Permalänk
Avstängd

Komplett.se kasst

Köpte ett 8800GTX kort från komplett.stoppar in det i burken jordad som man ska vara!!OBS har byggt säkert 100 datorer så jag vet vad som gäller.. Får upp en massa konstiga färgfläckar + alla spel krashar direkt.Skickade in det på garanti till Komplett.fick tillbaka det efter 3 dagar och det stod att det fungerar som det ska ???..Nu har jag testat kortet i 5 olika datorer ALLA visar samma fel...Har en känsla av att komplett inte ens testade kortet..Vad ska man göra ???

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem

Sa dom inte vilka tester dom har kört osv.. ? stå på dig säg att 5 datorer ger exakt samma fel så antagligen har du rätt kortet är pajj och komplett kanske inte testade det.. rätt så dåligt för vad är oddsen 5 datorer ska visa samma fel..

Permalänk
Medlem

Vad skrev du i din felbeskrivning? Syns felet direkt vid uppstart , eller måste man spela en stund innan det uppstår?

Permalänk
Komplett.se

Bäste Catman,

Vi beklagar innerligt i det fall att er produkt returnerats och fortfarande är defekt. Jag har dock svårt att uttala mig vidare kring ert ärende utan ett order-/kundnummer eller returnummer. Om ni har möjlighet att maila mig på cb@komplett.se så skall jag se över ert ärende per omgående.

Med vänliga hälsningar
Christian, Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Avstängd

Följande tester har utförts:
* Systemet gav bild vid första uppstart - OK
* Installation, installation av de senaste officiella drivrutinerna till grafikkortet, ForceWare 178.13 - OK
* Stresstest, 3DMark2006 3 loops - OK
* Stresstest, Real-Time High Dynamic Range Image-Based Lighting v1.2 i 30min - OK
* Speltest, Crysis 30min - OK
* Uppspelning av HD-film - OK

Samtliga tester utfördes i upplösningen 1600x1200

förut uppkom det enbart i spel men har blivit värre nu.nu blir det streck över skärmen även vid uppstart.Har kontaktat komplett och jag ska skicka in kortet till dom igen hoppas samma fel uppstår hos dom som det gör här.

Tack för svaren

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem

Dum fråga , men dina 5 datorer dom använder inte samma skärm?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoloth
Dum fråga , men dina 5 datorer dom använder inte samma skärm?

Hehehe nä,Testade hos brorsan syrran och i svågerns burkar..

Har köpt ett HD4870 och det fungerar klockrent i min dator med samma skärm så det har jag kollat upp med

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Avstängd

Är jäkligt sur på komplett jag med. Först köpte jag ett 790i FTW. Kom inte ens plomberad och den hade vikna kanter vilket indikerade att detta var en produkt som någon skickat tillbaka. Gjorde RMA och fick pengarna tillbaka som tur var.

Sen köpte jag ett 780i och ett 9800 GTX+ EVGA båda två. Hälften av accessories följde med i 9800 GTX+ och sidan var vikt, sånt som händer när man öppnar första gången. Sen, det roliga var att i ESD plastpåsen där grafikkortet ligger var det ett söndrigt varnings märke i gult, sen ovanför var det en som var hel, någon som varit inne i ESD påsen, självklart. Sen såg man att skruvarna hade varit borta en gång innan ganska lätt och att den hade fina repor. Mitt 780i dock var det första saken jag fått från komplett som ingen rört. Kors i taket!

Kan inte så mycket om reglerna hur butiker som komplett etc gör när de skickar tillbaka till leverantören etc. Men iallafall fått mestadels skit av komplett.

Visa signatur

[Asus Rampage II Gene /w NB Mod Noctua NC-U6] [Intel Core i7 920 @ 4.0GHz] [Gigabyte Geforce GTX 480 @ Stock] [Corsair Dominator GT 1600MHz 3x3GB - 7-7-7-20] [Corsair HX620W] [Antec Mini P180 Black]

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte så mkt om komplett men sett att priserna har börjat höjits. Hoppas dem inte sätter sig i samma sits som datorbutiken. Kommer dem inte sänka priserna på många av deras komponenter så tror jag fler kommer gå över till www.inet.se

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kroolz
Är jäkligt sur på komplett jag med. Först köpte jag ett 790i FTW. Kom inte ens plomberad och den hade vikna kanter vilket indikerade att detta var en produkt som någon skickat tillbaka. Gjorde RMA och fick pengarna tillbaka som tur var.

Sen köpte jag ett 780i och ett 9800 GTX+ EVGA båda två. Hälften av accessories följde med i 9800 GTX+ och sidan var vikt, sånt som händer när man öppnar första gången. Sen såg man att skruvarna hade varit borta en gång innan ganska lätt och att den hade fina repor. Mitt 780i dock var det första saken jag fått från komplett som ingen rört. Kors i taket!

Tråkigt att höra att du har sådana erfarenheter av Komplett.. Själv har jag haft totalt 11 (var tvungen att logga in och räkna ^^) olika affärer (varav en på en dator som inte ens var köpt hos dem!!) med Komplett.se och enda gången jag vart minsta missnöjd var när jag glömde beställa en hårddisk till datorn jag beställt.. "Doom on me" så att säga

Permalänk
Medlem

Vi är mänskliga och gör alla misstag. Kolla bara på datorbutiken ^^

Permalänk
Medlem

Såg nån annan tråd för ett tag sen om att vi här på swec kunde tex skriva saker vi ville ha in på komplett och andra synpunkter . 1 tycker ni absolut borde ta in Arctic Accelero S1 Rev 2. till grafikortskylling. 2 Sen tkr jag priset på antec sonata 3 är lite överdrivet tycker det ska ligga på 1k.

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Avstängd

Deras fraktpriser då? ett agg ett grafikkort ett moderkort... 253kr...

Permalänk
Medlem

Ja frakten är något högt.

Visa signatur

Thx yorgo för minnena :D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pompa_kumla
Nu vet jag inte så mkt om komplett men sett att priserna har börjat höjits. Hoppas dem inte sätter sig i samma sits som datorbutiken. Kommer dem inte sänka priserna på många av deras komponenter så tror jag fler kommer gå över till www.inet.se

Been there, done that.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av segate
Deras fraktpriser då? ett agg ett grafikkort ett moderkort... 253kr...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vihan
Ja frakten är något högt.

Hämtbutik FTW ^_^

Visa signatur

En anonym kommentar hos Kent Persson (M):

"Nu skall han [Christian Engström] tydligen gå och göra precis det han sade innan valet, förstår att det känns främmande för en moderat."

Permalänk

Haha, jag skulle lacka om alla mina produkter var uppackade när jag fick dem levererade. ^^

Och vem fan köper ett 8800GTX nu? Jag såg ett DEMO för 5 lax, ganska överprisigt i dagsläget...

Permalänk
Medlem

komplett är för dyrt så är det bara.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem

Har själv 42 separata beställningar från komplett. Lätt bästa affären utan tvekan. Visst de är lite dyrare än de flesta, men i mina ögon enormt värt.

Visa signatur

en dator

Permalänk
Sötast

Utan att kolla så tror jag att jag har köpt mina 3 senaste system från komplett och lite grejer däremellan.
Jag tror jag har haft problem3 eller 4 gånger (inte kompletts fel), ALLA dessa gånger har komplett behandlat mig som vad som känns för mig en VIP kund. Skulle dom tjäna en hundralapp extra på mig så ger jag det gladeligen för att jag vet att den dagen jag hamnar i trubbel så finns komplett där för mig!

Tack komplett

Permalänk
Medlem

skulle rekommendera netonnet.se. köpt en del grejs därifrån å åker man dit vet man vad man får:) + priserna e riktigt fina... sortimentet kan diskuteras:P

Visa signatur

Intel i7 2600k @4.6GHz, ASUS GTX780 DCII, Asus Maximus IV Extreme, 16Gb 1600MHz VENGEANCE LP, NZXT Switch 810 BLACK, Corsair H100, Windows 7 Ultimate x64, Corsair AX1200, 2x Corsair Force GT 120Gb Raid 0, 2TB Hitachi Deskstar, Samsung Syncmaster BX2431, Corsair K90, Mionix naos 5000, Sennheiser pc 360

Permalänk

ehh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jkrx
komplett är för dyrt så är det bara.

jo, men nu är det så att prissättningen och konkurrensen är fri!
vi är med i EU som du nog vet.

8)

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jkrx
komplett är för dyrt så är det bara.

Kanske det som gör att folk kan få vettig service från dem. (utom när det någon gång går fel, kvittar vilken handlare man nämner så är det någon som känner sig illa behandlade av dem)

Mvh
Thomas

Visa signatur

Fråga inte mig... Jag bara besöker den här planeten.

Permalänk
Medlem

Jag var en av dem som beställde hela paketet från Datorbutiken men hann ju dra mig ur innan skeppet sjönk.
Samma kundvagn på Komplett gick på ca 200 kronor mer MEN jag beställde kl 19.40, fick orderbekräftelse efter 5 minuter, leveransbekräftelse efter en dryg timme. Klockan 17 nästa dag fanns allt att hämta på mitt postombud.

DET är service.

Visa signatur

Ayasake: AMD Ryzen 3900X - Asus Prime X570-PRO
G.Skill 128Gb DDR4@3600Mhz - Kingston KC2000 1TB
Asus GeForce GTX 1070 - Corsair 750W RMX V2 -
Noctua NH-D15 chromax.black - Fractal Design Meshify S2

Permalänk

Inet är lika snabba som Komplett, bättre priser och lägre frakt - dock mindre utbud.

Permalänk
Komplett.se

Kroolz, Det är tråkig att höra att de produkter du mottagit inte varit till er belåtelse.
Jag hoppas att ärendet i slutändan löst sig på ett sätt som ni känner er nöjda med. Är så inte fallet så får du gärna maila mig på cb@komplett.se så skall jag titta vidare på detta.

pompa_kumla, Jag skall ta detta vidare med ansvarig inköpare. Om vi har möjlighet att ta in den efterfrågade produkten eller ändra priset på antec sonata 3 så kommer detta att uppdateras på hemsidan.

segate & Vihan, Jag tackar er för era åsikter. Detta har tagits upp med berörda personer.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Splinter Snake
Haha, jag skulle lacka om alla mina produkter var uppackade när jag fick dem levererade. ^^

Och vem fan köper ett 8800GTX nu? Jag såg ett DEMO för 5 lax, ganska överprisigt i dagsläget...

va jävligt bra pris på det och det duger guld till wow tror jag gav 1490 för det .Men om du fattar nåt av det du läser så handlar det inte om vad för grej man handlat utan hur man blir behandlad av komplett..kapish

Har nu väntat i 4 dagar på att få hem fraksedeln som dom lovade att jag skulle få på posten så jag slapp lägga ut 170 spänn igen på frakt.Är bra trött på dom nu..Luktar komplett bojkott för min del =/

OBS Har handlat av komplett i ett par år säkert spenderat 100 000 på dom.Men på sista tiden tycker jag dom har gått neråt i service och uppåt i pris ingen bra kombination =P

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem

Jag vill nog säga att komplett haft en bra service och ett bra prisläge när jag beställt. Visst, jag har då nappat när de haft bra erbjudande.

Permalänk

Jag har också handlat många gånger av Komplett, och inte haft några bekymmer. sist så var en HD DOA så jag skickade tillbaka den ( väntade inte på fraktsedel för att spara tid) sen så när min RMA var klar och jag fått en ny hd scannade jag in kvitto från posten o maila till dem. De betalade ut fraktkostnaden jag har lagt ut. det tycker jag är bra service.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bulldog76
Jag har också handlat många gånger av Komplett, och inte haft några bekymmer. sist så var en HD DOA så jag skickade tillbaka den ( väntade inte på fraktsedel för att spara tid) sen så när min RMA var klar och jag fått en ny hd scannade jag in kvitto från posten o maila till dem. De betalade ut fraktkostnaden jag har lagt ut. det tycker jag är bra service.

Har redan lagt ut 170 spänn en gång.Har ingen större lust att göra det igen =/.
Har inte fått tillbaka ett öre av första frakten..

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||