DustinHome, Handla nu, betala senare?

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

DustinHome, Handla nu, betala senare?

Nu har jag hittat en skärm jag vill ha, men för tillfället finns inga pengar, skärmen kostar 3695kr:
http://www.dustinhome.se/pd_5010100657.aspx?

Fanns ett val under delbetalning "Handla nu, betala 31 januari! (fakturaavift 39 kr tillkommer)"

Då vart priset istället 3744kr för skärm + 39kr faktura avgift = 3783kr totalt

Jag är sugen på att slå till att göra detta, nu när den här skärmen ligger i sånt "underpris" vore det fy skam av mig att inte göra det när jag söker en ny skärm.

Nu till den verkliga frågan: Har jag förstått det hela rätt eller finns det något mer jag bör tänka på innan jag går igenom med en sån här affär? Att Dustin Home är ett seriöst företag betvivlar jag inte så tror inte dom blåser mig, men är det något jag har missat?

Tack på förhand /// Jacob

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

köpa något man inte har pengar till är väldigt dumt!
Spara pengar och köp sen!

Kan dock inte se några direkta hakar till erbjudandet i övrigt

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Medlem

Håller med ovanstående. Köp när du har pengar. Dessutom ska man absolut inte låna eller ta på kredit pengar som du nu gör. Tänk på finanskrisen nu.

En liten tankeställe: Om ett halvår får du den för säkert 1000kr mindre och då hade du säkert haft pengarna i handen. Men om du köper den nu så kommer du om ett halvår stå där och fortsätta att behöva betala och samtidigt ser att priset har gått ner så pass mycket.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silver
köpa något man inte har pengar till är väldigt dumt!
Spara pengar och köp sen!

Kan dock inte se några direkta hakar till erbjudandet i övrigt

Jo jag vet, men känner att jag inte kan vänta när det är ett sådant erbjudande dum som jag är... Pengarna finns men inte just nu ( ) dock till jul kommer jag ha en fet plånbok men då är jag rädd att det här topperbjudanet är borta och att skärmen ligger på 6000kr = utom räckhåll för mig.

Jag vet att det låter jävligt pantat det håller jag med om, vill bara vara säker så att det inte finns nån hake med det hela :/

EDIT: Girgoo, saken är den att den här skärmen har alltid kostat 6000kr och gör det överallt förutom på DustinHome och jag tror knappast att den kommer ner till den här prisnivån igen

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Ja det är ju ett sjukt bra köp. Nästan så att jag vill använda pengar som jag inte har också. Vet du att du får in pengar så är det ju inga problem köp!

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Vet du att du har pengarna vid jul och vill ha just den skärmen och det är ett så pass bra erbjudande så varför inte. Antar att du får en faktura med tidsfrist till 31e januari, så du kan ju pröjsa den direkt när du har pengarna i näven, kolla bara så det inte är några andra dolda avgifter.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Jag har läst igenom noga nu och ser inte något som tyder på att det är några extra avgifter. Ja det är helt säkert att jag har pengar att betala med också. Tack för all input

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Sötast

Undrar bara, vad är det som gör denna skärmen så "bra" att den kostar 6000kr från början?

Permalänk
Medlem

upplösningen och panelen?

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Re: DustinHome, Handla nu, betala senare?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
Nu har jag hittat en skärm jag vill ha, men för tillfället finns inga pengar, skärmen kostar 3695kr:
http://www.dustinhome.se/pd_5010100657.aspx?

Fanns ett val under delbetalning "Handla nu, betala 31 januari! (fakturaavift 39 kr tillkommer)"

Då vart priset istället 3744kr för skärm + 39kr faktura avgift = 3783kr totalt

Jag är sugen på att slå till att göra detta, nu när den här skärmen ligger i sånt "underpris" vore det fy skam av mig att inte göra det när jag söker en ny skärm.

Nu till den verkliga frågan: Har jag förstått det hela rätt eller finns det något mer jag bör tänka på innan jag går igenom med en sån här affär? Att Dustin Home är ett seriöst företag betvivlar jag inte så tror inte dom blåser mig, men är det något jag har missat?

Tack på förhand /// Jacob

Med sådant här resonemang hamnar man lätt i skuldfällan, dvs att handla för pengar man inte har.

Det är 100-tusentals som hamnat i SMS träsket nu redan.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

Så länge du är helt säker på att du har pengarna när fakturan kommer så ser jag inget fel i det hela... Jag gör rätt ofta så med mitt Mastercard då jag har två månader utan ränta.

Se bara till att verkligen lägga undan pengar och vara SÄKER på att du kommer ha det när fakturan väl kommer för annars blir det lätt jobbigt. Räkna lågt på de pengar du kommer få och räkna högt på de utgifter du kommer ha undertiden!

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Undrar bara, vad är det som gör denna skärmen så "bra" att den kostar 6000kr från början?

- MVA-panel (ligger på ca 5000 kr+ annars)
- Pivot

och lite annat skoj...

Permalänk
Hedersmedlem

ja, hade datorbutiken haft detta erbjudande för några veckor sedan så hade jag rekommenderat det

Annars rekommenderar jag dig inte att köpa något annat än möjligtvis hus (eller reparationer på dessa) för pengar du inte har.

Saker som går ner i värde bör man aldrig köpa för pengar man inte tjänat ännu. Ganska simpel regel, men ack så fel det kan bli om man inte sätter upp lite enkla ekonomiregler för sig själv...

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Kan väl säga att det vart inget Hittade en annan skärm så jag väntar till mellandagarna istället.

Är väldigt mån om min ekonomi så skulle jag slagit till skulle jag har lagt undan pengar till det, skit noga med att inte hamna hos inkasso/kronofogden vet vilket jävla skit det är när båda föräldrarna sitter där pga dumheter under sin ungdom / utbildningar.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Låter som ett smart beslut.

Dessutom tror jag att mellanrean kommer bli betydligt
"hetare" denna julen eftersom elektronikhandeln får
känna av finanskrisen extra hårt.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Låter som ett smart beslut.

Dessutom tror jag att mellanrean kommer bli betydligt
"hetare" denna julen eftersom elektronikhandeln får
känna av finanskrisen extra hårt.

Jobbar snitt 10-12timmar/dag just nu så tänkte ta ut lite i förskott enbart för mellandagarna så det låter bra

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
Jobbar snitt 10-12timmar/dag just nu så tänkte ta ut lite i förskott enbart för mellandagarna så det låter bra

Jag tänkte lite innan och jobbade extra mycket övertid förra månaden så den 17:onde så får jag ut nästan 30 000 kronor i lön