Netsuperstore.se Bedragare?

Permalänk
Avstängd

Netsuperstore.se Bedragare?

Hej! har beställt 10st icemats på netsuperstore, dom har status orderkontroll och har haft det i 7dagar nu gjorde beställningen den 30oktober då satte jag även in pengar till deras konto. men då jag skicka mail till dom och frågar när min beställning förväntas skicka svarar dom inte. Kollade på prisjakt och dom hade inte direkt imponerande betyg. verkar blåsa folk på pengar och skicka fel produkter.

Visa signatur

1. AMD 1090T 4.2GHZ, Asus IV formula, 4GB Corsair 1600MHz DOMINATOR GT, HD6970
2. AMD 1055T 4.2GHZ, Asus IV formula, HD4870x2, 4GB A-Data
3. AMD B55 4.1Ghz, MSI 770 c45, 4GB A-Data, HD4870

Permalänk
Medlem

Varför kollade du inte omdömena på prisjakt innan du beställde från ett okänt företag? Du lär ju inte få veta mer på det här forumet än det som redan skrivits ungefär 150 gånger på prisjakt.nu.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Avstängd

sant. men fast det snart har gått 14dagar så är väll pengarna fortfarande mina tills jag fått produkterna jag beställt?

Visa signatur

1. AMD 1090T 4.2GHZ, Asus IV formula, 4GB Corsair 1600MHz DOMINATOR GT, HD6970
2. AMD 1055T 4.2GHZ, Asus IV formula, HD4870x2, 4GB A-Data
3. AMD B55 4.1Ghz, MSI 770 c45, 4GB A-Data, HD4870

Permalänk
Medlem

Ha ha ha nej. Du sätter över pengar utan avtal (ordererkännande är inget bindande avtal), då är du rätt rökt. Du kan naturligtvis hävda bedrägeri/avtalsbrott till din bank, men för att de ska vända på betalningen behöver du sannolikt en polisanmälan.

Permalänk
Medlem

dom är bedragare.. har aldrig nåt i lager du betalar för saker å lär få vänta en väldigt lång tid på dina saker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av reader
Hej! har beställt 10st icemats på netsuperstore, dom har status orderkontroll och har haft det i 7dagar nu gjorde beställningen den 30oktober då satte jag även in pengar till deras konto. men då jag skicka mail till dom och frågar när min beställning förväntas skicka svarar dom inte. Kollade på prisjakt och dom hade inte direkt imponerande betyg. verkar blåsa folk på pengar och skicka fel produkter.

-----------------
Såhär är det.
Netsuperstore är f.d Sekvencia, f.d PcSuperstore o så vidare, de ägs av hussein ammouri och jag talar av egen erfarenhet då jag jobbade åt dem under tre år.

De _ÄR_ skojare, men inte skojare på så vis att de är såna som hustlar folk utan de är bara blåsta människor, jag har jobbat med mycket utländska människor i mina dagar men de här personerna som det handlar om är nog i princip de dummaste som går i ett par skor.
Ägare Hussein är ett geni på att blåsa företag o hustla människor dock, det kan man väl säga, och hur de lyckas driva eländet vidare är för mig en gåta men har man en halv miljon kusiner o bröder att skriva över företaget på som kan agera målvakt så funkar det väl.

Varför du inget svar får beror på att du och tusen andra människor frågar dem om det här hela tiden och de har ej något eget lager så allt kommer direkt från leverantörerna, så alla lagersaldon de har kan vara ändrat från natt till natt och stundtals mellan timme till timme i värsta fall.
Produkterna finns alltså INTE, jag understryker INTE hos dem, så är de slut hos leverantören eller de inte har kreditvärdighet eller tillräckligt mycket kontanter att handla för så får de inga saker, i slutändan blir du utan.

Tja...fundera ut sen själv med tanke på deras omdömen överallt hur det här kommer fungera...

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Avstängd

ja man kan ju ut annat än sucka. dom har tagit bort produkten jag beställt från deras hemsida nu också. hur länge bör jag vänta och se om det händer nått innan jag gör en polis anmälan? om jag inte får pengar tillbaka vill säga.

Visa signatur

1. AMD 1090T 4.2GHZ, Asus IV formula, 4GB Corsair 1600MHz DOMINATOR GT, HD6970
2. AMD 1055T 4.2GHZ, Asus IV formula, HD4870x2, 4GB A-Data
3. AMD B55 4.1Ghz, MSI 770 c45, 4GB A-Data, HD4870

Permalänk
Medlem

tja, det värsta är att tid är ju också pengar i sig, men tja..om du kräver pengarna åter o väntar en vecka vore ju kanske vad jag själv skulle vänta, skriv mail till dem, återkräv pengarna i en snäll och saklig ton, var inte sur eller något liknande utan säg bara att du nu väntat på produkterna i två veckor, att produkterna är borta från deras sida och du undrar hur du nu skall gå tillväga och att du vill ha ett svar snabbast möjligt, och om inte svar inkommer inom en rimlig tid så skicka ett mail till, gärna ett likadant men då i skarpare ton och ta till att anmäla för bedrägeri..

Hoppas det löser sig för dig, uppdatera oss gärna i ärendet..

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Hmm, var det inte där någon påstod att Valdi Ivansic(1000-kronors lappisen) hade jobbat ett tag? Isåfall verkar han ha snabbat upp en del om det där med att sälja nåt man inte har

Önskar självklart att ärendet löser sig på ett ok sätt för trådskaparen, råden ovan verkar vara goda.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Det är rent BS iaf att han skulle jobbat där
De tar inte in en man av sådan karaktär på det stället, då skulle ju husse få konkurrens om att vara den störste skiten på stället

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Avstängd

Blev inte hans barnbarn mördad?... namnet låter bekant

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Nej, det var hans brorsson som blev mördad, mest troligen en hämnd från undre världen för all skit de dragit igenom folk, var väl nån de blåst på en stor summa pengar o sabbat livet för, dock enbart spekulationer men jag blev inte förvånad då jag såg rubrikerna i tidningarna

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk

Inte troligt med tanke på att mördaren också tog livet av en kvinna i 50års åldern och mordvapnet var en butterflykniv...

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Avstängd

Tack så mycket för svaren

Visa signatur

1. AMD 1090T 4.2GHZ, Asus IV formula, 4GB Corsair 1600MHz DOMINATOR GT, HD6970
2. AMD 1055T 4.2GHZ, Asus IV formula, HD4870x2, 4GB A-Data
3. AMD B55 4.1Ghz, MSI 770 c45, 4GB A-Data, HD4870

Permalänk
Medlem

Företag har 30 dgr på sig att leverera vid distansavtal och 30 dgr på sig att betala tillbaks så i absolut värsta fall kan du få vänta i 2 mån.

Men när 30 dgr gått så skickar du ett brev till dom där du säger upp avtalet dvs beställningen och att pengarna ska finnas på ditt konto eller på utbetalningsavi inom 30 dgr annars går det till kronofogden och då får netsuperstore.se även betala dom extrakostnader som tillkommer pga detta.

Sen om du inte fått varken pengar eller vara när respit gått ut så vänder du dig till Kronofogden så hjälper dom dig.

Permalänk
Avstängd

olirc du gjorde mig just 20kg lättare! tack så mkt för svaret

Visa signatur

1. AMD 1090T 4.2GHZ, Asus IV formula, 4GB Corsair 1600MHz DOMINATOR GT, HD6970
2. AMD 1055T 4.2GHZ, Asus IV formula, HD4870x2, 4GB A-Data
3. AMD B55 4.1Ghz, MSI 770 c45, 4GB A-Data, HD4870

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av godspeed

men har man en halv miljon kusiner o bröder att skriva över företaget på som kan agera målvakt så funkar det väl.

shit jag vill också ha så många släktingar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte_D
shit jag vill också ha så många släktingar

------------------------------------------------
Tillför gärna något till tråden, istället för en helt onödig kommentar som denna., eller ville du bara synas och tala om att du har för lite släktingar?
Säg åt din släkt att göra mer ungar.

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av godspeed
------------------------------------------------
Tillför gärna något till tråden, istället för en helt onödig kommentar som denna., eller ville du bara synas och tala om att du har för lite släktingar?
Säg åt din släkt att göra mer ungar.

hahaha menade inte på det sättet, tyckte du skrev det på ett roligt sätt och skrattade faktiskt på riktigt

Kanske borde skicka hela släkten på bordell nu när du säger det, fast då tillkommer annat som inte är lika trevligt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte_D
hahaha menade inte på det sättet, tyckte du skrev det på ett roligt sätt och skrattade faktiskt på riktigt

Kanske borde skicka hela släkten på bordell nu när du säger det, fast då tillkommer annat som inte är lika trevligt

---------
Ja, då kan de där syntax_sex error frame uppkomma i de nedre partionerna och medföra oönskade filer

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Maila och ring till Hussein. Fick dock höra av mig ett par gånger.Gnällde bland allt jag kunde hitta på.. Skönt nog hjälpte det mig mycket, tog ett par dagar sen var grejerna där... Fick allt för halva priset samt 10% på ett par framtida köp (som aldrig blev av).
Kommer aldrig mer handla oss dom.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

1: AM4 3600X, RTX 4060 OC, X570-I, 32GB 3200MHz, SF450, 34”
2: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3600MHz, SF750, 34”
3: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3200MHz, SF600, 34”

Permalänk
Medlem

konkurs nu igen.lol@ammouris

Jahapp, igår begärde Netsuperstore sig själva i konkurs via södertäljes tingsrätt.

Grattis till alla stackare som har beställt grejor o har pengar inneliggandes hos dem, ni kan ju se er om i himlen efter dem om ni inte har kort med försäkring på :/

http://www.idg.se/2.1085/1.193906/omstridd-e-handlare-i-konku...

Kan inte säga att jag är förvånad, det är ju liksom inte första gången:D

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Avstängd

Jaha, vad kan jag göra nu då?:S

Visa signatur

1. AMD 1090T 4.2GHZ, Asus IV formula, 4GB Corsair 1600MHz DOMINATOR GT, HD6970
2. AMD 1055T 4.2GHZ, Asus IV formula, HD4870x2, 4GB A-Data
3. AMD B55 4.1Ghz, MSI 770 c45, 4GB A-Data, HD4870

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av reader
Jaha, vad kan jag göra nu då?:S

-------------------
Kontakta din bank om du handlat med visakort t e x?

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Avstängd

Gör det i morgon:)

Visa signatur

1. AMD 1090T 4.2GHZ, Asus IV formula, 4GB Corsair 1600MHz DOMINATOR GT, HD6970
2. AMD 1055T 4.2GHZ, Asus IV formula, HD4870x2, 4GB A-Data
3. AMD B55 4.1Ghz, MSI 770 c45, 4GB A-Data, HD4870

Permalänk
Medlem

Synd för förskottsbetalare, bra för dem som inte vill välja skitbutiker

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Jahapp, 1 av en miljon målvakter tar väl skiten.

Vad blir nästa namn? SuperCrapStore.me.uk?!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

1: AM4 3600X, RTX 4060 OC, X570-I, 32GB 3200MHz, SF450, 34”
2: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3600MHz, SF750, 34”
3: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3200MHz, SF600, 34”

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blomster
Jahapp, 1 av en miljon målvakter tar väl skiten.

Vad blir nästa namn? SuperCrapStore.me.uk?!

--------------------
Haha ja man kan ju fundera ut varför de konkar just nu och inte tidigare, de utnyttjar ju som vanligt "finanskrisens" bakvatten till att dra igång en konkurs, det är ju självklart, vi ser snart ett ny/ombildat bolag med samma extrempuckade människor bakom styret och ännu en målvakt.

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(