Var hittar jag TI-89 titanium i sthlm?

Permalänk

Var hittar jag TI-89 titanium i sthlm?

Hej! Jag blev bestulen på min älskade grafräknare som var en TI-89 Titanium. Jag har testat använda TI-84 Plus men den funkar bara inte för mig, så jag måste ha en TI-89 Titanium. Var kan jag köpa den imorrn? Jag MÅSTE ha den till ett viktigt matteprov som jag skriver imorgon.

Hur mycket kan den kosta? Fick den för en tusenlapp i usa.

Tack på förhand,
Dranshmont

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=362140

Annars har väl antagligen bokia eller akademibokhandeln miniräknaren?

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk

Jag kan inte köpa på nätet. Skrev ju att jag måste ha den imorrn!

Jag är förbaskat säker på att akademibokhandeln inte hade den när jag skulle skaffa, så jag hoppas att du baserar ditt antagande på att du har sett de sälja den där. Har du det?

Permalänk
Hedersmedlem

Inte för att jag vet hur läget är i stockholm, men butiker på universitetsområden brukar ha trevliga sortiment och hyfsade priser.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dranshmont
Jag kan inte köpa på nätet. Skrev ju att jag måste ha den imorrn!

Jag är förbaskat säker på att akademibokhandeln inte hade den när jag skulle skaffa, så jag hoppas att du baserar ditt antagande på att du har sett de sälja den där. Har du det?

Om du äns tittade på länken till prisjakt hade du lagt märke till att netonnet har miniräknaren. Jag bor inte i stockholm men är ganska säker på att det finns en lagershop i kungens kurva. Ring och hör med dom eller titta på deras sida om dom har någon i lager för stockholm.

Snällt att kasta tillbaka skit när man försöker hjälpa.

EDIT: tittade till och med åt dig:

# Stockholm Slagsta*
Gång: 21 Fack: 002
# Stockholm Veddesta*
Gång: 40 Fack: 036

NetonNet! Men som sagt får du ju lägga ut 2000 för den

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk

förlåt hade ingen aning om att de fanns i stockholm.

Ska klä ut mig och åka dit nu, hoppas de inte går natur där borta!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dranshmont
Jag kan inte köpa på nätet. Skrev ju att jag måste ha den imorrn!

Jag är förbaskat säker på att akademibokhandeln inte hade den när jag skulle skaffa, så jag hoppas att du baserar ditt antagande på att du har sett de sälja den där. Har du det?

Trevlig attityd mot någon som försöker hjälpa dig.

Visa signatur

Kandidatexamen i Data- och Systemvetenskap vid Stockholms Universitet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dranshmont
förlåt hade ingen aning om att de fanns i stockholm.

Ska klä ut mig och åka dit nu, hoppas de inte går natur där borta!

Va?

1. Varför ska du klä ut dig?
2. hoppas de inte går natur där borta?

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Medlem

ska du klä ut dig ? xD Bra där

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dranshmont
förlåt hade ingen aning om att de fanns i stockholm.

Ska klä ut mig och åka dit nu, hoppas de inte går natur där borta!

klä ut dig till tomte

Visa signatur

Macbook White late 2007

Permalänk
Medlem

Nej, snälla säg att du var rövluvan?

Permalänk

körde gympakläderoutfiten. Ville inte bli rånad

Permalänk
Medlem

Och vad har vi rökt i den här tråden?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Man har väl ändå inte kalkylator på matteprov?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av estoves
Man har väl ändå inte kalkylator på matteprov?

Jo, om man går gymnasiet vilket denna kille verkar göra

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Måste vara ett jävligt avancerat matteprov om du inte klarar dig med en TI-84a.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av estoves
Man har väl ändå inte kalkylator på matteprov?

På gymnasiet fick vi inte ha TI-89 eller TI-92 på prov. På universitetet fick vi max ha en räknare som klarade addition, subtraktion, division, multiplikation och hade ett simpelt minne.

Så jag undrar vad detta är för kurs? Själv har jag TI-92 Voyage och det är den bästa räknaren jag använt om man bortser från Windows mobile varianterna (De spelar i en annan liga).

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Avstängd

Jag har sett den på akademibokhandeln i city bakom NK. Men varför köper du inte en riktig HP-räknare i stället?

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY
Jag har sett den på akademibokhandeln i city bakom NK. Men varför köper du inte en riktig HP-räknare i stället?

Att avvika från det enda riktiga räknarmärket Texas Instruments är en dödssynd.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lyml
Att avvika från det enda riktiga räknarmärket Texas Instruments är en dödssynd.

Du skall döden dö om du inte viker dig inför postfixnotation vid domerdagen!

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dranshmont
körde gympakläderoutfiten. Ville inte bli rånad

Självklart kommer du bli rånad, akta så du inte blir rånad när du kommer ut med din nya räknare. Det är bäst att du låter netonnet skicka den hem till dig via post så kan du gå hem "safe".

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

Så du kräver TI-89 för mattekurser på gymnasiet? Isåfall hoppas jag att de erbjuder högskolekurser på ditt gymnasium annars kan jag inte se varför du inte klarar dig med en TI-84?

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C22H28N2O
Så du kräver TI-89 för mattekurser på gymnasiet? Isåfall hoppas jag att de erbjuder högskolekurser på ditt gymnasium annars kan jag inte se varför du inte klarar dig med en TI-84?

Högskolekurser = ingen räknare Iaf de första åren

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Högskolekurser = ingen räknare Iaf de första åren

Inte i rena matematikkurser, men det finns många andra där det är användbart. Fysik, mekanik och elektronik till exempel.

Permalänk
Inaktiv

Jag använde min trusty TI-83+, att använda något nyare är helt onödvändigt.

Jag kan som helt objektiv person säga att en TI-83+ är allt man behöver och allt man någonsin kommer att behöva ;).

Permalänk

gick dit med kontanter. Iofs så var det nog aningen drastiskt att klä ut mig, men jag har råkat illa ut förut.

Har lärt mig använda 89 och därför väljer jag att stanna med den.