Nytt aktivitetsfält i Windows 7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hund-ONE
Detta är ren idioti! Varför i hela världen vill man ha det sådär?

Varför inte?

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk

Det såg ju verkligen ut som 100% skit. Helt fruktansvärt. Ska man behöva behålla XP ännu längre?

Visa signatur

Dator.

Permalänk
Avstängd

nytt OS för lite gui? haha, nej tack xD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormload
Två saker saknar jag i Windows och har alltid gjort.

1. Veckonummer i kalendern.
2. "Alltid överst" -funktion på alla mappar och programfönster.

Ska det vara så svårt?

Håller med, men jag tror inte amerikaner och engelsmän använder veckonummer, eller ens vet vad det är.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Varför vill man se innehållet i sina flikar?

Nu när dom har tagit bort texten på knapparna (DOH!) så måste man ju se en bild istället om man inte vill klicka igenom alla instanser som råkar ha samma ikon

Ser seriöst jobbigt ut. Hoppas de haxxar fram möjlighet att använda visual styles eller liknande illa kvickt. Ser apjobbigt ut med alla sega menyer och previews och skit. Då kommer InvaderJohn och räddar dagen

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem

Äntligen!

Windows nuvarande startmeny är skadligt dålig. Den omorganiserar programmen allt eftersom man swappar mellan applikationer och stänger ner andra. Det är verkligen jobbigt att snabbt byta till rätt applikation då ikonen byter plats hela tiden. Nu har de fixat så de har fasta platser, woho!

Permalänk
Medlem

Det där såg INTE bra ut. Varför göra om aktivitetsfältet i huvudtaget? Usch. Förhoppningsvis blir de övriga förändringarna/förbättringarna bättre.

Permalänk
Medlem

Inget konstigt med att många blir kritiska, folk blir lätt besvikna när förväntningarna är höga och det är nog inget MS hat, snarare tvärt om. Gällde/gäller i ännu högre grad för vista.

Permalänk
Medlem

http://img171.imageshack.us/my.php?image=83407828xg3.jpg

Här tycker jag att windows är bäst på alla bilderna

Permalänk
Medlem

är det tävlig i "vem kan hata microsoft mest"? Väx upp, och skicka kritiken till Microsoft. Det är mycket snack och lite verkstad. Merparten av er som snackar en massa goja har säkert ingen större kunskap i ämnet ändå.
Sitt lugnt i båten

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dooleys
är det tävlig i "vem kan hata microsoft mest"? Väx upp, och skicka kritiken till Microsoft. Det är mycket snack och lite verkstad. Merparten av er som snackar en massa goja har säkert ingen större kunskap i ämnet ändå.
Sitt lugnt i båten

Jag känner att det är viktigt för mig att meddela om hur mycket jag hatar microsoft. Och jag hatar dom mest

jag vann!

När kan jag komma och hämta mitt pris? :]

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Avstängd

Jag körde XP förrut, men när Vista kom, så bytte jag till Ubuntu.
Jag är glad att jag gjorde det.
Windows 7 kommer suga hårdare än Vista, haha!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leksak
Jag körde XP förrut, men när Vista kom, så bytte jag till Ubuntu.
Jag är glad att jag gjorde det.
Windows 7 kommer suga hårdare än Vista, haha!

Vad rolig du är.

Permalänk

Fan, jag som iaf hade en liten tanke att 7 skulle bli mer professionellare, för professionellt arbete, inte för någon jävla bebis

edit: kommer väl sitta med xp hela livet om det ska fortsätta såhär.

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sparriskrigaren
Det såg ju verkligen ut som 100% skit. Helt fruktansvärt. Ska man behöva behålla XP ännu längre?

Du är väl fri att gå till vilket annat OS som helst om det inte passar. Eller varför gör du inte ett eget OS helt efter dina behov

Permalänk
Medlem

Helt underbart! Ms gör bra Windows bättre och bättre.

Alla som klagar vet som vanligt inte varför dom klagar, det är ju något nytt då måste om ju klaga.

Som det är nu så kan man ha en massa program igång. Om man har flera fönster av samma program öppen så blir dom nu i XP/Vista ihopklumpade nere i aktivitetsfältet.
Ska man leta upp ett specielt fönster så får man upp en stor rad som man inte vet vilket fönster som är det man vill ha.
I vissa program kan man läsa sig till det.

I Windows 7 så har dom ÄNTLIGEN fattat att man vill se en bild på dom fönser man har i "klumpen". På detta sätt kan man mycket snabbt och enkelt få aktivt det fönster man vill.
Man behöver heller inte läsa vilket fönster man vill ha i fokus utan man ser en bild = MYCKET lättare och SNABBARE val av fönser.

MS gör GUI:et lättare och lättare.
SweClockers-tönten klagar mer och mer...

Och det roliga är att dom flesta som klagar på MS hyllar Apple och OSX... Konstigt, MYCKET konstigt... Detta med tanke på att OSX är har just mycket grafiskt "lull lull" för att underlätta GUI:et.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem

Helt fantastiskt hur folk reagerar på detta forumet... Känns som att besöka ett ålderdomshem med alla fundamentalister som hävdar att saker var bättre förr...

Fakta1: Vi har knappt en ANING om vilka nya funktioner och förändringar som kommer komma i Windows7 annat än rykten.

Fakta2: Folk säger att dom verkligen inte kommer gå över till Windows7 pga. att det endast är ett nytt aktivitetsfält. Hänvisa gärna till var i texten ni finner detta eller alternativs länka till övriga pålitliga källor.

Fundering1: Om Microsoft har tänkt till så kommer aktivitetsfältet/startmenyn vara anpassningsbar och man kan välja om man vill ha det som på "den gamla goda tiden" med text eller den nya.

Fundering2: Tro det eller ej men 2011 kommer troligtvis 90% av alla ni Nej-sägare sitta och skriva era foruminlägg på ett Windows7.

Edit: Fundering3: Microsoft har nog tagit med i beräkningarna att folk kommer köra på större skärmar och högre upplösning på dessa än när XP lanserades då 17" och 1280x1024 var så gott som standard på TFT/LCD-skärmarna. Med stora skärmar och hög upplösning får denna funktionen en mycket bättre roll då previewfönster ej stör övriga arbetsytan speciellt mycket.

Slutord: Sweclockers Windowshatare kan liknas vid en annan ökänd fundamentalistisk grupp. Nästa steg är väl att packa bombbältena och boka resan till Redmond?

Permalänk
Medlem

"Detta med tanke på att OSX är har just mycket grafiskt "lull lull" för att underlätta GUI:et."
Du tänker på t.ex. expose och dockan?
Är det något fel att använda sig av "lull lull"?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Girgoo
"Detta med tanke på att OSX är har just mycket grafiskt "lull lull" för att underlätta GUI:et."
Du tänker på t.ex. expose och dockan?
Är det något fel att använda sig av "lull lull"?

Om du läser igenom hans inlägg så kan du kanske svara på den frågan själv...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Girgoo
"Detta med tanke på att OSX är har just mycket grafiskt "lull lull" för att underlätta GUI:et."
Du tänker på t.ex. expose och dockan?
Är det något fel att använda sig av "lull lull"?

Suck...

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av agazza
Ni förstår inte riktigt meningen.
Vista floppade pga att det funkade kasst från början, men det har ju blivit bättre nu.
Så dom döper om det till windows 7, byter tema, och gör några fler "hotfixes" och återinför det på marknaden.

Jättebra sätt att tjäna pengar utan att lägga ner så mycket resurser.

BUMP!

Läser ingen hela trådar längre? varför upprepas samma sak flera gånger?

Visa signatur

Utbildad datortekniker/elektriker.
Pluggat Optoteknik.
Eget företag under konstruktion.

Permalänk
Hedersmedlem

I grunden har jag ingen invändning och tycker personligen att negativ kritik bör ha mer grund än ett "det suger" uttalande. Hur som lite kommentarer ifrån mitt lilla perspektiv (jag måste få skriva av mig lite överflödig energi ).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av heddan
Helt fantastiskt hur folk reagerar på detta forumet... Känns som att besöka ett ålderdomshem med alla fundamentalister som hävdar att saker var bättre förr...

Tja, det är väl knappast det jag önskar. Tvärtom hade jag velat att utvecklingen gått snabbare (att idén om MinWin ströks är lite tragiskt), och att Windows funnits i en professionell version utan nöjeskittet.

Citat:

Fakta1: Vi har knappt en ANING om vilka nya funktioner och förändringar som kommer komma i Windows7 annat än rykten.

Fakta eller inte, men Microsoft har hur som helst släppt en version för test. Windows 7 kan säkerligen förändras, men någonstans inom snar framtid fryses tilläggen av extra funktioner för att färdigställa produkten. Att Microsoft släppt en version måste väl ändå betyda att de vill visa oss ungefär hur slutprodukten kommer att se ut, eller hur? Det är ju inte en prototyp likt de där udda bilmodellerna som dyker upp på en och annan mässa.

Jag har ingen kommentar till "fakta 2" och "fundering 1".

Citat:

Fundering2: Tro det eller ej men 2011 kommer troligtvis 90% av alla ni Nej-sägare sitta och skriva era foruminlägg på ett Windows7.

Ganska ointressant egentligen. Det enda som det möjligen skulle kunna betyda är att den grupp som säger "aldrig att jag byter till Windows 7" och ändå gör det är hycklare... eller tanklöst förhastade sig. Detsamma sas om Vista, och fler än jag väntat håller sig kvar vid XP eller har bytt plattform. 90 % eller 99 % säger inget om kvalitén eller om hur lyckad en produkt är, inte på en marknad likt mjukvarumarknaden.

Jag har ingen kommentar till "fundering 3", förutom att större eller fler skärmar helt klart kan komma att ändra användandet.

Citat:

Slutord: Sweclockers Windowshatare kan liknas vid en annan ökänd fundamentalistisk grupp. Nästa steg är väl att packa bombbältena och boka resan till Redmond?

Varför denna inflation av ordet "hata"? Det blir väl inte bättre för att du generaliserar och odefinierat kalla en hel grupp för "fundamentalister"? Kom också ihåg att några här kan vara kritiska av vägrundade skäl. Det är t ex stor skillnad mellan att uppgradera en hemma-PC till Vista och att göra detsamma i en arbetsmiljö. Utmaningarna är olika och därav kan också omdömena av naturliga skäl skilja sig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av agazza
BUMP!

Läser ingen hela trådar längre? varför upprepas samma sak flera gånger?

Finns ett enkelt svar på detta... Folk som har en så stor övertygelse att dom går in i ett stadie av förnekelse blundar för andras åsikter för att en undermedveten skräck för att bli motbevisade skulle sänka deras självkänsla i en så hög grad att dom skulle må psykiskt dåligt.

Finns en bra video som visar detta beteendet.
http://www.youtube.com/watch?v=fGPh2GykJ0M

Ledsen för denna Off Topic.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Päronsaft
Gör ett själv då

Va? Vad menar du?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heddan
Finns ett enkelt svar på detta... Folk som har en så stor övertygelse att dom går in i ett stadie av förnekelse blundar för andras åsikter för att en undermedveten skräck för att bli motbevisade skulle sänka deras självkänsla i en så hög grad att dom skulle må psykiskt dåligt.

Finns en bra video som visar detta beteendet.
http://www.youtube.com/watch?v=fGPh2GykJ0M

Ledsen för denna Off Topic.

Visa signatur

Utbildad datortekniker/elektriker.
Pluggat Optoteknik.
Eget företag under konstruktion.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KimTjik
...

Skönt att någon tänker till lite här!

Mitt inlägg var mest ett sätt att få ur mig lite frustration över folk som slänger ur sig åsikter utan att motivera eller i många fall troligtvis ej ens ha någon tanke bakom dom. Tycker att dessa inlägg blir fler och fler här på Sweclockers. (Det var bättre förr)

Permalänk
Avstängd

hoppas bara att det blir bättre än vista
systemkraven får gärna vara samma som i vista för mig, men inte mycket mer än så

Permalänk

Läste lite snabt i början, många som gråter över UI'n när det inte är det vi vill ha right? det kanske bara är ett tillval? som gamer är det isåfall Dx11 osv. som intreserar oss inte det på ytan utan det under ytan.

aja. Det som jag vill se i windows 7 är.
1-2 versioner=Windows 7 och Windows 7 office.
Att kunna välja helt själv hur ditt windows ska vara uppbyggt(välja mer eller mindre hur man vill att allt ska vara uppbyggt)
Att ha en "meny rad" som är lätt att hitta i då det tog mig 1h och sen google för att jag skulle hitta show hidden maps/files i vista.

Visa signatur

3600X@4.2GHz, RTX 3070 Ti, 16GB DDR4@3.6GHz, NH-D15, Fractal Design Define Mini C

Permalänk

wow... äntligen har deras designer gjort lite mer fresh look.
Windows är ett relativt stabilt och resurssnålt operativ. så jag hoppas att detta ger windows ett lyft.

Men ändå... GO APPLE!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
hoppas bara att det blir bättre än vista
systemkraven får gärna vara samma som i vista för mig, men inte mycket mer än så

  • Systemkraven verkar bli mindre än till Vista, då det måste passa t.ex. Netbooks bättre än vad Vista gör

  • Bättre kontroll över UAC (inte lika störigt)

  • Uppfräschning och ett mer konskvent GUI (har behövts sedan Windows 98, enligt mig)

Läs mer om sakerna ni kommenterar, helst innan ni kommenterar dem.
Tips på intressant sida: http://www.alltomxp.se/windows-7/19-windows-7/1012754-windows...