Permalänk
Medlem

Gamla väderkartor?

Hej!

Jag sitter och gör ett arbete om solceller där jag behöver få data över väderförhållanden under vissa gågna datum i år. Jag har hittat http://www.wunderground.com/ men där finns bara halvbra data och inga kartor.

Är det någon som vet var man kan hitta några? Det är bara Stockholm som är intressant men det räcker gott och väl med en karta över europa eller så, bara man ser om det är molnigt eller regnar och så vidare.

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk
Medlem

SMHI borde väl ha nåt

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem

Nja, jag har kollat runt där och även googlat hur mycket som helst men hittar verkligen inget vettigt. Det finns en hel del över USA men inget över Europa eller Sverige.

SMHI verkar inte ha något som helst arkiv med gammal data.

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk
Medlem

ring lr mejla smhi?

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem

Mmmmm, det är ju alltid ett alternativ men det tar ju en stund för dem att svara på mail och jag vill helst ha det idag. Det känns ju också att om det finns så borde det finnas på nätet redan.

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin