Permalänk
Medlem

567 får försvann - Hur?!?

Många har säkert läst dom fräcka får stölderna i Norge, nu senast försvann 567st får vid ett o samma tillfälle utan att någon märkte något.

Hur f*n snor man 567st får utan att någon märker något?
Hur många får kan man få plats med på en långtradare? måste ju krävas en hel kolonn med lastbilar för att frakta bort dom..
och hur går man tillväga för att i "smyg" få alla dessa (567) får snällt kliva ombord på dessa lastbilar?
2 får på en kvadratmeter? Lastade i 40 fots containrar? blir typ 10st containrar.

Källor

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Inaktiv

Det var rymdvarelser...

Permalänk
Medlem

mmm, Spore var det första jag tänkte på.. hehe

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte var i Norge den här gården låg, men det finns ju en liten chans att den låg vid havet och då är det bara att ta en stor båt.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Är det inte en större fråga hur man stjäl en kyrka utan att någon märker det?

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk

Tror man får plats med ca 150-200 får i en lastbil iaf om inte mer. så runt 3 lastbilar känns mer rimligt

Visa signatur

Får jag lov eller skall vi dansa först? http://www.rpgsource.net/gallery/chinko_eng.swf kekekek

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kode
Är det inte en större fråga hur man stjäl en kyrka utan att någon märker det?

Endast i ryssland, jag vet vart den kyrkan är, men du får inte titta i min trädgård

Och hur svårt är det att stjäla en massa får? en container med lite modifikationer får man ledigt in alla dom fåren, för när man ändå stjäl en massa får så tror jag ärligt talat inte att man bryr sig om att åka dit för djurplågeri heller.

Permalänk
Medlem

En 40 fots (ca: 12m) container är ca: 30 m2 stor, finns inte en chans att du får in 567st får i sån även om du skulle ställa den på högkant (67 m3) och pressa ner får i den. Tror mer på båt teorin... men iaf skumt att ingen har märkt något när dom vallat ner fåren i båten.
Skulle dom dessutom gjort detta på en natt? .. säg 8 till 12h så blir det att lasta mellan 71 till 47 får i timmen...

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk

Det var såklart en norrman som hade en extra stor lomme som han/hon stoppade alla får i.
Annars tror jag på Zartax ide, de har tagit dem med båt, sedan troligen till ett annat land. Jag kan inte lantbruksreglerna i norge, men i sverige b.la. tack vare EU är det inte så lätt att sälja djur som man inte kan bevisa varifrån de kommer. Ni vet id-märkning i örat, där det helt plötsligt inte bara kan dyka upp ett nytt djur, kommer en kontrollant och ser ett boskap/får utan märkning så skall djuret avlivas etc.

*edit* Dör de som inte kan norska, så betyder lomme

ficka

Dold text

.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lyml
Det var rymdvarelser...

Behöver ullen till att sticka en skyddande sköld mot sin sol efter dem har förstört sitt ozonlager.

Permalänk

Bara jag som får Wallace och Grommit flashbacks?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zack_Ersa
Bara jag som får Wallace och Grommit flashbacks?

HA! Jag såg bilder i huvudet men kunde inte koppla dem till något förrän jag läste ditt inlägg. Det va längesen man såg dem.

undra om de slaktas direkt eller om man ullar av dem ett par år först.

Permalänk

vadå det försvinner minst en strumpa varje gång i tvätten och inget vet vart

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MIFFo_BEast
vadå det försvinner minst en strumpa varje gång i tvätten och inget vet vart

SÅ SANT SÅ!

Permalänk
Medlem

Det första jag tänker på är att detta inte handlar om stöld, utan snarare sagt försäkringsbedrägeri. Jag skulle inte bli förvånad om jag vaknade upp en dag och mitt lokala Ica hade blivit stulet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Det första jag tänker på är att detta inte handlar om stöld, utan snarare sagt försäkringsbedrägeri. Jag skulle inte bli förvånad om jag vaknade upp en dag och mitt lokala Ica hade blivit stulet

haha! Nu kom jag att tänka då den där kyrkan som blev stulen Va inte det i ryssland? Jag minns inte var jag läste det :/ Men en morgon va kyrkan borta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shooblan
haha! Nu kom jag att tänka då den där kyrkan som blev stulen Va inte det i ryssland? Jag minns inte var jag läste det :/ Men en morgon va kyrkan borta.

Ja, kanske femte inlägget i den här tråden?

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Det första jag tänker på är att detta inte handlar om stöld, utan snarare sagt försäkringsbedrägeri. Jag skulle inte bli förvånad om jag vaknade upp en dag och mitt lokala Ica hade blivit stulet

Låter ju som det klart troligaste förslaget hittills. Problemen med båt är ju att det borde vara svårt att få båten så nära land utan att de som äger fåren hör den/ser den. (om de bor i en gård i närheten av fåren).

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem

Var det inte en strand som försvann från nån turist-ö nån stans? Tydligen ett stort problem med hotell som snor sand till sina egna beacher

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Ja, kanske femte inlägget i den här tråden?

Fan... jag är aldrig först Men det va inte i denna tråden jag läste första gången xD haha.. jag trodde jag läst alla inlägg

Permalänk
Medlem

Ibland försvinner saker..
Som när man tappar något pyttelitet som man verkligen MÅSTE ha.

Den här gången skedde det i stor skala

Edit: Jag är faktiskt förvånad över att en kyrka blivit stulen..
Hur i helvete går det till, utan att någon märker det?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delight
Var det inte en strand som försvann från nån turist-ö nån stans? Tydligen ett stort problem med hotell som snor sand till sina egna beacher

Jepp, i Jamaica:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/7678379.stm

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av feliQ
Edit: Jag är faktiskt förvånad över att en kyrka blivit stulen..
Hur i helvete går det till, utan att någon märker det?

Bara ha en stor väska

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MIFFo_BEast
vadå det försvinner minst en strumpa varje gång i tvätten och inget vet vart

Har en vän som arbetar med att demontera vitvaror.

Dina strumpor tycker att maskinen är så trevlig så att den smyger sig in och gömmer sig där du ej ser den, men kan sedan inte ta sig ut igen.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Skulle vart kul o hitta en artikel om vad som hände med fåren.. eller om norska polisen har några ledtrådar....

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem

Jag tycker det hela är uppenbart.
Läser ni inte kvantmekanik?
Kvantmekaniska "tunnel effekten" har svaret.
http://en.wikipedia.org/wiki/Quantum_tunneling

Visa signatur

Flest prylar när man dör vinner

Permalänk
Medlem

Jag tror att man använde sig av ett kraftig komprimerings program och lade dom sedan på ett USB-mine....

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Det var såklart en norrman som hade en extra stor lomme som han/hon stoppade alla får i.
Annars tror jag på Zartax ide, de har tagit dem med båt, sedan troligen till ett annat land. Jag kan inte lantbruksreglerna i norge, men i sverige b.la. tack vare EU är det inte så lätt att sälja djur som man inte kan bevisa varifrån de kommer. Ni vet id-märkning i örat, där det helt plötsligt inte bara kan dyka upp ett nytt djur, kommer en kontrollant och ser ett boskap/får utan märkning så skall djuret avlivas etc.

*edit* Dör de som inte kan norska, så betyder lomme

ficka

Dold text

.

vi kan nog va säkra på att det inte var lomme-mannen då har redan sitter i förvar.

Jag tror det var nån slags vortex där fåren slukades, som är en direkt följd av va man sysslar med på cern.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av feliQ
Edit: Jag är faktiskt förvånad över att en kyrka blivit stulen..
Hur i helvete går det till, utan att någon märker det?

Alla ryssar dricker väl Vodka varje dag, de är ju aldrig nyktra. Kyrkan blev väl någons fylle-loot.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

haha läste först att det stod 567 ÅR försvann sedan började läsa ts och norrmän och allt föll på plats trodde jag. senare såg jag att det var får det handlade om. men om det är nu så att de var vid vatten så kan de väll ha simmat iväg?

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"