Arvtagaren av Christopher Paolini

Permalänk
Medlem

Arvtagaren av Christopher Paolini

Hittade ingen tråd om denna fantastiska serie med böcker. Har precis i denna stund läst ut Den äldste och jag är helt mållös. Helt fantastisk berättelse! Brisingr som är den tredje boken släpps om en vecka, den 18e. Jag överväger att köpa den på engelska eftersom jag skulle behöva träna min engelska läsning. Just nu skulle jag bara vilja lägga mina studieböcker åt sidan, skolka från skolan och köpa den engelska versionen bara för att få veta hur det går...

Så, är det någon som delar min passion ?

Permalänk
Medlem

Jag tycker följande sammanfattar min åsikt ganska bra:

Citat:

The writing was okay, I guess. But I couldn't take it anymore after Harry returned from his first run-in with the Dementors to find the Ring Wraiths had burned the Lars Homestead.

Serien är alltså lite väl derivativ för min smak.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Tycker böckerna är sjukt underhållande. Är snart klart med Brisingr (på Svenska, orkade inte byta till Engelska efter att ha läst de första två på Svenska). Det enda som man kan klaga på är väl att översättningen, iaf i Brisingr, är riktigt dålig, med felstavningar etc. Annars så blev jag ju sjukt besviken på filmen om ni har sätt den, jag såg iof bara halva, men enligt min kompis som är en riktig Erago-lover, så var hela filmen lika värdelös!

Visa signatur

Antec Designer 500| Antec Earth 500W | Asus M3A Socket Am2+ | AMD Phenom 9500 | Kingston 2x1024mb| Sapphire Radeon HD3850| Western Digital Caviar WD2500KS 250GB 7200rpm 16MB SATA2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Big0
Tycker böckerna är sjukt underhållande. Är snart klart med Brisingr (på Svenska, orkade inte byta till Engelska efter att ha läst de första två på Svenska). Det enda som man kan klaga på är väl att översättningen, iaf i Brisingr, är riktigt dålig, med felstavningar etc. Annars så blev jag ju sjukt besviken på filmen om ni har sätt den, jag såg iof bara halva, men enligt min kompis som är en riktig Erago-lover, så var hela filmen lika värdelös!

Nej filmen är verkligen inget att hänga i granen. Den är väl underhållande men inte mer än så. Jag har precis köpt Brisingr men har dessvärre inte tid att börja läsa på den än eftersom jag har en tenta nästa vecka. Så jag får gott hålla på kakan lite. Helt fantastiska berättelser men tråkigt om den innehåller massa stavfel. De tidigare två böckerna var utan sådant.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kode
Jag tycker följande sammanfattar min åsikt ganska bra:

The writing was okay, I guess. But I couldn't take it anymore after Harry returned from his first run-in with the Dementors to find the Ring Wraiths had burned the Lars Homestead.

Serien är alltså lite väl derivativ för min smak.

Samma, Jag läste första boken gillade den verkligen. Sen länka min kompis mig en sida och där fanns en beskrivning på boken och läste man den "beskrivningen" så kunde man inte veta om det var starwars eller eragon den beskrev.
Känns som han har "Lånat" mycket. Men att skriva en sån bok som Earagon när man är 16 är ju endå jätte grymt

Visa signatur

Letar du bostad i Stockholm?
Snabbostad.se

Permalänk
Hedersmedlem

Gillade också de två första böckerna mycket.

Nu när jag är mitt i The weel of time känns de inte riktigt lika bra längre dock

Men kommer definitivt köpa och läsa denna boken, tack för tipset!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av folke123
Samma, Jag läste första boken gillade den verkligen. Sen länka min kompis mig en sida och där fanns en beskrivning på boken och läste man den "beskrivningen" så kunde man inte veta om det var starwars eller eragon den beskrev.
Känns som han har "Lånat" mycket. Men att skriva en sån bok som Earagon när man är 16 är ju endå jätte grymt

Jag förstår faktiskt inte riktigt kopplingen mellan Eragon och Star Wars. Du får gärna länka till beskrivningen om du har den...

Permalänk
Medlem

Jag längtar efter ljudboken av Arvtagaren med Thomas Bolme som uppläsare, det kan inte bli bättre än att sitta i sin skogsmaskin och lyssna på Eragon

Men det lär nog dröja ett tag

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorN
Jag längtar efter ljudboken av Arvtagaren med Thomas Bolme som uppläsare, det kan inte bli bättre än att sitta i sin skogsmaskin och lyssna på Eragon

Men det lär nog dröja ett tag

Det är just det som är det sämsta med ljudböcker, att man inte kan välja uppläsare. Men det lät faktiskt mysigt att sitta i sin skogsmaskin och sväva iväg i berättelsen!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ako
Det är just det som är det sämsta med ljudböcker, att man inte kan välja uppläsare. Men det lät faktiskt mysigt att sitta i sin skogsmaskin och sväva iväg i berättelsen!

Jag hoppas att det är Thomas Bolme som läser, borde vara det eftersom han läst dom 2 första. Den Äldste tog slut 2 timmar innan jag skulle hem igår, fick fan krupp av att sitta och lyssna på radio

Och ja, det är otroligt mysigt att sitta och lyssna på ljudböcker, speciellt nu när det är mörkt, kallt, snöigt och mitt i skogen, då känner man sig mycket som i en annan värld

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Tycker faktiskt hans böcker är helt ok, inte köpt Brisingr ännu. Nu var det dock några månader sedan jag läste ut dom 2 första böckerna så måste nog ta och läsa om dom innan jag hoppas på Brisingr

Dock kan jag bara säga JÄVLIGT besviken på filmen Eragon. Visst att det kanske är en familje film och därav inte allt för våldsam det köper jag, men endast 105min?! Tycker väl nästan den filmen skulle krävt minst 150 - 180min för att täcka lite av vad som kallas handling. Ingenting kom med i filmen och man fick ont i huvudet bara av att kolla på det hela

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ako
Jag förstår faktiskt inte riktigt kopplingen mellan Eragon och Star Wars. Du får gärna länka till beskrivningen om du har den...

Vet inte om detta är den bästa "beviset" men det första jag hittade, tror inte det var det jag läste.

http://everything2.com/index.pl?node_id=1866494

Visa signatur

Letar du bostad i Stockholm?
Snabbostad.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
Dock kan jag bara säga JÄVLIGT besviken på filmen Eragon. Visst att det kanske är en familje film och därav inte allt för våldsam det köper jag, men endast 105min?! Tycker väl nästan den filmen skulle krävt minst 150 - 180min för att täcka lite av vad som kallas handling. Ingenting kom med i filmen och man fick ont i huvudet bara av att kolla på det hela

Filmen är rent ut sagt bedrövlig! Som du så bra summerade med ett ord... huvudvärk!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av folke123
Vet inte om detta är den bästa "beviset" men det första jag hittade, tror inte det var det jag läste.

http://everything2.com/index.pl?node_id=1866494

Haha. Det är ju helt sjukt... Trots allt är det ganska mycket smådetaljer och det är väl därför jag inte lyckas dra några paralleller, men det är ju helt sjukt likt egentligen. Jag blev duktigt förvånad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ako:

Det är just det som är det sämsta med ljudböcker, att man inte kan välja uppläsare. Men det lät faktiskt mysigt att sitta i sin skogsmaskin och sväva iväg i berättelsen!

Vet att det är en gammal tråd. Men var i kontakt med Bonnier Audio och de tänker INTE släppa den sista boken "Arvtagaren" som ljudbok. Riktigt illa då man släppt alla andra och sista struntar man helt enkelt i.....

Visa signatur

Intel Core i9 12900K | ASUS PRIME Z690-P D4 |
Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC | Creative Sound BlasterX AE-5 | Corsair Corsair 32GB (4x8GB) | Corsair RM750X 750W v2|

Permalänk
Skrivet av xpkt:

Vet att det är en gammal tråd. Men var i kontakt med Bonnier Audio och de tänker INTE släppa den sista boken "Arvtagaren" som ljudbok. Riktigt illa då man släppt alla andra och sista struntar man helt enkelt i.....

Allvarligt!? - f-n va besviken jag blev nu...

Lätt de bästa böckerna jag läst/lyssnat på, att det är Tomas Bolme som läser gör ju inte saken sämre.

Visa signatur

C2D E4400, 2GB ram, GA-P35-DS3, X1950PRO, Windows Vista