Push i Göteborg, sliskigt eller trevligt uteställe?

Permalänk
Medlem

Push i Göteborg, sliskigt eller trevligt uteställe?

Några som har erfarenheter av detta uteställe i GBG? I mina ögon verkar det vara ett ställe med dryga och snobbiga människor som skryter med slantarna på föräldrarnas bekostnad och med trångsynt människobild, då jag känner till en del knäppa stekare som vistas där. Samtidigt tycker jag att det verkar lite småintressant att gå dit och se om man kan hitta trevliga människor med fötterna på jorden.

Vad säger ni som har varit där?

Permalänk

Alla ställen där någon form av stekare existerar bör man undvika till varje pris, för stekare rör sig inte där folk med fötterna på jorden rör sig. Har dock ingen större erfarenhet av göteborgs stekare men har fått redigt nog av dom som tar sig till Åre under vintrarna.

Permalänk
Medlem

Snubbar som Marcus "oljan" Mattsson hoppas jag att man slipper beblanda sig med allt för ofta iaf.

Permalänk
Hedersmedlem

Den här typen av trådar brukar vi ha i Hobby, fritid och livsstil.

*tråd flyttad*

Permalänk
Medlem

Beror väl på vad man gillar för slags uteställen. Jag föreslår att du helt enkelt går dit och ser för dig själv.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem

Jag var där av nyfikenhet efter att ha hört att de skulle "ta stureplan till göteborg" eller nån sån skit.

Som bakgrund kan man säga att när jag går ut på klubb så går jag vanligtvis på ställen där temat/musiken för kvällen är något som intresserar mig, helst svartklubb eller ställen som ligger en bit ifrån avenyn så testosteronkukarna med sprethår och skjortor med dålig passform inte hittar dit. Jag har inte varit singel på skitlänge så jag kan inte säga mycket om jaktlyckan. Jag är vidare 24 år och även om jag lugnat ner mig det senaste året och maxar på 2 klubbkvällar veckan så har jag sen tidigare mycket god vana och en ganska bred referensram vad det gäller Göteborgs uteliv. Utgångar i Malmö och Stockholm har varit spridda skurar, så jag har bara halvokej koll på det och uttalar mig därför inte om det. Till sist är jag alltid mycket prydligt klädd och har aldrig blivit nekad på grund av det.

Nu när du vet att jag är ganska partisk, men ändå har lite att jämföra med, så kan jag ge mitt uttalande.

Det suger. Guuud vad det suger!

Vakterna är bland de otrevligaste jag träffat på, vilket med största säkerhet har att göra med alla jävla cocksuckers som är där inne. Det är så himla mycket självhävdelse innanför de väggarna att det är löjligt.

Det finns många snygga designelement i lokalen men det är ganska dåligt sammanhållet, fast deras terass är nog sommargöteborgs bästa plats om det inte vore för klientelet.

Musiken är den vanliga avenyblandningen av dance-remixer på Lena Philipson, populärhouse och massa sån skit.

Brudarna verkade mest satsa på att vara snyggt klädda och bli bjudna på sprit. Med snyggt klädda menar jag vad som passerar för snyggt där, vilket verkar vara att hitta en bra balans mellan hud och glitter samtidigt som man inte ser ut som ett billigt fnask. Inte många lyckades. I övrigt märkte man inte av dem, de satt runt drinkbord eller stog runt längs väggarna, dansgolvet var så gott som bara snubbar.

Killarna på stället var desto värre, gapiga och smaklöst klädda i stekarstil och backslick så trängde de sig i alla köer eller folksamlingar och pissade från terassen och i papperskorgen på toaletten(!). Jag såg två personer bli utkastade på de ca 90 minuter jag var där och desto fler små uppvisningar av alfahannebeteende. Jag själv blev t.ex. petad i bröstet och hotad med stryk om jag inte slutade stöta på hans tjej, vilken uppenbarligen hade stått brevid mig när jag beställde i baren.

Vilket för oss till baren. Den jävla baren. Snyggt designad och fullsmälld med blonderade bartenderkillar med spretfrisyr och två säsonger på Sunny Beach som meriter. De blandade en Fidel Castro med Rose's Lime och vanlig Bacardi, de visste inte vad en Shirley Temple var (min vän medicinerade och kunde inte dricka alkohol) och de frågade om det gick bra med en white russian istället. White Russian? Som jag såg att de blandade med mjölk, de jävla stadshotellbönderna! En White russian är närmare 2 delar vodka, 1 del Kaluha och 1 del grädde än det horribla mjölkglas jag såg dem servera de stackars brudarna brevid (som jag tydligen hade stött på).

Det lilla jag faktiskt varit på riktiga Stureplan har kanske inte helt varit min kopp te det heller, men de har faktiskt kunna blanda någorlunda drinkar, spelat ok house och haft resonabla vakter. Det kan säkert bero på de jag varit där i sällskap med, men ändå.

Eftersom ni inte är ointelligenta förstår ni att det är helt personliga åsikter insamlade under en och en halv timma och mer som observatör än deltagare.

Men nej, det finns så mycket bättre att tillgå i Göteborg när det kommer till stämning, musik och bar.

Äntligen fick jag utgjuta mitt förakt för Push!

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem

Tack för din syn på Push! Det var ungefär vad jag hade väntat mig. Var det dyrt att gå in? Var det dyrt i baren också?

Inte för att jag varit på Push, men förutom "oljan" Mattson så bör man hålla sig undan bröderna Carlström och Honken. Också riktig dryga självgoda personer.

Hoppas jag slipper ha med dom att göra på mitt förstabesök

Permalänk
Medlem

Inträdet var typ 100-150, drinkarna låg nog runt hundringen också. Inte helt säker på de uppgifterna. Ganska normala Avenypriser vilket väl inte är så mycket att oja sig över om man trivs och har kul, men jag kände mig fan rånad

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4