Svar Från Netgiganten!?

Permalänk
Medlem

Svar Från Netgiganten!?

Tja jag undrar är den någon som vet hur långtid de brukar ta innan netgiganten svara på mail??

Skickade 2 mail för 2 dagar sen har inte fått svar ska retunera en vara :(:confused:

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Inaktiv

Varför ringer du inte istället?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Override
Varför ringer du inte istället?

Dom har bara mail -.-

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Avstängd

Adress
Netgiganten in Sweden AB
Industrigatan 1
235 32 Vellinge

Telefon: +46(0)40-42 15 80 (Mån-Fre 10.00-16.00)
Fax: +46(0)40-59 72 21

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asus P9X79 | Xeon 1680v2@4.4Ghz | X61 Kraken | 24gb Corsair Dominator | Intel 750 400gb | XFX 6800XT Merc 319

Permalänk
Medlem

För att de är lurendrejare.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Avstängd

Testat skicka ett mail till? Eller kanske inte har råd med porto?

Tror inte det är många företag som sitter helt utan telefon.

Du kan verkligen inte ha gjort en minsta ansträngning att hitta numert heller

Tror inte dom är lurendrejare heller, rätt OK omdöme på prisjakt.
En tråd på swec gär inte ett företag till lurendrejare, isåfall kan vi ju bojkotta 90% av sveriges elektronikföretag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korgan
Du borde nog läsa denna => http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Dom bad mig skicka de till evga i tysklan -,-

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 93Clocker
Dom bad mig skicka de till evga i tysklan -,-

Var det mer än ett år sen du köpte produkten?

Visa signatur

Main: Intel i7-9700K | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair Vengance 16GB 3200mhz | ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | Asus GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC | Asus ROG Swift PG329Q 32"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apophis_84
Var det mer än ett år sen du köpte produkten?

Så här skrev dom i mailet:

Det snabbaste sättet är om du gör en RMA ansökan direkt hos EVGA (se länken nedan) annars får moderkortet först skickas in till oss och då går där ytterligare några dagar till spillo.

Jag köpte mobot måndagen den 11 februari 2008.

Tycker de känns lite dåligt att jag inte bara skickar in till netgiganten och får ett nytt -.-

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Avstängd

"Det snabbaste sättet" Dvs, nånting som går snabbare, annars måste dom förmodligen göra samma sak.
Så om du skickar det själv, kanske du har det hemma ett par dagar tidigare?

Permalänk

Om produkten är köpt inom ett år så har du rätt att lämna in produkter för garanti direkt hos återförsäljaren men som ovannämnda person meddelar är det alltid bäst att skicka in produkten direkt via tillverkaren då du som konsument undviker ytterligare behandlingstid och leveranstider med Posten eller dyl. Detta för att butikerna oftast agerar som mellanhand.

En del butiker väljer att skicka in grafikkorten för service, andra butiker kan ha andra avtal som exempelvis byte direkt efter att butiken själv gör bedömning eller konstatera att produkten är defekt.

Visa signatur

Main: Intel i7-9700K | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair Vengance 16GB 3200mhz | ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | Asus GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC | Asus ROG Swift PG329Q 32"

Permalänk
Medlem

Skickar man direkt till fabrikanten utnytjar man fabrikationsgaranti, som för det första är frivillig och som dessutom kan vara sämre än var konsumentköplagen ger dig rätt till, dessutom får du bekosta portot själv.

Nej du, har du garanti hos Netgiganten så be dem skicka en förbetald frankeringslapp... så spar du porto och är betydligt bättre skyddad om något oförutsett skulle inträffa så som att reparationen skulle dra ut på tiden.

Visa signatur

AMD R7700/ASRock X670E/GSkill 32GB DDR5 6000cl32/XFX RX6800/Kingston Fury 2TB NVMe/Corsair RM850e
KIDS: i7 4790K/16GB/GF1070Ti/1TB NVMe #2: i7 4790K/16GB/GF970/1TB SSD
CLUB: i5 6600K/16GB/GF980/1TB SSD #2: i7 2600K/16GB/GF680/256GB SSD #3: Q9550/4GB/GF770/500GB SSD
HTPC: E8400/4GB/R4600/2TB HDD SONY VAIO: i3 2310M/6GB/R6470M/500GB SSD
AMIGA A4000/PPC, A4000/060, A1200/060, A600/030, A500/020, A1000 etc.