Permalänk

far cry 2 problem!!

Tjena alla

nu är det såhär att jag har ett litete problem med fra cry 2 och det är att så fort själva spelet startar (när man sitter i jeepen) så åker mitt sikte upp i himmlen och det går inte att styra vart man ska kolla.
samma sak händer när man kliver upp ur sängen fast då åker det upp i taket och snurrar runt hela tiden och går heller inte att styra då.
Vad kan det vara för fel för att om man installerar spelet på min brors dator är allt normalt.
Kan tillägga att han kör xp och jag kör vista men det ska väll inte spela någon roll??

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

cheats! ne testa installera om lr ändra nåra mouse settings?

Permalänk
Medlem

Hade ett liknande problem för ungefär... 10(?) år sedan på en kompis dator, siktet snurrade runt och runt och runt... Problemet var att hans joystick inte gillade spelet. Så om du har nån slags gamepad/ratt/liknande prova dra ur den och testa sen

Permalänk
Medlem

Du har ingen 3D-mus (typ Space Navigator) eller nån joystick eller nåt liknande inkopplat till datorn?
Testa att koppla ur dom isåfall!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965BE @3,9GHz &1,47V | Club 3D Radeon HD 4870 512MB | 8192MB Mushkin XP2-6400 | Corsair CMPSU-750HX | MSI DKA790GX Platinum | Seagate Barracuda 7200.10 320GB | Seagate FreeAgent 500GB | NOCTUA NH-U12P | G15v2 + G7 ("carbon fibre-look") | Cooler Master Cavalier 3 Black | Logitech X-230 | Samsung SyncMaster 204B
HTPC:AMD X2 4850e | Corsair TWIN2X 6400C4 | GeForce 7900GT | Asus M2N-E | iMon Inside |

Permalänk
Medlem

word nomu ;P har oxå märkt de x antal gånger från när man lira flight simulator >_> tänkte inte på de

Permalänk

Tackar så mycket Nomu det var min gh3 gitarr som var felet

Permalänk
Medlem

min GH3 gitarr gillar inte heller när jag spelar en del spel :S tror den blir lite avis

Permalänk

TJA köpte spelet idag med! grymt sugen nu har inte ens testat! men hur fan får man fullscreen!? tabbade ur en gång och nu är den aldrig fullscreen igen! och det finns ingen inställning om det på grafikinställningar! :/??

+ hur aktiverar man HDR??? går inte för mig!

Visa signatur

Quad Q6600@ 3.2 ghz 24/7 lappad IHS --=-- Scythe Infinity --=-- Asus P5W DH Deluxe --=-- Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 3072MB CL4 --=-- ¤4870X2 @ orginal --=--corsair 750w --=--2Tb hårddisk --=-- SAMSUNG 226bw (S)

Permalänk
Medlem

...

de finns en configfil i documents and settings/my games/far cry2/gamerprofile.xml
ändra maximized och fullscreen till 1.

Är det någon annan än jag som har grava muslagg-problem? Det är inte spelbart. Hoppas det kommer någon hotfix/patch snart...

Visa signatur

P182 | Asus Z170-A | i7 6700k | R9 290X | 2x8GB Corsair 2400MHz Cl14 | Intel 750 400MB | TBs of diskstorage

Permalänk
Medlem

Fan inte spelbart NÅNSTANS!!! Hur FAN tar jag bort Post effects,vilket alltid slöar ner FPSen??? Har ändrat till "LOW" i configen, men står fortf. på high ingame........... E riktit besviken, då måna, många upplever buggar fast de haft sån jävla tid på sig att göra det ordentligt. Får iaf rejäla konsolvibbar....
Portat.. Spelade 10 min, tröttnade direkt, efter all mus lagg och dåliga FPS.

Permalänk

FPS brukar försämras allt eftersom man spelar. Jag har upptäckt att direkt efter man sparar spelet så blir FPS bra igen. Jag har ca 40 fps i benchmarken (1280x1024, very high 2xAA) och liknande de första 10 minuterna när jag spelar. Dock så går FPS ner till 17-22 efter ett tag. Sparar jag spelet i detta läge går det upp igen. Vet inte varför, men utan ett ständigt sparande går FPS ner.

Visa signatur

AMD 720BE @ 3,2GHz, GTX 260 Golden Sample, M3N-HD/HDMI, 4Gb Corsair XMS2, Antec 300, Corsair 650w. --//-- 16000p 3Dmark06

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I Kill
Fan inte spelbart NÅNSTANS!!! Hur FAN tar jag bort Post effects,vilket alltid slöar ner FPSen??? Har ändrat till "LOW" i configen, men står fortf. på high ingame........... E riktit besviken, då måna, många upplever buggar fast de haft sån jävla tid på sig att göra det ordentligt. Får iaf rejäla konsolvibbar....
Portat.. Spelade 10 min, tröttnade direkt, efter all mus lagg och dåliga FPS.

Vad är det för buggar du pratar om som du kunde upptäcka på 10 minuter?

Testa:

*Ladda ner nya drivare till grafikkortet.
*Kör en clean boot
*Virussök

Sen ang. grafiksettings så ska du nog ändra dem i spelets meny och inte i konfig-filen.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Vad är det för buggar du pratar om som du kunde upptäcka på 10 minuter?

Testa:

*Ladda ner nya drivare till grafikkortet.
*Kör en clean boot
*Virussök

Sen ang. grafiksettings så ska du nog ändra dem i spelets meny och inte i konfig-filen.

muslagg händer här också, funkar bra i nån minut å sen är det döden. hotfix tack. lär ju läcka minne som ett såll. går det att installera den som x64 föressten, default i vista är ju program x86...

Visa signatur

P182 | Asus Z170-A | i7 6700k | R9 290X | 2x8GB Corsair 2400MHz Cl14 | Intel 750 400MB | TBs of diskstorage

Permalänk
Medlem

Tack så inåt.... för denna tråd! GH3 gitarren var felet här med.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

sen är det något skummt med bilkörningen, man åker bakåt eller stannar till i bilden när man kör frammåt. Laggar, svårbeskrivligt om man inte sett det, hur fan kan man släppa sån här dynga, det är ju ospelbart på pc...

Visa signatur

P182 | Asus Z170-A | i7 6700k | R9 290X | 2x8GB Corsair 2400MHz Cl14 | Intel 750 400MB | TBs of diskstorage

Permalänk
Medlem

Re: ...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kriahg90
de finns en configfil i documents and settings/my games/far cry2/gamerprofile.xml
ändra maximized och fullscreen till 1.

Tack detta hjälpe mig

Permalänk
Hedersmedlem

Installerade för en timme sedan och lirade lite.. hade inte några större problem...

Permalänk
Medlem

Tack som fan för denna tråden! samma problem här med med min gh3 gitarr! ;D

Visa signatur

[Intel E8500@3,9] [Gigabyte Radeon HD 4870 512] @CF [XFX Radeon HD 4870 512] [Corsair TWIN2X 6400 800Mhz DDR2 4096MB] [Gigabyte GA-X48-DS4, X48, Socket-775] [Thermaltake Toughpower 750W]