Datorbutiken i konkurs

Permalänk
Medlem

Datorbutiken i konkurs

Visa signatur

Läs om mig här: http://xjom.se/page1001.html

CPU: E6300@3,220 GHz+Scythe Infinity; Mobo: Asus P5B Deluxe; Minne: 2 Gb OCZ Nvidia SLI PC8500 ; Grafik: HD4670 512 Mb@Stock; 3DMark05:?????; 3DMark06:8345; 3DMark01SE: ?????; HDD: Raptor 36Gb+WD500Gb, Nätagg: Silverstone Zeus ST56ZF.

Permalänk
Inaktiv

Re: Datorbutiken i konkurs

Citat:

Ursprungligen inskrivet av xJom
http://www.shoppingsajterna.se/

Sablar, vad synd!

Jo det är det verkligen :/

Permalänk
Medlem

Surt, dock borde de ta ned sidan asap!

https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx

/R

Permalänk
Medlem

Det märkliga var ju att de skickade ut nyhetsbrevet för 4 timmar sedan...

Men när man klickar på det nyhetsbrevet, så kommer man numera till länken jag började med...

/xJom

Visa signatur

Läs om mig här: http://xjom.se/page1001.html

CPU: E6300@3,220 GHz+Scythe Infinity; Mobo: Asus P5B Deluxe; Minne: 2 Gb OCZ Nvidia SLI PC8500 ; Grafik: HD4670 512 Mb@Stock; 3DMark05:?????; 3DMark06:8345; 3DMark01SE: ?????; HDD: Raptor 36Gb+WD500Gb, Nätagg: Silverstone Zeus ST56ZF.

Permalänk

Det har ju varit på gång ett tag detta. Jag slutade handla från dem redan när swec gick ut med sin första kommentar om att konkurs kunde vara på väg. Tråkigt för alla som får sina pengar frusna nu.

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk
Medlem

Garanti

Vad händer om man har en ihopbyggd låda där och betalat för extra service och garanti hos dem?

/L

Visa signatur

Väntar på: E8400,GA-G33-DS3R iG33, 2x2GB Mushkin XP2-6400,Seasonic S12 Energy+ 650W, GeForce 8800GTS 512MB, Antec P182, Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer mm!

Permalänk
Medlem

de va väntat, men sjukt tråkigt att detta skedde.
Fungerat bra osv fram tills en hel storm med klagomål =/

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Locklyn
Vad händer om man har en ihopbyggd låda där och betalat för extra service och garanti hos dem?

Service blir nog svårt, tyvärr. Likaså garanti på själva bygget. Men - garantin på prylarna har du ju kvar mot tillverkarna av var och en av delarna.

/xJom

Visa signatur

Läs om mig här: http://xjom.se/page1001.html

CPU: E6300@3,220 GHz+Scythe Infinity; Mobo: Asus P5B Deluxe; Minne: 2 Gb OCZ Nvidia SLI PC8500 ; Grafik: HD4670 512 Mb@Stock; 3DMark05:?????; 3DMark06:8345; 3DMark01SE: ?????; HDD: Raptor 36Gb+WD500Gb, Nätagg: Silverstone Zeus ST56ZF.

Permalänk
Medlem

oj va lite oväntat för mig, dom har ju hållit på väldigt länge.. synd

Visa signatur

|| Main: Asus Z170 Pro Gaming | Intel Core i7 6700K | Corsair 4x8GB DDR4 | GeForce GTX 1070 | Linux ||

|| HTPC: MSI Z87I | Intel Core i3 4130T | Corsair 2x4GB DD3 | Intel HD graphics 4400 | Linux ||

|| NAS: Qnap TS-431P ||

Permalänk
Medlem

Ja det var mycket tråkigt! Särskilt när man bor så nära lagret i Staffanstorp.

Så då stänger dom alla gamla JME Data butikerna också?

Rekommenderar alla att använda postförskott etc i dessa tider av finanskris, dvs betala först när varan har levererats.

Visa signatur

"There are 10 kinds of people, those
that understand binary, and those
that do not"

Permalänk

var ju inte förvånande kortreklamation och polisanmälan på väg....

Visa signatur

xfx780i, e8500, corsair 650w, 4gb 6400 corsair, 2xleadtek9600gt extreme, vista 64, x-fi extrememusic. 17222 3dmark06 @3,8ghz (för länge sen)

Permalänk
Medlem

Men då. suck. Då är det bara att avvakta tills konkursförvaltre är utsedd.

Permalänk
Medlem

Faaan!

Jaja, in på banken och reklamera kortköpet... Tur att man betalade med kort och inte någon annan förskottsbetalning. Då kan det nog bli svårt att få tillbaka pengarna..

Permalänk
Medlem

Jag är smått chockad. datorbutiken.com har väl varit en av de större återförsäljarna i Sverige? Jag handlade av dem 2004 och då fungerade det helt smärtfritt. Beklagar verkligen konkursen eftersom färre aktörer på marknaden knappast främjar konkurrensen.

Permalänk

Dynd, jag var nära att beställa prolle och moderkort därifrån igår, men undev endast för att de hade dyrare frakt. :/
Tur i oturen måste man väl säga. =()

Permalänk

aaaw, jag som hittat massa fina saker jag skulle beställa i veckan...damn....å sen hade man en höööög med bonuspoäng :(...surt

Visa signatur

Återfinns under en sten 1.6mil ut på landet.
100/100 Mbit Fiber | Cisco EA4500 N900 Smart Router
Acer Aspire 6930G | ASUS K55VJ

Permalänk
Medlem

Jag hade inte använt mina bonuspoäng på 2-3 år.. Köpt alla polarens datorer genom mitt konto XD

Aja. R.I.P DB.se

Ett tag vårans entusiasters lysande stjärna som erbjud saker äckligt billigt jämtemot alla jättar som körde monopol o blåste folk.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Aj satan

Förskottsbetalade ett chassi (p182) som skickades för 2 veckor sedan men Posten slarvat bort. DB gjorde en reklamation åt mig förra veckan, men vad händer om Posten inte hittar chassit? Kan jag föra skadeståndsansökan då?

Permalänk
Medlem

Nu finns det även en nyhetstråd om detta.

Fortsätt hellre diskussionen där, tack!

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

/xJom

Visa signatur

Läs om mig här: http://xjom.se/page1001.html

CPU: E6300@3,220 GHz+Scythe Infinity; Mobo: Asus P5B Deluxe; Minne: 2 Gb OCZ Nvidia SLI PC8500 ; Grafik: HD4670 512 Mb@Stock; 3DMark05:?????; 3DMark06:8345; 3DMark01SE: ?????; HDD: Raptor 36Gb+WD500Gb, Nätagg: Silverstone Zeus ST56ZF.

Permalänk

Bestälde ett moderkort levrans uteblev och jag reklamerade köpet pengarna tillbaka i fredags vilken tur!
Bäställ i stället av Inet och komplett det är säkrare + blixtsnabba leveranser

Permalänk
Avstängd

Det roliga är att SweC har kvar sin annons från DB;P

Permalänk
Medlem

Såja, glad jag blir. Att en sådan pajas verksamheten som de har drivit i 6 månader försvinner. Surt för alla personer som ligger ute me pengar.

Permalänk
Geeks
Säljchef
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr-boring
Det roliga är att SweC har kvar sin annons från DB;P

Vissa tillverkare/distributörer kan ha material kvar med Datorbutiken.com som partner. Dessa bör dock vara korrigerade nu.

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

happ jag som skulle göra en liten uppgradering av datorn.

Får avvakta och vänta på tydligare svar om det skickas eller ej. jag förskotts betalar sällan som tur är.

(detta är ett ganska så otydligt svar)
Svar: Nej, troligtvis inte. Alla leveranser har stoppats men vissa kan redan vara på väg.

Permalänk
Medlem

Vilka jävla rötägg.. och så fick jag veckans erbjudande hahaha det är fan lågt.

Permalänk
Medlem

ja inte beror det ju på finanskrisen iaf, det beror ju snarare på deras låååånga leveranstider och allmänt strul.

Permalänk

Trevligt när man har en order liggande som man betalat med kort...

Hoppas det inte strular med banken nu då

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av soulis
ja inte beror det ju på finanskrisen iaf, det beror ju snarare på deras låååånga leveranstider och allmänt strul.

Hela den senaste tidens strul beror nog på att lönsamheten har varit vikande och de har försökt reda upp det med hjälp av diverse mer eller mindre panikartade lösningar. Jag tror nog att finanskrisen har varit en del av det hela, men förmodligen har de inte haft tillräckligt bra lönsamhet under en längre tid för att mäkta med en liten smäll. Jag hoppas nu att tex Inet har bättre ordning. Inet är ju den nya lågprisleverantören som har tagit DB's spot.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Avstängd

bara en fråga varför startar ni upp en helt ny tråd om detta , det finns redan en tråd som behandla detta

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Medlem

Det är lite tråkigt att de går i konkurs då de, tillsammans med Komplett, har varit ett av de större och bättre företagen sedan länge tillbaka. Förut gjorde jag alla mina köp hos DB och Komplett men har numera gått över till Inet, Dustin Home, Alina, Pixmana etc.

Tråkigt för folket som har beställt och nu inte får sina saker.

Undra hur de gör med lagret, förhoppningsvis så säljer konkursförvaltaren ut så mycket som möjligt och inte skickar tillbaka det till grossisterna eller säljer det till sina konkurrenter.