NHL 09 till PC - värdelöst?

Permalänk

NHL 09 till PC - värdelöst?

Fyfan för EA.
Här har jag suttit och dregglat över de fina recensionerna till ps3 och 360 och bara väntat på PC-release.

Och nu när den väl kommit, en månad senare än konsolsyskonen, så visar det sig att det är en både grafiskt och spelmässigt underlägsen version.
(tydligen ska alla NHL-spel till pc sedan flera år tillbaka vara portade från ps2)
Dessutom saknar all form av vettigt onlineläge.
(Försöker man dra igång det så hänvisar EA till att man ska ut på forumet och hitta folk som vill spela med en och fråga efter deras IPadresser, som sedan måste skrivas in manuellt. VA? är detta 1997?)
Detta är iaf om man ska tro de översvällande hat-trådarna som dykt upp på EA:s forum.

Man undrar ju vad de håller på med. Pissar de medvetet på PCspelarna?

Permalänk
Medlem

De har pissat på PC spelarna ganska länge nu...

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem

Samma visa varje år. Ea:s sport spel gör sig bäst på konsoll i vilket fall som helst. (enl min mening iaf, haha)

Visa signatur

[Macbook Pro - 2,2 GHz Intel Core 2 Duo - 2 GB minne - 120 GB hårddisk - NVIDIA GeForce 8600M GT-grafik med 128 MB SDRAM]

Permalänk

Förstår inte varför dom ska porta PC-spelen. En modern dator kan ju inte ha svårare att att klara av den grafiken vi ser på 360/PS3?

EA, lägg ner o pissa på oss PC-spelare. Testade FIFA 09 på PC och det är banne mig ett skämt. Tur man har en PS3, för på den är FIFA 09 kung.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk

nhl09 till pc kan jag hålla med,det var en ren katastrof,men fifa09 till pc var ju betydligt bättre om man nu gämför med nhl09.
tränar man ett tag så kan man bli en mästare på det där att styra med musen.
hade hoppats lite på att mus styrnings allternativet skulle finnas till nhl09 med,men icke=/

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Vad menar Du med att det skulle vara bättre på konsol? Alla säger så och jag fattar inte vad Ni menar!

Jag har byggt en fet htpc som är kopplad till min lcd-tv i vardagsrummet. Till den har jag två trådlösa Logitech Rumblepad III som jag använder för att styra mus och snabbknappar samt alla spel. Spelar PES och NHL jämt. Vad är skillnaden med denna setup mot konsol???

MVh / Calle

Visa signatur

Troy and Abed in the morning...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sk8dude
Vad menar Du med att det skulle vara bättre på konsol? Alla säger så och jag fattar inte vad Ni menar!

Jag har byggt en fet htpc som är kopplad till min lcd-tv i vardagsrummet. Till den har jag två trådlösa Logitech Rumblepad III som jag använder för att styra mus och snabbknappar samt alla spel. Spelar PES och NHL jämt. Vad är skillnaden med denna setup mot konsol???

MVh / Calle

Då har du nog inte ens sett konsolversionerna av spelen antar ja?

Permalänk
Medlem

tyvärr är konsolspelet betyligt mer utvecklade än varje pcversion, vill verkligen spy på EA..

Visa signatur

Ridå

Permalänk

Det är inte ens samma utvecklare till konsol som till PC, den har på senaste tiden haft sämre grafik och sämre känsla och sämre styrning.

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem

men o andra sidan kan man tanka hem en jäkla massa addons till NHL 09 på PC vilket lyfter spelet lite grann iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Plutt
Då har du nog inte ens sett konsolversionerna av spelen antar ja?

Nu missförstod Du mig! Jag menar; varför MÅSTE spelen vara bättre till konsol? Skillnaden mellan min htpc och en xbox360 är ju inte särskilt stor, vare sig hårdvara eller användar-interface... Varför skulle det tvunget vara så annorlunda?

Visa signatur

Troy and Abed in the morning...

Permalänk
Medlem

jag tror nog för att folk betalar oftast till konsolspelen än pc

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sk8dude
Nu missförstod Du mig! Jag menar; varför MÅSTE spelen vara bättre till konsol? Skillnaden mellan min htpc och en xbox360 är ju inte särskilt stor, vare sig hårdvara eller användar-interface... Varför skulle det tvunget vara så annorlunda?

Spelet "måste" inte vara bättre till konsol... Snarare tvärtom: potentialen för att göra ett fetare spel borde vara större på en någorlunda maxad PC.
Det är bättre på konsol, för det är där EA lägger ner krutet, eftersom marknaden är större och det är enklare att göra pengar där antar jag.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

nu vet jag inte så mycket om spelutveckling men hur svårt e det att t ex porta ps3/xbox360 spel till pc? För EA då? För jag menar grafiken e ju i princip likdan det e ju bara spellägen och det "tekniska" som skiljer egentligen.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem

Ny här i forumet, har en fråga angående Nhl 09 till Pc, finns det en möjlighet med Gamepads att få in vissa av funktionerna man har till konsolerna?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jkrx
nu vet jag inte så mycket om spelutveckling men hur svårt e det att t ex porta ps3/xbox360 spel till pc? För EA då? För jag menar grafiken e ju i princip likdan det e ju bara spellägen och det "tekniska" som skiljer egentligen.

ja fast de personer som sitter o portar och testar måste ha lön, det irriterar ju EA.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

NHL, FIFA och NBA 09 är alla värdelösa till PC enligt mig. Spel som är riktigt roliga på konsoll.

PES 2009 däremot! Mycket, MYCKET snyggt och smidigt. Är det också portat månne? I så fall en lyckad portning.

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem

Är det som nhl08 var så är det fullkomligt värdelöst. Köpte just 08:an för att ha till min htpc, men det är lögn omöjligt att få stöd för widescreen-format. Menar, 16x9 är ju ganska nytt format så de har väl inte hunnit få in stöd för det ännu
Nu sitter jag i alla fall med ett spel som jag egentligen kan slänga. Ångrar nu att jag inte piratade ner skräpet istället...

Permalänk
Medlem

Låter som att EA resonerar ungefär såhär: "Konsumenterna köper ju aldrig PC-versionen utan tankar bara ner den istället, så vi lägger inget krut på den eftersom vi inte kommer tjäna några pengar där." Är väl klart som fan att om de inte lägger ner nånting på spelet så kommer ju ingen köpa det, utan tankar det istället. De borde kanske satsa lite på det så att folk faktiskt tycker det är värt att köpa? Gah, vad irriterad jag blir.

Permalänk
Medlem

En fråga angående NHL09 till PC:

Om man in draften av någon anledning råkar välja spelare så att man hamnar över lönetaket, hur gör man då för att kicka spelare?

Jag har nämligen gjort draften och ska spela min första match men får meddelandet att lönekravet inte är uppfyllt. Jag har letat överallt i menyerna men ser ingen stans där man kan avsluta eller omförhandla kontrakt.

Har även försökt byta spelare, men lyckas bara välja vilka spelare jag vill byta bort, verkar inte fungera att välja vilka spelare som motståndaren ska byta och således kan jag inte slutföra bytet.

Jag kan väl inte vara tvungen att starta om och göra om draften från början? För det känns ju häpnadsväckande korkat i så fall att spelet inte säger till innan draften avslutas att man ligger över lönetaket (speciellt då eftersom jag autodraftade alla rundorna utom de första).

Visa signatur

Intel Core i7-6700K @ 4 Ghz ~ Asus Z170 Pro Gaming Aura ~ Asus Geforce GTX 1060 6GB ~ 16 GB Corsair Vengeance 2666Mhz
~ Fractal Design Define R5 ~ Windows 10 ~ Dell U2719DC