Två frågor ang. Inet.se Postförskott.

Permalänk
Medlem

Två frågor ang. Inet.se Postförskott.

Hejsan ska precis handla min dator på postförskott från Inet.se. Någon som gjort det förut och vet att det går bra?

Sen en fråga som jag måste veta, hur länge kan ett paket ligga på posten? Är borta i en vecka och tänkte beställa datorn nu så jag undrar hur lång tid kan den ligga på posten innan de skickar tillbaks det?

Visa signatur

Intel E8500 E0 3.16GHZ @3.5GHZ | Corsair VX550W | Sapphire HD4870 512mb 810/1100 | Asus P5Q-E 1406 Bios | Antec Three Hundred | XMS2 Corsair 2x2GB PC-6400 800mhz | WD Caviar Blue 640GB 7200RPM 16mb | Windows Vista Home Premium 64-bit SP1

Permalänk
Medlem

Kör på paketet kan ligga ett bra tag

Visa signatur

Riktiga män luktar diesel

Permalänk
Medlem

Vad menas med ett bra tag?

Visa signatur

Intel E8500 E0 3.16GHZ @3.5GHZ | Corsair VX550W | Sapphire HD4870 512mb 810/1100 | Asus P5Q-E 1406 Bios | Antec Three Hundred | XMS2 Corsair 2x2GB PC-6400 800mhz | WD Caviar Blue 640GB 7200RPM 16mb | Windows Vista Home Premium 64-bit SP1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xoxo
Vad menas med ett bra tag?

max 2 veckor är det

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

jag tror det är 3 veckor, sen får man förseningsavgift om jag inte har fel för mig kan bero lite på vart man handlar men en vecka kan de ligga, utan några bekymmer!

Visa signatur

Riktiga män luktar diesel

Permalänk
Medlem

Det brukar vara ca. 14 dagar (Kan dock bero på utlämningsstället!). Dock så tror jag inte man får en förseningsavgift. Utan (vi säger 14dagar) efter ca. 1 vecka så får man en påminnelse avi. Hämtar man inte ut den så skickar dom tillbaks paketet och man får väl hem en räkning för att man inte hämtade ut paketet. Ialf. Hur jag uppfattat det. Men 1 vecka ska inte vara nån fara som dom andra skrivit.

MVH

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se
Vill du få cashback vid köp online? Klicka här och få 50kr av bonusway
Google Pixel 4a | Lenovo IdeaPad 15ARH05

Permalänk
Medlem

Enligt postens egna produktblad som finns att ladda ner som pdf om postförskott så är det 14 dagar som gäller i grundtjänsten men man kan beställa förlängd "liggetid" som dom kallar det som då gör att liggtiden (som jag skulle vilja kalla det) totalt blir 30 dagar från och med det paketet anländer till ombudet men det kostar extra.

Se: http://www.posten.se/ptm/ptm_do.jsp?action=getFactSheetList

Under: Tjänst P-Ö -> Postförskott -> Produktfolder för Postpaket

Permalänk

Stora paket hålls i 2 veckor hos postombudet, medans mindre försändelser (exempelvis skrymmande brev eller dyl.) hålls i 4 veckor.

Visa signatur

Main: Intel i7-9700K | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair Vengance 16GB 3200mhz | ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | Asus GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC | Asus ROG Swift PG329Q 32"

Permalänk
Medlem

Ok tack så mycket för alla svar! Vill ge TVÅ TUMMAR UPP åt Inet.se. Jag gjorde en beställning igår klockan 15.00 och idag 15.17 anlände mina paket. Snabb leverans och grym serviece! Hoppas bara alla produkter är där!

Visa signatur

Intel E8500 E0 3.16GHZ @3.5GHZ | Corsair VX550W | Sapphire HD4870 512mb 810/1100 | Asus P5Q-E 1406 Bios | Antec Three Hundred | XMS2 Corsair 2x2GB PC-6400 800mhz | WD Caviar Blue 640GB 7200RPM 16mb | Windows Vista Home Premium 64-bit SP1

Permalänk

Hejsan! snor tråden lite...
Det är så här att jag har kvar gamla semester pengar ( Euro och NoK).
tänkte höra ifall de är någon som vet ifall man kan betala postförskott med annan valuta än krona?
Kändes drygt att hålla på att växla via banken osv när chansen är större att jag kan klicka hem nå onödig data grej istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipmage:

Hejsan! snor tråden lite...
Det är så här att jag har kvar gamla semester pengar ( Euro och NoK).
tänkte höra ifall de är någon som vet ifall man kan betala postförskott med annan valuta än krona?
Kändes drygt att hålla på att växla via banken osv när chansen är större att jag kan klicka hem nå onödig data grej istället

Har jag svårt att tänka mig.

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipmage:

Hejsan! snor tråden lite...

Du "lånar" en 6 år gammal tråd för att ställa en helt ny fråga...?

Varför inte bara göra en helt ny?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipmage:

Hejsan! snor tråden lite...
Det är så här att jag har kvar gamla semester pengar ( Euro och NoK).
tänkte höra ifall de är någon som vet ifall man kan betala postförskott med annan valuta än krona?
Kändes drygt att hålla på att växla via banken osv när chansen är större att jag kan klicka hem nå onödig data grej istället

Bara gå till banken och sätt det på ditt konto.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk

Kunde tydligen inte göra en egen tråd, så jag tog någon som var lite relaterad iaf

Permalänk
Medlem

Nej det går inte, pengarna går via ombudets kassa och inte direkt till posten.
Så om inte butiken/affären/tobaken/kiosken/osv inte tar betalningar i Nok och Eur vanligen tar dom det inte heller för postförskott.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av filipmage:

Hejsan! snor tråden lite...
Det är så här att jag har kvar gamla semester pengar ( Euro och NoK).
tänkte höra ifall de är någon som vet ifall man kan betala postförskott med annan valuta än krona?
Kändes drygt att hålla på att växla via banken osv när chansen är större att jag kan klicka hem nå onödig data grej istället

Om du är hungrig kan du betala med euro på max och McDonalds