Vad har ni fått anmärkningar för?

Permalänk
Medlem

Vad har ni fått anmärkningar för?

Tja alla,

Tänkte alla swec-gangstas kunde berätta sina krigshistorier här.

Själv fick jag min anmärkning för flera år sen innan ÖÄ stängdes ner. Det var nån tråd om nån sur feminist som kom med nåt skandalförslag. Kommer inte ihåg varför, men jag kallade henne för feminist-prostituerad och önskade livet ur henne.

Ser fram emot att få läsa Loadeds inlägg här, det är helt klart. Så dela med er nu, vad har ni fått anmärkningar för här på Sweclockers?

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Vad har ni fått anmärkningar för?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Tja alla,

Tänkte alla swec-gangstas kunde berätta sina krigshistorier här.

Själv fick jag min anmärkning för flera år sen innan ÖÄ stängdes ner. Det var nån tråd om nån sur feminist som kom med nåt skandalförslag. Kommer inte ihåg varför, men jag kallade henne för feminist-prostituerad och önskade livet ur henne.

Ser fram emot att få läsa Loadeds inlägg här, det är helt klart. Så dela med er nu, vad har ni fått anmärkningar för här på Sweclockers?

Det var väl inte riktigt vad du skrev men...

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Fan mina är ju ancient history har ju fan t.om. blivit av med dem.. Tror den första var för personangrepp på någon obehaglig vänsteraktivist och den andra för spam (allt var den ballerinadansande DasIch:s fel såklart).

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk

Jag kan inte komma ihåg mina första, den senaste kunde jag bara komma på för att någon skickade ett meddelande till mig om det inlägget:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=792...

Permalänk

Dubbelreg och snack om piratkopierade spel tror ajg det var.. mja förtjänade den ena den andra kan man nog diskutera

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Hedersmedlem

Tomcitering.

Permalänk
Medlem

Sverige-Senegal. Tror inte jag behöver säga så mycket mer..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Jag kan inte komma ihåg mina första, den senaste kunde jag bara komma på för att någon skickade ett meddelande till mig om det inlägget:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=792...

Hahaha

Emoclockers! Klockrent svar.

Själv har jag aldrig lyckats få någon anmärkning, kanske mest för att jag läser utan att skriva.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte ens allt jag har fått för. Personangrepp, käfta emot moderatorer, dubbla konton, för stor signatur etc.
När jag tänker efter var det jävligt värt det.
Loaded har väl ungefär samma historia förutom signaturen.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Min som jag fick för fleeera år sedan var pga jag postade en bild på en nedladdning av porr och skrev att det var en moderator som gjorde det.

Vet inte varför men det bara blev så, tror jag hade någon liten dispyt med den personen eller liknande

Väldigt omoget och jag lugnade ner mig efter min tid som jag var bannad

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

Hmm, vem var det som blev bannad för att han ps'ade in ett hakkors på någons hemmabarbygge?

Permalänk
Medlem

Var så länge sen jag fick mina anmärkningar så jag kommer inte ens ihåg hur det gick till, men det var säkert någonting roligt, moderatorerna här på swec är ju mer eller mindre ökända för att ha träflis i röven.

Numera skriver jag nästan ingenting, om jag skrev ens 1/10 av det jag tänker när jag surfar runt här så hade jag blivit permbannad för länge sen.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk

Jag drar mig till minnes våren 1786, efter en mycket sträng vinter med svält och pest lyckades jag visst länka till en ”skrämma-ihjäl-folk-pop-up-länk” som lök på laxen, kommer inte ihåg vilken moderator som fick operera in pacemaker efter mitt lilla spratt dock.

Känns som om anmärkningen borde preskriberas efter så många år. Verkar dock inte finnas någon preskriptionstid.

Permalänk
Avstängd

när jag läser några av era som emoclockers och etc då är jag lite förvånad att jag inte har någon anmärkning xD

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

Tydligen så var det en moderator som tvekade på att bilden jag postade i "bild på din båt"(gamla öä) inte var min så fick anmärkning för "spam"...

east_lake: Du kan be att få din anmärkning dold, eller något sådant. Den kommer finnas kvar, men inte synas.
Stog något om det innan någonstans...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

hm en av mina senaste som jag fic i augusti förra året var för att jag skrev

"ja" på en fråga, inge mer än "ja", blev avstängf pga spamming.

Tack så jävla mycket mod, men han skrev faktiskt EN fråga och jag svarade med ETT svar !!. Vill ni jag ska skriva mer så se till att alla lämnar tillräckligt med info då!!.. Nån snäll mod som kan luska ut lite mer ?

Den/de innan var bara mer eller mindre rätt åt mig, den senaste kommer jag inte ihåg dock^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coltrasten
Tomcitering.

Hur kommer det sig att det inte står något på anmärkningar, slipper moderatorer sånt?

Personligen så är jag felfri, har lyckats hålla mig i skinnet när jag velat posta något angående piratkopiering, och det märks på antalet anmärkningar

Permalänk
Testpilot

Någon frågade om hur man spelade piratkopierade spel på Xbox Live (gällde den första Xboxen där det inte går) och jag tipsade om ett program som liknade Hamachi fast för Xbox som gjorde att man kunde spela System Link-spel (LAN) över nätet. Visst var det kanske inte världens bästa grej att skriva men jag tyckte att jag erbjöd ett alternativ till Live (på den tiden fanns inte Hamachi-regeln) som dessutom var gratis men det tyckte inte moderatorn
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=4...
Början av 2005, det var ett bra tag sen.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ludd3
Hur kommer det sig att det inte står något på anmärkningar, slipper moderatorer sånt?

/.../

Nejdå.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
hm en av mina senaste som jag fic i augusti förra året var för att jag skrev

"ja" på en fråga, inge mer än "ja", blev avstängf pga spamming.

Tack så jävla mycket mod, men han skrev faktiskt EN fråga och jag svarade med ETT svar !!. Vill ni jag ska skriva mer så se till att alla lämnar tillräckligt med info då!!.. Nån snäll mod som kan luska ut lite mer ?

Den/de innan var bara mer eller mindre rätt åt mig, den senaste kommer jag inte ihåg dock^^

Ptja, såvitt jag kan se beror din anmärkning på ett högt antal skräpinlägg, bland annat: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=755...

Sen verkar det som att du saknar en ytterliggare varning, så någon har vart snäll eller glömsk.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Avstängd

I mitt fall var det, vad jag kan minnas, så att någon hade ett fel på en hårddisk men felet som sådant var ett handhavande fel, och jag uppmanade honom att ändå försöka lämna tillbaka den - då fick någon testosteronstinn gymnasist för sig att det var uppmaning till lagbrott. Inte helt hundra, var några år sedan nu, men åt det hållet.

Permalänk

Har aldrig fått en anmärkning. Det förvånar mig att jag inte har ett par stycken då många i den här tråden fått anmärkningar av högst löjliga själ. Men moderatorer är ju över lagen. Se bara på Najk, han är ju perfekt

Permalänk
Medlem

Jag tror att jag fick min anmärkning innan ÖÄ stängdes ner.. Jag var nog lite för "på" mot moderatorerna om att ÖÄ inte fick stängas ner

Visa signatur
Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Nejdå.
Ptja, såvitt jag kan se beror din anmärkning på ett högt antal skräpinlägg, bland annat: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=755...

Sen verkar det som att du saknar en ytterliggare varning, så någon har vart snäll eller glömsk.

tackar rich

där är den..

Hur menar du med högt antal skräpinlägg ??

Har ju svarat så bra jag kan på alla inlägg och som du/ni ser var det inte mkt han skrev heller ?

Inte heller så säker på om ja hade en eller 2 till överhuvudtaget,
Innan jag blev avstängd hade några tror jag, de försvann efter ett tag.

Permalänk
Medlem

Hm.. minns inte riktigt, kan ha något med den här bilden i fel sammanhang att göra. http://www.commentbuddy.com/comments/STFU/fourwords.jpg
Fick den här och en avstängning som svar.. http://msp37.photobucket.com/albums/e83/reenicd/shrek.jpg

Den andra minns jag inte.

Permalänk
Medlem

Jag blev avstängd i 6 månader, tror jag, innan ÖÄ stängdes ner pga jag skrev i en "snyggaste tjejen-tråd".
Som tjej drog jag ett skämt som antagligen kränkte en moderators smak för kvinnor och blev avstängd ;o

Det roliga är att nyligen i en tråd "snyggaste mannen" eller något liknande, var det hur många som helst som whinar på min smak av killar, och inte fan ser jag någon 6 månaders ban där, inte >_O

Visa signatur

Oh, I love you Swec! ^^
OH! Kolla, jag har en autograf utav en moderator!! YAY!
Inte det uttrycket, tack! /GAPa

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
tackar rich

där är den..

Hur menar du med högt antal skräpinlägg ??

Har ju svarat så bra jag kan på alla inlägg och som du/ni ser var det inte mkt han skrev heller ?

Inte heller så säker på om ja hade en eller 2 till överhuvudtaget,
Innan jag blev avstängd hade några tror jag, de försvann efter ett tag.

Det är vad det står. Fråga han som gav dig varningen.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Det är tamigfan alldeles för slapphänt moderering nu för tiden, dagens ungtopp moderatorer (med babykinds Rich i täten ) är alldeles för mesiga.
Återinför Garland och Castor som huvudmoderatorer igen (men de får bara moderera när de har en horribelt dålig dag) så blir det som på den gamla goda tiden när man behövde vara lite finurlig för att spy galla på folk

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nidas
Det är tamigfan alldeles för slapphänt moderering nu för tiden, dagens ungtopp moderatorer (med babykinds Rich i täten ) är alldeles för mesiga.
Återinför Garland och Castor som huvudmoderatorer igen (men de får bara moderera när de har en horribelt dålig dag) så blir det som på den gamla goda tiden när man behövde vara lite finurlig för att spy galla på folk

Do not tempt me!

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Ha ha, suverän tråd! Själv har jag inte lyckats dra på mig någon varning än, vilket kan anses vara litet förvånande då jag kan använda en litet spydig ton då och då.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

Rich vinner nog med antalet anmärkningar. Har du förtjänat dom på riktigt?

Själv har jag ingen.