Installera nytt operativsystem!

Permalänk

Installera nytt operativsystem!

Hejsan! Jag har nyss köpt en LG e500, bärbar dator. Det är något konstigt operativsystem som heter "Ubuntu" i den. Jag vill nu byta ut det mot microsoft XP. Hur ska jag gå till väga ? är det svårt att göra det. Jag har en Xp installations disk med giltig cd key, men jag kan tänka mig att det inte bara är att installera det så. Snälla det vore bra att få ett svar så fort som möjligt! Tack på förhand! //Teo

Permalänk

Ubuntu är dist av Linux som faktiskt är bra om man testar lite.

Men om du vill byta så går du först in i bios och ändrar så CD är före hdd i boot ordning. Sen startar du om med XP skivan i och följer stegen. Ta bort alla partitioner och skapa en ny och installera XP på den.

När XP är färdiginstallerat ändra så HD är före CD i bios.

Permalänk

!

Tack så mycket, ungefär som jag trodde då!
Du vet inte något bra sätt för att få reda på ljudkort, nätverkskort och grafikkortsdrivrutiner. Har ju som ingen aning om vad jag ska installera för drivrutiner efter!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Re: !

Citat:

Ursprungligen inskrivet av thelin976
Tack så mycket, ungefär som jag trodde då!
Du vet inte något bra sätt för att få reda på ljudkort, nätverkskort och grafikkortsdrivrutiner. Har ju som ingen aning om vad jag ska installera för drivrutiner efter!

du har redan allt du behöver för att ta reda på det själv..

LG E500 och google.. in på deras hemsida och sök

Permalänk
Medlem

Vad ska du ha din bärbara till?
Vad kan XP göra som du inte kan göra i Ubuntu-Linux (förutom att krasha oftare?)

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem

eller använd everest home editon

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pappy
Vad ska du ha din bärbara till?
Vad kan XP göra som du inte kan göra i Ubuntu-Linux (förutom att krasha oftare?)

man kan spela..

och troligen känner han sig mer hemma i Windows miljö

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
man kan spela..

och troligen känner han sig mer hemma i Windows miljö

Oj, köpa en gaming-dator och man köper... en laptop... det var lite "annorlunda" (tänkte skriva dumt, men ändrade mig).
Förresten kan man göra så Linux-miljön ser precis ut som MICROS~1 Windows om man nu vill det.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pappy
Oj, köpa en gaming-dator och man köper... en laptop... det var lite "annorlunda" (tänkte skriva dumt, men ändrade mig).
Förresten kan man göra så Linux-miljön ser precis ut som MICROS~1 Windows om man nu vill det.

hehe jo jag vet.. även jag tycker de är korkat att köpa en laptop om man/han nu ska spela...