Permalänk
Medlem

köpa bärbar speldator

Jag ska köpa en bärbar speldator och jag hande tänkt mig någon med minst ett nvidia gf 9600m gt, ett pris 10000-15000.

Jag är inne på toshiba x300-11s
eller HP dv7-1195eo
eller Asus G50V-AS019K (fast den är bara på 15")

Hpn har 17", 640gb, 2.53ghz med 6mb L2, tv-inkort, ddr2, 64-bit, gf 9600m gt
Toshiban har 17", 320gb, 2.4ghz med 3mb L2, ddr3, fg 9700`m gtx
ASUSen har 15", 320gb, 2.4ghz med 3mb l2, ddr2, gf 9700m gt

Vad ska jag välja? Några andra exempel?
inga skitmärken så som fujitsu siemens och packardbell.

är Acer Aspire 8930G-844G32Bn bra?

Permalänk

Acer är väl inget kvalitets märke.

De har prisvärda maskiner, men Acer är i samma klass Som Fujitsu Siemens, (FS anser jag är bättre än Acer i kvalitet då för ett par år sen) min Amilo 1425 är kalas (gav den till min dotter sen) & den tuffar på efter 4år.

Alla märken har ju bra modeller, (en del märke är tom rebranded)

ps, en polar ekörde Acer, Tangentbordet var plastigt & det lossnade tangenter osv (men detta var 1 år sen)

The Point is, alla märken har sina kalkoner i vissa serier.

Permalänk
Medlem

HP har alltid varit ett bra märke och min laptop är 6 år gammal och funkar lika bra som när jag fick den

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Samsungs laptops verkar ju riktigt mysiga annars, var en nyhet om dem här på swec för ett tag sen. Dock verkar ingen i sverige ha dem än, finns inte på prisjakt vad jag kan se iaf. Synd, då de gör bra grejer annars så kan inte tänka mig att laptopsen skulle vara sämre.

EDIT: http://www.sweclockers.com/nyhet/8449-samsung_in_pa_svenska_m...

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk

HP Ger jag höga betyg stabilitet & konstruktion

Permalänk
Medlem

jag vill ju ha en dator med stor skärm bra grafik snabb disk, minnen och prosessor och då tycker jag acern verkar prisvärd.

ps. hur raderar man trådar

Permalänk
Medlem

toshiban har väl bäst grafik kort? e inte så insat i det, men om den har det skulle jag satsa på den!

Permalänk
Medlem

orkar inte rabbla massa men min aspire 8930 är jag mycket nöjd med . grym skärm.. då jag tittar på film och gamar mesta dels ,, om jag måste säga något negativt så skulle det vara den kan uppfattas lite plastig men har hellre en plastig dator som är bra en än finmetall dator som är dålig sen kan jag nog tycka att dom kunde lagt lite mer på tangentbordet som är kanske lite sladdrigt, och sen den där larviga blue touch control jag kunde varit utan ..

den är tyst ,, grymt ljud men skärmen är grädden på moset
finns många andra trådar om acern om du vill ha mer info specs osv

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem

Jag har precis beställt en Asus X72VN från onoff för 9695:-

Processor: Intel C2D P8400
Internminne: 4GB
Hårddisk: 500GB SATA
Grafikkort: Nvidia G9650 GT med 1024MB eget minne
Optisk enhet: DVD+/-RW DL, 11n Wlan, 10-1000 Nätverk, Bluetooth, Anslutningar: HDMI, VGA
Batteritid: 3,5 Timmar.
Skärm: 17"

Länk till datorn

Usch vad svårt det är att begränsa sig, för ett par tusen mer finns det alltid ngt som lockar och helt plötsligt sitterm an och försöker att rättfärdiga att man köper en dator för 18.000.

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna ha en dator som har ddr3 och 64-bit, hp är lite efter på minnen och toshiba är lite efter på opertivsystem

toshiban saknar blu-ray. det som är bra med acern är ju att den spelar blu-ray och har full hd uplösning på 18", plus att disken och minnernerna är riktigt snabb. då slipper jag byta ut det.

sdaniel1 är det 64-bit windows på acern?

Permalänk
Medlem

Det ingick inte i den ver. som jag köpte.
Så jag kör home premium 32bit tills jag får reda på om det blir några gratis updaterinar av win 7 eller vad som nu händer , men sen kommer jag nog stoppa i 64/bit för att få den där extra gigabiten minne. Det är ju ddr3 så det vore ju fint att använda alla 4gig istället för att sitta på dom 3gig som vista/32 klarar hantera när datorn har 4gig installerat..

vet inte vad upgradering kostar i dagsläget till vista 64 , har dock svårt att tänka mig att det kostar mer är 1200kr säkert mindre , och om du verkligen är i behov av 64bit så kan det ju vara värt att upgradera.
Annars så är ju operativsystem inte det svåraste att fixa, bara lite långtråkig process men man lär sig alltid något

Köpa en annan dator för 12-14 tusen för att sen byta ut dvd till blue-ray
och hdd kommer ju gå på minst 2500ish om du ens kommer undan så billigt
geforce 9700(m)GT, typ bästa midrange grafikkort är ju klart välkommet

om du inte har brottom så vänta på win7 och dom nya proccesorena att gå ner i pris så kanske många laps går ner i pris , och kanske kommer många nya fina laps med the new shit i .. vet inte hur allt påverkats av den financiella krisen osv , men men , lycka till i laptop djungeln

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem

jag har windows vista business 32-bit uppdatering på min stationära och det stod om du vill ha updatering till 64-bit ska du gå på en sida och jag kollade där och det kostade 90 kr. men frågan är ju vad kan det kosta när man har en oem licens?

att vänta på windows 7 och inte core i7 till bärbara verkar ta för långt tid. jag orkar inte vänta 1-2 år utan då köper jag en ny då istället.

Permalänk

om du är beredd att ta lite risker kan du alltid ebaya en dator, jag gjorde det och betalade allt som allt 12000 kr till min dörr för denna specc

Gateway 7811fx

Processor Intel® Core™ 2 Duo processor P8400
2.26 GHz | 3 MB L2 Cache | 1066 MHz FSB
Chipset Intel® PM45 Express Chipset
Display panel 17-inch WUXGA TFT (1920 × 1200)
Memory 4096 MB 1066 MHz DDR3 memory (2 × 2048)
Operates at 1066 MHz
Total slots: 2 slots | Available slots: 0 slots
Video controller NVIDIA® GeForce® 9800M GTS
With 512 MB of GDDR3 Discrete Video Memory
Audio High definition audio - 2 channel
Webcam 1.3 Megapixel
HDMI Version 1.3 connector
E-SATA port Yes
Fingerprint reader No
Hard drive 200 GB 7200 RPM SATA hard drive
Optical drive 8x Multi-Format Dual Layer DVDRW with DVD-RAM and Labelflash™

hamnar på ca 8500 poäng stock, men kan lätt få ut 9500 i 3dmark 06 med lite config

med senaste Bios kan man köra RAID dessutom

Permalänk
Medlem

fullcore gaming laptops verkar inne just nu dock så ska man endast ha för gaming så skulle jag fixa stationär , man får så mycket mer för pengarna

men om du ska ha en 100% gaming laptop se till att du får en med ett highend card Memory Bus Width 256 Bit ..

några smaskiga kort :
GeForce 9800M GTX
» GeForce 9800M GT
» GeForce 9800M GTS
» GeForce 8800M GTX
» GeForce 9800M GS
» GeForce 9700M GTS

sen är det väl up till pl¨ånboken att göra sitt jobb

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem

hur stor är skillnaden mellan geforce 9600M gt och 9700M gt

Jag funderar på vilken jag ska köpa

På elgiganten

På Dustin Home

Permalänk
Medlem

9700M gt har lite mer core speed och drar mer watt, kolla på den här sidan:
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-9700M-GT.9454.0.h...

Permalänk
Medlem

.

.