Permalänk

Spotify

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8... <-- Be om invites/ta publicerade invites här
Läs den tråden med start från sista inlägget.
/Aqualize

Med risk för att få den här tråden direkt-låst så vill jag ändå berätta för er vad nästa dator / internet fenomen kommer att bli:

Spotify

www.spotify.com

Stockholmsbaserat företag som har släppt den mest revolutionerande musiktjänst som jag någonsin skådat. Det är allt jag någonsin velat ha och lite till, otroligt snyggt förpackat på minimal plats.

Beta-test pågår nu, och jag rekommenderar ALLA att anmäla intresse att bli betatestare. När detta släpps så kommer internet att skakas i sina grundvalar.

Over and out.

Visa signatur

Macbook PRO, 2.33Ghz, 3Gb RAM.

Permalänk
Permalänk

oliric: Ja? Förutom att det är sant så är det fullständigt grammatiskt korrekt.

Visa signatur

Macbook PRO, 2.33Ghz, 3Gb RAM.

Permalänk
Medlem

verkar ju helt värdelöst.

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem

Reagerade på den floskelliknande skrivningen för du kan väl inte med berått mod mena att denna radioutsändning eller vad det nu är då websidan inte berättar så mycket och ska man bli medlem så måste man ha en invit först revolutionerar internet?

Hur revolutionerar den internet isf?

Permalänk

Nej, hemsidan var ju tämligen värdelös. Det jag lyckades läsa mig till var nån slags koppling mellan streaming och reklam?
Hittade en intervju med nån kille bakom sidan men han var ju lika fåordig.

Kan inte trådskaparen berätta lite mer så att tråden får nåt värde i alla fall än bara reklam?

Permalänk
Medlem

ehh?

Visa signatur

Chassi: BIGTower. CPU: Intel P4 3.0Ghz @ 3,9Ghz (30% överklock). RAM 1024 MB ddram Kingston (400Mhz). Moderkort: ASUS P4P800-E Deluxe. HDD: Div. hdd:s (3,9TB ATA100-133) Grafik: ATI X850XT. Ljud: SB Live 5.1. Skärm: Samsung SyncMaster 1200NF 22"

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Re: Spotify

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwinginStan
Med risk för att få den här tråden direkt-låst så vill jag ändå berätta för er vad nästa dator / internet fenomen kommer att bli:

Spotify

www.spotify.com

Stockholmsbaserat företag som har släppt den mest revolutionerande musiktjänst som jag någonsin skådat. Det är allt jag någonsin velat ha och lite till, otroligt snyggt förpackat på minimal plats.

Beta-test pågår nu, och jag rekommenderar ALLA att anmäla intresse att bli betatestare. När detta släpps så kommer internet att skakas i sina grundvalar.

Over and out.

Vadå, är det dc++2 eller? Skärp dig, gå hem, köp reklamplats i media.

Permalänk
Medlem

kamma dig....

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk
Medlem

Föga anar alla som nu sågat Spotify i denna tråd att trådskaparen faktiskt kan ha rätt. Tjänsten kan faktiskt vara en revolution i musikdistribution, då den fyller ett behov och gör människors liv enklare.

Situationen, och reaktionerna, påminner nog rätt mycket om när någon för 500 år sedan först påstod att jorden är rund. "Kamma dig" blev svaret då också.

Permalänk
Medlem

Det här kommer att bli nästa "facebook". Det är jag helt säker på och de som sågade spotify ovanför får stå i skamvrån ett tag!

Permalänk
Medlem

Jag har iaf inte känt mitt internets grundvalar skaka än, har ni?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Så länge jag inte hittar allt jag vill lyssna på (finns exempelvis 3 endast låtar med Gangstarr) och så länge det inte är helt gratis (jaja, skivbolagen måste ha sin "cut") är jag inte övertygad
Men det är en klockren idé!

edit: haha sämst jag är, fanns ju massor om man skrev isär artistnamnet.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Vart mycket där för mig, och ett pris på 99Kr i månaden är inte fel. Men jag hittade inget sätt att ladda ner musiken i lossless format för att spela på andra enheter. Så för mig går det bort helt tyvärr. Men ett första steg åt rätt håll är det kanske.

Visa signatur

moops

Permalänk

Jag skulle tycka det var mer intressant ifall jag fick en invite
Men TS får gärna skriva lite mer info om spotify.com
Den verkar ju inte helt åt fanders, så jag skulle gärna pröva vad det är för något.

Permalänk
Medlem

Hur många här har verkligen testat Spotify? Jag var väldigt skeptisk innan jag testade, men efter att ha klämt och kännt lite så måste jag säga att jag är frälst. Dock så är jag osäker på om jag skulle betala för tjänsten. Men om någon har en invite att bjuda på så tar jag gärna emot.

Visa signatur

En fisk...

Permalänk
Medlem

Jag har kört spotify ett bra tag nu, och det är skitmysigt. Framför allt på jobbet. Utbudet är så mycket större än vad folk tror.

Se om expressen har invites kvar. Annars får ni vänta till releasen.
http://www.expressen.se/noje/1.1350291/lyssna-pa-musik-gratis...

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av amphiler
Hur många här har verkligen testat Spotify? Jag var väldigt skeptisk innan jag testade, men efter att ha klämt och kännt lite så måste jag säga att jag är frälst. Dock så är jag osäker på om jag skulle betala för tjänsten. Men om någon har en invite att bjuda på så tar jag gärna emot.

100 spänn är väl inte så mycket att bråka om? efter din betalmånad gått ut övergår ditt konto till ett reklamkonto, samma som man får via invites.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Går väl att köpa/ladda hem vissa låtar via itunes?

Visa signatur

:::::::::::::::::::::::::::::::

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shiroW
Går väl att köpa/ladda hem vissa låtar via itunes?

Det går att köpa och ladda hem massor med låtar via iTunes store, men det är skillnad på dessa två tjänster. I iTunes store köper man enskilda låtar eller hela album för det digitala värdet. Den här tjänsten verkar mer vara en laglig prenumeration av musik. Iaf som jag har förstått det
Det finns väl http://www.deezer.com/ som är liknande, men har för mig att den sidan lägger upp olagligt material.

Permalänk
Medlem

Hur mycket musik finns det med artister såsom Magma, Comus, Gong, Gentle giant, Moving gelatine plates, 13th floor elevators, Bo hansson/hansson&karlsson, sagor och swing, Dun, Mike Oldfield, Andreas Vollenweider? Är det någon som ids kolla?

Visa signatur

kärlek.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mattias
Hur mycket musik finns det med artister såsom Magma, Comus, Gong, Gentle giant, Moving gelatine plates, 13th floor elevators, Bo hansson/hansson&karlsson, sagor och swing, Dun, Mike Oldfield, Andreas Vollenweider? Är det någon som ids kolla?

Eftersom jag är så indie att jag skiter B-sidor fortsätter jag den här frågan med lite andra artister såsom;
Dulce Liquido, Fischerspooner, Code 64, Lifelover, Warning (inte The Warning), 1200 Mics

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaInT
Eftersom jag är så indie att jag skiter B-sidor fortsätter jag den här frågan med lite andra artister såsom;
Dulce Liquido, Fischerspooner, Code 64, Lifelover, Warning (inte The Warning), 1200 Mics

Fischerspooner är väl inte så indie som haft låtar i EA spel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
Fischerspooner är väl inte så indie som haft låtar i EA spel

Jag var extremt seriös med den första raden

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaInT
Jag var extremt seriös med den första raden

äsch, ville mest reta dig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
100 spänn är väl inte så mycket att bråka om? efter din betalmånad gått ut övergår ditt konto till ett reklamkonto, samma som man får via invites.

Näe, sant, ska nog göra så.

Visa signatur

En fisk...

Permalänk

Hej!

Kul att tråden öppnats igen.

Ni som anklagade mig för "stealth marketing": Jag har inget med Spotify att göra förutom att jag känner några av utvecklarna och därmed betatestade. Jag rekommenderade bara att ni skrev upp er som intressenter för betatest.

Idag har i princip alla som i ett tidigt skede anmälde intresse fått en invite till gratisversionen.

Visa signatur

Macbook PRO, 2.33Ghz, 3Gb RAM.

Permalänk
Medlem
Citat:

Hur mycket musik finns det med artister såsom Magma, Comus, Gong, Gentle giant, Moving gelatine plates, 13th floor elevators, Bo hansson/hansson&karlsson, sagor och swing, Dun, Mike Oldfield, Andreas Vollenweider? Är det någon som ids kolla?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaInT
Eftersom jag är så indie att jag skiter B-sidor fortsätter jag den här frågan med lite andra artister såsom;
Dulce Liquido, Fischerspooner, Code 64, Lifelover, Warning (inte The Warning), 1200 Mics

Magma - Typ Inget. Comus - Inget Gong - Rubbet typ Gentle Giant - Ett par skivor MGP - inget 13th - 5-6 skivor Bo hansson - Någon låt Sagor - inget Dun - Inget Oldfield - Rubbet i princip Vollenweider - Ett par skivor

Dulce - En låt Fischerspooner - Nån skiva plus en massa spår på mixar C64 - Ett par tre skivor Lifelover - EN skiva Warning funkar inte att klicka på hos mig. 1200 - en låt

Visa signatur

Skädda, Gös, Röding, Bleka, Havskatt, Kveite