Reklamation Komplett.se,,,,,, Besviken

Permalänk
Medlem

Reklamation Komplett.se,,,,,, Besviken

Hejsan

Jag köpte en toshiba F50 2008-09-11 märkte när ja fått den att min webbkamera inte fungerade som de skulle ,,vid normalt ljus så fick ja massor av små linjer/pungter i olika färger .. men ja köpte till på platsen garanti så efter lite mailande med bilder till toshiba kom dom fram till att de var ett hårdvarufel .. så dom skickade en tekniker som byte kamera.. samma fel dom kom en gång till bytte grafikkortet .. samma fel .. möjligtvis att de kan vara någon kabel som är klämd sa teknikern... ringde då komplett å sa att ja ville ha en ny eller likvärdig dator .. så ja skickade in den och dom felsökte utan att finna något fel ... märkligt de har varit 2 tekniker å bytt grejor i den.. nu har ja fått igenom vilket dom själva tagit kontakt med toshiba att toshiba godtagit reklamation och att köpa tillbaka datorn men väntar på en signerande så de är bara att avakta .. ja som annars varit så nöjd med datorn å så detta strul ..

just nu känns det som alla bara för över problemet på nästa gubbe har varit rätt mycket folk inblandande ,,,jag har aldrig haft problem med komplett men nu fick jag det .........

Tittade på en annan toshiba med samma kamera å samma drivrutin .. den visade inte dessa problem så man undrar om dom verkligen testar grejorna dom får in

Så nu ligger väl hävning av köpet närmast till hands om man nu inte blir erbjuden någon fin kompensation

MVH Besviken (Mikael)

Ni får gärna flytta denna om den inte är i rätt forumsdel

Visa signatur

amd 64 3200
3D connect AWi 9800SE
ViewSonic 171s

Permalänk
Medlem

vad exakt har komplett gjort som är fel ? förstår ej
Du har nyttjat din garanti på datorn vilket tillverkaren står för och inte komplett och nu ska du reklamera datorn vilket även komplett (som jag förstår det som) godkännt, sen är det ju bara vänta den tid det tar för pengarna tillbaka lär du ju få. Och varför skulle komplett testa nya BB datorer ? det är även det tillverkarns ansvar att det funkar när det går ut till slutkund

Permalänk
Medlem

Är det här ännu en tråd som skapats i hopp om att den ska uppmärksammas av företaget i fråga med en "fin kompensation" som resultat? Du har ju fått igenom en reklamation.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phod
Är det här ännu en tråd som skapats i hopp om att den ska uppmärksammas av företaget i fråga med en "fin kompensation" som resultat? Du har ju fått igenom en reklamation.

Dagens sanning.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

toshiba låter ju trevliga och ha och göra med iaf vilken servicefirma andvänder dem? infocare??

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Avstängd

Låter inte som infocare i mina öron, då det är det värsta service-företaget jag har haft att göra med, någonsin.

Permalänk
Medlem

InfoCare har många grymma tekniker, men som det är för alla företag, även några rötägg. I det stora hela är InfoCare bra.

Visa signatur

Fractal Design Define S - ASUS STRIX GTX 1060 6GB - Core i5 6600K @ 4.5GHz - be quiet! Pure Rock - Corsair 16GB CL13 2133MHz - Samsung 250GB SSD (OS) - ASUS Z170 PRO Gaming - Corsair RM750x 750W

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fRg!!!
InfoCare har många grymma tekniker, men som det är för alla företag, även några rötägg. I det stora hela är InfoCare bra.

Detta är ingen tråd för att få uppmärksamhet från företaget!!!!

Teknikerna från infocare har varit mycket bra å trevliga .. dom har även dom konstaterat att något är konstigt med kameran

De verkar nog lösa sig nu toshiba köper tillbaka datorn så är detta ur värden saknas gör bara en påskrift från toshiba..

Har haft/har god kontakt med en från komplett som jobbar med detta ärende som man ändå får tacka fast man är besviken på hur detta har gått till....

Micke

Visa signatur

amd 64 3200
3D connect AWi 9800SE
ViewSonic 171s

Permalänk

Förstår inte varför du gnäller från första början. Det finns ingenting i det du skriver som antyder att Komplett skulle agerat felaktigt. Även Toshiba verkar ha tagit sitt ansvar mer än väl, så vad var meningen med denna tråd?

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zax31415926
Förstår inte varför du gnäller från första början. Det finns ingenting i det du skriver som antyder att Komplett skulle agerat felaktigt. Även Toshiba verkar ha tagit sitt ansvar mer än väl, så vad var meningen med denna tråd?

sorry om du tycker ja gnäller det var inte min tanke

Kan någon låsa tråden tack för mig

Visa signatur

amd 64 3200
3D connect AWi 9800SE
ViewSonic 171s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gneter
Detta är ingen tråd för att få uppmärksamhet från företaget!!!!

Teknikerna från infocare har varit mycket bra å trevliga .. dom har även dom konstaterat att något är konstigt med kameran

De verkar nog lösa sig nu toshiba köper tillbaka datorn så är detta ur värden saknas gör bara en påskrift från toshiba..

Har haft/har god kontakt med en från komplett som jobbar med detta ärende som man ändå får tacka fast man är besviken på hur detta har gått till....

Micke

Härligt att det verkar lösa sig.
Får själv säga att köpa tillbaks datorn är ganska bra men förstår om du är besviken men tycker du fick en ganska bra deal endå.

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fRg!!!
InfoCare har många grymma tekniker, men som det är för alla företag, även några rötägg. I det stora hela är InfoCare bra.

Måste isåfall vara privat delen.
När jag jobbade på, en nu nerlagd datorbutik I våras.
Så var dom verkligen inte lätta att ha och göra med.

Permalänk
Medlem

Hej, tänkte ta och beställa från komplett så därför gjorde jag en sökning på komplett och fick upp det här. Men jag fattar inte riktigt vad problemet du haft med dom? Kan du förklara?

MVH

Permalänk
Medlem

Problemet är att han fick en defekt dator som ett extern företag sedan reparerade ett par gånger utan att felet åtgärdades sen gjorde komplett ett återköp på datorn istället, men eftersom det tagit tid så är trådskaparen besviken på komplett

Permalänk
Medlem

Han är besviken att komplett inte skiter pengar och skickade 3 nya datorer som plåster på såren.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Han är besviken att komplett inte skiter pengar och skickade 3 nya datorer som plåster på såren.

Varför inte slänga med ett kilo godis och en ny bll också när du
ändå är igång?

Permalänk

Jag har en trasig billig dvd-r spelare som dog dærifrån, kan jag också få ny bil då?
Håller klart med att det børjar bli løjligt många sånna hær trådar...
Inga føretag kan stå 100% och garantera 100% fungerande produkter, det ær lång væg från chip, till fabrik till butik, till kund. Hela førsændelsen ska antagligen førbi ett antal lagerplater och lyftas och slængas runt med ett antal gaffeltruckar och hanteras av ett antal lager folk....

Så jag tror butikerna gør sitt bæsta møjliga før att kompensera kunden

Visa signatur

http://www.solliefoto.se - En hobbyfotografs hem - Datorsystem:
Många, har tappat räkningen....

Permalänk
Medlem

Vad folk tramsar, komplett skall tåla lite kritik också.
Låter som ni arbetar där eller är livegna hos dem.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pantheus
Vad folk tramsar, komplett skall tåla lite kritik också.
Låter som ni arbetar där eller är livegna hos dem.

Eller så är vi trötta på gnälltrådar. Ett tag var det helt fullt av dem i den här forumdelen, vilket gjorde att de vettiga diskussionerna blev lidande.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607