Permalänk
Medlem

G9, G5, roccat kone elr A4tech x7??

som tråden lyder, vilken mus rekomenderas??!

Permalänk
Medlem

Jag har haft en A4teck x7, trevlig mus för priset.. men nu har jag köpt en Ikari Optical och kan bara säga en sak..... köp den!

Så jädra grym mus enligt!

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Medlem

Ikari Optical, ser ingen anledning till lasermöss. Dyra och sämre än optiska enligt mig Roccat Kone är en stor flopp.

Har testat Roccat Kone, och kom bla fram till att den har typ värdelös precision, iaf på de två musmattorna jag testade på (SteelSeries 5C och QcK+ Heavy). Se bara här i Photoshop, en jämförelse mellan Kone och Ikari:

Ikari Optical är den bästa musen jag någonsin ägt, och jag har testat många. Den är dessutom billig, och behöver inga drivrutiner. Ska försöka sälja min Kone tror jag.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

okey tips på musmatta till den musen? inet så stor!

Permalänk
Medlem

jag kör min Ikari på en Roccat sense.. helt underbart.

sen har jag ävern kört på QcK+ och det fungerade också väldigt bra.

Permalänk

Jag tycker att steelseries 4D och Qck funkar bra till ikarin

Visa signatur

|<Antec P182 + nexus>|<Corsair 750W>|<Gigabyte GA-X48-DS5>|<Corsair pc6400 XMS2 2x2GB>|<E8400 3.0 GHz + NH-U12P>|<WD 640 GB>|<Asus 4870>|<Zalman ZM-MFC1-Plus>|<Vista 64 bit>|<G15>|<Ikari optical>|<W2207H>|<Siberia>|

Permalänk

G5

Visa signatur

|| Core i7 6700K /w NZXT Kraken x61 || GeForce GTX 970 || Corsair Vengeance 16GB DDR4 || MSI Z170A GAMING M7 || Samsung 850 Pro 512GB || EVGA Supernova G2 750W || NZXT H440 ||

Permalänk
Medlem

okey tror det blir en ikari, var på en affät och testa, VILKEN MUS!! helt underbar!!

optical isåfall

Permalänk
Permalänk

Razer Deathadder

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aMpari
Ikari Optical, ser ingen anledning till lasermöss. Dyra och sämre än optiska enligt mig Roccat Kone är en stor flopp.

Har testat Roccat Kone, och kom bla fram till att den har typ värdelös precision, iaf på de två musmattorna jag testade på (SteelSeries 5C och QcK+ Heavy). Se bara här i Photoshop, en jämförelse mellan Kone och Ikari:
http://www.brutalcs.nu/_GFX/recensioner/kone/kone_vs_ikari.jp...

Ikari Optical är den bästa musen jag någonsin ägt, och jag har testat många. Den är dessutom billig, och behöver inga drivrutiner. Ska försöka sälja min Kone tror jag.

Du har givetvis rätt att yttra din högst subjektiva åsikt, men att länka till en paintshopbild för att på så sätt ge din teori om dålig precision en vetenskaplig touch känns ju väldigt fånigt. Jag har inte upplevt några problem alls med precisionen och då har jag prövat med en 3-4 olika mattor.

Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170

Permalänk

jag använder roccat kone på roccat taito musmatta.. glider sjukt bra och är bästa kännslan ! recommenderar det varmt.
hadde innan logitech G5, den är också sjukt bra

Visa signatur

// Tobias

Permalänk
Medlem

Ikari är, som många andra har nämnt, en sjukt bra spelmus, den ligger perfekt i handen och är lätt. Kör Ikari laser på en Qpad aim och det fungerar galant.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aMpari
Ikari Optical, ser ingen anledning till lasermöss. Dyra och sämre än optiska enligt mig Roccat Kone är en stor flopp.

Har testat Roccat Kone, och kom bla fram till att den har typ värdelös precision, iaf på de två musmattorna jag testade på (SteelSeries 5C och QcK+ Heavy). Se bara här i Photoshop, en jämförelse mellan Kone och Ikari:
http://www.brutalcs.nu/_GFX/recensioner/kone/kone_vs_ikari.jp...

Ikari Optical är den bästa musen jag någonsin ägt, och jag har testat många. Den är dessutom billig, och behöver inga drivrutiner. Ska försöka sälja min Kone tror jag.

Hmmmmmm konstigt :S jag köpte roccat kone för några dagar sedan och är helnöjd! har testat mx518 o G5 innan men denna är skönast! obs jag har hyffsat stora händer så därför jag inte kör razer ;D

Permalänk

Tycker att X7 är en bra mus för ett väldigt bra pris

Visa signatur

l CPU: X3 440 @ 3.6GHZ l Grafikkort: XFX 5850 1GB l Ram-minne: Corsair XMS3 4gb 1600MHZ DDR3 l Ljudkort: Creative X-Fi Xtreme Gamer l Moderkort: Gigabyte 880GA-UD3H l Bildskärm: 21,5'' LG FLATRON IPS226 l Ljudsystem: Proson Event 6+ JVC SP-EI + Sherwood förstärkare l Mobil: LG Optimus 7 + Nokia Lumia 920 l Spelkonsoler: l PS1 l NES-WII U l

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sejml
Hmmmmmm konstigt :S jag köpte roccat kone för några dagar sedan och är helnöjd! har testat mx518 o G5 innan men denna är skönast! obs jag har hyffsat stora händer så därför jag inte kör razer ;D

Gött o se någon som har samma problem med raxer som jag, det glappar överallt :D. ROCCAT Kone ligger fint i handen men jag har ett problem, när jag lirar CS å drar musen snett ner till höger väldigt sakta rör sig pekaren inte.
Funkar helt perfekt åt alla andra håll, vet inte om det är min dator eller musen men i windows funkar den utmärkt.

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Medlem

3.0

Visa signatur