Spel med lång speltid

Permalänk
Medlem

Spel med lång speltid

Jag är på jakt efter bra spel, som har lång speltid. Som exempelvis halflife 2.

Det ska gärna vara en shooter, men helst inte en som inte har några som helst utmaningar.

Jag har spelat crysis, och även crysis warhead, Call of duty 4, etc. Och jag känner att det är ett stort skämt hur korta spelen är. Crysis warhead var extremt kort.

Känner ni till spel som är långa och tar tid att ta sig igenom samt att det händer mycket ?
Vilka rekomenderar ni ?

Permalänk

Onlinespel kanske? Counter-Strike? Inte provat något sånt?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ghosty
Jag är på jakt efter bra spel, som har lång speltid. Som exempelvis halflife 2.

Det ska gärna vara en shooter, men helst inte en som inte har några som helst utmaningar.

Jag har spelat crysis, och även crysis warhead, Call of duty 4, etc. Och jag känner att det är ett stort skämt hur korta spelen är. Crysis warhead var extremt kort.

Känner ni till spel som är långa och tar tid att ta sig igenom samt att det händer mycket ?
Vilka rekomenderar ni ?

Max Payne 1 och 2 borde fördriva i alla fall en halv dag. Inte FPS men brutalt roligt ändå om man är inne på FPS.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Bara kolla runt på lite äldre spel. Hittar du nått du gillar så är det oftast bra mycket längre än dagens spel. Ett fps som är någerlunda nytt och långt är Stalker + exp.

Permalänk
Avstängd

Morrowind = 100-1000 speltimmar.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Bara kolla runt på lite äldre spel. Hittar du nått du gillar så är det oftast bra mycket längre än dagens spel. Ett fps som är någerlunda nytt och långt är Stalker + exp.

Finns det exp till stalker?

Jisses vad jag missar, vet bara om första SoC och senaste fristående Clear Sky

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Morrowind = 100-1000 speltimmar.

Mm, har lagt ner hur mycket tid som helst på det underbara spelet. Det skulle jag valt lätt.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Morrowind = 100-1000 speltimmar.

Förutsatt att man gillar spelet såklart. Här åkte det spelet bort efter bara några timmar. ^^

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Förutsatt att man gillar spelet såklart. Här åkte det spelet bort efter bara några timmar. ^^

Förhasta dig inte, det är lite som med kvinnofängelset: det kan ta några timmar att vänja sig, men sedan är man fast.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Förhasta dig inte, det är lite som med kvinnofängelset: det kan ta några timmar att vänja sig, men sedan är man fast.

Ehm... ett fängelse är man väl fast i direkt och blir sedan frisläppt ifrån? Hehe xD

Men njae... jag kan inte tvinga mig själv till o spela ett spel som jag inte gillar. Förresten... Morrowind är ett kort spel Morrowind Speedrun (7:30)

Så precis som med Fallout 3... gör man bara det man MÅSTE göra så är speltiden EXTREMT kort. =/

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Du har ju Far Cry 2, där har du en del att göra.

Det är kanske inte sådär händelserikt, är lite halvt ödemark men det är stort och snyggt.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk

Som sagt så är Stalker ett riktigt långlivat spel. Tar man sig tid och upptäcker spelvärlden och alla möjligheter så kan man lätt sitta med det i en vecka. Sen finns det ett flertal moddar som ändrar storyn och lägger till fler intressanta grejer och funktioner i spelet. Och så har du såklart Clear Sky efter det.

Sen kan man ju också se spel som Painkiller (+expansion) och Serious Sam som hjärndöda evighetsspel Tål att liras om och om och om igen med olika typer av utmaningar och vapen.

Annars rekomenderar jag även Oblivion, även om det inte är en shooter med skjut-vapen. Modda det hur du vill och ta dig god tid att upptäcka spelvärlden och forma din karaktär. Det lirade jag konstant under hela året då det släpptes, och har haft ett antal återfall sen dess.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Ehm... ett fängelse är man väl fast i direkt och blir sedan frisläppt ifrån? Hehe xD

Men njae... jag kan inte tvinga mig själv till o spela ett spel som jag inte gillar. Förresten... Morrowind är ett kort spel Morrowind Speedrun (7:30)

Så precis som med Fallout 3... gör man bara det man MÅSTE göra så är speltiden EXTREMT kort. =/

heh ja men egentligen är det ju inte meningen att man ska kunna "fuska" sig igenom på det sättet.. han använder sig av drycker på ett sätt som inte var planerat... går du den "vanliga" vägen så tar det fortf en lång tid.. inte det lättaste att döda sista gubbarna med de ynkliga vapnen, rustning och level som man har från början... morrowind och oblivion är väldigt stora spel och finns väldigt mycket valmöjligheter och uppdrag att göra... friheten finns dock att satsa allt för att gå mot vinst direkt.. men tar ändå lång tid om man gör det "normalt"

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Avstängd

wow någon, du har inte förlorat wow före du slutat spela

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joshoa
wow någon, du har inte förlorat wow före du slutat spela

för att han sökte shooter-spel? samt att det även verkar som han söker SP spel..

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
heh ja men egentligen är det ju inte meningen att man ska kunna "fuska" sig igenom på det sättet.. han använder sig av drycker på ett sätt som inte var planerat... går du den "vanliga" vägen så tar det fortf en lång tid.. inte det lättaste att döda sista gubbarna med de ynkliga vapnen, rustning och level som man har från början... morrowind och oblivion är väldigt stora spel och finns väldigt mycket valmöjligheter och uppdrag att göra... friheten finns dock att satsa allt för att gå mot vinst direkt.. men tar ändå lång tid om man gör det "normalt"

Så sant så... och oftast så är det ju faktiskt så att de flesta spelen har en speltid man själv bestämmer. Man kan ju se det på olika sätt visserligen... men stressar man genom ett spel så blir det ju ingen lång speltid givetvis...

LINJÄRA spel som t.ex. korridorshooters har ju på sätt och vis en fast speltid... det enda man kan påverka är hur snabbt man förflyttar sig.

Ett spel som nya Fallout 3 har ju en MAINquest som man kan klara av ganska så fort... men tar man sig tid o göra alla sidouppdrag o alla andra saker så blir det längre speltid. osv...

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

om det inte måste vara ett FPS så rekommenderar jag Final Fantasy-VII starkt! det tar LÅNG tid att spela igenom och har en förbannat bra story ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av balsjo
om det inte måste vara ett FPS så rekommenderar jag Final Fantasy-VII starkt! det tar LÅNG tid att spela igenom och har en förbannat bra story ^^

Finns FF 7 till pc? hur som helst skulle inte jag spela det på något annat än playstation och han söker ju pc-spel

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
Finns FF 7 till pc? hur som helst skulle inte jag spela det på något annat än playstation och han söker ju pc-spel

Jovisst gör det. Och det är precis lika bra på PC som på PS. Fördel PC dock på grund av aningens kortare laddtider. Måste nog ta o leta upp det spelet själv nu.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Jovisst gör det. Och det är precis lika bra på PC som på PS. Fördel PC dock på grund av aningens kortare laddtider. Måste nog ta o leta upp det spelet själv nu.

de va som fan.,.. jag önskar att de skulle göra en remake till ps3'n på 7an.. bästa ff

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
de va som fan.,.. jag önskar att de skulle göra en remake till ps3'n på 7an.. bästa ff

Bästa o bästa vet jag inte... har svårt o välja en absolut favorit av alla Final Fantasy-spelen. De är alla bra på sätt o vis.

Förresten så finns ju även Final Fantasy VIII till PC.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk

Final Fantasy VII finns också till PC. Har det liggandes på någon skiva om jag minns rätt.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Finns det exp till stalker?

Jisses vad jag missar, vet bara om första SoC och senaste fristående Clear Sky

*vill bara rätta.

Nope det är Stalker samt Stalker - Clear sky, två fristående spel. Ingen expansion inte. Men det finns en del moddar däremot. Om du väntar en vecka eller två kommer GTA IV till dator, det kommer att räcka mer än länge nog.

Permalänk
Medlem

Bioshock tar ett tag att spela igenom så det rekommenderar jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ghosty
Jag är på jakt efter bra spel, som har lång speltid. Som exempelvis halflife 2.

Det ska gärna vara en shooter, men helst inte en som inte har några som helst utmaningar.

Jag har spelat crysis, och även crysis warhead, Call of duty 4, etc. Och jag känner att det är ett stort skämt hur korta spelen är. Crysis warhead var extremt kort.

Känner ni till spel som är långa och tar tid att ta sig igenom samt att det händer mycket ?
Vilka rekomenderar ni ?

Hm, bra fråga. Jag känner inte till något FPS med lång speltid. Själv tycker jag att half-life 2 inte var speciellt långt. Antagligen är det för att jag spelar en hel del rollspel som är i snitt 10 gånger så "hållbara" som FPS. Men favoriterna på FPS-fronten är:

System Shock 2 (föregångaren till BioShock och ett av de roligaste spelen jag någonsin spelat, oavsett genre)

Return to castle wolfenstein (ganska kort tyvärr, men det sätter sig som fan i minnet ändå!)

S.T.A.L.K.E.R - Har redan nämnts, vill också rekommendera. Lång speltid, episkt och jävligt nice realism (om du ska köra det så rekommenderar jag "Oblivion Lost" - modden för bättre grafik och ljud, mycket mer realism och mer omfattande i allmänhet)

Alien vs Predator 2 - Spela som människa, alien och predator i storymode. väldigt charmigt.

N.O.L.F 1 och 2 - charmigt bond-aktigt spel, man är en snygg brud också (plus!)

red faction 1 och 2 - visserligen inte så långa, men charmiga arbetarupproriska shooters!

Battlefield (1 och 2) - riktigt jävla roliga spel (mot datorn eller mot kompisar), håller hur länge du vill att de ska hålla, dock inte story-baserade som half-life 2, så det är kanske inte det du söker efter

Fallout 1 och 2 - Haha, inget FPS, var bara tvungen att nämna. vääldigt långa, går även att spela om.

oj, vafan. nu blev listan lång. jag blev lite för upphetsad. god natt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av B.Traven

N.O.L.F 1 och 2 - charmigt bond-aktigt spel, man är en snygg brud också (plus!)

Bör påpekas att No One Lives Forever spelen är Bond-aktiga som i James Bond, inte bond-aktiga som i att du kör omkring i en traktor och plöjer.
Håller med om att de är väldigt charmiga dock. Rekommenderas.

Visa signatur

Vi är överallt!
Asus Maximum VII Formula | i7-4790K | Noctua NH-U14S | 16 GB G.Skill RipjawsX 2133MHz CL9 | EVGA GTX980 SC ACX 2.0 4GB | Corsair HX850i | Samsung 850 Pro 256GB SSD | 15.5 TB HDD | Eizo FlexScan S2431W |

Permalänk
Medlem

Need for speed underground 2 tar en stund att klara ut också , fast det är ganska repetitivt.

eller som folk innan sagt , GTA IV , det kommer ge många 100 timmars speltid.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk

Har spelat rfactor i typ tre års tid, nu är det iracing som gäller, kommer räcka i flera år lätt

Överhuvudtaget tycker jag man skall släppa det där med shooters lite, det är som snabbmat bara och hitta ngt som tar lite tid att sätta sig in o bemästra istället.

Visa signatur

ASUS ROG Strix B250I, Intel Core i5-6600 Skylake, Crucial DDR4 2400MHz 8GB, MSI GTX 1050 Ti 4 gb Aero, WD Black 1 TB, Fractal Design Node 304, 18 cm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
*vill bara rätta.

Nope det är Stalker samt Stalker - Clear sky, två fristående spel. Ingen expansion inte. Men det finns en del moddar däremot. Om du väntar en vecka eller två kommer GTA IV till dator, det kommer att räcka mer än länge nog.

Rätt, men skrev exp då det är det mer än en uppföljare.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
*vill bara rätta.

Nope det är Stalker samt Stalker - Clear sky, två fristående spel. Ingen expansion inte. Men det finns en del moddar däremot. Om du väntar en vecka eller två kommer GTA IV till dator, det kommer att räcka mer än länge nog.

Kommer jag ihåg rätt så kallade utvecklarna själva Clear Sky för en "fristående expansion". Det första Stalker var så full av skit-kod, slarv och buggar att det antagligen inte var särskillt kul att jobba vidare på för en tillhörande expansion Clear Sky återanvänder trots allt väldigt mycket från första Stalker, med lite nytt och en uppad grafikmotor. Och så tog dom ju inte fullt pris för spelet heller.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro