Jetway JBC200C91-230-B

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lonefox
Har du samma diskussion med ÅF:s och tillverkare för datordelar?
De har samma uppdelning med IDE och SATA när de säljer hårddiskar....
Likaså om du läser vad det finns för portar på moderkort, både hos ÅF och tillverkarna. (Dock noterade jag att Asus är duktiga på att använda benämningen PATA före IDE jämfört med andra tillverkare, så de tillhör en minoritet)
Så med all respekt, du får anpassa dig till samhället.

Det har hänt att jag skickat ett mail till en ÅF och berättat vad jag tycker ja. Och dom har ändrat det då faktiskt.

Faktum är att jag har rätt, sen om du också är van vid att kalla PATA för IDE är din egen sak. Det är inte korrekt ändå hur mycket du eller andra är vana att kalla det för det. Jag skriver mycket i lagringsdelen här på forumet och folket där är bra på att använda PATA för att inte krångla till allt ibland. Det är så enkelt att göra den här ändringen för sig själv att det är löjligt att skylla på att man är van vid att kalla det IDE. Är ni verkligen så lata?

Jag tycker det är fel att gå ut med ett namn som inte är menat endast för PATA, det f¨r det hela se ut att resencent inte verkar veta bättre och det är ju synd, men det är hans alldeles egna val, inte bara jag som reagerar på det tydligen.

Så med all respekt så kan vi lika gärna börja kalla SATA för IDE också då?
Nejdu, det ser inte bra ut för folk som vet bättre. Det ser oproffsigt ut.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skillz
Det har hänt att jag skickat ett mail till en ÅF och berättat vad jag tycker ja. Och dom har ändrat det då faktiskt.

Faktum är att jag har rätt, sen om du också är van vid att kalla PATA för IDE är din egen sak. Det är inte korrekt ändå hur mycket du eller andra är vana att kalla det för det. Jag skriver mycket i lagringsdelen här på forumet och folket där är bra på att använda PATA för att inte krångla till allt ibland. Det är så enkelt att göra den här ändringen för sig själv att det är löjligt att skylla på att man är van vid att kalla det IDE. Är ni verkligen så lata?

Jag tycker det är fel att gå ut med ett namn som inte är menat endast för PATA, det f¨r det hela se ut att resencent inte verkar veta bättre och det är ju synd, men det är hans alldeles egna val, inte bara jag som reagerar på det tydligen.

Så med all respekt så kan vi lika gärna börja kalla SATA för IDE också då?
Nejdu, det ser inte bra ut för folk som vet bättre. Det ser oproffsigt ut.

Säg det till MS med som kallat drivrutiner till SATA för IDE-rutiner emellanåt
(Hänt ett par ggr via uppdatering)

Men jo jag skiljer med på PATA och SATA...men generellt sett görs det inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lonefox
Säg det till MS med som kallat drivrutiner till SATA för IDE-rutiner emellanåt
(Hänt ett par ggr via uppdatering)

Men jo jag skiljer med på PATA och SATA...men generellt sett görs det inte.

Ja, men det är en helt annan sak. Det är korrekt namngett när det kommer till drivare. SATA = IDE liksom PATA.

Jag kan förstå att folk är vana att kalla PATA för IDE, absolut. Men när man kan rätta till det så lätt så tycker jag man kan göra det också!

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
720p i h.264, ffdshow och Media Player Classic. Fungerar även med CoreAVC, dock inte med VLC.

Vill minnas att jag hamnade på ca 70% belastning med min EEE901 när jag körde 720Pp h264.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Hedersmedlem

i vilket sammanhang skulle man vilja ha denna sationära prylen istället för en vanlig netbook? Den drar mer och kostar inte mindre. Dessutom så får man ju en skärm, pekdon och tangentbord till när man köper en netbook.
Chassit i sig är såklart en annan femma.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk

såg lovande ut men gick bet på många viktiga punkter..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lithen
när dom gjorde en desktop med atom borde dom väl använt atom 330?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN
Trist att ni inte testade 330 i stället, känns lite korkat att köpa en 230 i dag

I detta fall kan man inte välja processor, på grund av att moderkortet levereras monterat i chassit, och processorn sitter fast på moderkortet. Jag hittar ingen systerprodukt från Jetway med en 330-processor.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
720p i h.264, ffdshow och Media Player Classic. Fungerar även med CoreAVC, dock inte med VLC.

Vill bara påpeka att CoreAVC inte är gratis att använda.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
framförallt som inte heller "diskret" är särdeles lämpligt i sammanhanget på svenska utan även det troligen fått moment från engelskan. "direkt" eller "dedikerat" grafikkort vore faktiskt bättre.

Att översätta discrete graphics till diskreta grafikkort är tekniskt sett inget problem, ordet diskret har samma betydelse som engelskans discrete. Däremot har jag svårt att se termen diskret som passande, oavsett språk. Svenska Wikipedias artiklar kring termen diskret:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Diskret_matematik
http://sv.wikipedia.org/wiki/Diskret
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kontinuerlig

Min tolkning är att man då skulle se inbyggda grafikkort som motsatsen till diskreta, dvs. kontinuerliga. Det håller inte riktigt om man tittar på begreppens innebörd. Möjligtvis om man syftar på att inbyggda grafikkort i större grad utnyttjar CPUn till att utföra beräkningar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krafs
citat:
--------------------------------------------------------------------------------
Ursprungligen inskrivet av WIRN
Trist att ni inte testade 330 i stället, känns lite korkat att köpa en 230 i dag
--------------------------------------------------------------------------------
I detta fall kan man inte välja processor, på grund av att moderkortet levereras monterat i chassit, och processorn sitter fast på moderkortet. Jag hittar ingen systerprodukt från Jetway med en 330-processor.

Om nu fallet var att av nån anledning bara välja från Jetway-produkter så...

Annars finns massor av liknande produkter på e-bay med 330, tex denna:
330
Mycket mer intressant enligt mig eftersom priset är i stort sett samma på en 230 och 330

Permalänk
Avstängd

Trevligt att ni testar Ubuntu på den.