Leverantör/Repratör klantar sig, vems "problem" är det att ärendet drar ut på tiden?
Jag köpte en LG-skärm den 11:e augusti, denna led av defekta pixlar. Efter ett långt tjat lyckades jag skicka in skärmen och få den utbytt nästan lika fort.
Nu börjar dock den än värre historien, returskärmens DVI-kontakt fungerade inte, butiken godtog inte retur ärendet utan hänvisade till leverantörens support, detta var den 1:a oktober.
Folket på den supporten begrep inget ting utan verkade tycka att icke fungerande skärmar verkade helt normalt. Efter att ha varit i kontakt med dem flera gånger under 1-2 veckors tid förstod jag att om jag inte äter lite taggtråd och dirigerar samtalet så får jag aldrig det här fixat. Då äntligen kunde de tänka sig att ta emot skärmen och skicka in den för service, tiden är nu mitten av oktober. Inget händer därefter på 1-1.5 vecka, samma dag som jag tänker ringa upp dem igen och fråga vad f-n de sysslar med ringer en från deras support upp mig och frågar om jag verkligen vill skicka in skärmen; "Det kommer bli jättedyrt för dig om de inte hittar något fel".
Arg och glad på samma gång försöker jag och fruntimret på supporten gå igenom mitt ärende igen, men tydligen talade jag för helt döva ören. Förutom att DVI-kontakten inte fungerade gick foten inte att ta isär, något som jag påpekade, men när returskärmen kom var det en helt annan modell samt fot, med endast D-SUB uttag, något som min dator inte ens har och ingen D-SUB-> DVI adapter heller. Den skärm jag köpt kom med DVI och D-SUB uttag. Dagen jag tog emot returskärmen var den 22:e oktober.
Tar genast kontakt med supporten över mina problem att jag inte kan använda returskärmen och att jag tror att jag har fått fel modell. Mycket riktigt, skärmen jag skulle ha erhållit var samma modell som den jag köpte. Nu var det dags att skicka tillbaka utbytesskärmen, vilket skedde den 24:e oktober. Den 28:e oktober tog de emot utbytesskärmen och jag råddes att skicka in en ny felanmälan på reperatörens site vilket skedde samma dag . Nästa dag får jag ett meddelande att min modell inte finns hos dem utan att de har beställt en direkt från tillverkaren, detta skulle ta 2-3 veckor gissningsvis sa dem, vilket visade sig korrekt.
Idag, 17 november, får jag en ny utbytesskärm, tror ni att jag fick korrekt modell? Nädå, dessa veckor har i alla fall inte gått ut på att hitta rätt modell men nu har jag åtminstone en skärm som fungerar korrekt, känns väldigt skönt, samtidigt som jag förväntar mig en julklapp i bästa fall av den modell jag en gång köpte.
Efter denna textvägg undrar jag om det går att få någon ersättning för detta eviga drällande, det är trots allt 6 veckor sedan nu som jag tog kontakt med support första gången och skulle bli överlycklig om jag för se en fungerande skärm innan jul. Priset har samtidigt rasat med en 700 spänn, känns som lite extra salt i såren.