Fick hem fel Grafikkort pga felaktig produktinfo (dustinhome)

Permalänk
Medlem

Fick hem fel Grafikkort pga felaktig produktinfo (dustinhome)

Hej Fick hem mitt "HD3650 512 AGP" från dustinhome idag dock till stor besvikelse,hör här: För det första så var det inte "GDD3" som det skulle varit enligt hemsidan & sapphire utan det var "GDDR2" VA? fyfan vad man blir förbannad alltså.

...här har man i dagar/nätter sökt & forskat om detta kort tills ögonen blöder nästan & sedan är det fel fucking graffe kort sån satans otur jämt med allt jag köper (fucking fuck fuckers in fuckland,snart sliter jag sönder kukfläsket i ren ilska,nästan iaf)

...först så tyckte jag det var lite sjyst & coolt när jag beställde det då jag fick sista exemplaret (men tji fick jag) för nu om man kollar kortet hos dustinhome (länkat från prisjakt) så ser man att detta HD3650 512 GDDR3 AGP utgått ur sortimenet hos dustinhome,fick ej tag på dustinhome per telefon idag ska ringa dom imorgon men vill ha lite mer kött på benen först.

Det jag undrar är vad jag som konsument kan kräva av dustinhome eftersom dom skickat mej fel produkt pga felaktiga produktuppgifter? (rättare sagt fel produkt fast egentligen skiljer bara GDDR minnet)

Själv så funderade jag först på att försöka kräva utbytesvara i form att storebror "Sapphire HD3850 512 GDDR3 AGP" eftersom det andra jag fick utgått ur sortimenet (men det var ju iaf fel proukt iofs så det spelar ingen roll)

Så vad säger ni om mitt lilla bekymmer & vad kan jag kräva av dustinhome? kom gärna med förslag!

Visa signatur

-CHASSI-: Compucase Ultra Silent ,Nätagg+FSP 350w, ATX 2.0 + 2 x 120mm chassifläktar | -MODERKORT/CPU/MINNE-:ASRock 4CoreDual-SATA2 R2.0 + E5200 2.5Ghz |Corsair 2x1Gb DDR2 PC5300,667Mhz |-HÅRDDISKAR-: WD Raptor -SATA 36.7 gb 10.000rpm | WD My Passport Essential 160GB |-GRAFIKKORT-: Club3d ATI Radeon HD3850 512Mb GDDR3 AGP |-SKÄRM-: 19" TFT (HP w19) |Lite-On :DVD-RW |-LJUD-:Altec Lansing ADA995 5.1

Permalänk
Medlem

Av egen erfarenhet kommer de skicka dig en fraktlapp
och sedan sätta in pengarna på ditt konto, om de nu inte
kan skicka det kortet du ville ha.

Permalänk
Medlem

Läs villkoren:
Försäljningsvillkor

Kan garantera att det står samma villkor i alla webb-butiker, felaktig produktinformation händer och inget att gnälla på.

Upphäv köpet, beställ från annanstans och visst kan du gnälla hos dustinhome. Måhända du får ditt krav igenom, men då är det på goodwill och Dustinhome har inga skyldigheter för ditt krav.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Tycker du själv att det är rimligt att få ett annat kort
för 1395:- mot de 795: du betalat?

Permalänk
Medlem

SUMITOMO menar du att du varit med om samma sak att en produkt du beställt var sista exet + fel produkt?

XPerion, klart man kan gnälla på felaktigt produktinformation,det är ju för tusan helt fel produkt jag fått pga tryckfelen på sidan, dessutom har kortet utgått ur sortimentet & bara det bör ju innebära att jag kan kräva annan produkt (tycker jag iaf)

Har läst igenom deras försäljningsvillkor & jag kan då inte tyda något som handlar om en sådan situation som jag är i, hittar inte heller något om "Fel vara " bland konsumenträtt på ko.se heller. Kommer väl att sluta med pengarna tillbaka kan jag tro (om jag nu inte får en bra deal först vill säga)

Edit: SUMITOMA självklart tycker jag det är helt rätt (vad är det för fråga egentligen,jobbar du där i butiken eller?) brukar du aldrig stå på dej själv angående såna här saker? (försöka en gång är väl bätttre än att ge upp meddetsamma eller?)

Visa signatur

-CHASSI-: Compucase Ultra Silent ,Nätagg+FSP 350w, ATX 2.0 + 2 x 120mm chassifläktar | -MODERKORT/CPU/MINNE-:ASRock 4CoreDual-SATA2 R2.0 + E5200 2.5Ghz |Corsair 2x1Gb DDR2 PC5300,667Mhz |-HÅRDDISKAR-: WD Raptor -SATA 36.7 gb 10.000rpm | WD My Passport Essential 160GB |-GRAFIKKORT-: Club3d ATI Radeon HD3850 512Mb GDDR3 AGP |-SKÄRM-: 19" TFT (HP w19) |Lite-On :DVD-RW |-LJUD-:Altec Lansing ADA995 5.1

Permalänk
Avstängd

Re: Fick hem fel Grafikkort pga felaktig produktinfo (dustinhome)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaNnY_B
Hej Fick hem mitt "HD3650 512 AGP" från dustinhome idag dock till stor besvikelse,hör här: För det första så var det inte "GDD3" som det skulle varit enligt hemsidan & sapphire utan det var "GDDR2" VA? fyfan vad man blir förbannad alltså.

...här har man i dagar/nätter sökt & forskat om detta kort tills ögonen blöder nästan & sedan är det fel fucking graffe kort sån satans otur jämt med allt jag köper (fucking fuck fuckers in fuckland,snart sliter jag sönder kukfläsket i ren ilska,nästan iaf)

...först så tyckte jag det var lite sjyst & coolt när jag beställde det då jag fick sista exemplaret (men tji fick jag) för nu om man kollar kortet hos dustinhome (länkat från prisjakt) så ser man att detta HD3650 512 GDDR3 AGP utgått ur sortimenet hos dustinhome,fick ej tag på dustinhome per telefon idag ska ringa dom imorgon men vill ha lite mer kött på benen först.

Det jag undrar är vad jag som konsument kan kräva av dustinhome eftersom dom skickat mej fel produkt pga felaktiga produktuppgifter? (rättare sagt fel produkt fast egentligen skiljer bara GDDR minnet)

Själv så funderade jag först på att försöka kräva utbytesvara i form att storebror "Sapphire HD3850 512 GDDR3 AGP" eftersom det andra jag fick utgått ur sortimenet (men det var ju iaf fel proukt iofs så det spelar ingen roll)

Så vad säger ni om mitt lilla bekymmer & vad kan jag kräva av dustinhome? kom gärna med förslag!

Jag tror du först och främst bör genomgå någon slags behandling för att få bukt med ditt aggressiva överanvändande av könsord.

Efter det tycker jag du ska lugna dig en smula och tänka efter. Vad har egentligen hänt? Jo de mänskliga faktorn har felat och du har fått ett snarlikt kort fast en smula sämre.

Går världen under? Hittas Usama Bin Landen? Får jag tillbaka 5 minuter som denna tråd stulit av mitt liv?

Nej, nej och åter nej.

Visa signatur

-C2D 6850 2.9tb 8GB ATI 40" LCD

Permalänk
Medlem

En gammal lärd man sa en gång: -Errare humanum est, ignoscere divinum!
Det var väldigt längesedan, och det gäller än idag.

Visa signatur

90% av dagens ungdomar kan inte vara dyslektiker, det är fysiskt omöjligt...
Så vem FAN har pissat i genpoolen?
JA, jag kan vara spydig.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Fick hem fel Grafikkort pga felaktig produktinfo (dustinhome)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av swedishpro
Jag tror du först och främst bör genomgå någon slags behandling för att få bukt med ditt aggressiva överanvändande av könsord.

Efter det tycker jag du ska lugna dig en smula och tänka efter. Vad har egentligen hänt? Jo de mänskliga faktorn har felat och du har fått ett snarlikt kort fast en smula sämre.

Går världen under? Hittas Usama Bin Landen? Får jag tillbaka 5 minuter som denna tråd stulit av mitt liv?

Nej, nej och åter nej.

Klockrent.

Permalänk
Medlem

Klagade hos dustin när jag köpte en bärbar LG s900 dator ifrån dem då det stod att pucken skulle vara en T7250 core duo 1,66ghz, när jag fick hem den så stod det T5250 core duo 1,66ghz, så igentligen ingen prestandaförlust då jag visste att dem hade skrivit fel på T5250, men låtsades vara dum å klaga så fick rabatt på den cirka 1500kr

Visa signatur

Jahadu jag vet inte de nå.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Fick hem fel Grafikkort pga felaktig produktinfo (dustinhome)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av swedishpro
Jag tror du först och främst bör genomgå någon slags behandling för att få bukt med ditt aggressiva överanvändande av könsord.

Efter det tycker jag du ska lugna dig en smula och tänka efter. Vad har egentligen hänt? Jo de mänskliga faktorn har felat och du har fått ett snarlikt kort fast en smula sämre.

Går världen under? Hittas Usama Bin Landen? Får jag tillbaka 5 minuter som denna tråd stulit av mitt liv?

Nej, nej och åter nej.

hehe jo lite störd är man, ja jag vet att jag lät arg det var jag också. Dock så har alltid min bestämda (normala) ton i sådana här situationer alltid hjälpt mej...att man inte ger vika menar jag, för man har faktiskt väldans mycket rätt som konsument iaf så har jag fått vad jag begär i 99% av alla tvister jag gett mej in i.

Dock så är detta andra gången för mej i en liknande situation. Första gången gällde det en produkt som inte heller stämde med butikernas info ,den gången hade flertalet butiker (bl.a elgiganten & kjell & company) i sverige blandat ihop bilderna ang. "Western Digital Passport II" & "Western Digital My Passport Essential" det bästa är att dumskallen i min lokala elgiganten butik sa att bilden visst stämmer överens på deras hemsida (då vi tillsammans kollade in bilden i deras butik)...då sa jag Va! är du blind eller? sedan så kollade han en gång extra ordentligt antagligen, sedan sa han förvånat att den ej var likadan som jag stod där med i handen NÄHÄ! det har jag inte försökt att intala honom innan menar jag hehe dumsnut va.

Btw swedishpro, (är du proffs egentligen? inte på att stava iaf ) Usama heter Bin Laden inte "Landen"

Visa signatur

-CHASSI-: Compucase Ultra Silent ,Nätagg+FSP 350w, ATX 2.0 + 2 x 120mm chassifläktar | -MODERKORT/CPU/MINNE-:ASRock 4CoreDual-SATA2 R2.0 + E5200 2.5Ghz |Corsair 2x1Gb DDR2 PC5300,667Mhz |-HÅRDDISKAR-: WD Raptor -SATA 36.7 gb 10.000rpm | WD My Passport Essential 160GB |-GRAFIKKORT-: Club3d ATI Radeon HD3850 512Mb GDDR3 AGP |-SKÄRM-: 19" TFT (HP w19) |Lite-On :DVD-RW |-LJUD-:Altec Lansing ADA995 5.1

Permalänk
Avstängd

Re: Re: Re: Fick hem fel Grafikkort pga felaktig produktinfo (dustinhome)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaNnY_B
hehe jo lite störd är man, ja jag vet att jag lät arg det var jag också. Dock så har alltid min bestämda (normala) ton i sådana här situationer alltid hjälpt mej...att man inte ger vika menar jag, för man har faktiskt väldans mycket rätt som konsument iaf så har jag fått vad jag begär i 99% av alla tvister jag gett mej in i.

Dock så är detta andra gången för mej i en liknande situation. Första gången gällde det en produkt som inte heller stämde med butikernas info ,den gången hade flertalet butiker (bl.a elgiganten & kjell & company) i sverige blandat ihop bilderna ang. "Western Digital Passport II" & "Western Digital My Passport Essential" det bästa är att dumskallen i min lokala elgiganten butik sa att bilden visst stämmer överens på deras hemsida (då vi tillsammans kollade in bilden i deras butik)...då sa jag Va! är du blind eller? sedan så kollade han en gång extra ordentligt antagligen, sedan sa han förvånat att den ej var likadan som jag stod där med i handen NÄHÄ! det har jag inte försökt att intala honom innan menar jag hehe dumsnut va.

Btw swedishpro, (är du proffs egentligen? inte på att stava iaf ) Usama heter Bin Laden inte "Landen"

Förstår att du lägger energi på att rätta mig och inte dig själv, säger väl en del om dina prioriteringar.

Btw DaNnY_B, så heter han Usama Bin Ladin och ingenting annat, vad nu detta tillför tråden

Visa signatur

-C2D 6850 2.9tb 8GB ATI 40" LCD

Permalänk
Dustin AB

Hej, DaNnY_B!

Ska väl inte vara några problem med att lösa det här? Sånt händer - det fixar vi.

Maila gärna ordernumret till mig på jurim@dustin.se om detta inte har löst sig än, så styr vi upp en bra lösning.

Mvh
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk
Medlem

Jo, det låter väl självklart att man åtminstone ska kunna returnera kortet och få pengarna tillbaka, om kortet man fått inte stämmer med specifikationerna man använt som köpunderlag?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Du kommer få returnera kortet och få pengarna tillbaka

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

om du ändå inte hade fått retunera utav att det hade utgått från sortimentet så finns distansköpslagen som innebär att du har rätt att skicka tbx en vara inom 2 veckor och få pengarna tillbaka. (bästa lagen för skärmar, ger dig inofficiellt 100% pixelgaranti)

Men som Dustin redan svarat så löser det ju sig säkert!

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

Hej alla,ja jag ska returnera kortet så snart jag talat med dustin igen (måndag 3 nov) Och om allt går som det ska med pengar tillbaka så kommer jag nog köpa ett Powercolor HD3850 512 DDR3 AGP istället,får se om det blir hos dustinhome (beror sej på om de har nåt bra prisvärt att erbjuda mej).

Hittade en recension med detta kort testat med ett nästan identiskt system som jag har. Och detta var alltså för mej mycket positiva resultat av t.ex speltester. kolla länken nedan:

http://www.fudzilla.com/index.php?option=com_content&task=vie...

Chobi! Har inte tänkt på det där med distansköplagen & skärmar ( självklart, fan va perfekt, hur bra som helst & hur smart som helst) :).

Jüri Martoja
Dustin AB :

Jag skickade mail till dustin innan helgen, och tro mej jag kommer även att ringa er igen (man vill ju allt ska gå snabbt & smidigt)

Visa signatur

-CHASSI-: Compucase Ultra Silent ,Nätagg+FSP 350w, ATX 2.0 + 2 x 120mm chassifläktar | -MODERKORT/CPU/MINNE-:ASRock 4CoreDual-SATA2 R2.0 + E5200 2.5Ghz |Corsair 2x1Gb DDR2 PC5300,667Mhz |-HÅRDDISKAR-: WD Raptor -SATA 36.7 gb 10.000rpm | WD My Passport Essential 160GB |-GRAFIKKORT-: Club3d ATI Radeon HD3850 512Mb GDDR3 AGP |-SKÄRM-: 19" TFT (HP w19) |Lite-On :DVD-RW |-LJUD-:Altec Lansing ADA995 5.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chobi
om du ändå inte hade fått retunera utav att det hade utgått från sortimentet så finns distansköpslagen som innebär att du har rätt att skicka tbx en vara inom 2 veckor och få pengarna tillbaka. (bästa lagen för skärmar, ger dig inofficiellt 100% pixelgaranti)

Förutom att man väl ev riskerar att få stå för returfrakten?
Tror dock just Dustin är schysst på den punkten, enligt vad jag läst här tidigare.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Frågan är varför idio...trådskaparen började med att gnälla och tjuta på ett internetforum INNAN han faktiskt försökte reda ut det hela med Dustin.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Medlem

Varför får jag känslan över att du att du "kräver" eller tror att Dustin ska ersätta dig med ett bättre kort eller "vad de har att erbjuda mig"?

Dv.s ge dig ett tröstpris för 1500:- när du betalat 795:- eller vad det nu var.

Det är ju ändå ett AGP kort och skillnaden mellan GDDR2 och 3 är ju knappast 20Fps i Crysis..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lcars
Frågan är varför idio...trådskaparen började med att gnälla och tjuta på ett internetforum INNAN han faktiskt försökte reda ut det hela med Dustin.

Ja varför tror du jag "idioten" (moget grabben), hur gammal är du 16-17? "gnälla" & "tjuta" på forumet som du så fint säger??? Svar: Helt enkelt för att få höra andras erfarenheter med och kanske få nåt tips & råd ang liknande situationer som jag hamnat i.

Amstaff!

Om du läst vad jag skrivit i tråden så hade du sett att allt löst sej & jag får pengarna tillbaka (vilket jag aldrig tvivlat på),Så nu kan du släppa detta ,men du kanske måste få ut din irritation något mer (tråkigt för dej,lägg kraften på att hjälpa nån på forumet istället, mycket bättre för hälsan)

Visa signatur

-CHASSI-: Compucase Ultra Silent ,Nätagg+FSP 350w, ATX 2.0 + 2 x 120mm chassifläktar | -MODERKORT/CPU/MINNE-:ASRock 4CoreDual-SATA2 R2.0 + E5200 2.5Ghz |Corsair 2x1Gb DDR2 PC5300,667Mhz |-HÅRDDISKAR-: WD Raptor -SATA 36.7 gb 10.000rpm | WD My Passport Essential 160GB |-GRAFIKKORT-: Club3d ATI Radeon HD3850 512Mb GDDR3 AGP |-SKÄRM-: 19" TFT (HP w19) |Lite-On :DVD-RW |-LJUD-:Altec Lansing ADA995 5.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaNnY_B
Ja varför tror du jag "idioten" (moget grabben), hur gammal är du 16-17? "gnälla" & "tjuta" på forumet som du så fint säger??? Svar: Helt enkelt för att få höra andras erfarenheter med och kanske få nåt tips & råd ang liknande situationer som jag hamnat i.

Du tycker användandet av diverse könsuttryck är moget, fjortis?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

• Kontakta alltid företaget eller butiken som det handlar om, innan du börjar klaga i forumet. Då får företaget en chans att reda ut problemet. Vänta alltid åtminstone en vecka när det gäller svar på mail, och försök annars att kontakta företaget via telefon.

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Medlem

Enligt konsumentköplagen så kan man alltid returnera ett köp om varan inte lever upp till ens förväntningar, och de kan man väll säga att detta kort verkligen inte gör.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaNnY_B
Ja varför tror du jag "idioten" (moget grabben), hur gammal är du 16-17? "gnälla" & "tjuta" på forumet som du så fint säger??? Svar: Helt enkelt för att få höra andras erfarenheter med och kanske få nåt tips & råd ang liknande situationer som jag hamnat i.

Ja, det är mycket riktigt gnäll, rent gnäll.

Hissy fit, a tantrum, whinging, whining, jag kan fortsätta hela dagen.

Ett välformulerat och artigt forumsinlägg hade varit acceptabelt, men nu när du började det hela med att räkna upp alla könsord du någonsin kunde komma på, samt insinuerade ganska starkt att du betraktar din penis som någonting dåligt, så måste du nog själv inse att eventuella negativa reaktioner du fick på ditt ursprungliga inlägg var helt och hållet ditt eget fel.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Geeks
SweClockers

Då lugnar vi ned oss.

*Låst'

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015