Någon mer än jag som har en returbehandling liggandes hos datorbutiken ?

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som har en returbehandling liggandes hos datorbutiken ?

Hej!
Nu är läget som följande att jag har skickat in mitt grafikkort (GeCube Radeon HD3870 512MB) till datorbutiken på returbehandlig. Detta gjorde jag för ungefär 2 månader sedan.

Min retur godkännes efter några veckor. Denna returorder ändrades om och det lades en ny order på ett nytt liknande grafikkort (Sapphire Radeon HD3870 Ultimate Edition 512MB)

Denna skulle skickas och som för de allra flesta gick även denna för packning. Fick den så kallade "Leveransbekräftelse"

Efter detta har det inte hänt ett piss.

Nu står det ju på www.datorbutiken.com att de som har sin vara inskickat till datorbutiken på returärende, har rätt att få tillbaka denna mot betalning för frakt genom postförskott.
Jag mejlade därför advokatbyrån och beskrev min situation.

Nu är jag dock rädd för att datorbutiken skickat vidare mitt första grafikkort till deras leverantör för reperation. Och därmed att det ej finns på datorbutikens lager. Mejlade advokatbyrån om detta och frågade om de kunde ge någon information om detta. De svarade att de inte hade någon möjlighet att kontrollera om mitt grafikkort verkligen fanns hos datorbutikens lager.

Jag skrev då följande:

"Okej.
Men min returorder skrevs om, då de inte hade just den produkten jag skickat in. Så jag skulle få en liknande vara istället.
De tog mitt grafikkort, det lades en ny order på ett helt nytt grafikkort, dock inte samma märke.
Därför är jag rädd att mitt grafikkort lämnat datorbutikens lokaler och jag nu endast har en order på ett grafikkort. Som om jag skulle köpt det.
Svårt att förklara. Men du kan kolla här nedan, taget från den s.k. leveransbekräftelse som jag mottagit från datorbutiken:
Leveransbekräftelse från datorbutiken.com /home

Ditt kundnummer är 97941071 och ditt ordernummer är 732316272

Din order enligt ovan har nu gått till packning på vårt lager

Leverans sker med av oss utvald speditör, vanligtvis Posten

Din order innehåller följande komponenter:
Specifikation/ArtID Antal Pris inkl. moms Radsumma inkl. moms
GeCube Radeon HD3870 512MB DDR4 TV-out HDTV DUAL DVI RETAIL PCI Express
GCRHD3870-512 -1 1408.00 1760.00 -1408.00 -1760.00
Sapphire Radeon HD3870 Ultimate Edition 512MB DDR4 TV-out HDTV DUAL DVI RETAIL PCI Express
SAPHD3870-512ULT 1 1408.00 1760.00 1408.00 1760.00
Totalsumma exkl. moms (SEK): 0.00
Totalsumma inkl. moms (SEK): 0.00

För detaljerad information kring denna order loggar du in på hemsidan, går in under "mina ordrar" och klickar på dokument 732316272

Där ser du att de dragit in returärendet för mitt gamla grafikkort: GeCube Radeon HD3870 512MB och lagt en ny order på Sapphire Radeon HD3870 Ultimate Edition 512MB.

Hur ligger det då till?
Är det bara obehandlade returer som ligger på datorbutikens lager?

Uppskattar all information och svar jag kan få.
Mvh Johan"

Jag undrar nu bara om det är någon som befinner sig i någon liknande sits?
Vad har ni fått för information?
Har ni fått eran vara?

Tack på förhand för svar!
/ Johan

Permalänk
Medlem

Har ingen vara på Datorbutiken, men problemet är att vid konkurser kan saker och ting ta väldigt lång tid innan man ens får nått besked, en 6-12 månader är nog inte ovanligt räknat efter konkursdatum.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Är det så? För jag var faktiskt rädd för det.. Så frågade dem: "Jag undrar när jag kan beräknas få mitt grafikkort?
Kommer det här gå igenom en lång tids process eller är detta något ni skickar nu med detsamma?"

De svarade: "Detta är en process som vi sätter igång med direkt. Jag vågar inte säga när Du får Ditt grafikkort men snart hoppas jag."

Snart? Det kan väl inte betyda 6 månader?

Permalänk
Medlem

I juristers och konkursförvaltares värld är 6 månader "snart"