Dead Space - Vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

Dead Space - Vad tycker ni?

Dead Space. Vad tycker ni om spelet?

Hittils har jag bara spelat 30 min in i spelet. Men jag tycker om det väldigt mycket! Dock lite krånglig hantering i inverteringen.

Fungerar väldigt bra och flyter på väldigt bra på mitt system med allting på i 1280x800 (Vista 64), undantag AA, Bloom och Blur.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Tja spelat det själv i 1280x960 med allt på max och AA o AF och flyter väldigt bra ( med samma gkort som du har ^^ ) Runt 50-85 FPS hela tiden.

Spelet är förövrigt mycket bra, bara på Kappitel 8 av 12 än så länge men man blir fortfarande skrämd och får panik ack så ofta

Dock själva spelet i sig är igentligen bara en standard shooter, finns inte så mycket bra eller dåligt alls att säga om det.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

Det är köttigt iaf. Jag har bara spelat en timme eller så dock.

Permalänk
Medlem

Är det skrämmande och pulsväckande som trailers visar ? Dock så är jag inte så mycket för att döda aliens av lustiga former sådär.. då är det roligare att döda zombies eller människor i spel
Spelade Doom3 ca 3h och tröttnade just pga att det började spåra ur med mer o mer märkliga varelser.. och massa tråkiga plasma vapen.. men men, det är jag det

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Visst, det är ett mäktigt spel. Som nämnt sedan innan så har man inte hunnit komma så långt än, men än så länge har det varit guld för mig. Dock inte så skrämmande som jag hade hoppats på men jag börjar väl bli för gammal för sånt här antar jag ;). Ska bli kul att se filmen som spelet är baserat på efter man har spelat klart dvs.

Permalänk
Medlem

jag gillar det, påminner om System Shock

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja ändra inställningarna så att man kan gå med pilarna, istället för wasd. Men lyckas inte göra det, går det o fixa på nått sätt???

om inte så tycker jag spelet e en kass portning till PC...

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Medlem

Snark tyckte jag.

Permalänk
Inaktiv

Riktigt bra, spelet är även sjukt optimerat. Maxar allt i 1440x900 med datorn i sign. Spelet laddar fort, när man sparar spelet tar det inte mer än en sekund, det är knappt några laddningtider (bara mellan de olika kapitlen även dessa laddtider är sjukt korta )

Spelet är även sjukt läskigt imo.

Har kommit till chapter 6.

Permalänk
Medlem

Har bara spelat i ungefär en kvart, såg även Dead Space Downfall innan jag började spela.

Tycket det verkar coolt, bliir riktigt skrämd men jag kan tänka mig att det blir lite enformigt längre in.

Bra optimerat är det väl kanske inte, jag menar, svarta korridorer.. komigen.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Jag gillar varken spel i 3:e person eller konsolspel. Dead Space är ren konolportning med seg mus och "savestations". Började svära redan efter nån minut att de pajjat spelet så mycket för att de inte införde 1:a person vilket begränsar vyn samt sänker spel/närvarokänslan...De kunde ha blivit riktigt bra annars då det är snyggt och detaljerat!

Kass menysystem, irriterande filmer som poppar upp i luften, äcklig styrning där musen känns nästan som en gamepad då axlarna verkar anpassade att röra sig bara upp och ner och åt sidorna coh äcklig kopieringsskydd gör att jag avråder alla från att köpa detta till PC.

Däremot kommer nog folk som gillar konolspel att gilla Dead Space med så köp det till konsol istället. Det är där spelet hör hemma helt enkelt de de verkar knappt gjort nåt för att anpassa det till PC.

Synd för spelet kunde ha blivit väldigt bra!

Permalänk

Håller med ArtMan. Lirar spelet till ps3 just nu och diggar det massor. Men det är just det, ett konsoll-spel. Allting kring spelet andas konsoll.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem

Är detta ett spel som är värt att köpa?
Håller nu som bäst på med FC2 och tänkte vänta på Fall out 3 men är detta ett spel man borde inhandla mellan eller?

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

ArtMan
Bra update! Då får det bli ett köp till 360 istället.

Elmoth
Klart det är värt att köpa!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Testa det igår o fan va läskigt det var. Sitter på helspänn konstant, me likes =P Kameran tar en stund o vänja sig vid men sjukt stämningfullt.

Permalänk

Jag tyckte spelet sög tyvärr, stör mig fruktansvärt på att man inte kan confa knapparna på pc.
musen va seg som en annan påpeka här.
hade hoppats på mer.

Visa signatur

|i5 2500k@4ghz |Gigabyte z68X-ud3h-b3|
Gigabyte HD7970 |16GB corsair xms3 1600 mhz|HDD 2 Tb|

Permalänk

Min någon av en offtopic fråga. Hur fungerar såna spel med handkontroll till PC? Blir det samma "upplevelse" som till konsol? Finns ju en hel del spel som kan tänkas vara skönare på PS, Xbox etc, men hur är det om man nu kopplar en handkontroll till burken egentligen?

Visa signatur

NZXT Hush | Gigabyte GA-MA60G-S3H | Corsair CL4 2Gb | AMD X2 6000+ | XFX 8800GT 512Mb | WD Caviar 250Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alcoholica
Min någon av en offtopic fråga. Hur fungerar såna spel med handkontroll till PC? Blir det samma "upplevelse" som till konsol? Finns ju en hel del spel som kan tänkas vara skönare på PS, Xbox etc, men hur är det om man nu kopplar en handkontroll till burken egentligen?

Du kan ta en helt vanlig 360-kontroll, stoppa in den i datorn och spela Dead Space med den. Precis som med övriga Games for Windows-titlar så kommer spelet då automatiskt anpassa sig till den kontrollen.

Om du anser att spelkontroller fungerar bättre än tangentbort/mus så är det ett utmärkt alternativ, spelet fungerar precis lika bra på PC med en 360-dosa som på 360-konsollen.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alcoholica
Min någon av en offtopic fråga. Hur fungerar såna spel med handkontroll till PC? Blir det samma "upplevelse" som till konsol? Finns ju en hel del spel som kan tänkas vara skönare på PS, Xbox etc, men hur är det om man nu kopplar en handkontroll till burken egentligen?

Själv spelar jag Dead Space med en trådad Xbox 360 kontroll. Tycker om känslan att spela vissa spel med kontroll. Bara koppla i kontrollen och spela. Till Vista behövs inga drivrutiner till 360 kontrollen, dock behövs det till XP.

Å andra sidan kan i stort sett varje dator klara av spelet på höga inställningar. Slå av V-sync så kommer man ligga över 60+ med en duglig dator.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Inte lika skrämmande som jag trodde att det skulle vara, vilket jag ser som positivt eftersom jag nu kanske vågar spela hela spelet. Väldigt underhållande och fruktansvärt bra styrning med 360 krontroll kopplad till datorn.

skulle ge spelet 80% men jag är ganska kräsen.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Själv spelar jag Dead Space med en trådad Xbox 360 kontroll. Tycker om känslan att spela vissa spel med kontroll. Bara koppla i kontrollen och spela. Till Vista behövs inga drivrutiner till 360 kontrollen, dock behövs det till XP.

Å andra sidan kan i stort sett varje dator klara av spelet på höga inställningar. Slå av V-sync så kommer man ligga över 60+ med en duglig dator.

...och att stänga av V-sync kan också i många fall fixa problemen med musstyrningen.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth
Är detta ett spel som är värt att köpa?
Håller nu som bäst på med FC2 och tänkte vänta på Fall out 3 men är detta ett spel man borde inhandla mellan eller?

Fallout släpps på Torsdag, så vänta hellre på det än ó köpa dead space i all hast

Visa signatur

[GA-EP35-DS4] [Q6600 2.4GHz] [4096MB] [GeForce GTX 260 896MB] [WD740ADFD 74GB] [Xilence 600W ] [SB 500GB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flambingo
Fallout släpps på Torsdag, så vänta hellre på det än ó köpa dead space i all hast

Väntar på Fall Out....Tar detta spel senare när det inte finns nått annat nytt och roligt... så kommer ju cod5 snart oxå!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk

Jag älskar det , är på ch 12 nu och det är inte mycket kvar. Vad det gäller musen så tycker jag det går bra om man kan ställa in dpi och det kan jag på min så ingen fara här.

Knapparna är inget jag stör mig på ,tycker kontrollerna är ganska bra,ta o testa Alone in The Dark:)

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Jag drog igång det på svåraste och satan va svårt de är! Ammon är slut för länge sedan och nu kutar jag bara som en tok för att inte bli ihjälslagen av alla monster ; )

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk

Medium duger rätt okej. Anemic om du tycker att det är svårt i början då kommer du inte klara de andra senare chapters. Fundera på det för att man kan inte byta svårighetsgraden sen.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Jotack, jag har klurat ut det också. Hur fasen skall man klara det utan ammo? Går ju inte att slå ihjäl dem heller, sega som gummi allihopa.

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

jag tycker spelet är bra, det är originellt och miljöerna är topnotch. Jag menar, man känner sig verkligen ensam på en stor farkost, med mörka korridorer och monster kryllandes i princip var som helst. Instängdhetsskräck. Men det finns ett par grejer som kunde förbättrats,

t.ex. kontrollen till PC:n. Jag har spelat väldigt många spel, både fps samt 3dje personsspel, och detta spel lider av mouseacceleration. Kanske kan man stänga av de, kanske inte. Med problemet menas att när man drar musen sakta, så rör sig siktet väldigt sakta, och ju snabbare du drar musen desto snabbare accelererar siktet åt det hållet. SKITJOBBIGT!

Tycker också att "hoppa till" momenten som utvecklarna lagt in, failar ganska hårt. T.ex. när monsterna ligger på marken och man som spelare ska tro att de är döda, fast kropparna är intakta. Jag menar, DOOH.

Än så länge är jag på chapter 4 på min 360, och på pc har jag bara spelat 30 minuter. Men annars, ett grymt spel.

(spoiler) Tycker också att skjuta-på-asteroid-stället är jävligt onödigt. Ni som spelar på 360/ps3 vet vad jag menar. Jag fick säkert försökta 5-6 ggr innan jag lyckades.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slappyjoe
Jag tyckte spelet sög tyvärr, stör mig fruktansvärt på att man inte kan confa knapparna på pc.
musen va seg som en annan påpeka här.
hade hoppats på mer.

Så det går inte konfa knapparna nånstans??? Det plus rapporterna om seg musstyrning (samt extra minuspoäng för kopieringsskyddet) innebär iallafall att det inte blir något inköp för min del
(jepp, jag är en sån som föredrar piltangenterna före wasd)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Avstängd

jag har fastnat från början "som vanligt.." men det andra monstret man möter på som ligger på golvet sen hoppar upp sen, satan va jag skrek till där, alla på lanet hoppade till xD

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]