Årets datorbutik 2008

Permalänk
Medlem

Årets datorbutik 2008

Vilken butik tycker du varit bäst under 2008?

Tänk på priser/sortiment/service/support och
rösta på din favoritbutik.
Finns inte din butik med, välj "annan butik" och skriv i tråden.

Motivera gärna ditt val.

Permalänk
Medlem

inet har alltid vart bra snabba leveranser , billigt , bra support osv alltid beställt därifrån förutom ett undantag med TBH men dom tog mer än 7 dagar på sig att skicka med skit schenker. så Inet är den bästa för mig vilket årtal det än gäller

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Även fast jag inte handlat mest på Inet i år får dem min röst.
Tycker de visat framfötterna genom bra priser, snabba leveranser,
låga fraktpriser och sist men inte minst; trevligt bemötande i telefon.

Permalänk
Medlem

Inet, framförallt eftersom de har så billig frakt

Visa signatur

[Antec P182] [Asus P5E] [E6750@3,7GHz] [Corsair 2048MB XMS2-6400@920MHz] [8800GT] [TR Ultra 120 eXtreme + HR-03 GT]

Permalänk
Medlem

Komplett, snabb leverans och bra service

Permalänk
Medlem

boulevard.se , extremt bra priser och bra support. Lite seg leverans dock men inget jag gråter för.

Visa signatur

Hellre chins med dips än chips med dip

Permalänk
Medlem

Dutin helt klart, gratis frakt samt rabatt på många saker. Helt enkelt bäst.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

säger bara mrpc.se
bästa butiken som finns, billiga grejer, billig frakt, grymt bra personal och bra datorer!

Permalänk
Medlem

Inet, vad annars?

Motiveringen har dykt upp tidigare men kort kan jag bara säga; grymmaste butiken. Enda nackdelen är att de har begränsad sortiment vad beträffar vissa produktkategorier.

Permalänk
Medlem

Röstade på Dustin Home då jag har studentrabatt hos dem. Om jag inte hade det skulle nog prisskillnaden mot t.ex Inet och Alina vara för stor.

Har inte handlat på Inet på ett par år men butiken verkar ju var väldigt populär. Ska titta där vid nästa köp.

Permalänk
Medlem

Re: Årets datorbutik 2008

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Vilken butik tycker du varit bäst under 2008?

Tänk på priser/sortiment/service/support och
rösta på din favoritbutik.
Finns inte din butik med, välj "annan butik" och skriv i tråden.

Motivera gärna ditt val.

en fråga bara, vad har Eknefelts Datorer att göra i denna lista du skapat? alla andra företagen är ju väldigt stora i jämförelse med den butiken ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Re: Re: Årets datorbutik 2008

Citat:

Ursprungligen inskrivet av storkeen
en fråga bara, vad har Eknefelts Datorer att göra i denna lista du skapat? alla andra företagen är ju väldigt stora i jämförelse med den butiken ?

Stora är inte alltid bäst, eller hur?
db *host*

När alla stora företag fanns med lade jag till Eknefelt
därför han anstränger sig och tillhör en av de tre
aktivaste trådarna under återförsäljare.

Alla företag har varit små i början.

Permalänk
Medlem

Årets butik för mig är Datorbutiken... Hade väl tur antar jag.

Annars hamnar min röst alltid på Dustin som alltid går att lita på enligt mina erfarenheter.

Permalänk
Medlem

Dustinhome får rösten, men hade jag kunnat lägga 2 hade inet fått den andra, egentligen hugget som stucket. Snabba leveranser från båda 2, bra priser över lag samt mycket bra fraktpriser. Dustinhome vinner väl på det större utbudet, om något ska fälla ett avgörande.

Kanske värt att nämna att av övriga butiker har jag helt enkelt inte handlat, så det är ju inte omöjligt att nån av dom är bättre (eller lika bra är kanske troligare då jag inte har något att klaga på hos varken dustinhome eller inet).

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem

Lägger min röst på Inet.
Eftersom det är butiken som jag beställt mest hos i år, p.g.a de låga priserna, snabb leverans (dan efter alla gånger) och väldigt låg frakt.
Service/support , inga kommentarer än så länge, då inget har gått sönder och hoppas fortsätter på det viset.
Önskar bara dom hade större sortiment och behöver inet beställa enstaka produkter hos andra butiker.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Hedersmedlem

Hm,

Har bara bra erfarenheter av Komplett, Dustin, Webhallen, Alina, och Inet!

Lägger nog min röst på Dustin detta år dock, fruktansvärt vad snabba leveranser de har. Bra jobbat!

Permalänk
Avstängd

Re: Re: Re: Årets datorbutik 2008

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Stora är inte alltid bäst, eller hur?
db *host*

När alla stora företag fanns med lade jag till Eknefelt
därför han anstränger sig och tillhör en av de tre
aktivaste trådarna under återförsäljare.

Alla företag har varit små i början.

DB har väl alltid varit små, försökte bli stora men *host*

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Årets datorbutik 2008

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
DB har väl alltid varit små, försökte bli stora men *host*

nja när de startade låg de väldigt länge utan bra konkurrens. Komplett och de andra har kommit vartefter.

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem

Både komplett och webhallen har funkat klockrent i år. (precis som tidigare)

Men eftersom jag måste välja en får webhallen min röst, de lyckades skaka fram en E8400 åt mig mitt i den värsta hysterin i våras.

Permalänk
Medlem

Webhallen och Inet har använts av mig i år. Båda är kanon, kan inte välja =/

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Avstängd

Inet!

Låga priser och snabb leverans är vägen till mitt hjärta.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk

Brukar bli Dustinhome pga deras studentrabatt samt fri frakt. Men komplett handlar jag också en del ifrån. Har handlat från Inet ett par gånger också. Det är de tre butikerna jag handlar från.

Kul att se Inet och Dustinhome i topp.

Visa signatur

Gigabyte EX38 DS4 :: Intel Core 2 Duo E8400 3GHz :: Reaper PC8500 2x2GB :: Gigabyte Crossfire ATI Radeon HD4850 :: 1,35TB HDD :: Soundblaster Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem

Dustin Home röstade jag på. Har alltid funkar bra!
Har handlat en del hos Webhallen (på plats) och en order från Inet när DB gick i kk. Har funkat bra hos alla. Inet var snabba på att få iväg min vara.

Permalänk
Medlem

Inet. Alltid snabba leveranser, aldrig strul med att lämna tillbaka. Brett och djupt sortiment till bra priser.

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Avstängd

röstar på "Datorbutiken.com" ,förbannat synd den butiken gick i konken. dom va bland dom billigaste

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Medlem

Drog min röst på webhallen.
Det va antingen dom eller inet.
Men har inte dragit hem nåt från inet på sistone så.
Rösten blev webhallen.

Fungerar perfekt, dom ggr jag har pratat med dom ang diverse grejer 5 av 5.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Inaktiv

Dustinhome så klart. Snabba på att leverera och bra kundtjänst.

Permalänk
Medlem

Inet.

Snabba, trevliga och bra priser. Även om hemsidan kanske känns lite tråkig och utbudet är lite krasst så ÄR det ju faktiskt samma saker som man kan köpa på alla andra ställen

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk

Någon som beställt härifrån, betalar hellre 4190 på Elgiganten. Hittar inge omdömen....

http://www.kameraexperten.se/

45 dagars ångerrätt
3års garanti
Fraktfritt

men det hjälper inte om det slutar som för DB....

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

Inet är bäst i mina ögon, bäst priser, snabba leveranser osv.