Datorbutiken.com är inte längre medlem i Trygg E-handel

Permalänk

Datorbutiken.com är inte längre medlem i Trygg E-handel

Citat:

VIKTIGT MEDDELANDE!

E-handlaren www.datorbutiken.com ÄR INTE LÄNGRE MEDLEM I TRYGG E-HANDEL på grund av att e-handlaren varit föremål för ett stort antal klagomål från konsumenter.

Juridiskt namn: Shoppingsajterna Svenska AB

Org.nr: 556577-2547

Källa: http://www.tryggehandel.se/

Någon som vet vad det här handlar om?...

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk

Oh my fucking god!! NO WAY!!

Get the fuck out of here!!

Nu blir jag både ledsen och skitförbannad! Det var personligen en av mina favoritplatser att skaffa datordelar på, liksom de flesta andras. Jag hade aldrig några negativa synpunkter på Datorbutiken.com, varken före uppköpet av JME eller efter det. Jag hade bara bra erfarenhet av den här butiken, liksom de flesta andra.

Att köpa JME var tydligen ett dåligt beslut. Det uppges att det var där det började egentligen.

Jag som tyckte att de äntligen hade uppdaterat till en ny, mer funktionell och snygg webbsida så att man snabbt och enkelt kunde hitta det man behövde. De hade också blivit bättre än någonsin tidigare på att skriva utförliga produktbeskrivningar och specifikationer vilket ju bara var positivt.

Nej, det här var surt... verkligen! Jag kan bara glädja mig åt att jag inte hade några innestående ordrar. Hehe, något positivt trots allt.

Angående att jag uppmärksammade det här med en fördröjning: jag brukar alltid vara sent ut när det gäller nyheter. I bästa fall läser jag gårdagens nyheter. Så jag skulle därför hellre vilja säga "det var gårdagens!" Det är ju inte så att jag sitter och glor på Datorbutikens webbsida 24/7! Har ju inte besökt de den senaste månaden. Senast köpte jag en hårddisk av dem tror jag.

Men tack för underrättelsen!

Som sagt, det blir nog tufft ett tag utan Datorbutiken. Jag ser inte direkt någon naturlig ersättare heller. Det blir svårt att hitta en datorbutik av samma klass. Komplett.se är ju väldigt avlägsna för mig både vad gäller pris och erfarenhet.

Det som återstår är väl Inet.se i första hand. Inet har lägre pris än Komplett på 71% av gemensamma produkter. Dustin Home har en väldigt bra webbsida som har liknande funktioner som Datorbutiken.com hade men har lägre pris på endast 46% av gemensamma produkter jämfört med Komplett, så de har ungefär samma priser. Priser är viktiga, det är hela fördelen med Web shopping.

Jämförelse enligt Prisjakts Fight funktion.
http://www.prisjakt.nu/fight.php

R.I.P. Datorbutiken.com! Och då menar jag verkligen det, för jag vill inte hoppas på att någon annan stolle ska köpa upp namnet, det förändrar ingenting för mig.

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KiWo
haha dagens.

snarare "gårdagens" eftersom

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElectroGeeza
Angående att jag uppmärksammade det här med en fördröjning: jag brukar alltid vara sent ut när det gäller nyheter. I bästa fall läser jag gårdagens nyheter. Så jag skulle därför hellre vilja säga "det var gårdagens!" Det är ju inte så att jag sitter och glor på Datorbutikens webbsida 24/7! Har ju inte besökt de den senaste månaden. Senast köpte jag en hårddisk av dem tror jag.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||