Citat:
Ursprungligen inskrivet av Jonte_D
Sådana här trådar borde vi ha mer av.
Trevligt att Silver var Objektiv raktigenom, sådant borde vi se mer av.
Riktigt fint när man får läsa lite fall som faktiskt löser sig, låter som dustinhomes support faktiskt funkar.
Fast snart lär det väl komma något fall där något ballar ur som vanligt, det kommer alltid
Tack, det är tråkit när folk försöker lyfta fram alla fel som katastrofer om man bara kan sansa sig brukar båda vilja lösa problemet. Jag vill gärna lyfta fram problemet från början till slut och så objektivt som möjligt för att folk ska kunna få en uppfattning och förhoppningsvis hjälp av min erfarenhet.
STATUSUPPDATERING:
Jag fick Fraktsedel i onsdags och skicka inn paketet med moderkort.
och nu är paketet framme
"20 nov kl 07:50
Solna-2, Försändelsen har lämnats till mottagaren "
Skickade ett mail till min kontakt på dustinhome:
13:16 Tor 20 Nov
"Tja,
nu har paketet lämmnats till mottagaren.
Antar att ni skickar ut nytt moderkort omgående?
Ni får gärna skicka över kollinr på mail till mig
/XXXX"
========SVAR Klockan 13:29============
"Hej!
Denna har ännu inte kommit till vår returavdelning. Det är de som stänger ärendet och släpper ersättningsorder om denna kommer in komplett.
Så återkommer när detta sker"
snabbt svar iaf, hoppas på få mitt moderkort innan jag flyttar till irland nu!
==== NY Vecka====
==Måndag==
==09:44==
Inget har hänt inget svar
==13:51==
Hej,
Får be om ursäkt om jag tjatar, men ni har tagit emot paketet i fredags morse.
Vad är det som tar sån tid? Jag vill ha mitt paket och kolli ID utskickat.
MVH
XXXXXX
==TISDAG==
==11:46==
INTE NÅGOT SVAR.
==Onsdag==
==14:28==
Hej!
Detta är ett automatiskt genererat e-postmeddelande. Vänligen svara inte på detta.
Ditt ärende med returnummer ***** har avslutats.
Nedan finner du loggen med våra åtgärder i ärendet.
fick fel kort fick d945gclf den utan dua core
2008-11-24 12:49:40: mottaget i väsentligt skick.
2008-11-26 14:28:34: Skickar ersättningsorder
'Ersättningsorder skickad' innebär att ny vara är på väg till dig, leveransbesked för denna kommer i separat e-postmeddelande. 'Kredit <XXXXX>' innebär att varan återköpts. En kreditfaktura har utställts. Är du privatperson kommer krediten att utbetalas till dig inom några dagar. Om du önskar pengarna utbetalda till bankkonto eller liknande, meddela oss omgående bankens namn, clearing- och kontonummer per e-post. Vi kan tyvärr inte ta emot kontouppgifter över telefon.
Finns det inga noteringar i loggen förutom din returorsak/felbeskrivning innebär det att returen stängts automatiskt och att varan ej inkommit till Dustin AB / Dustin home AB.
Med vänlig hälsning,
Kundservice
Dustin AB / Dustin home AB
=======================
Nu är jag spänd, vad får man denna gången
==19:25==
E-MAILFRÅN DUSTIN
"Din order är på väg !
Orderdatum OrderNr
2008-11-20 XXXXX3
Fakturanummer
XXXXX
Leveransadress Fakturaadress
XXXX DUSTIN HOME XX
- DIREKTLEVERANS -
XX POSXXXX x
XXXX XXXX KHOLM
Er Referens: - DIREKTLEVERANS - Betalvillkor: 30 dagar netto
Ert ordernr: Telefon: XXXXXXXXX
Godsmärke: OrgNr: XXXXXXXX
Kundnummer: XXXXX
Leveranssätt: 02 - POSTPAKET
Lev villkor: Fritt vårt lager
Vår referens: XXXXXX
Artikelnummer Benämning Antal Rest Apris Radtotal
-------------------------------------------------------------------------------------------------
TEXT AVSER RMA X52X1X 0 0 0,00 0,00
5010197128 INTEL D945GCLF LITTLE FALLS ATOM 230 MINI-ITX B 1 0 0,00 0,00
Kollinummer
-----------------------
8XXXXXXXXXX
----------------------------------------------------------------------------------------
Netto Frakt Moms Total
----------------------------------------------------------------------------------------
0,00 0,00 0,00 0,00"
==
Mitt SVAR:
Hej XXXX!
"Har det blivit fel kort ni skicka nu igen?
Står att ni har skickat ==> INTEL D945GCLF LITTLE FALLS ATOM 230 MINI-ITX
I fakturan vad jag har betalat för står det tydligt ==> INTEL D945GCLF2
Eller får jag rätt produkt nu?
Och intel har varit vänliga nog att lägga ut en bild som visar hur
lådan till kortet ser ut
http://www.intel.com/Assets/Image/prodlarge/D945GCLF2.jpg
MVH
XXXXXX
(Bifogad Faktura PDF)"
Känns riktigt jobbigt nu, hoppas fortfarande att det bara är deras ordersystem som är knasigt
===Fredag==
Äntligen fick jag paketet!
Och öppnar och .....
FEL MODERKORT IGEN!!!!!!!!!
Hur kan man göra exakt samma fel igen!? Detta är EXTREMT dålig stil. Nu har jag haft tålamod men nu är jag bara iriterad på Dustin som butik är det såhär ni servar era kunder?
MVH Silver
==23:12==
Epost: från mig till kundservice
Hej Dustin home
Jag har fått exakt samma moderkort som sist dvs. FEL!
Se ut som jag fick samma låda som jag fick sist!
Om du tittar på bifogade filerna med min faktura jag fått från er och den andra bilden med vad som låg i mitt paket så förstår ni var felet ligger.
snälla se till att någon ansvarig ringer mig jag vill hemskt gärna ha en snabb bra lösning på problemet.
MVH
XXXX
Mobil: XXXXXXXX
__Vidarbefrodat Svar från dustinhome___
Hej!
Detta är ett automatiskt genererat e-postmeddelande. Vänligen svara inte på detta.
Ditt ärende med returnummer 352715 har avslutats.
Nedan finner du loggen med våra åtgärder i ärendet.
fick fel kort fick d945gclf den utan dua core
2008-11-24 12:49:40: mottaget i väsentligt skick.
2008-11-26 14:28:34: Skickar ersättningsorder
'Ersättningsorder skickad' innebär att ny vara är på väg till dig, leveransbesked för denna kommer i separat e-postmeddelande. 'Kredit <XXXXX>' innebär att varan återköpts. En kreditfaktura har utställts. Är du privatperson kommer krediten att utbetalas till dig inom några dagar. Om du önskar pengarna utbetalda till bankkonto eller liknande, meddela oss omgående bankens namn, clearing- och kontonummer per e-post. Vi kan tyvärr inte ta emot kontouppgifter över telefon.
Finns det inga noteringar i loggen förutom din returorsak/felbeskrivning innebär det att returen stängts automatiskt och att varan ej inkommit till Dustin AB / Dustin home AB.
Med vänlig hälsning,
Kundservice
Dustin AB / Dustin home AB
Telefon Dustin AB: 08-553 44 800
Telefon Dustin home AB: 08-553 44 900
E-post: kundservice@dustin.se, kundservice@dustinhome.se
För utförlig information kring våra försäljningsvillkor, se http://www.dustin.se/kundservice/ respektive http://www.dustinhome.se/kundservice/
________
"
""
====3december==
Ringde supporten
"Hej blabla skickat fel moderkort 2 gånger
får till svar att jag måste ha kartongen till hands för att kunna läsa artikelnr, så får ingen hjälp idag, får ringa imorn då jag inte har med mig min kartong till jobbet för jag inte vill sabba den.
Trött på detta nu!!!!"
Återkommer imorgon med mera inforamtion om detta ...
Hade aldrig möjlighet och ringa och helt plötsligt fick jag mail att det skulle komma retursedel.
Mailade o frågade vad som hänt och fick inget svar inom rimlig tid.
Mailade swec profil och fick snabbt svar men vet inte riktigt vad som händer fortfarande.
Orkar inte skriva in alla mailkonversationer längre blir så väldigt mkt
Bestält 2008-11-06
DET ÄR FORTFARANdE INTE LÖST 2008-12-08
över en månad är väldigt dålig stil!
==Mån==
Fick svar att jag ska få byta ut kortet igen,
fel skedde pga fel artikelnr.
==Tis==
Lägger paketet på posten vid lunchtid....
*********ALLTING ÄR LÖST I FREDAGS*********
Tackar Dustinhome för att ni löste problemet och önskar er en trevlig jul!
Tydligen berodde problemen på en felmärkning, det är väll mänskligt