Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xarxos
Tänk om Mozart och Vivaldi spöken hade vaknat till liv och spöat skiten ur alla artister som tjänade grova pengar på deras verk. Det hade fan varit nåt

Jag tar din ide och säljer den till hollywood => pengar $$$

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Medlem

Skulle blivit en bra rysare helt klart.

Sprid alla Elivs Presley låtar och betala inte ett skit för dom säger jag bara! Efterlevande kan inte göra anspråk på upphovsrätten under århundraden om inte de klassiska kompositörerna lyckades med det. Mozart var för övrigt pank, medans kaxiga nigger-rappare gör hemska covers och försöker stämma skiten ur dom som leker med deras skräpmusik. Förbannad dubbelmoral säger jag bara!

Permalänk
Medlem

Sjalv tycker jag att det skulle vara mycket intressant att se vad som skulle handa om man lyckades genomfora en total leglisering av fildelning over internet overallt i varlden.

Tror knappast pa kulturens domedag. Man ska inte underskatta folks uppskattning av underhallning, en dels behov av att skapa, bli kanda , vilja att tjana pengar eller t.om deras vilja att betala for sig.
Kanske skulle bli stora andringar i vad man faktiskt betalar for.

Hursomhelst, skulle va kul att se vad om skulle handa.

Permalänk
Medlem

Dags att starta en svensk "fransk revolution" och kapa huvudet på dom jävlarna.

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Det är inte någon gudagiven rätt att få leva av vad man vill. Jag kanske vill vara nakenmodell. Vem ska garantera min inkomst?

Om jag förstår din liknelse till fildelning rätt så borde det alltså vara helt ok att tjuvtitta på dig i duschen?
>_<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micket
Om jag förstår din liknelse till fildelning rätt så borde det alltså vara helt ok att tjuvtitta på dig i duschen?
>_<

Your place or mine?

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micket
Om jag förstår din liknelse till fildelning rätt så borde det alltså vara helt ok att tjuvtitta på dig i duschen?
>_<

Enligt Svensk lag är det till och med tillåtet att ta kort så länge du inte gör intrång på privat mark. Du får dock inte publicera bilderna då det då klassas som kränkning.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zotamedu
Enligt Svensk lag är det till och med tillåtet att ta kort så länge du inte gör intrång på privat mark. Du får dock inte publicera bilderna då det då klassas som kränkning.

Men är det verkligen rätt? Nej det är inte rätt på något sätt och där felar det.

Permalänk
Medlem

Ni kan ju läsa det här http://www.audioholics.com/news/industry-news/researchers-mpa... och hoppas på att inte er skrivare blir stämd på fantasibelopp av rättighetsinnehavarna när IPRED klubbats igenom för Reinfeldt med anhang verkar vilja skjuta sig i andra foten för FRA var ju i den första så han får nog köpa en rullstol nu :p.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dahren
Dags att starta en svensk "fransk revolution" och kapa huvudet på dom jävlarna.

ett av de bästa jag läst idag

Permalänk
Medlem

http://piratbyran.org/bevismaskinen/ har varit uppe förr....

MEN, om man visar domaren i rätten om man blir dragen dit, skriver ut det, jämför med APB bevis, tror ni han i sina sinnens fulla bruk kan döma en fildelar anklagad då? förutsagt att det inte funnits nått bevis på "hans" hårddisk:)

någon påläst inom "rättsskipning" som kan kommentera?:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
http://piratbyran.org/bevismaskinen/ har varit uppe förr....

MEN, om man visar domaren i rätten om man blir dragen dit, skriver ut det, jämför med APB bevis, tror ni han i sina sinnens fulla bruk kan döma en fildelar anklagad då? förutsagt att det inte funnits nått bevis på "hans" hårddisk:)

någon påläst inom "rättsskipning" som kan kommentera?:)

Det spelar ingen roll vad dom har för bevis, skivbolagen kommer att stå som dom trovärdiga i en rättegång.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Det spelar ingen roll vad dom har för bevis, skivbolagen kommer att stå som dom trovärdiga i en rättegång.

Är du verkligen säker på det dära?

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silverwulf
Är du verkligen säker på det dära?

Det är klart det är så. Är ju redan folk som blivit dömda på skärmdumpar. Plus att rättsväsende och politiker redan gosar ordentligt med mediamafian.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
http://piratbyran.org/bevismaskinen/ har varit uppe förr....

MEN, om man visar domaren i rätten om man blir dragen dit, skriver ut det, jämför med APB bevis, tror ni han i sina sinnens fulla bruk kan döma en fildelar anklagad då? förutsagt att det inte funnits nått bevis på "hans" hårddisk:)

någon påläst inom "rättsskipning" som kan kommentera?:)

den där var kul.. men om de visar sig att man inte använder DC++ överhuvudtaget då ? lol.. Hävda man inte har nåt sånt program alls? eller annat enbart för laglig nerladdning..

de måste väl ha riktiga och ordentliga bevis kan ju sitta ett x antal datorer/enheter per IP...

Helt seriöst nu..!
kan inte vi alla i sverige bara flytta från sverige??
Bojkotta skiten så mycket de bara går!? Från 1 December 2008 flyttar hela befolkningen från sverige ?

Permalänk
Medlem

Skicka ett vykort till Bettan istället och adress mm hittar du här http://www.stoppaipred.nu/index.php/Vykort

OBS! Epost är ingen ide att skicka för i strid med förvaltningslagen så tas det bort utan att det läses så, så demokratiska är våra kära riksdagsledamöter när det stormar på toppen!

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Skicka ett vykort till Bettan istället och adress mm hittar du här http://www.stoppaipred.nu/index.php/Vykort

OBS! Epost är ingen ide att skicka för i strid med förvaltningslagen så tas det bort utan att det läses så, så demokratiska är våra kära riksdagsledamöter när det stormar på toppen!

Så nu har jag skickat ett vykort med rosor på. Hoppas hon blir glad.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Bettan ljuger i intervju på SVD på http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2054299.svd citat "- Grundprincipen är att vi har ett direktiv som Sverige måste uppfylla, säger justitieminister Beatrice Ask, som för första gången sedan debatten bröt ut kommenterar fildelningslagen."

Mig veterligt har EU sagt att det är frivilligt så Bettan hon sitter definitivt i mediamaffians knä och gullar med dom! Undrar bara hur mycket hon får Bettan för detta av "maffian"?

Permalänk
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Bettan ljuger i intervju på SVD på http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2054299.svd citat "- Grundprincipen är att vi har ett direktiv som Sverige måste uppfylla, säger justitieminister Beatrice Ask, som för första gången sedan debatten bröt ut kommenterar fildelningslagen."

Mig veterligt har EU sagt att det är frivilligt så Bettan hon sitter definitivt i mediamaffians knä och gullar med dom! Undrar bara hur mycket hon får Bettan för detta av "maffian"?

Mycket märkligt uttalande. Om grundprincipen är att vi måste uppfylla det kanske man ska fundera på att gå ut ur EU istället för att ta all skit? Visserligen stämmer ju inte det hon säger, men ändå. Man kan ju knappast skylla ifrån sig på EU och tror att allt blir accepterat då.

Enligt Rick Falkvinge så har ju spanien en annan variant utan privatpolis, ganska skamlöst av henne att sätta sig och ljuga i SVD.
http://rickfalkvinge.se/2008/11/27/politikerna-har-tappat-kon...

Permalänk
Medlem

Har den här artikeln tagits upp:

http://sydsvenskan.se/nojen/article393158.ece

Där står ju lite om kravet på vem som är ansvarig t.ex.

"Men Per Sundins påstående är falskt, anser Martin Valfridsson, pressekreterare för justitieminister Beatrice Ask, efter att ha läst uttalandena på chatten.
– Det är fel. Det är helt fel, säger han.
– Om inte jag kan visa att du antingen har laddat ned eller upp en fil till exempel – då har jag inte rätt till skadestånd.
"

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Bettan ljuger i intervju på SVD på http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2054299.svd citat "- Grundprincipen är att vi har ett direktiv som Sverige måste uppfylla, säger justitieminister Beatrice Ask, som för första gången sedan debatten bröt ut kommenterar fildelningslagen."

Mig veterligt har EU sagt att det är frivilligt så Bettan hon sitter definitivt i mediamaffians knä och gullar med dom! Undrar bara hur mycket hon får Bettan för detta av "maffian"?

Jag tror hon har glömt en viktigt aspekt i hela "tjäna pengar" frågan. Ja, jag vill att musiker, filmskapare och diverse inom dessa branscher ska tjäna pengar. Det finns ju mer sett att tjäna på musiken eller filmerna än att sälja album och dvd:er!
Att fildela kan inte vara ett brott. Att fildela kan jämföras med att dela ut gratis kopior av sina egna ägodelar.
Sen det gamla hederliga "skulle du stjäla dubbeldajm på ica?" argumentet är så grundlöst illa att det är skrattretande. Fildelning kan närmast jämföras med att man stjäl receptet på dubbeldajm och gör egna dubbeldajm som man delar ut gratis.
Det förvånar mig inte att någon som har så mycket rynkor i ansiktet uttalar sig om något sådant. Hon är lika insatt i IT som en neandertalare....
Snart ställer jag mig på torget med ett plakat och skriker "död åt den föråldrade generationen" -.- (sarkasm)

Permalänk
Medlem

här kommer jag med en ny tankeställare:

hur hade musik/film/spel branschen sett ut tror ni om man istället för att lägga tid och pengar på att jaga fildelare och få politiker att stifta skit lagar, istället hade satsat dom på....dun-dun-dun-dun: MUSIK! FILM! SPEL!

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk

Hur många av er tror att detta kommer slås igenom av våran kära regering?

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silverwulf
Hur många av er tror att detta kommer slås igenom av våran kära regering?

Det låter som att det skulle vara enbart regeringen som vill införa det. Den har ju brett stöd av alla riksdagens större partier. Därav kommer den också antagligen att gå igenom.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem

Olle ljuger i ett inlägg på Sweclockers på #8758749 citat "Mig veterligt har EU sagt att det är frivilligt så Bettan hon sitter definitivt i mediamaffians knä och gullar med dom! Undrar bara hur mycket hon får Bettan för detta av 'maffian'?"

Enligt artikel två i detta direktiv är det fråga om ett s.k. minimidirektiv så han sitter definitivt i Piratpartiets knä och gullar med dom! Undrar bara hur mycket han får Olle för detta av "partiet"?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av djonn
Olle ljuger i ett inlägg på Sweclockers på #8758749 citat "Mig veterligt har EU sagt att det är frivilligt så Bettan hon sitter definitivt i mediamaffians knä och gullar med dom! Undrar bara hur mycket hon får Bettan för detta av 'maffian'?"

Enligt artikel två i detta direktiv är det fråga om ett s.k. minimidirektiv så han sitter definitivt i Piratpartiets knä och gullar med dom! Undrar bara hur mycket han får Olle för detta av "partiet"?

Haha. För att vända på femman

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av djonn
Olle ljuger i ett inlägg på Sweclockers på #8758749 citat "Mig veterligt har EU sagt att det är frivilligt så Bettan hon sitter definitivt i mediamaffians knä och gullar med dom! Undrar bara hur mycket hon får Bettan för detta av 'maffian'?"

Enligt artikel två i detta direktiv är det fråga om ett s.k. minimidirektiv så han sitter definitivt i Piratpartiets knä och gullar med dom! Undrar bara hur mycket han får Olle för detta av "partiet"?

Antar du menar mig och jag får inte en spänn men Bettan kanske får av rättighetsinnehavarmaffian vad vet lilla jag?

Sen har det talats mycket om att IPRED är frivilligt att införa så var hittar du att det är inte så?

Men det vore fint om man fick en t-shirt av Piratpartiet iaf :D.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Antar du menar mig och jag får inte en spänn men Bettan kanske får av rättighetsinnehavarmaffian vad vet lilla jag?

Poängen är att du inte vet. Du har ingen aning om vad ett direktiv innebär och ändå drar du slutsatsen att justitieministern, för att hennes uttalande inte passar överens med din felaktiga bild av IPRED, sitter i knät på en industri. Det är helt uppåt väggarna fel.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Sen har det talats mycket om att IPRED är frivilligt att införa så var hittar du att det är inte så?

Som jag skrev i inlägget du citerar återfinns det i direktivets andra artikel. Nu har du ingen aning om detta, men du tänker på mål C-275/06 där EG-domstolen bestämde att en del av direktivet inte får vara tvingande för medlemsstaterna att införliva i den nationella lagstiftningen. IPRED i övrigt måste naturligtvis ändå inkorporeras för att Sverige inte ska göra sig skyldiga till fördragsbrott.

Så grundprincipen är att det finns ett direktiv vi måste uppfylla.

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
Jag tror hon har glömt en viktigt aspekt i hela "tjäna pengar" frågan. Ja, jag vill att musiker, filmskapare och diverse inom dessa branscher ska tjäna pengar. Det finns ju mer sett att tjäna på musiken eller filmerna än att sälja album och dvd:er!
Att fildela kan inte vara ett brott. Att fildela kan jämföras med att dela ut gratis kopior av sina egna ägodelar.
Sen det gamla hederliga "skulle du stjäla dubbeldajm på ica?" argumentet är så grundlöst illa att det är skrattretande. Fildelning kan närmast jämföras med att man stjäl receptet på dubbeldajm och gör egna dubbeldajm som man delar ut gratis.
Det förvånar mig inte att någon som har så mycket rynkor i ansiktet uttalar sig om något sådant. Hon är lika insatt i IT som en neandertalare....
Snart ställer jag mig på torget med ett plakat och skriker "död åt den föråldrade generationen" -.- (sarkasm)

Kan tilläggas att artistera själva inte tjänar några stora pengar på skivor utan det är skivbolagen som förlorar pengar där. Artisterna får i storleksordningen ett par kronor per såld skiva.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24