Permalänk
Medlem

Tangentbord på Acer Aspire 3003

Vill dela med mig om ett problem som uppstod med laptopen.
Tangentbordet samt alla knappar på datorn slutade att fungera.
Datorn betedde sig allmänt knepigt, men gick trots allt att köra med musen.
Efter mycket trixande i XP och drivrutiner mm, beslöt jag göra ominstallation
av XP. Inte heller detta fungerade! Hittade till slut ett inlägg på ett
engelskt forum om någon med liknande problem som hade tagit ut batteriet, och kört bara på nätet. Jag testade detta och problemet
försvann omedelbart. Datorn och batteriet är ca 3 år gamla och något
uppstår förmodligen med batteriet efter en tid. Inga höga odds på
fabrikationsfel. Jag köper inget nytt batteri utan kör nu endast på nät.

Visa signatur

AMD64 4600x2/2,6gHz@ASUS SLI Premium/s939@OZC High Performance 2 Gb@2xSATA2: 160+250 Bg@Gigabyte Nvidia 9600 GT-PCI-E@CREATIVE X-fi Music@VIEWSONIC vx715@Seasonic S12/430W@CHEIFTEC chassi

Permalänk
Medlem

Det var ju tråkigt, men vad var det du ville ha sagt? Var det bara att ventilera dig eller var du mer ute efter råd/tips?

Permalänk
Medlem

Problemet är löst. Ville bara delge en lösning om det är fler med liknande
problem.

Visa signatur

AMD64 4600x2/2,6gHz@ASUS SLI Premium/s939@OZC High Performance 2 Gb@2xSATA2: 160+250 Bg@Gigabyte Nvidia 9600 GT-PCI-E@CREATIVE X-fi Music@VIEWSONIC vx715@Seasonic S12/430W@CHEIFTEC chassi

Permalänk
Medlem

Men vad, du kör med bara nätdelen i nu? Eller var det batteriet felet låg hos och du har köpt ett nytt batteri utan att ha kvar problemet?

Permalänk
Medlem

Kör bara på nätadaptern nu. Något har hänt med original batteriet som gör att alla knappar på datorn låser sig när batteriet sitter i datorn. Fråga mig inte vad.
Kommer inte att köpa något nytt batteri. Fungerar perfekt nu.

Visa signatur

AMD64 4600x2/2,6gHz@ASUS SLI Premium/s939@OZC High Performance 2 Gb@2xSATA2: 160+250 Bg@Gigabyte Nvidia 9600 GT-PCI-E@CREATIVE X-fi Music@VIEWSONIC vx715@Seasonic S12/430W@CHEIFTEC chassi

Permalänk
Medlem

Tck Tack....var precis de felet jag hade och nu funkar datorn igen hoppas jag.....