Läskigast skräck spelet?

Permalänk
Medlem

Läskigast skräck spelet?

Tjenare!
Jo jag nyss börjat spela datorspel av skräck genren och jag undrar om någon här vet något bra spel.
Jag vill ha ett som man hoppar till av inte ett sånt överblodigt som drar sig mer mot action hållet. >.<

Älskar den känslan att gå omkring i ett mörkt rum/landskap utan större förmåga att försvara sig, ovetande om vad som finns bakom nästa hörn.=/

Några bra förslag?:confused:

Permalänk
Medlem

Dead Space är det bästa just nu skulle jag säga, borde följa med backup-kalsonger då man köper det

Permalänk
Medlem

Condemned, höll på att s.....a på mig flera gånger
Och skjutvapen är svåra att få tag på du måste använda bräder,yxor och annat skräp att försvara dig med

Visa signatur

ASUS M5A97 R2.0 AM3+ - AMD FX-6350 6-Core -ASUS GeForce GTX 650 2GB - Antec truepower 1000 w. Thermaltake 850 pro. Vista + XP. Allt i ett NZXT Tempest

Permalänk
Medlem

Silent Hill 1 till PS1 är det hemskaste spel jag nånsin spelat.
Minns jag och min kompis satt och spelade det till kl.4 på morgonen och han höll på skita på sig när han skulle cyckla hem i mörkret.HAHA.

Idag kanske inte spelet länge är så kusligt detta är ju trots allt 10år sedan!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Silent Hill 2 är rätt ruggigt.

Permalänk
Sötast

Ni glömmer ju det bästa!

http://www.frictionalgames.com/penumbra/

i Penumbra känner du dig ofta helt och hållet hjälplös.

Lycka till!

Permalänk
Inaktiv

Penumbra spelen.

Dead space, höll flera gånger på att skrika av rädsla. Mörkt rum, stor skärm och surroundhögtalare. Oh shi-

Condemned.

Det är nog de läskigaste spelen jag spelat, silent hill 2 var sjukt läskigt när det kom, körde om det för någon månad sen och det var inte alls så farligt

Permalänk
Medlem

Resident Evil innan det blev ett actionspel (4an) och Silent Hill 1-2. Rekommenderar verkligen Resident Evil 1 remaken till Gamecube.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

doom 3 ska va lite läskigt har jag hört, dock inte spelat det själv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Panique
Dead Space är det bästa just nu skulle jag säga, borde följa med backup-kalsonger då man köper det

Håller med! Dead Space fick mig att hoppa till många gånger. Plus bakgrundsljuden, ibland ville jag inte gå in i ett rum pga. ljuden man hörde.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk

FEAR var läskigt på sina ställen. Vampire The Masquerade - Bloodlines har ett läskigt uppdrag.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Avstängd

my little ponny är skit läskigt:O man ligger i fosterställning typ 1 vecka efteråt du spelat de:O
nej men jag måste nog säga resident evil 3 är läskigt då det kom ut, då man spelade på svåraste hade nästan bara pistolen så kom nemesis med rocker launcher då fick man springa:O

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk

Resident Evil 1.

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk

doom 3 och unreal 1 är ju bra skit gillade även thief spelen.

men resident evil 1 o 2 är u fina med

Visa signatur

xfx780i, e8500, corsair 650w, 4gb 6400 corsair, 2xleadtek9600gt extreme, vista 64, x-fi extrememusic. 17222 3dmark06 @3,8ghz (för länge sen)

Permalänk

Ni missar alla det absolut bästa. Call of Cthulhu: Dark Corners of The Earth

Delen när man jagas genom hotellet är det mest skrämmande jag varit med om i ett spel.

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng ♦ Asus VW222U 22" ♦ Pioneer DVR-116D

Permalänk
Medlem

Jag kommer direkt att tänka på ett spel som jag och en polare lirade lite ett tag. Jag tror att det hette Nosferatu. Det var i alla fall jävligt läskigt.

Visa signatur

¤i7 3770K |Corsair 2x8192MB | ASRock Fatal1ty Z77 Professional | 2x Asus GTX 670 SLI |NZXT Switch 810¤

Permalänk
Medlem

PENUMBRA!

Bästa immersion i ett skräckspel genom tiderna. Utan tvekan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06
Penumbra spelen.

Där har du definitivt ingen större förmåga att försvara dig, sjukt läckra spel

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Alien vs predator! när man spelar som marine!!

Permalänk
Medlem

Condemned criminal origins är grymt.

Permalänk

Doom 3 måste jag säga, och F.E.A.R. Den lilla flickan bara skräms hela tiden!

Bra tråd måste jag säga.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Tall Man
Ni missar alla det absolut bästa. Call of Cthulhu: Dark Corners of The Earth

Delen när man jagas genom hotellet är det mest skrämmande jag varit med om i ett spel.

Jo tack, tänkte nästan ringa till akuten när hjärtat slog lite väl häftigt..

Dead Space? var då?... som en vanlig skjutarspel med karaktären i vägen... han döljer allt så man hinner inte bli skrämd

Men Aliens Vs Predator, inget jag vill skryta om men tyvärr blev det brunt magsjuk och allt
Fan skulle börja med Marin och man hoppa till av minsta lilla pipet i motiontracker saken i spelet... sen tömde man ett magasin i tomma intet för att sedan bli antingen grillspett av predator eller kebabkött för aliens medan man ladda om vapnet.
Det var tider då, 2x Voodoo2 12MB SLI och Creative Sound Blaster 1024 L!ve, fick spelet med ljudkortet

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Jo tack, tänkte nästan ringa till akuten när hjärtat slog lite väl häftigt..

Dead Space? var då?... som en vanlig skjutarspel med karaktären i vägen... han döljer allt så man hinner inte bli skrämd

Men Aliens Vs Predator, inget jag vill skryta om men tyvärr blev det brunt magsjuk och allt
Fan skulle börja med Marin och man hoppa till av minsta lilla pipet i motiontracker saken i spelet... sen tömde man ett magasin i tomma intet för att sedan bli antingen grillspett av predator eller kebabkött för aliens medan man ladda om vapnet.
Det var tider då, 2x Voodoo2 12MB SLI och Creative Sound Blaster 1024 L!ve, fick spelet med ljudkortet

Precis, AVP2 med Marine är ju rena skräcken!

Måste lägga till S.T.A.L.K.E.R. som ett skräck spel också!

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Jag säger: Silent Hill spelen ger traumatiska upplevelser.

http://www.youtube.com/watch?v=rYUul91sagI

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Precis, AVP2 med Marine är ju rena skräcken!

Måste lägga till S.T.A.L.K.E.R. som ett skräck spel också!

Yep, 2:an med, minns när man började spelet med att undersöka anläggningen, taket rasar bakom en och det börjar pipa i trackern... sen tror jag att jag fick en blackout.

Jag försökte spela det för någon vecka sen men grafiken är inte som jag minns det, tror att dagens grafikkort gör det så... måste bygga ihop min gamla "voodoo" dator igen.

Och stalker är något läskig fast man tänker inte på det, bloodsuckers och dom där "eldsdemonerna" i forsknings tjosan (tror jag att det var)

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Avstängd

när jag var liten tyckte jag fantasmegloria eller vad det heter igen var skit läskigT:O

Edit: spelet hette visst Phantasmagoria

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

Körde max 2-3 minuter som marine i AvP2 och sen fick jag stänga av spelet, det gick bara inte att fortsätta.

Sen är jag definitivt inte ett fan av något spel där man blir jagad av något, vad som helst, och inte kan försvara sig mot det. Jag andas bokstavligt talat inte under de segmenten

Permalänk
Medlem

Call of Cthulhu: Dark Corners of The Earth måste jag hålla med om. Project Zero (Fatal Frame) 2 är riktigt nice med, vet dock inte om det finns till PC och självklart Resident Evil 1.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk

Ahh Marine i AVP2, så härligt ruggigt läskigt!

Paniken man hade när man skulle fly från alien hive är inte att leka med...

Dold text
Permalänk
Medlem

Stalker shadows of chernobyl nere i x labben e fan bra läskigt

Visa signatur

Intel I7 4790K @ 4.9Ghz | Asus Maximus VII Hero | 4x8Gb Corsair Vengeance Pro Red 2400mhz | Asus Gtx 2080ti | Samsung 970 EVO 1tb | 1x2tb WD Red 2x3tb WD Red | Corsair AX850W | Nanoxia DS6 | 2 Dell U2715H | Logitech Z-5500 | Synology DS415+ 4x6tb WD Red |