Permalänk
Medlem

olika sorghanteringar

hej, först vill jag säga att jag inte försöker vara taskig mot viss folkgrupp eller ett helt land utan försöker bara säga så som jag upfattar saker o ting. Läste nyligen att mamman till Max och Saga, som blev slaktade nyligen, är gravid. nu vet vi alla att bli gravid är bland det finaste man kan vara med om och kanske få uppleva med sin tjej, men den här kvinnan har inte ens hunnit begrava sina barn o hon är redan på smällen, är det bara jag som tycker att det är lite väl tidigt. Just såna här saker får mig att tycka att just svenskar är riktigt kalla när det gäller kännslor och sin plikt mot familjemedlemmar. Andra exempel som jag har läst om är många fall där små tjejer elelr kvinnor i allmänheten blivit våldtagna eller misshandlade på olika sätt och det enda man hör från famijlemeldemarna är: vi tror på rättsystemet, inget mer, ingen ilska ingen ingen hat mot personen som gjort detta utan tycks att hela sverige tror på att att behandliing botar det mesta, även om man är en massmördare som har våldtagit över 20 personer. Jag själv kommer från FD jugoslavien, och jag läste inte om pedofiler som våltog eller personer som gick runt o mördade o misshandlade utan att betala för det, utan va man pedofil och åkte fast skulle man åka in på misnt 20-30 år. och jag tycker det är helt rätt. sen ett annat fall är tjejen som kommit till göteborg för att plugga, jasmina, som blev mördad i lyxområdet av en indier, hörde att hennes pappa har lagt ut en belöning nere i serbien om någon dödar han i fängelset när han väl e dömt. nu undrar jag är det vi som bryr oss för mycekt för våra nära o kära eller är det ni som skite i dom och låter vad om helst passera, även mord, våltäkter o misshandel och låter den ''rättvisa'' svenska systemet lösa det hela vilket vi vet inte fungerar alls, Alldrig. Jag vet personligen om någon skulle mörda mina barn, eller någon i min familj skulle det krävas mycket beskydd för den person som gjort detta att ens överleva några få dagar. som sagt min fråga är har vi slutat bry oss om varandra i det svenska samhället eller e vi för godtrogna, eller bör vi i vissa fall ta tag i sakerna själva(det tycker jag iaf) PS: jag hatar inte svenskar, tycker bara dom är jävligt kalla ibland i sitt sätt att vara och det enda gången dom talar sanning är när dom är asspackade, elelr dom jag träffat o lärt känna, inte ALLA svenskar självklart. hata inte mig

Permalänk
Hedersmedlem

Skulle alla börja ta ut personlig hämd skulle rättsystemet fallera, vi kan ju se hur det ser ut i sådana länder. Hur välmående är dina vänner i f.d Jugoslavien mot i Sverige? Kanske finns det en anledning till att sådana länder är körda i botten medan vi inte är det ...

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Jag förstår helt vad du menar. Ser man på dom flesta andra länder i Europa, speciellt i syd tex., Italien, Spanien, Frankrike, fd Jugoslavien, Portugal osv så är familj en väldigt stor del av ens liv. En familjemiddag eller familjefest är en normal och trevlig grej, medans ja här i norden så är det jobbigt och pinsamt med såna saker.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Jag förstår helt vad du menar. Ser man på dom flesta andra länder i Europa, speciellt i syd tex., Italien, Spanien, Frankrike, fd Jugoslavien, Portugal osv så är familj en väldigt stor del av ens liv. En familjemiddag eller familjefest är en normal och trevlig grej, medans ja här i norden så är det jobbigt och pinsamt med såna saker.

exakt vad jag menar, när jag blir bjduen till en svensk fest så känns det som om den trevliga stämmningen är påtvingad, dvs tills spriten kommer fram. har haft kompisar från skolan som sagt dom tycker om mig o älskar mig men när dom blev fulla säger dom du vet jag tycker om dig även om du är en jävla blatte. företsen spöa jag han måndag därpå när han va nykter, man sak inte slå fulla personer. och till komenatren ovanför jugoslavien va inte körd ner i botten pga det din fjant, innebördes kriget om du kansekl minns. som om vi har det bättre här, man får hårdare straff här om man fifflar med 5000 kr än om man utför misshandel eller våldtäkt. allt e pengar här medas människan e skit

Permalänk
Medlem

Så du misshandlar nån för att han kallade dig blatte på fyllan, enligt ditt synsätt så har hans familj rätt att hämnas på dig och kanske till och med dödar dig, ska din släkt då döda de som dödade dig från hans släkt också? Fortsätt så i några år och tillräckligt mycket hat kanske har byggts upp för ett inbördeskrig.

Kanske lite överdrivet och jag säger inte att det är så inbördeskrig startas, men ska ett civiliserat samhälle fungera en längre tid så kan inte folket ta lagen i egna händer bara för att de råkar bli förolämpade eller inte är nöjda med de straff som utdelas i domstolar (eller kanske innan brottet ens har bevisats).

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kabniel
Så du misshandlar nån för att han kallade dig blatte på fyllan, enligt ditt synsätt så har hans familj rätt att hämnas på dig och kanske till och med dödar dig, ska din släkt då döda de som dödade dig från hans släkt också? Fortsätt så i några år och tillräckligt mycket hat kanske har byggts upp för ett inbördeskrig.

Kanske lite överdrivet och jag säger inte att det är så inbördeskrig startas, men ska ett civiliserat samhälle fungera en längre tid så kan inte folket ta lagen i egna händer bara för att de råkar bli förolämpade eller inte är nöjda med de straff som utdelas i domstolar (eller kanske innan brottet ens har bevisats).

han fick 3-4 örfilar , inget mer. det kallar jag knappast misshandel, mer en disciplinåtgärd . Jag pratar om mord på folk, våltäkter på barn och andra som klart och tydligt accepteras av den svenska rättsystemet. har även läst i tidningen att en våltäktsman fick lägre straff eftersom våldtäkten inte var för grov mot 19 åriga tjejen, så vad är grovt egentligen. betyder det jag kan gå våldta en tjej grovt som fan, sen efteråt köpa henen blommor sen e det ok, visar jag e snäll trots allt. och domstolen i sverige funkar inte, den som säger annat e fan blind av den godtrogna svenska synen på livet i allmänt, folk i sverige borde öppna ögonen och se att dett finns en anna nvärld där ute, som är mycket grövre o farligare. när dom väl gjort det kan dom då möta dessa brotttslingar med rätta metoder

Permalänk
Medlem

Det var ju inte för så himla länge sedan som folk slaktade varann på löpande band i f.d. Jugoslavien.

Sedan förstår jag inte alls varför det skulle vara på något sätt känslokallt att bli gravid efter att man har förlorat sina barn.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Det var ju inte för så himla länge sedan som folk slaktade varann på löpande band i f.d. Jugoslavien.

Sedan förstår jag inte alls varför det skulle vara på något sätt känslokallt att bli gravid efter att man har förlorat sina barn.

så tidigt efter att hennes 2 barn slaktades och hon själv nästan blev mördad, lite respekt för sin familj innan man hoppar på kuken igen kanske

PS: vad e grejen med skadestånd egentligen, typ ens famijl blir mördad o man får pengar för det, e det ett sätt att få en att må ''bättre '' eller används pengar till nåt speciellt som tex att få självaste mördaren mördad!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aki04
så tidigt efter att hennes 2 barn slaktades och hon själv nästan blev mördad, lite respekt för sin familj innan man hoppar på kuken igen kanske

Jag finner ditt uttalande oerhört märkligt och faktiskt rätt provocerande. Hur lång tid måste det gå innan man får älska med en människa (eller "hoppa på kuken", som du så vackert uttrycker det) igen efter att man har råkat ut för en tragedi? Framför allt, vad har ens familj med saken att göra?

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aki04
så tidigt efter att hennes 2 barn slaktades och hon själv nästan blev mördad, lite respekt för sin familj innan man hoppar på kuken igen kanske

PS: vad e grejen med skadestånd egentligen, typ ens famijl blir mördad o man får pengar för det, e det ett sätt att få en att må ''bättre '' eller används pengar till nåt speciellt som tex att få självaste mördaren mördad!

Hoppas hennes familj är mer förstående än vad du är, är dom inte det så är väl hedersmord ett alternativ...

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk
Avstängd

Jag förstår dig men håller inte alls med.
Barnen är döda, så det finns ingenting att göra åt dem. De kommer inte att finnas där för begravningar, eventuell hämdaktion etc.

Det skulle krävas att de sörjande skulle få ut något ur det, antagligen i sorgearbetet som lär vara ganska intensivt under den första perioden.
Jag är inte på långa vägar en expert på sorghantering, men jag kan inte se hur illska skulle hjälpa dig som sörjande att ta dig förbi sorgen (som trots allt bör vara det enda målet)
Stöd och samtal från omgivningen, aktiviteter som du kan uppskatta trots situationen, etc tror jag är vägen att gå. Målet är att så snabbt som möjligt (men inte snabbare än så, vissa måste kanske sörja länge) vara på benen igen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Jag finner ditt uttalande oerhört märkligt och faktiskt rätt provocerande. Hur lång tid måste det gå innan man får älska med en människa (eller "hoppa på kuken", som du så vackert uttrycker det) igen efter att man har råkat ut för en tragedi? Framför allt, vad har ens familj med saken att göra?

tycker bara, att om har förlorat sina 2 och enda barn, så borde man vara rätt förstörd, eller folk i andra delar av världen tar även livet av sig av ren sorg o förtvivlan, men inte här. här klagar man på dom 75 000 kr i skadestånd(man hoppats på mer eftersom så mycket kostar en 3 och 1 åring idag) och bara fortsätter senare deras liv som inget hänt. det menar jag med HOPPA PÅ KUKEN nån månad efter man förlorat ''sitt livs skatt''

och det med hedersmord är inte vad som alltid är den rätta vägen, men ingen har rätt att ta ett barns liv, eller en människans liv så varför ska den personen då behandlas annorlunda än vad dom själva behandlar andra? här i sverige åker man in o sen softar man i nåt år, har det bekvämt på MINA skatte pengar, när en 9mm patron kostar runt 1-2 kr beroende vart man köper den

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aki04
tycker bara, att om har förlorat sina 2 och enda barn, så borde man vara rätt förstörd, eller folk i andra delar av världen tar även livet av sig av ren sorg o förtvivlan, men inte här. här klagar man på dom 75 000 kr i skadestånd(man hoppats på mer eftersom så mycket kostar en 3 och 1 åring idag) och bara fortsätter senare deras liv som inget hänt. det menar jag med HOPPA PÅ KUKEN nån månad efter man förlorat ''sitt livs skatt''

Jag är rätt säker på att hon inte hoppade på någon kuk för att bli gravid, en dag lär du dig också hur det fungerar.

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triss
Jag är rätt säker på att hon inte hoppade på någon kuk för att bli gravid, en dag lär du dig också hur det fungerar.

jag vet hur det fungerar, har sett barn dödas och förlora ben, hädner ögon och även massa andra skit. o jag lovar dig deras föräldrar gick inte efter 2 månader in för att skaffa barn igen, eftersom ALLT VA LUNGT. jag säger bara folk i sverige är inte som folk i resten av europa, som har upplevt skit, haft det kämpigt och jobbigt, så därför är dom som dom är: allt är lungt, det blir bättre, inga problem, inga kännlsor inblandade. nrä jag såg intervjun på pappan till barnen tänkte jag mig har denna kille verkligen förlorat sina barn eller spelar han, verkade som om han pratade om 2 barn från sudan eller nåt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aki04
jag vet hur det fungerar, har sett barn dödas och förlora ben, hädner ögon och även massa andra skit. o jag lovar dig deras föräldrar gick inte efter 2 månader in för att skaffa barn igen, eftersom ALLT VA LUNGT

Ingen förutom du säger att allt är lugnt?

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk

Fördelen med att ha låga straff som i Sverige är att detta passar alla, de som nöjer sig med straffet behöver inte göra något och de som vill ha mer straff kan personligen ge detta efteråt utan att nämnvärt straffas. (bara inlåst ett par år på ett "hotell")
*edit* Och detta fungerar ju bra, inga stora blodsfejder har vi och inte många väljer ens att dela ut extra straff.

Sedan tycker jag folk i allmänhet inte bryr sig så mycket om deras barn, de som allt annat är roliga då de är nya. Men så kan föräldrar i sverige idag överge dem och skaffa nya med en ny partner utan att någon bryr sig. -Jag känner till flera stycken och nu går de runt med barnvagn och visar upp sin nya unge som de är så stolta över, tills de hittar en ny partner. Inte sagt att de inte har rätt till detta, bara att jag genomskådar dem. (de är inte så bra föräldrar som de utger sig för att vara)

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triss
Ingen förutom du säger att allt är lugnt?

grejen är att jag vet folk som fölorat sina barn, och det tar tid innan man är i det stadiet igen att försöka på nytt, och vara en famijl. den här bruden väntade 2 jävla månader, tycker du det är nomalt då vet jag fan inte vad mer du tycker är inom normal gränsen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aki04
grejen är att jag vet folk som fölorat sina barn, och det tar tid innan man är i det stadiet igen att försöka på nytt, och vara en famijl. den här bruden väntade 2 jävla månader, tycker du det är nomalt då vet jag fan inte vad mer du tycker är inom normal gränsen.

3 veckor och 2 dagar i runda slängar...

Eller så är det så att det är upp till den kukhoppande bruden att avgöra?
Se hur mediahoran Pigge Verkelin bearbetade sin sorg.

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aki04
tycker bara, att om har förlorat sina 2 och enda barn, så borde man vara rätt förstörd, eller folk i andra delar av världen tar även livet av sig av ren sorg o förtvivlan, men inte här. här klagar man på dom 75 000 kr i skadestånd(man hoppats på mer eftersom så mycket kostar en 3 och 1 åring idag) och bara fortsätter senare deras liv som inget hänt. det menar jag med HOPPA PÅ KUKEN nån månad efter man förlorat ''sitt livs skatt''

och det med hedersmord är inte vad som alltid är den rätta vägen, men ingen har rätt att ta ett barns liv, eller en människans liv så varför ska den personen då behandlas annorlunda än vad dom själva behandlar andra? här i sverige åker man in o sen softar man i nåt år, har det bekvämt på MINA skatte pengar, när en 9mm patron kostar runt 1-2 kr beroende vart man köper den

Återigen frågar jag dig, hur lång tid måste man vänta innan det är OK att älska med en människa efter att man har råkat ut för en tragedi/blivit utsatt för ett brott? Vad har du, jag eller nån annan med detta att göra?

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Återigen frågar jag dig, hur lång tid måste man vänta innan det är OK att älska med en människa efter att man har råkat ut för en tragedi/blivit utsatt för ett brott? Vad har du, jag eller nån annan med detta att göra?

åter igen handlar inte om vad jag tycker elelr hur länge man bör vänta, som sagt vad jag har upplevt så att förlora sina barn är förödande och har sett par som har skillt sig, polarens pappa dog av hjärtinfrakt när hans killa syrra blev påkörd av en brud här i vänersborg(som hade körförbud på bilen dessutom) flera par från krigsdrababde länder har skillt sig just pga att barnen dött eller liknande. så jag menar vad e skillnaden mellan våran(andras) sorg och den svenska, varför e dom så kalla i många av saker när det käller kännslor och sin familj o livet, varför är allt så att säga på vänskapligt nivå o inget mer? var e medlidande som man ser på tv varje dag av folk so råkar illa ut medas här e det typ fuck it, vi försöker igen då

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aki04
åter igen handlar inte om vad jag tycker elelr hur länge man bör vänta, som sagt vad jag har upplevt så att förlora sina barn är förödande och har sett par som har skillt sig, polarens pappa dog av hjärtinfrakt när hans killa syrra blev påkörd av en brud här i vänersborg(som hade körförbud på bilen dessutom) flera par från krigsdrababde länder har skillt sig just pga att barnen dött eller liknande. så jag menar vad e skillnaden mellan våran(andras) sorg och den svenska, varför e dom så kalla i många av saker när det käller kännslor och sin familj o livet, varför är allt så att säga på vänskapligt nivå o inget mer? var e medlidande som man ser på tv varje dag av folk so råkar illa ut medas här e det typ fuck it, vi försöker igen då

Så familjer som mister sina barn ska skilja sig och inte försöka på en "nystart"?

Edit: Och dessutom handlar väl hela tråden om hur du tycker att tjejen inte visar respekt genom att skaffa barn på nytt nu. Handlar enbart om vad du tycker mao?

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triss
Så familjer som mister sina barn ska skilja sig och inte försöka på en "nystart"?

Edit: Och dessutom handlar väl hela tråden om hur du tycker att tjejen inte visar respekt genom att skaffa barn på nytt nu. Handlar enbart om vad du tycker mao?

skit samma och försöka förklara för en apa asså, nu framstår jag som en kvinnohatare när jag inte sagt ett skit fel om kvinnor.

Permalänk

Om jag inte är helt ute och cyklar så firar man en människas död i Västindien. Med gamla rötter i Voodoo-kulturen. Det är helt enkelt ett annat sett att ta en annans död på. Att fira med fest och dans en närståendes död är ett bra sett att glömma bort sorgen som är en negativ effekt på människan. Jag anser inte det här känslokallt. Det är ju ett mycket bättre än att gräva ner sig i sorg, som inte är bra för hälsan.
Det är upp till var och en hur dom hanterar sin chock eller sorg efter en hemsk upplevelse. Att du ens lägger dig i finner jag underligt och förargligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aki04
skit samma och försöka förklara för en apa asså, nu framstår jag som en kvinnohatare när jag inte sagt ett skit fel om kvinnor.

Humor

Skriv vad du menar då, jag har tydligen tolkat dig fel eller?

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
Om jag inte är helt ute och cyklar så firar man en människas död i Västindien. Med gamla rötter i Voodoo-kulturen. Det är helt enkelt ett annat sett att ta en annans död på. Att fira med fest och dans en närståendes död är ett bra sett att glömma bort sorgen som är en negativ effekt på människan. Jag anser inte det här känslokallt. Det är ju ett mycket bättre än att gräva ner sig i sorg, som inte är bra för hälsan.
Det är upp till var och en hur dom hanterar sin chock eller sorg efter en hemsk upplevelse. Att du ens lägger dig i finner jag underligt och förargligt.

dom lär fira en massa i irak och dom afrikansak länder då om man ser på den skitiga synen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
Om jag inte är helt ute och cyklar så firar man en människas död i Västindien. Med gamla rötter i Voodoo-kulturen. Det är helt enkelt ett annat sett att ta en annans död på. Att fira med fest och dans en närståendes död är ett bra sett att glömma bort sorgen som är en negativ effekt på människan. Jag anser inte det här känslokallt. Det är ju ett mycket bättre än att gräva ner sig i sorg, som inte är bra för hälsan.
Det är upp till var och en hur dom hanterar sin chock eller sorg efter en hemsk upplevelse. Att du ens lägger dig i finner jag underligt och förargligt.

Det där är något jag har tänkt på tidigare. Jag har varit på ett antal begravningar under mina 23 år och det är inte speciellt roliga tillställningar.

Jag personligen skulle hellre se att vid min bortgång så passar mina nära och kära på och "festar" (inte menat dyngrakfylla) och tänker på de roliga ögonblicken vi har haft tillsammans. Problemet är väl att det kan väl kännas märkligt att festa och ha trevligt om jag exempelvis blir mördad på gatan....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aki04
åter igen handlar inte om vad jag tycker elelr hur länge man bör vänta, som sagt vad jag har upplevt så att förlora sina barn är förödande och har sett par som har skillt sig, polarens pappa dog av hjärtinfrakt när hans killa syrra blev påkörd av en brud här i vänersborg(som hade körförbud på bilen dessutom) flera par från krigsdrababde länder har skillt sig just pga att barnen dött eller liknande. så jag menar vad e skillnaden mellan våran(andras) sorg och den svenska, varför e dom så kalla i många av saker när det käller kännslor och sin familj o livet, varför är allt så att säga på vänskapligt nivå o inget mer? var e medlidande som man ser på tv varje dag av folk so råkar illa ut medas här e det typ fuck it, vi försöker igen då

Att ha sex är något naturligt och fint och inte alls skamligt och fult. Det stör mig att kärlek mellan människor gör dig upprörd, medan du samtigit förordar våldsam blodshämnd.

Du vet inget om de här människorna och deras känslor. Om du skulle skriva något lika nedlåtande och generaliserande om något annat folk än svenskar, skulle du bli stämplad som rasist.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Att ha sex är något naturligt och fint och inte alls skamligt och fult. Det stör mig att kärlek mellan människor gör dig upprörd, medan du samtigit förordar våldsam blodshämnd.

Du vet inget om de här människorna och deras känslor. Om du skulle skriva något lika nedlåtande och generaliserande om något annat folk än svenskar, skulle du bli stämplad som rasist.

exakt vad jag menar, därför spyr jag varje gång jag älskar med min tjej. SPYRRRRRRRRR över hela henne, se ngår jag o duschar med stål-ull för att få bort smutsen av min äckliga kvinno hatande kropp

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aki04
exakt vad jag menar, därför spyr jag varje gång jag älskar med min tjej. SPYRRRRRRRRR över hela henne, se ngår jag o duschar med stål-ull för att få bort smutsen av min äckliga kvinno hatande kropp

Du lyckades döda din egen tråd ganska effektivt. N1

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triss
Du lyckades döda din egen tråd ganska effektivt. N1

hellre jag som dödar den än några efterblivna idioter som har noll förståelse av skrift