Permalänk
Medlem

Jag snusar inte, men mina polare snusar Göteborgs rapé. Gott?

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Jag snusar inte, men mina polare snusar Göteborgs rapé. Gott?

Den är helt okej..Men dyr

Jag brukar variera mig mellan Kronan, Granit och om jag vill vara fin och kosta på mig lite Göteborgs

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk

Har slutat snusa men innan var det rapé eller röda lacket som gällde för mig

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem

general portion e nog godast

Visa signatur

i5 6600K 16 GB RAM GTX 760

Permalänk
Medlem

Köpte en stock kronan när jag var på gekås för 185:- Schyssta bananer anser jag

Visa signatur

Veteran

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Är jag den enda här som föredrar Knox? En gudagåva för plånboken och överläppen för en som annars snusar Grov.

Permalänk

Rapé portion för min del

Permalänk
Medlem

Har precis beställt en stock Phantom Classic lössnus för 260kr. Får se hur den är :). Snusar det mesta. Men mest general och ettan. Mest lös då! hehe

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk

Testade på ett nytt snus från Gotlandssnus. Heter Julesnus, tyckte den var riktigt god. Visserligen något man tröttnar på ganska fort troligen men det var helt klart annorlunda Saxat från deras hemsida "Mycket populärt snus med en tydlig och distinkt smak av pepparkaka, kanel och glögg."

Permalänk
Keeper of the Bamse

Kör på General, Ettan, Grov i den ordningen. Portion då, är väl av ren vana antar jag. Kronan är för torrt för min del, är ju som white, usch. Granit är helt ok dock om man är lite fattig en månad

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag kör på Catch Dry Eucalyptus Miniportion... perfekt för avvänjning/paus från rökandet. Kostar ca 25kr dosan men dosan räcker ju i 4-5 dagar. Många kronor sparas in

(kan ha en snus inne i 2-4 timmar, då jag annars under samma tid hade rökt 2-3 cigg).

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Annars finns ju godisvarianterna som är gott ibland(inte hela tiden)
Probe: "Whisky"samk
LD Salmiak: lakrits(helt kolsvarta portioner)

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Jag snusar inte, men mina polare snusar Göteborgs rapé. Gott?

Om man tycker om känslan att ha en näve tallbarr i munnen.

Nu sitter jag här med en dosa general lös. Passar utmärkt till bärsen. Tack alla ni arbetare som föder mig, utan er skulle jag inte vara någonting. Jippie

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

General White just nu iaf (syns kanske på avataren ), men ibland kan det vara vanlig:)

Dock aldrig lös för det åker bara runt i hela käften för mig, men det är visserligen mkt godare!

Edit: Ser visst ut som vanlig general på bilden men det är bara för att den är så förminskad:P

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Medlem

Kör General portion för hela slanten, försökte gå över till kronan vid senaste skattehöjningen men skiten smakar ju blomjord.

Ett tips till er som som pungar ut 45:- eller mer för en dosa... Jag betalar 300:- för en stock General portion på city gross.

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Medlem

brukar blanda mellan kronan, grov och general och även lös och portion fast det brukar vara mest general portion.

ang rapé så känns det ju bara som munnen blir våldtagen och fick därför det namnet våldtäkt på jobbet.

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Medlem

Olika men oftast kronan white, går för 22kr på Willys. Var mycket rapé i början men kronan funkar lika bra, synd att kronan inte har superlock som rapé.

Permalänk
Medlem

Var det inte Ettan som hade en slogan för längesen i stil med "One dosa to rule them all"?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kasken
Kör General portion för hela slanten, försökte gå över till kronan vid senaste skattehöjningen men skiten smakar ju blomjord.

Ett tips till er som som pungar ut 45:- eller mer för en dosa... Jag betalar 300:- för en stock General portion på city gross.

På Willis kostar en stock 290kr, iallafall där jag bor.

Permalänk
Medlem

Snusar grov snus, lös självklart, portion funkar utmärkt också, härlig smak, en jävlig härlig smak...

Visa signatur

Signatur raderad, max tre rader och max två färger. Se reglerna. - Vicotnik

Permalänk
Musikälskare

Skruf Orginal Portion

Rinner mindre och är stora portioner, me like

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Probe är det som går mest här, dock säljs den inte överallt, så det blir att ofrivilligt varva av med en dosa Granit eller General.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

Grov lös till vardags och General lös till fest.

Visa signatur

Bonzo505

Permalänk
Medlem

Göteborgs Rapé WP, alltid gjort, kommer alltid att göra. (Så länge jag fortsätter snusa dvs.)

Visa signatur

LOL! Check this out! :)

Permalänk
Medlem

Jag snusar inte själv och har faktiskt aldrig provat då jag inte gillar lukten. men det är intressant att höra att det verkar vara så stor skillnad mellan olika snussorter. Hur stor är egentligen skillnaden? är det mer än Coca cola och Pepsi?

Det är för övrigt roligt med alla olika namn för en icke snusare. när jag jobbade i gatukök kom den en gång en snubbe och skulle ha en röda lacket. Jag fattade ingenting tills han förklarade att det var snus

Visa signatur

Deck me out

Permalänk
Musikälskare

Extremt stor skillnad mellan vissa sorter ja

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zany
Jag snusar inte själv och har faktiskt aldrig provat då jag inte gillar lukten. men det är intressant att höra att det verkar vara så stor skillnad mellan olika snussorter. Hur stor är egentligen skillnaden? är det mer än Coca cola och Pepsi?

Det är för övrigt roligt med alla olika namn för en icke snusare. när jag jobbade i gatukök kom den en gång en snubbe och skulle ha en röda lacket. Jag fattade ingenting tills han förklarade att det var snus

Det är ganska stor skillnad mellan vissa sorter... tycker att Ettan smackar pepparkakor, Grov smackar tobak och göteborgs rape smackar mint.... sen finns många jag inte har provat men tror att det skillnad på dom med...

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk

Sitter här med en Ettan en kompis hittat på ett butiksgolv
Detta, mina vänner, luktar fiskmat och smakar som en blandning av fiskmat och blomjord. Men har bara 2 prillor kvar (portion f.ö.)
Men snusar annars LD Salmiak och tänker börja med Grovsnus nu när farsan ska börja konka hem snus åt mig (Fyller 16 om en vecka, och snubben farsan köper av säljer inte åt underåriga )
Ja, ja.. Själv fullkomligt ÄLSKAR jag General (Portion, lös, doesn't matter)
Ettan smakar gubbröv, LD duger som tillfällig lösning och grov tycks bli standard om jag stannar i Finland.. Flyttar jag till Sverige efter gymnasiet, så får vi se Men snusar jag Grov i 3 år, lär det ju bilda en viss vana.

[edit]Jag ändrade mig fort om Ettan. Hade väl 2 portioner kvar i dosan när jag skrev detta. Morgonen därefter i plugget var jag fast i Ettan. Ville knappt ta ut påsen till lunch Nästan så man blev tårögd av att stoppa in en LD efter att man ätit. Och igår när jag var ute med en annan grabb smakade jag Ettan lös för andra gången. Smakade grov = himmelskt [/edit]

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem

Jag kör mest onyx och general white faktiskt, ibland blir jag sugen på ettan eller rapé iofs. så när jag vill gotta till det lite så köper jag en sån dosa.