Förhandsboka GTA4, DustinHome eller Webhallen?

Permalänk

Förhandsboka GTA4, DustinHome eller Webhallen?

Vilka tycker ni är bäst på att leverera förhandsbokningar? Man vill ju ha spelet samma dag som det släpps. Sen att posten kan fucka till det är ju en annan sak.

Så vad är era erfarenheter av dessa butikerna?

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

De gånger jag har förbeställt av webhallen (TBC bla.) så fick jag det en dag efter att det fanns att köpa i butik. Kan väl säga att jag inte var helt nöjd med det.

Permalänk
Medlem

Har haft samma erfarenhet av webhallen några gånger, spelen dök upp en dag sent. Iofs tycker jag inte att det gör någonting om de gör det, men jag lade det ändå på minnet.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

Jag har alltid fått spelen på release datumen från Webhallen, därför beställer jag alltid från Webhallen.

Permalänk
Medlem

Det är inte tänkt att man skall förhandsboka dagen innan då butiken får sin beställning ett par dagar före release.
Är det riktigt sug så räcker kanske inte de som blir över.

Permalänk
Sötast

Du får det exakt på minuten om du köper på Steam!

Permalänk

Tack för svaren hittills!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Du får det exakt på minuten om du köper på Steam!

Jo det är sant, men det kan bli ganska krångligt eftersom jag är minderårig och bara har ett Visa Electron, och måste då be mina föräldrar göra nåt dom i princip aldrig gjort innan. Är lite osäker på att handla så än, men det kommer väl. Tack för tipset i alla fall.

EDIT: Har ju bara 2mb/s också så det lär ju ta ett halvår att ladda ner. :/

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Hedersmedlem

Det trevliga med Steam är att du kan ladda ner spelet tidigare så att det låses upp när det släpps. Det betyder att även om du bara har 2 Mbit/s så kan du låta det gå några dagar innan release tills du har allt nere när det släpps.

Så be dina föräldrar snällt :).

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NickePicke
Tack för svaren hittills!

Jo det är sant, men det kan bli ganska krångligt eftersom jag är minderårig och bara har ett Visa Electron, och måste då be mina föräldrar göra nåt dom i princip aldrig gjort innan. Är lite osäker på att handla så än, men det kommer väl. Tack för tipset i alla fall.

EDIT: Har ju bara 2mb/s också så det lär ju ta ett halvår att ladda ner. :/

2Mbit/s , hmm, låt oss säga att du får ut 160KB/s . Hmm, ett plus ett...

Cirka 13GB per dag kan du ladda ned, alltså skulle det ta ungefär 26 Timmar att ladda ned GTA IV via steam om Steam får hela linan, och datorn står på under natten. Ja det är väl acceptabelt, Det går mycket bra att handla med Visa Electron på steam även om du bara är 13 och precis har skaffat kortet så det är ingen ursäkt.

Så med din lina så är det nog bäst att du använder dina två ben och går och köper ett ex av GTA IV till PC i närmaste spelaffär eller elektronik-kedja som Siba, elgiganten etc.

Permalänk
Medlem

Nu har jag bokat ett exemplar på dustinhome. Får hoppas att de är lika bra som vanligt! är ju ledig på fredag så då vet ni vad som händer den dagen..:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Inaktiv

2Mbit/s är väl ändå 256KB/s?

Maxar man linan tar det då alltså ca 15 timmar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
2Mbit/s är väl ändå 256KB/s?

Maxar man linan tar det då alltså ca 15 timmar

2Mbit/s / 1.2 = 167 kb/s teoretisk maxhastighet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Björn Endre
Det trevliga med Steam är att du kan ladda ner spelet tidigare så att det låses upp när det släpps. Det betyder att även om du bara har 2 Mbit/s så kan du låta det gå några dagar innan release tills du har allt nere när det släpps.

Så be dina föräldrar snällt :).

Okej, det visste jag inte. Har ingen koll på Steam, är mer för att ha spelen i handen, känns bäst.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
2Mbit/s , hmm, låt oss säga att du får ut 160KB/s . Hmm, ett plus ett...

Cirka 13GB per dag kan du ladda ned, alltså skulle det ta ungefär 26 Timmar att ladda ned GTA IV via steam om Steam får hela linan, och datorn står på under natten. Ja det är väl acceptabelt, Det går mycket bra att handla med Visa Electron på steam även om du bara är 13 och precis har skaffat kortet så det är ingen ursäkt.

Så med din lina så är det nog bäst att du använder dina två ben och går och köper ett ex av GTA IV till PC i närmaste spelaffär eller elektronik-kedja som Siba, elgiganten etc.

Ja, och mina föräldrar är inte glada över att datorn står på över natten, även om det förmodligen skulle gå att övertala dem. Och ja, dem skulle komma på det.
Att det går att betala med Visa Electron visste jag inte, ärligt talat har jag inte nån stor koll på Steam, gillar att ha spelen i handen.. men det kanske är dags att börja använda det lite.

Bokade spelet på Webhallen igår och de hade tillräckligt för de skickade det idag. Så nu hoppas jag inte Posten fuckar till det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
2Mbit/s är väl ändå 256KB/s?

Maxar man linan tar det då alltså ca 15 timmar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
2Mbit/s / 1.2 = 167 kb/s teoretisk maxhastighet.

Max hastighet på min lina är ungefär 240kb/s, det får jag ut i datorn.

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!