Permalänk
Medlem

World of goo

Mysig pussel spel med bra musik.

Titta själv

http://2dboy.com/games.php

World of Goo is a physics based puzzle / construction game. The millions of Goo Balls who live in the beautiful World of Goo don't know that they are in a game, or that they are extremely delicious.

Finns på pc, mac och snart under linux eller wii för den som vill.

Ha de gött folket.

Visa signatur

minhembio.com/darkages

Permalänk
Medlem

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Medlem

wunderbar

sett lite av det
nu är det dags att tanka

(imorrn är det dags att spela)

Permalänk
Medlem

mm har spelat lite lite Gish känsla över det.

gillar ni detta så skaffa Gish också, det är kung!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk

Klarat igenom hela singleplayer, fast jag skippade 2 banor, känner igen alla referenser till tower of goo som var någon form av föregångare. Skön story och allmänt skön grafik, tar iaf nån timma att klara igenom, helt klart värt pengarna

Permalänk

riktigt gulligt spel med supergullig musik lätt värt att testa

Visa signatur

Cpu: E6600 - RAM: Corsair 4GB Grafikkort: 9800GTX+ Moderkort: Asus Striker Extreme
MSI GX740

Permalänk

Så satans underbart spel! vill att de aldrig ska ta slut, tack för tipset!

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

World of Goo Developer Says Piracy Rampant

Most people defend software piracy by saying that it only hurts the big guys, but indie designers like 2D Boy's Ron Carmel are also getting hit.

Carmel writes in a discussion thread at Rock, Paper, Shotgun that the piracy rate for World of Goo is at about 90%, based on what he's seen on torrent sites and from unique IPs that have contacted the developer's leaderboards.

Talking to Joystiq, he notes that he has received mail from people who pirated the game but ended up paying for it, but it's a "very small percentage."

"We're doing OK, though," says Carmel. "We're getting good sales through WiiWare, Steam, and our website. Not going bankrupt just yet!"

Even through they're doing OK, World of Goo is truly a terrific game and it would be a shame to not see it doing even better, and all it takes is a $20 contribution. The game is even available on Mac now.

Permalänk
Medlem

har en liten fråga, hur sänker man / höjer man ljudet i world of goo till PC?
Om det inte går, hur tar man bort ljudet helt?

Permalänk
Medlem

Varför vill du ha bort ljudet? Musiken är ju helt underbar!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korize-
har en liten fråga, hur sänker man / höjer man ljudet i world of goo till PC?
Om det inte går, hur tar man bort ljudet helt?

Se om du kan ta bort ljudfilerna i spelmappen, tror jag lyckades med det:).

BesteN: jodå hehe, musiken är rätt skön men nja, tror jag också hoppar den:P.

Permalänk
Medlem

Vad får ni för resultat då? På de fyra första banorna har jag samlat upp dessa antal goo-bollar: 11, 16, 22 och 42. Någon som slår?