spelbutiken prisganti Någon som har erfarnhet av detta

Permalänk
Medlem

spelbutiken prisganti Någon som har erfarnhet av detta

Håller spelbutiken vad de lovar,
att sänka priser på spelen
Om någon annan som säljer till lägre pris ?

till samma pris

dock är det frakt fritt på spelbutiken

Någon som har fått detta i genom hoss spelbutiken ?
till samma pris som konkurrenten ?

Visa signatur

Är dyslektiker
asus p4c800 E delux Intel 478 3.2GHzPrescott Hyper48 cup kylare Hitachi hårdisk250gb Crucial PC4000 BallistiX & Tr 500 mhz 1500 mb His 850 agp 540/1180 OCZ 700 watt Thermaltake Kandalf Super Tower Xaser VA9000BWS Plextor 716A IDE Samsung TS H352A

Permalänk
Avstängd

Spelbutiken håller vad dem lovar. Så beställ så det ryker

Permalänk

Nu vet jag inte specifikt hur spelbutiken hanterar lägsta pris garanti men andra butiker brukar peka på punkten "ska finnas i lager" för att komma undan. Villkoret säger alltså att spelet ska finnas i lager och till ett lägre pris för att garantin ska gälla och här brukar det vara svårt att bevisa att så är fallet.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Nu vet jag inte specifikt hur spelbutiken hanterar lägsta pris garanti men andra butiker brukar peka på punkten "ska finnas i lager" för att komma undan. Villkoret säger alltså att spelet ska finnas i lager och till ett lägre pris för att garantin ska gälla och här brukar det vara svårt att bevisa att så är fallet.

Samma för onoff!

Visa signatur

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]

Permalänk
Medlem

Ja dom håller va dom lovar, är en kompis som är ansvarig för att se till att sänka priserna hos dom.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
... brukar peka på punkten "ska finnas i lager" för att komma undan...

Alternativt för att de inte skall behöva matcha sina konkurrenter som annonserar ut fem ex av en lockvara till ett rent förlustpris.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

jag har noterat spelbutiken om att de hade dyrare pris på ett spel men inget hände. förväntade mig i alla fall inte att de skulle göra något över huvud taget och det stämde.

Samma sak gäller deras löfte om att informera vid förseningar. Har beställt två gånger och första gången tog det en lite mindre än en månad (utan att fått någon information om förseningar) andra gången är ganska aktuell då jag fortfarande sitter och väntar på att få mitt förhandsbokade exemplar av little big planet. Skulle jag fått ett mail om att jag inte skulle få spelet under releasedagen skulle jag garanterat köpt det någon annan stans men istället får man vänta...

Kan absolut inte rekommendera spelbutiken.se

(värt att tillägga är att det snart gått en vecka efter releasen av little big planet och jag har fortfarande inte fått spelet, supporten säger som vanligt att det är här "senast imorgon". Det var inte sant första gången de sa det och jag tvivlar på att det är sant denna gången med.)