Läskigast skräck spelet?

Permalänk
Medlem

Blood

FEAR, men fyfan ni måste hålla med om Clive barker, as lärrigt!

Visa signatur

SLI Nvidia gtx275 l EVGA nForce 780i SLI FTW l 4 x Corsair 800 mhz l Corsair Hx750w l Q6600 - 3.2 ghz l Windows 7 64bit SP1 l Kylning: HAF932, V10 cooler master.

Permalänk
Medlem

Var länge sen jag faktiskt blev riktigt skrämd av spel, men det första jag kommer ihåg som jag höll på att skita ner mig när jag spelade var Silent Hill, så där kommer min röst

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av majsalle
Lägger också min röst på Silent Hill 2.

Efter en lång kvälls spelssion skulle min polare bege sig hemåt. När han gick från mig var det både mörkt, och som pricken över i:et dimmigt (!). Fem minuter senare kommer han tillbaka och tvingar mig att följa honom hem (Vi var båda ca 18 år) Jag har nog aldrig känt mig så paranoid och barnsligt rädd som på den ensamma vandringen hemåt.

Hehe, låter mysigt.

Själv lirade man det ensammen i ett mörkt rum med 5.1-ljud sent på kvällen när man var 14. Det var väldigt dumt gjort om man säger så. Brukade dock pausa och tända lampan när det blev för läskigt.

Permalänk
Medlem

Jag säger faktiskt Phantasmagoria 1:an, gammalt visst... men ack så vidrigt.

Permalänk

Dead Space måste jag säga, satt och körde lite igår natt kl. 3 på natten + så var jag hemma själv och satt där på min säng med tecket lindat runt mig och lira lite, pissa på mig 2ggr och sket på mig 1gång, jävligt läskigt.

Visa signatur

XFX 5750 512mb(800-1250) 2x1gb(pc6400, 960mhz), 3x250gb hdd, q8300 @ 3ghz(zalman cnps9700)
Fujitsu Siemens chassi, Gigabyte EP45 DS3L

Permalänk

spökhuset i Vampyre:Blood Lines. nästan så man fick blunda sig igenom då man va liten

Visa signatur

(\ /) [ Samsung S10 plus och iPhone 7 ]
(O.o) [ Lenovo ThinkPad P53 i9 ]
(> <) [ Synology Diskstation DS413J 8TB och DS917+ 16TB ]
¨¨¨¨ [ Suzuki GSF600 ]

Permalänk
Medlem

Håett: Ah fan vad bra Blood var fast tycker dock inte det va speciellt läskigt.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Jag tror nog Håett var lite ironisk där ; )

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matteume
Jag säger faktiskt Phantasmagoria 1:an, gammalt visst... men ack så vidrigt.

Jag var visserligen ganska ung när jag spelade det.. men ja, jag blev riktigt rädd många ggr.. speciellt när man blev jagad i slutet

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Dom läskigaste spelen enligt mig är Wolfenstein 3d, Doom, Doom2 av den anledningen att jag spelade dessa spel endel när jag va liten ( 4-5 år ) och då va det fruktansvärt läskigt.

Jag vågar seriöst inte spela wolfenstein än idag... livrädd för det spelet.

Av nyare spel så gillar jag inte FEAR och Doom3, samt Prey kan vara lite småläbbigt.

Gillar inte dessa spel, men dom jag provat så är det dessa.

Kommer ihåg när jag och polarn lirade Doom 3 precis när det kom, mitt i natten. Hade fönstret öppet så man fick "frisk" luft samt kunna "tjuv" röka lite.

Av någon anledning så blev den som spelade så jävla skrämd så musen flög ut genom fönstret.. det va rätt kul såhär i efterhand.

Vi va inte så gammla då .. 15-16 kanske..

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Ni glömmer ju det bästa!

http://www.frictionalgames.com/penumbra/

i Penumbra känner du dig ofta helt och hållet hjälplös.

Lycka till!

Mm, penumbra e fan lebbigaste skiten ja lirat tror jag. Det är inte "hopp-upp skräck" där monster hoppar upp i ansiktet på dig, utan mer psykologisk skräck. helt cepe, vågade inte spela klart spelet haha

Permalänk
Medlem

left 4 dead var ganska jagande första gångerna man spelade.. men efter att ha plöjt igenom demot 30ggr så kan man ju inte säga att det är skrämmande.. hoppas hela spelet jagar upp en igen

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Måste säga S.T.A.L.K.E.R: Shadow of Chernobyl. Mycket bra spel förövrigt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
left 4 dead var ganska jagande första gångerna man spelade.. men efter att ha plöjt igenom demot 30ggr så kan man ju inte säga att det är skrämmande.. hoppas hela spelet jagar upp en igen

Håller med fullt ut. Nästan så man satt och gav ifrån sig ett ondsint skratt när man plöjde igenom zombies med ett shotgun (tänk störd yxmördare med ett hånskratt eller liknande)

För att tillföra något så måste jag nämna mitt favoritspel avp2.
Sitt själv mitt i natten men något lågt ställd brightness på skärmen spelandes marine på svåraste... En alien som sitter i taket hoppandes ner på dig KOMMER få dig att rycka till XD

ett kultspel enligt mig

Edit: Dead space var lite småskrämmande me när ett lik inte förblev dött när du kom fram till det XD

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Tall Man
Ni missar alla det absolut bästa. Call of Cthulhu: Dark Corners of The Earth

Delen när man jagas genom hotellet är det mest skrämmande jag varit med om i ett spel.

Damn straight! Kommer ihåg första gången man spelade genom den scenen (spoiler-video), var tvungen att ta en paus.

Dead Space var läskigt ibland också, men det spelet hade mest "monster in the closet" typ av skräck, alltså sånt man bara hoppar till av. Fanns väl några sektioner i spelet som gjorde en nästan lika stressad/rädd som i hotellscenen i Cthulhu, t.ex. när

den där odödliga mutanten jagar en genom halva skeppet.

Dold text

Det var riktigt bra gjort.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Dead space va jävligt bra men skrämde mig inte ett dugg, inte doom3 heller, det verkar vara väldigt olika för alla vad man skräms av. I första S.T.A.L.K.E.R tyckte jag det var skitläskigt några få gånger, samt FEAR skrämde skiten ur mig, hatar små flickor!

Permalänk
Medlem

Måste säga Silent Hill serien.. ett riktigt otrevligt och läskigt spel med :/ roligt att dom fortsätter på serien ialf : )

Permalänk

Kommer ihåg när vi satt och spelade remaken till resident evil 1 på gamecube när det kom. I originalet så springer man tidigt i spelet igenom en korridor, när man kommit igenom ungefär halva korridoren så drar musiken igång och det flyger in hundar genom fönstren. Typ det läskigaste i hela spelet. Är man beredd på det så blir det inte lika läskigt. Trodde vi...

Vi sitter och kör den nyköpta remaken (givetvis på natten...) och när vi springer igenom korridoren sitter alla på helspänn, alla vet vad som kommer hända. Ingenting händer. Vi tänker, ah dom försöker lura oss så det händer inget första gången man går förbi. Andra gången man går förbi (man springer i den här korridoren konstant) sitter alla på helspänn, ingenting händer. När vi sprungit förbi den en jävla massa gånger och folk har vant sig vid att ingenting händer, DÅ KOMMER HUNDJÄVLARNA IN GENOM FÖNSTREN!

Ena killen trillar ner för soffan och bryter nästan handleden, han som spelar slänger kontrollen åt helvete samtidigt som jag ger ifrån mig det mest feminina skrik planeten nånsin skådat. Så genialiskt gjort och ett genomgående tema som alltid funkar.
Trissa upp stämningen ordentligt, få spelaren att till slut slappna av och leverera därefter nådastöten.

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Medlem

Jag tål bara inte skräckspel eller liknande längre, för bara något år sedan varvade jag avp1, avp2/primal hunt Tex... Så skulle jag testa det för någon månad sen... Jag kom till,,, ja låt säga lite mindre än första banan då jag beslöt mej för att stänga av spelet och avinstallera.... Men jag minns att jag spelade Condemned Criminal Origins och det var sjujävla läskigt Väldigt många gånger.. Och jag tror det var för att det kändes mer åt verkligheten och inte något monster som hoppar upp... Banan med alla skyltdockor var väl för härlig, eller där längst nere i tunnelbanan där domdär krypande o kravlande varelserna kommer in i bilden, ja där sket man ner sej ett antal ggr ;).. Silent hill spelade jag en bana och sen har jag inte sett röken av spelet xD

Visa signatur

Quadro användare inom CAD/CAM med fokus CAM.
Personligt OC rekord: 5.41GHz @ i7 2600K --- http://valid.canardpc.com/2kkg6k

Permalänk

Nästan alla nämner S.t.a.l.k.er =/ gillade inte gameplay'n men man kanske borde ta sig an de iaf

Edit: På youtube valde dom visst Silent Hill till de mest läskiga, kanske stämmer men när ja lira de till PSX @ 28" så kan ja inte påstå att ja blev särskilt skrämd, bara att inse allvaret, mest bara drygt och springa runt i all dimma ^^

En polare nämnde Max Payne för inte längesen, han ska ha låtit sin brorsa spela genom drömbanan när späddbarnet skriker hela tiden. Ehhh vad var de som var så läskigt igentligen

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur knappt någon nämnt Alone in the Dark. När jag var liten var dessa spel (1an och 2an tror jag) de första riktiga datorspel jag spelade. Riktigt ruggiga!

Visa signatur

AMD Athlonx2 5200+ 2,81 ghz | 3GB Corsair | Asus EAH 4850 512mb | Thermaright Extreme

Permalänk
Medlem

AvP 1/2 som många har sagt.
Bioshock är också läskigt men jag fastnade inte riktigt för spelet.
Dead Space verkade lite läbbigt men kameran fuckar upp hela spelet så man går bara runt och blir förbannad på att man har en invalid vinkel och kassa kontroller.
Resident Evil 3 då man blir konstant jagad av Nemesis får hjärtat att jobba rätt hårt.
Dock så har jag vårt för skräckspel, jag tycker inte om att sitta och vara feg för varje hörn, tycker mer om action spel så jag har typ aldrig spelat ut nått skräckspel (förutom Resident Evil 2).

Installerade just Left 4 Dead och hoppas det är bra för då kan man iaf spela med en polare

EDIT: Blä L4D hade inte LAN så då går det inte ta med laptopen till polaren och lira me han

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av springfrodo
pissa på mig 2ggr och sket på mig 1gång

Gud va mysigt O_o

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Blä L4D hade inte LAN så då går det inte ta med laptopen till polaren och lira me han

Har visst Lan. bara ett problem. Man måste fortfarande vara uppkopplad mot steams server för verifiering att man inte sitter med samma skiva på båda burkarna :\

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

coolerfreak: Håller med om Silent Hill 1, usch vad tråkigt det är och var även på sin tid och dimman är bara dryg. Även SH 3-4 är riktigt värdelösa, inte kört 2an som tydligen skulle vara bäst men det sa dom även om 1an. Nej tror aldrig SH kommer bli bra. Taskiga kontroller, tråkig design på monsterna, väldigt tråkig dessutom och AI:n är även den helt värdelös. Nu har jag bara testat Normal men tycker den svårighetsgraden ska duga som en första spelomgång. Aldrig skänkt bort spel men dom fick verkligen inte vara med i min spelsamling så en kompis fick skiten.

En rolig eller väldigt irriterad sak med 3an är dessutom att det kanske finns 100 dörrar medan endast 5% av dom funkar. På resten av dörrarna står det The door is broken eller The door is locked from the other side osv.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MegaN00bie
Kommer ihåg när vi satt och spelade remaken till resident evil 1 på gamecube när det kom. I originalet så springer man tidigt i spelet igenom en korridor, när man kommit igenom ungefär halva korridoren så drar musiken igång och det flyger in hundar genom fönstren. Typ det läskigaste i hela spelet. Är man beredd på det så blir det inte lika läskigt. Trodde vi...
Vi sitter och kör den nyköpta remaken (givetvis på natten...) och när vi springer igenom korridoren sitter alla på helspänn, alla vet vad som kommer hända. Ingenting händer. Vi tänker, ah dom försöker lura oss så det händer inget första gången man går förbi. Andra gången man går förbi (man springer i den här korridoren konstant) sitter alla på helspänn, ingenting händer. När vi sprungit förbi den en jävla massa gånger och folk har vant sig vid att ingenting händer, DÅ KOMMER HUNDJÄVLARNA IN GENOM FÖNSTREN! Ena killen trillar ner för soffan och bryter nästan handleden, han som spelar slänger kontrollen åt helvete samtidigt som jag ger ifrån mig det mest feminina skrik planeten nånsin skådat. Så genialiskt gjort och ett genomgående tema som alltid funkar. Trissa upp stämningen ordentligt, få spelaren att till slut slappna av och leverera därefter nådastöten.

Hahaha Vet precis vilken scen du menar!! )
Jag körde också Remaken på 1:an till GC:n och även fast jag visste vad som skulle hända så ryckte jag till med kontrollen i skräck och slog den i ögat på min flickvän som satt och tittade på..

För övrigt är mina gamla minnen av Resident Evil serien några av de bästa spelminnen jag har..
Är ett stort fan...

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk
Medlem

Penumbra! Provspelade efter att några i tråden tipsat om det, och det var verkligen extremt läbbigt, usch!

Permalänk
Medlem

pierretox: Haha antar att du inte hade en snäll flickvän efter det eller så låg hon och garvade åt dig? För jag antar att det lär ha sett rätt komiskt ut.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Dead space är ett sådär skräckspel, man rycker inte till när det SKA va läskigt liksom:D men det är ett varierande och bra spel men om du vill ha riktig skräck, ta Silent Hill 1 eller 2:)

Permalänk

Jag har undvikikt såna där mörka spel det senaste

F.E.A.R var ganska äckligt på sina ställen. Jag är nog lite blöjig men jag kan t.o.m tycka att vissa grottor i fallout3 är jobbiga att gå in i :)¨

Fan vilken pussy man är då