öppet köp onoff butik

Permalänk

öppet köp onoff butik

köpte en logitech ratt på onoff som jag inte alls är nöjd med ingen känsla alls iden. så jag vill lämna tillbax den så jag kollade på kvittot och där står öppet köp endast obruten förpackning.
kan det verkligen stämma.
har köpt högtalare hos dom innan och provat dom och varit missnöjd med ljudet o lämnat tillbax dom tycker det är konstigt att en ratt inte går o ta på öppet köp.

Permalänk
Medlem

För öppet köp så kan butikerna sätta egna vilkor då det inte finns någonstans i konsumentköplagen som reglerar öppet köp.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem

Detta övergår väl i så fall till att vara en reklamation då varan inte visade sig vara vad du hade hoppats på.

Tror att det funkar.

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chobi
Detta övergår väl i så fall till att vara en reklamation då varan inte visade sig vara vad du hade hoppats på.

Tror att det funkar.

Du reklamerar en vara när den är felaktig.

Permalänk
Medlem

gå dit och kolla bara, säg att den inte motsvarade vad du frågade efter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Du reklamerar en vara när den är felaktig.

Precis, därför kan man reklamera en vara som inte "gjorde jobbet". Gäller bara att pusha på tillräckligt mycket så kommer det gå.

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk

det gick bra o lämna tillbax den dom sa inget jag sa bara att den inte motsvara min förväntningar. tack för alla svar

Permalänk
Avstängd

Jag köpte en skärm på en On Off butik, och de ville ha mina personuppgifter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leksak
Jag köpte en skärm på en On Off butik, och de ville ha mina personuppgifter.

Men det är ju bara för att de planerar en kupp emot dig.

Visa signatur

Macbook Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leksak
Jag köpte en skärm på en On Off butik, och de ville ha mina personuppgifter.

Det är väl inte så konstigt? Man måste ju veta att du är du ifall du vill lämna på öppet köp eller reklamera?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leksak
Jag köpte en skärm på en On Off butik, och de ville ha mina personuppgifter.

De kollade nog så att du är 16år?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
De kollade nog så att du är 16år?

Hur tänker du nu? Man måste vara 18 år för att få köpa grejer över kanske 500:-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prophan
Hur tänker du nu? Man måste vara 18 år för att få köpa grejer över kanske 500:-

http://www.vagahandla.konsumentverket.se/klokhandla_2.asp

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
http://www.vagahandla.konsumentverket.se/klokhandla_2.asp

Men nu var det ju så att personen som jag citerade hade handlat i en fysisk OnOff-butik och inte på internet. Kan endast reglerna i fysiska butiker.

Annars kan den omyndiga personen i princip göra vad han/hon vill med den, t.o.m. totalförstöra den, för att sedan genom föräldrarna få alla pengarna tillbaka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prophan
Men nu var det ju så att personen som jag citerade hade handlat i en fysisk OnOff-butik och inte på internet. Kan endast reglerna i fysiska butiker.

Annars kan den omyndiga personen i princip göra vad han/hon vill med den, t.o.m. totalförstöra den, för att sedan genom föräldrarna få alla pengarna tillbaka.

Men läs...

Citat:

Om du är 16 år och handlar för pengar som du har tjänat själv så har du rätt att ingå avtal.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phod
Men läs...

Haha det är du som behöver läsa. Högst upp står det, "Handla på nätet". Hela den artikeln handlar just om reglerna för internethandel.
Har redan sagt att jag menar FYSISKA butiker. Eftersom jag själv jobbar i en OnOff-butik så kan jag reglerna för dessa. Vi måste säga nej till alla omyndiga personer ifall de ska köpa någonting dyrare än kanske ett spel eller liknande. Anledningen till detta har jag redan förklarat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prophan
Haha det är du som behöver läsa. Högst upp står det, "Handla på nätet". Hela den artikeln handlar just om reglerna för internethandel.
Har redan sagt att jag menar FYSISKA butiker. Eftersom jag själv jobbar i en OnOff-butik så kan jag reglerna för dessa. Vi måste säga nej till alla omyndiga personer ifall de ska köpa någonting dyrare än kanske ett spel eller liknande. Anledningen till detta har jag redan förklarat.

Barn som fyllt 16 år får bestämma över pengar som han eller hon intjänat själv genom eget arbete.

Detta gäller tydligen inte OnOff, men det finns ju MM, EG Siba också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Barn som fyllt 16 år får bestämma över pengar som han eller hon intjänat själv genom eget arbete.

Detta gäller tydligen inte OnOff, men det finns ju MM, EG Siba också.

Det var nåt helt nytt för mej, aldrig hört talas om det förut. Bra att veta!

Däremot är det extremt svårt att veta ifall personen i fråga har tjänat ihop pengarna själv. Men värt att tänka på.

Permalänk
Medlem