalänk
Medlem

Så ni vet så finns det flera "tester" från Försvaret; http://aspirant.nu/ för att nämna en.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

kubhelveten... första och andra delarna på varje test brukar gå alldeles utmärkt, tredje fattar man inte ett dugg av. utom den med kulan som skulle gå stoppas på väggarna, den var lätt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Det där testet måsta ha det tråkigaste/längsta intro jag vart med om. För att inte tala om krystat med rösten...

Edit**
För att inte tala om att den där röda pricken laggade efter så mycket att det nästan borde räknas som två saker bara att flytta den.

Hehe .. jo jag vet. Dock .. hon fick ju jobbet ..
(50+ år & jobbat på kyrkogården i hur länge som helst innan.)

Mvh