Qpad och Beyerdynamic lanserar lyxigt gamingheadset

Permalänk
Melding Plague

Qpad och Beyerdynamic lanserar lyxigt gamingheadset

Svenska Qpad har tillsammans med de tyska hifi-experterna på Beyerdynamic lanserat ett gamingheadset utöver det vanliga.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Frågan är vilka kunder dom försöker nå? Vem betalar 3000 för ett headset, och argument som att "Nu behöver du inte köpa nytt headset varje år, vi erbjuder 5 års garanti" håller inte..

Permalänk
Medlem

3000 strutar för ett headset? Neeeeej tack du! Säkert jättesköna och bra men det försvarar INTE 3000 för ett headset, tyvärr.

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk

Mina sennheiser lurar kostade över 3000:- och dom har inte ens en mic. Det skulle varit kul att få prova dom och se hur dom står sig mot ett par "vanliga" lurar i de övre prisklasserna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gratzner
3000 strutar för ett headset? Neeeeej tack du! Säkert jättesköna och bra men det försvarar INTE 3000 för ett headset, tyvärr.

Ljudkort ingår också...

Kolla inte bara på bilden och prislappen.
Vissa ställer faktiskt krav på ljudkvalité och tycker inte att skräp för 1000 kr som ser bra ut duger, det ska ju även låta perfekt.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Avstängd

3000kr för ett riktigt bra headset som garanterat håller i 5 år och då medföljer ett USB-ljudkort? Känns inte helt orimligt. Ett rätt bra headset kostar ändå runt 500kr och jag har bytt headset 2 ggr de senaste 2 åren.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

KOSS SB49 eller SB45 cirka 200kr, går de sönder--->köper nytt
Man kan köpa 15 par för 3000kr.
Helt perfekt ljud för FPS spel, jag hör alla innan de hör mig och basen är djup och härlig.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

3000kr och en RIKTIGT ful mic, nej tack.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pantheus
KOSS SB49 eller SB45 cirka 200kr, går de sönder--->köper nytt
Man kan köpa 15 par för 3000kr.
Helt perfekt ljud för FPS spel, jag hör alla innan de hör mig och basen är djup och härlig.

Jag tror du missar en jävligt viktig detalj här.

Koss lurarna kan man inte lyssna på musik med eftersom dom suger hästb*lle. Men dessa lurar kanske kan leverera och då får man headsetfunktionen på köpet.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
3000kr för ett riktigt bra headset som garanterat håller i 5 år och då medföljer ett USB-ljudkort? Känns inte helt orimligt. Ett rätt bra headset kostar ändå runt 500kr och jag har bytt headset 2 ggr de senaste 2 åren.

Jag tänker så också. När jag såg priset först tänkte jag att dom är galna, men när man funderar lite så är USB-ljudkort och fem års garanti ganska lockande!

Permalänk

Varför har de USB-ljudkort och inte ett inbyggt ljudkort, fast det kanske bara är jag som får känslan att det är sämre ljud i ett USB än ett inbyggt.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chamezz
3000kr och en RIKTIGT ful mic, nej tack.

Visa mig en snygg mic?

Btw, vad är grejen med ett usb-ljudkort? Varför är det så bra?

Permalänk
Medlem

3000?! dyrt?! mina studiolurar gick fan på tiodryga!
Koss SB serie funkar för spel endast, inte ens film är bra på dom! har 2 par hemma så jag vet vad jag snackar om. Som musik entusiast så är ljudkvalite det viktigaste i ettt par hörlurar, och beyerdynamic är väldigt duktiga i det området! Nu när de gör ett headset som antagligen har fantastisk ljud kvalite i förhållande till nästintill alla andra PC headsets så gör dom en produkt som förenklar det för oss som faktist bryr oss om ljudet... och ang. garnatin så är de där 5 åren ingenting. jag har ett par beyerdynaics från 91 som överlevt, regn, snö, sand, stunts med mera.
Så ni som whinar på denna produkt kan hålla era komplexfyllda åsikter för er själva.

Mvh. Audiophile

Visa signatur

3900XT - Dark Rock 4 PRO, 48GB 3600mhz, KFA2 RTX3080ti - Phanteks Evolve - RM850x
LG OLED C9 - Samsung Odyssey G9 - Rival 650 wireless - Xtrfy K4
Bärbart: Macbook Pro 15 - i7 2018 & Huawei Matebook 3K - i5 2020 - EGPU: TUF 3070 RTX
Ljud: focusrite 2i2 - KRK rokit RPG5 - sE 2200a
Klav: Akai MPK249, MPD226 & MPK mini

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wishie
Visa mig en snygg mic?

Btw, vad är grejen med ett usb-ljudkort? Varför är det så bra?

Undrar jag också.
Vad ska man med usb- ljudkort när man har ljudkort i datorn?

Tycker sweclockers kan testa några gaming headset i prisklaserna 1000-3000 kr

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pantheus
KOSS SB49 eller SB45 cirka 200kr, går de sönder--->köper nytt
Man kan köpa 15 par för 3000kr.
Helt perfekt ljud för FPS spel, jag hör alla innan de hör mig och basen är djup och härlig.

Du har ingen känsla för kristallklart ljud om du tycker KOSS har perfekt ljud. Bullshit, pröva kvalitet istället för kvantitet.

Har prövat många många headset, köpt själv och fått sponsrat. Går inte jämföra kvalitetshörlurar med budget. Creative, EverGlide, Icemat, KOSS, Logitech, Plantronics, Razer, Sennheiser, Speed-Link, SteelSeries

Ända headset jag kan tänka mig använda har varit Plantronics, Razer och Sennheiser.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk

Jag tror jag vet en här på forumet som skulle få lägga händerna på ett par ^^

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Avstängd

Ett USB-ljudkort ger bättre ljud än ett integrerat och till viss del sänker det belastningen på processorn (ger ingen märkbar skillnad, men i teorin är det så). Alla som testat Creatives ljudkortsserie vet att det ÄR skillnad (märkbar sådan) mellan en integrerad krets och ett påkostat ljudkort. Problemet är att ett ljudkort i lådan ska ha en PCI-plats (som jag inte vill ge den då jag inte har några lediga ) och Creatives var bara strul med drivrutiner och avsaknade funktioner i Vista (då deras programmerare uppenbarligen inte kan någonting).

Sen säger vissa (även jag sa det) att det inte är skillnad på ljudet. Tills man testar med ett par vettiga lurar eller högtalare.

Pelle som gillar att spela CS och lyssna på dåliga Mp3-rips tillhör inte målgruppen för ett headset i den här klassen, men för folk som vill ha det lilla extra kan det vara värt det.

åhå, julsmileysar i farten igen ser jag.

God Jul

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Geeks
SweClockers

Jag provade på lurarna på DH och det var riktigt bra ljudkvalitet. Ska se om vi kan fixa ett riktigt test eftersom folk verkar vara så nyfikna.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Jag provade på lurarna på DH och det var riktigt bra ljudkvalitet. Ska se om vi kan fixa ett riktigt test eftersom folk verkar vara så nyfikna.

Se till att bjuda in ett par audiofiler som vet precis hur det ska vara. Att en vanlig människa testar olika headsets ger inte mycket mer svar än komfort och hur tydlig ljudbilden är.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Se till att bjuda in ett par audiofiler som vet precis hur det ska vara. Att en vanlig människa testar olika headsets ger inte mycket mer svar än komfort och hur tydlig ljudbilden är.

Självklart. Vi har ett par testare som jobbar med ljud professionellt.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Ett USB-ljudkort ger bättre ljud än ett integrerat och till viss del sänker det belastningen på processorn (ger ingen märkbar skillnad, men i teorin är det så). Alla som testat Creatives ljudkortsserie vet att det ÄR skillnad (märkbar sådan) mellan en integrerad krets och ett påkostat ljudkort. Problemet är att ett ljudkort i lådan ska ha en PCI-plats (som jag inte vill ge den då jag inte har några lediga ) och Creatives var bara strul med drivrutiner och avsaknade funktioner i Vista (då deras programmerare uppenbarligen inte kan någonting).

Sen säger vissa (även jag sa det) att det inte är skillnad på ljudet. Tills man testar med ett par vettiga lurar eller högtalare.

Pelle som gillar att spela CS och lyssna på dåliga Mp3-rips tillhör inte målgruppen för ett headset i den här klassen, men för folk som vill ha det lilla extra kan det vara värt det.

åhå, julsmileysar i farten igen ser jag.

God Jul

CS kräver bra positionering, men har inget hi-tech ljud.. Kåpor som utesluter ljud är underbart, förutom att allt folk börjar skrika och det hörs på lan om man sitter nära. Ett sådant headset är mer för doom 3, spelar man det med headset utan bra positionering så skiter de flesta på sig första gången. Har man ett bra headset och ljudkort hör man verkligen hur monstren andas runt väggar och andra hinder. Spelet får mer känsla och du slipper att springa runt med panik för du inte har en aning vart de kommer.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Avstängd

Helt klart, har jag missuppfattat dig någonstans eller vad är det du säger emot i mitt inlägg? :S

För just Pelle är självklart positionering viktigt, men behöver han lurar för 3000 för det?

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Inaktiv

Väntar på ett Swec-test.

Permalänk
Medlem

Låter lite lockande faktiskt. Om USB-ljudkortet är bra och med tanke på att det är ett headset också så kan det nästan vara prisvärt. Lär ju bli bra ljud iaf.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Avstängd

Vadå gamingheadset?
Antingen är det ett headset eller så är det inte ett headset.

Gamingheadset är ju bara larvigt.

Permalänk
Medlem

Har längtat länge efter ett headset med bra ljud i sig. Kommer att vänta på swecs rapport.

Permalänk
Medlem

Om jag får tala lite som en f.d. medlem av den tilltänkta målgruppen. Jag spelade CS på relativt hög nivå under ett gäng år och hade alltid problem med att hitta ett headset som levererade även utanför CS-världen. Jag spenderar mycket tid vid datorn, lyssnar på musik och ser på film. Jag har testat ett par Beyerdynamiclurar en gång i tiden och de var helt underbara. CS kräver inte mycket från ett par lurar men det är ju inte det enda man gör när man sitter vid datorn så mycket som man gör. Nu har jag en väldigt ful lösning baserat på ett par Sennheiser HD595 som kostade 1400 spänn, med buntband har jag satt på ett Plantronics-headset på utsidan av dem för att kunna ha headset-funktionalitet. Det är inte vackert men det var den enda lösningen jag hade till hands. Hyfsade lurar med en hyfsad mic och headset-funktionalitet. Beyerdynamics lurar lär vara ett par snäpp ovanför mina, detta med micen "naturligt medföljande". Jag hade definitivt varit intresserad av att köpa dem om jag inte haft min nuvarande lösning.

Angående USB-ljudkortet, det är en sak som är väldigt få till gagn. Ett hyfsat internt ljudkort såsom X-Fi lär ha bättre ljud på alla plan. Dock så får de riktigt seriösa spelarna åka omkring och spela på olika datorer med diverse olika integrerade ljudkortslösningar. Då är det en trygghet att ha med sig och spela med sitt USB-ljudkort då man får "samma" ljud var man än spelar. Det var ingen höjdare att åka på en tävling, van vid ett Audigy och sedan förpassad till ett SB 128 PCI kan jag säga...

Visa signatur

7700K Stock med Noctua NH-U12A, 16GB Corsair Vengeance PC3000@3200, MSI 1080 8G Öppnad power profile, Corsair HX 750W
NVME bootdisk, ett par SATA SSDs och en drös med 2-4TB diskar med semesterfilmer och Plex-server
AOC Q27G2E/BK 27" 1440p VA @ 155Hz

Permalänk
Medlem

Det är stora skillnader mellan olika headsets även om de är relativt billiga också. De första hörlurarna jag köpte kostade ca 200kr och jag tyckte det var S*** bra ljud på dem och körde med dem ett ett par år tills jag lyckades ha rykt eller rört mig för långt från datorn så att kabeln i i hörlurarna var helt kaputt. Det var bättre ljud på dem än vad alla andra hörlurar jag hade testat av kompisar etc i likadana prisklasser och billigare. Jag köpte 2 st av dem under ett användande av ca 4 år. Använde dem till min laptop med Athlon 2000+ 1.66Ghz och min gamla A64 3000+ 1.8Ghz dator. Efter att det andra paret gick sönder tänkte jag att det kanske skulle vara bättre och köpa ett par dyrare varianter/bekvämare då jag ändå använde hörlurar endast.
De gamla kunde jag endast ha i ca 4h eller liknande tills mina öron var skrikande av smärta då de var lite för små och tryckte lite obekvämt på örona.
Jag bestämde mig för ett par Plantronics gamingheadset med mikrofon på prisklassen av ca 600kr som var väldigt stora och bekväma hade jag läst. Ljudet är på dessa en hel del mycket bättre. Med mina gamla 200kr headset kan jag inte helt höra skillnad mellan mina datorer men med de nya så är det STORA! skillnader på ljudet mellan datorerna och den nyaste datorn har bäst. Jag kan inte längre lyssna på de billigare varianterna och inte heller annan dator än min nyaste. Tycker ljudet är katastrofalt dåligt på dem andra datorerna för att lyssna på musik eller se på film etc. Sedan när jag tittar längre upp i priser/kvalitet kan jag bara se att hur mycket bättre ljud är möjligt om man vill lägga ut pengar. Det var ju ganska stor skillnad från mina "Bra" 200 kronors headset till några på 600kr. Jag kunde nu också höra skillnaden på ljudkvalitén från de integrerade ljudkorten med nyaste givande bäst med gamlaste i bärbara havande den sämsta.

Permalänk
Medlem

Har ett par beyerdynamic dt880 pro
Lurarna är så sköna att man inte märker av dom alls även efter en hel dag Lanande.
Dessa borde också vara rätt sköna eftersom designen är nästan identisk.

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leksak
Vadå gamingheadset?
Antingen är det ett headset eller så är det inte ett headset.

Gamingheadset är ju bara larvigt.

Word!