Sitecom Gaming Router 300N XR

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MegaN00bie
Mysteriet är löst! Kabel = WLAN. Tänk att alla idioter har trott nått annat alla dessa år?

I fysiken räknar vi med att elektromagnetiska vågar går i ljusets hastighet. Elektriciteten i koppartrådar går inte snabbare?

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

Jag förstår ej poängen att inhandla denna router när DIR-655 vinner i 3/4 avseenden och kostar ~800kr.

Permalänk
Medlem

Såvida man bara surfar så tycker jag trådlöst är okej. Men så fort torrents, gaming plus andra tunga internet applikationer så är det fortfarande trådat som gäller.

Men tackvare den utmärkta throughputen i 655 så är den ju ett utmärkt köp även om man ska köra trådat. Den är inte särskilt dyr heller.

http://prisjakt.nu/produkt.php?p=158163

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Traumklang
Jag har inga problem alls och spela spel via wlan.
Jag brukar ha en ping på 20 på dom flesa servrarna jag spelar på.
Har ett D-Link DWL -G520 Rev. B Wlan kort och en AVM Fritz Box Fon Wlan 7170 Router.
Körde med lan kabel ett tag men det var ingen skillnad alls.

Då kör du inga snabba fps spel heller antar jag?
Visa mig en call of duty 4 server som ligger på 20 ping i cods egna serverlista så kommer jag tro dig:))
Kabel vinner alltid mot trådlöst i alla lägen när det gäller låg ping,tyvärr:-))

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Köpråd
Kartongen är mera genomtänkt än produkten.
Väntar spänt på mera gamerprodukter. När kommer gamertoapappret?

Kanske dags att motivlacka mitt kabelmodem?

Håller på att söka patent för det, as we speak
Extra räfflat och rivigt för att få den äkta känsla av en frag-grenade (eller för wow-spelare, en rogue-dagger med crippling poison) upp i röven!

Själva routern var väl inget att hurra för direkt och som tidigare talare sa: kabel slår allt alla dagar om året!
Så länge man inte får samma prestanda trådlöst som med kabel kommer jag köra på sladd eftersom drivrutinerna till en kabel aldrig krånglar!

Visa signatur

System 1: Antec 900 -- C2D 2.66 GHz -- Asus p5k Pro -- 8800 gts 512 -- WD 500 GB -- Corsair 750 w -- 2gb BallistiX 8500

System:2 Antec P182 -- C2D 3.00 GHz(45nm) -- Gigabyte EP45-DS3R -- Radeon 4850 -- Samsung Spinpoint 500 GB -- Antec 650 w -- 4GB Corsair 6400

Permalänk
Medlem

Hur kan det vara snabbare med 10 anslutningar än 1? Är inte så insatt i nätverk så någon får gärna förklara. Betyder anslutningar antelet enheter som är anslutna? I så fall vem har ens 10, för att inte tala om 100 eller 1000?! Jag har PCn, XBOX 360n och nån gång PSPn ansluten till min. Skulle jag behöva köpa 7 saker till och ansluta dem bara för att få bättre fart på nätverket? Verkar väldigt konstigt.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Tycker det är lite missledande att skriva REKOMMENDERAS när man i själva verket borde rekommendera den billigare som hade bättre prestanda.

Om inte så borde man absolut göra en mycket tydligare notering om att den är dubbelt så dyr som konkurrenten i testen.

Annars bra recension.

Visa signatur

"Svaret på frågan är inte alltid en lösning till problemet"
# A64 3700+ @ 2.8GHz (280*10) # Corsair TwinX 2*1024 2.3.3.6 (187MHz) # PoW Geforce 7800GT @463/1200 # 8050p i 3dmark05

Permalänk
Geeks
Grundare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xylion
Tycker det är lite missledande att skriva REKOMMENDERAS när man i själva verket borde rekommendera den billigare som hade bättre prestanda.

Om inte så borde man absolut göra en mycket tydligare notering om att den är dubbelt så dyr som konkurrenten i testen.

Annars bra recension.

Hej,

"Rekommenderas" och våra utmärkelser är en förstärkning av slutsatsen av produkten. Man kan bland annat se att testaren skriver följande:

"Skillnaderna är försumbara och Sitecoms router presterar bättre än de flesta andra N-routrar."

"Tidigare har D-Links modell DIR-655 stått högt i kurs då den är både stabil och presterar bra på alla plan. D-Link har efter det här testet fått en konkurrent. Sitecoms Gaming Router presterar i vissa fall bättre och i andra fall sämre än DIR-655."

Routern (och den enskilda produkten) är i detta fallet bra och presterar bra jämfört med många andra routrar, därför kan vi rekommendera den som enskild produkt. Den är dock inte prisvärd sett till många av sina konkurrenter, men man får också ta hänsyn till att den inte finns på marknaden ännu och att prissättningen är sådant som kan förändras snabbt när den väl dyker upp och när ett riktigt pris blir satt. Hade vi i testet haft både DIR-655 och denna router hade DIR-655 troligen fått utmärkelsen "prisvärd" så som prisläget ser ut idag, men fortfarande är båda att rekommendera. DIR-655 kostar idag mellan 749 kr till 1800 kr med tyngdpunkten strax över tusenlappen.

För att förtydliga har vi lagt till följande:
"Cirkapriset på denna router är idag 1500 kronor, vilket är högre än flera routrar i samma segment. Notis: Routern som använts som jämförelse i testet (D-Link DIR-655) kostar som billigast vid samma tidpunkt cirka 800 kronor."

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pappy
EDIT får Swec betalt av tillverkarna/distributörerna för att lansera deras nya produkter? "REKOMMENDERAS" föll väl på FEL produkt i testet?

Nej - SweClockers tar inte betalt av tillverkare för att testa produkter och vi har ingen intäktsmodell kopplad till vad vi testar, eller testerna överhuvudtaget. Självklart är vårt mål att skriva så bra tester som möjligt och de är alltid oberoende från andra parter. Viktigt att veta är också att våra redaktörer och frilansare själva är datorentusiaster, precis som de flesta av läsarna på SweClockers.

Missförståndet här är att man verkar tro att vi testat två produkter, när testet i sig handlar om en enda produkt. Men för att vi skall kunna veta hur produkten presterar behövs vissa referenser till andra produkter både när det kommer till prestanda och pris. Det skadar inte att vara övertydlig i sådana här fall för vår del, men vi gillar också att slutsatsen skall få läsaren själv att tänka till och ofta reglerar detta sig självt.

Exempel: Om du har fått uppfattningen att produkten inte är prisvärd efter att ha läst testet, utan att du istället kan välja en billigare router som är ungefär lika bra - då har vi lyckats. Jag tror att de flesta av våra läsare är kritiska - vilket vi också uppmuntrar, och jag har svårt att se att någon skulle basera sitt inköp och tro att produkten är prisvärd bara för att den fått utmärkelsen "rekommenderas". Och det konstateras också av läsarna i kommentarerna när det kommer till priset. När det gäller produkten i sig tror vi, och redaktören, att köparen kommer att bli väldigt nöjd.

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk

Vet inte varför folk fått för sig att D-Link's DIR-655 skulle vara billigare än 500kr, billigaste jag kan hitta är 749:- (Källa: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=158163)
Kan även tillägga att jag vid olika tillfällen har jobbat i en datorbutik och vet därför att inköpspriset från grossisterna oftast inte hamnar under 500:-

DIR-655 Ser dock ut att ha lite bättre prestanda än Sitecoms - Gaming Router 300N XR , det är inte så ofta man har 10 anslutningar eller mindre, iaf inte om man har flera datorer.

Visa signatur

The Educated Fool
Smaken är som baken; hårig, finnig och full av skit.... eller var det delad?

Permalänk
Medlem

Har just införskaffat en 'Sitecom Gaming Router 300N XR' och måste säga att det är den underbaraste router jag någonsin använt! Inga problem med port forward eller nåttt, bara att plugga in och starta programmen så funkar allt direkt! Samma sak med andra datorer/enheter, bara att pulgga in i routern ovh köra, och när jag kollade överföringen via bredbandstestet så var prestandan på topp.
Även om den kostade ca 1500kr var den värd varenda krona då den sköter allt själv och aldrig tycks krångla, väl värt en extra slant. Dessutom kändes tyvärr aldrig D-link som en konkurrent då man tidigare fått nog av deras 'Death-link' produkter.

Permalänk
Medlem

Köpte en Dir-655'a för en vecka sen, är efter testet fortfarande nöjd med mitt köp.
Kostar hälften så mycket och har bättre WAN/LAN-prestanda och inte mycket sämre wireless (brukar ändå inte tanka torrents på laptopen så vem bryr sig hur snabbt wireless är så länge det inte är apslött).

Till skilnad från min gamla D-link router så behövde 655'an inte ställas in för portforward för µtorrent. Visades jämt som "unconnectable" på min privata tracker sida men nu är det inga problem alls!
Sjukt mycket inställningar också, allt man behöver plus bra mycket mer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dagas
Hur kan det vara snabbare med 10 anslutningar än 1? Är inte så insatt i nätverk så någon får gärna förklara. Betyder anslutningar antelet enheter som är anslutna? I så fall vem har ens 10, för att inte tala om 100 eller 1000?! Jag har PCn, XBOX 360n och nån gång PSPn ansluten till min. Skulle jag behöva köpa 7 saker till och ansluta dem bara för att få bättre fart på nätverket? Verkar väldigt konstigt.

Det är antalet anslutningar mot internet. Om du sitter på din dator du är vid nu, så har du säkerligen minst 10 anslutningar redan nu

Sitter du och surfar på sweclockers, använder msn, surfar på flera andra sidor och på dom sidorna så kanske det visas reklam från andra sidor osv, så är var och en en anslutning för sig.
Surfa på sweclockers = minst 1 anslutning
Chatta på msn med 3st = 4 anslutningar (3st +1 för själva msn som är anslutet till en server)
Surfa på en annan sida = minst 1anslutning
Använder du t.ex utorrent som man laddar ner filer med så kan man utan problem komma upp i 1000 anslutningar eftersom det delas upp på flera.

Hur som helst är det inte relaterat till antalet datorer man har kopplade, utan det har med antalet anslutningar att göra
Nu kanske du förstår lite bättre hur det hänger ihop och varför det är lätt att komma upp i massa anslutningar!

Och för att vara ontopic så skulle jag utan tvekan valt D-linken trots att jag haft mycket dålig erfarenhet av deras 624+ som inte alls var kul att använda. Detta för att priset är hälften och den verkar faktiskt prestera bättre i genomsnitt ändå I ett av testerna var den ju nästan dubbelt så snabb trådlöst vid riktigt många anslutningar när resencenten påpekar att det inte alls var mycket före.. 17mbit vs 32mbit är ganska stor skillnad IMHO. Inte "liten skillnad" - "lite före" eller "lite snabbare", utan nästan dubbelt så snabb!

Sitecom verkar ju helt klart bra, men absolut inte värd 1500:-, för 700:- mer så lägger jag hellre pengarna på ett trådlöst n-nätverkskort att skyffla i laptopen + få pengar över.

Kul test att läsa dock

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skillz
Och för att vara ontopic så skulle jag utan tvekan valt D-linken trots att jag haft mycket dålig erfarenhet av deras 624+ som inte alls var kul att använda.

Min förra var 624+, den sög verkligen.
Kändes lite sådär att köpa samma från samma tillverkare igen, men efter att ha läst överallt att 655'an var smutt så övertalades jag och se på fan, den funkar klockrent!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne TheMighty
Vet inte varför folk fått för sig att D-Link's DIR-655 skulle vara billigare än 500kr, billigaste jag kan hitta är 749:- (Källa: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=158163)
Kan även tillägga att jag vid olika tillfällen har jobbat i en datorbutik och vet därför att inköpspriset från grossisterna oftast inte hamnar under 500:-

DIR-655 Ser dock ut att ha lite bättre prestanda än Sitecoms - Gaming Router 300N XR , det är inte så ofta man har 10 anslutningar eller mindre, iaf inte om man har flera datorer.

Det är ingen som påstår att 655 kostar mindre än 500kr.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem

Administrationsverktyget var förbluffande likt det till Zyxels routrar, de är bara lite andra färger.

Exakt samma ord används, samma position och layout på knappar, inmatningsfält och beskrivningar.

Misstänker att detta är en omklädd Zyxel-router, kanske en sån här:
http://www.zyxel.se/web/product_family_detail.php?PC1indexfla...

Visa signatur

Test

Permalänk
Medlem

Tja!

Är lite dålig på det här men när de visar prestandan över antal anslutningar till routrarna. Är en anslutning en dator då? Så tex 10 anslutningar är 10 datorer. Eller har jag fattat det fel?

Visa signatur

Stationär: EVGA X299 Micro | Intel Core i7 7740X | GeForce GTX 1060 6GB | Kingston HyperX 16GB 2666 MHz | WD Blue 3D NAND SSD 500GB
Tillbehör: 3 x LG 21,5" | Corsair Vengeance K65 | Deathadder | Astro A40
Bärbart: MacBook Pro 13" -10 | iPad 2 16Gb

.: Citera för svar :.

Permalänk
Medlem

LillOgi,

Nu är du ute och cyklar lite...

Med anslutningar menas tex öppna "portar" i både msn och webläsare torrent program osv, så inte antalet datorer...

Ladda hem Tcpview så ser du vad som är öppet utåt

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Ok tackar då förstår jag lite bättre =P

Visa signatur

Stationär: EVGA X299 Micro | Intel Core i7 7740X | GeForce GTX 1060 6GB | Kingston HyperX 16GB 2666 MHz | WD Blue 3D NAND SSD 500GB
Tillbehör: 3 x LG 21,5" | Corsair Vengeance K65 | Deathadder | Astro A40
Bärbart: MacBook Pro 13" -10 | iPad 2 16Gb

.: Citera för svar :.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LillOgi
Tja!

Är lite dålig på det här men när de visar prestandan över antal anslutningar till routrarna. Är en anslutning en dator då? Så tex 10 anslutningar är 10 datorer. Eller har jag fattat det fel?

JAg har beskrivit detta bara ett par inlägg ovanför din fråga!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Min förra var 624+, den sög verkligen.
Kändes lite sådär att köpa samma från samma tillverkare igen, men efter att ha läst överallt att 655'an var smutt så övertalades jag och se på fan, den funkar klockrent!

Hehe, 624+ var verkligen inget att hänga i granen, inte ens om man skulle fått den gratis.
Jag som precis införskaffat mig en DIR-301 (som fanns med på förra testet här på swec) för 100:- begagnad (vågade inte ge mer än skambud för en d-link), så får man se de här testet när man kommer hem. Blev mycket mer sugen på en 655 faktiskt
Men får väl vänta tills 301'an börjar göra samma cirkus som 624an innan jag gör det, så är dom väl billigare då med, dock har jag inget n-nätverkskort att nyttja nätverket med ändå.

Tråkigt dock att jag inte kan maxa min internetuppkoppling som är 24/8 med trådlösa hehe.
Fattas 8mbit ner. Får 16/8 trådlöst, men g-standarden är väl inget heller att hänga i granen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av this
Såvida man bara surfar så tycker jag trådlöst är okej. Men så fort torrents, gaming plus andra tunga internet applikationer så är det fortfarande trådat som gäller.....

Jag testade D-link 655 trådlöst med 100/100Mbit och tankade hem via en torrent i 4MB/sek samtidigt som jag laddade upp i 9MB/sek. Helt ok fart och den lär klara mer än så.

Visa signatur

Ryzen 5600x, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), WLmouse Beast X Max

Permalänk
Inaktiv

Har folk ens läst testet ordentligt?

Har D-Linken funktioner som att prioritera spel-trafik?

Permalänk

jag tycker dte är fult med antenenerna:( snyggare utan

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kabex
En sån där lista med spel finns i flera routrar, men finns det någon router som har PS3 som förinställning?

Bland annat har min D-Link dir 655 det. Väldigt enkel router att använda

Visa signatur

Dator1: Chassi Silverstone Fortress II : Cpu AMD Ryzen 7 1700 @ 3.85 GHz : GPU Sapphire R9 390 Nitro (backplate) : MB ASUS Crosshair VI Hero : Ram G.Skill 3200CL14 2x16 @ 1.35V 2933 MHz CL14 : SSD totalt ~2.5 TB : HDD totalt 6 TB
http://hwbot.org/user/oggy_dz2/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus

Japp. Man får dock ställa in det själv, men det kanske man måste med den där andra också.

WISH
WISH (Wireless Intelligent Stream Handling) prioritizes the traffic of various wireless applications.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av firefreak
Var det något med testet jag inte förstod?

655an är ju sjukt mycket mer prisvärd enligt testet som gjordes. Dessutom snabbare mot WAN porten i 75% av fallen.

Märkligt test.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av POMAH
Jag förstår inte heller hur man kan tycka att denna är bra, DIR-655 är ju likvärdig i prestandan men kostar hälften av vad denna gör. Men visst, med ett lägre pris så är denna ett alternativ.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av femkantig
en produkt som är 50% dyrare än konkurrenten som har samma eller t o m bättre prestanda skulle jag bara rekommendera till ovänner...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av rexq
Varför rekommenderar Sweclockers en produkt som är dubbelt så dyr som en likvärdig DIR-655?

Dags för redaktionen att ta sig en funderare.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av baron
Jag förstår ej poängen att inhandla denna router när DIR-655 vinner i 3/4 avseenden och kostar ~800kr.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xylion

Annars bra recension.

Då flera läsare reagerat på att produkten rekommenderas trots sitt högra pris kommer jag här med en förklaring.

Det är produkten i sig som rekommenderas. Vi har under testet konstaterat att produkten håller hög kvalité både när det gäller prestanda och funktioner.

Produkten är i dagsläget inte prisvärd om man jämför med D-Link DIR-655, men den är fortfarande en av de bättre på marknaden i hemmasegmentet och i den bemärkelsen rekommenderas produkten. Värt och fundera på är att det finns routrar av andra märken i samma prisklass som presterar sämre.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormload
Kändes som man läste ett reklamblad för produkten i fråga.

Absolut inte kul att du tycker så. Har du något konkret att peka på eller några tips på hur du anser att vi kan förbättra framtida recensioner?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus

Dir 655 vet jag inte men min dlink DGL4300 gaming router har runt 150 klara spelkonfigs i routern så det är bara att bocka för dom spel man kör online och det funkar perfekt fastän jag drar torrents i maxfart på min telia 24/2,5 lina samtidigt.Jag har till och med testat att kolla ping på servrar med eller utan downloads samtidigt,absolut ingen skillnad,kanonrouter och att jag fick med battlefield 2 förra året på köpet var ju en ren bonus för bara 1000 spänn:)

Edit spel som inte finns i routern kan man skapa egna konfigs för med den inbyggda gamefuel funktionen:))

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SantaClaus
Absolut inte kul att du tycker så. Har du något konkret att peka på eller några tips på hur du anser att vi kan förbättra framtida recensioner?

Man kan lätt tycka så när det bara handlar om en produkt i princip, alltså inga fler produkter att testa mot eller som framhävdes i testet på samma sätt.

Dock tycker jag personligen att recensionen var bra!

Visa signatur

Permalänk

Kostar en hel del, men är den stabil och fungerar bra så är det faktiskt värt de.
Var inne på att skaffa en 655 förut, men sen började man ju tyvärr läsa folks betyg på den hit och dit där det snackades om mycket värmeproblem, folk fått modda dit fläktar för att den inte ska hänga sig eller starta om sig konstant.

Får avvakta ett tag å se vad folk har för åsikter om denna router innan jag köper någon ny. För jag har ingen lust att slänga bort pengar på något åbäke som 1/4 av kunderna verkar ha haft problem med även om det inte kostar lika mycket. Sen andra sidan vill man ju inte slänga bort en massa pengar på något man inte vet så mycket om heller. Ack denna så eviga fråga om vad man ska skaffa för router. Finns ju alltid en massa åsikter som skrämmer en från att köpa vissa märken.

Nog för att min gamla Linksys WRT54GS nog håller på att ge upp men jag får väl hålla ut ett par veckor till.
Vart ska man kolla efter Sitecom Gaming Router 300N XR router då om man nu skulle vilja köpa en? Eller e jag bara blind när jag kollat på de vanligare sidorna?

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tim_Beluga
Kostar en hel del, men är den stabil och fungerar bra så är det faktiskt värt de.
Var inne på att skaffa en 655 förut, men sen började man ju tyvärr läsa folks betyg på den hit och dit där det snackades om mycket värmeproblem, folk fått modda dit fläktar för att den inte ska hänga sig eller starta om sig konstant.

Får avvakta ett tag å se vad folk har för åsikter om denna router innan jag köper någon ny. För jag har ingen lust att slänga bort pengar på något åbäke som 1/4 av kunderna verkar ha haft problem med även om det inte kostar lika mycket. Sen andra sidan vill man ju inte slänga bort en massa pengar på något man inte vet så mycket om heller. Ack denna så eviga fråga om vad man ska skaffa för router. Finns ju alltid en massa åsikter som skrämmer en från att köpa vissa märken.

Nog för att min gamla Linksys WRT54GS nog håller på att ge upp men jag får väl hålla ut ett par veckor till.
Vart ska man kolla efter Sitecom Gaming Router 300N XR router då om man nu skulle vilja köpa en? Eller e jag bara blind när jag kollat på de vanligare sidorna?

Snackar du verkligen om 655 när du talar om värmeproblem och omstartningar? Jag hade för mig att det bara var dom äldre d-link som hade detta problem? Dom som har något år eller två på nacken.

Kolla på prisjakt om du vill hitta vilka butiker osm säljer den? Typ trycka på direktlänken som finns allra högst upp i denna tråd? Ovanför det översta inlägget.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Köpråd
Kartongen är mera genomtänkt än produkten.
Väntar spänt på mera gamerprodukter. När kommer gamertoapappret?

Kanske dags att motivlacka mitt kabelmodem?

Ptjaaa, fins redan lite:
http://www.drinkingstuff.com/images/DrinkingStuff/Accessories... etc...

Jag ska då bygga ett nytt chassie i borstat stål åt min Fiber-receiver, för den är så ful. Svart ska den bli, med blåa leds. Motivlacka den funderade jag på först men formen var det som felade.

Vissa personer gillar "unika" saker vet du?

Dock så finns det inget som både är trådlöst och gamer imho.