Logitech först till 1 000 000 000 möss

Permalänk
Melding Plague

Logitech först till 1 000 000 000 möss

Schweiziska Logitech har nått milstolpen en miljard möss, detta rapporterar företaget i ett pressmeddelande.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Entusiast

Coolt.

Saknar min gamla MX500 faktiskt

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Citat:

It's rare in human history that a billionth of anything has been shipped by one company

är det? tänker på företag som coca-cola, microsoft, starbucks etc

Fast jag är inte så förvånad över logitech, de flesta av mina polare, inklusive mig, sitter på antingen mx518 eller g5

Visa signatur

Et ipsa scientia potestas est
(För övrigt anser jag att upplösningen 1366x768 ska dö)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av QuantoR
är det? tänker på företag som coca-cola, microsoft, starbucks etc

Fast jag är inte så förvånad över logitech, de flesta av mina polare, inklusive mig, sitter på antingen mx518 eller g5

samma här

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av QuantoR
är det? tänker på företag som coca-cola, microsoft, starbucks etc

Fast jag är inte så förvånad över logitech, de flesta av mina polare, inklusive mig, sitter på antingen mx518 eller g5

Å andra sidan är en mus inte riktigt jämförbar med en kopp kaffe.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Jag har en av Logitech's första optiska möss...det var skönt att slippa rengöra insidan och kulan.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk

Det är en hel del.. undra hur många långtradare alla deras möss skulle tagit upp ^^

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Märkligt dock att dom ändå inte lyckats krysta ur sig en enda bluetooth-trackball.. Synd med tanke på att deras trackman marble är helt underbar i övrigt..

Permalänk
Medlem

Jag har alltid haft logitech.
MX serien är mitt allt.

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

Logitech gör bra saker, är inne på min andra logitech mus

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Jag har kvar mitt snart 5år gamla trådlösa tangentbords och muskit från logitech, funkar klockrent fortfarande

Permalänk

Imponerande! Var sjätte människa har köpt en mus från dom. Jag drar iofs ner statistiken lite, ägt ett antal själv.

Det är det företaget vars produkter jag undersöker först när jag behöver nytt. Aldrig blivit besviken på deras produkter.

Edit: JO, jag fick en gratis digitalkamera av Telia en gång som var en Logitech. Sa**n va kass den var. Kosta säkert 100:- i handeln. Den flög dåligt också, från mitt köksfönster. Men då gav den oss iaf ett gott skratt när den small i backen och exploderade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Å andra sidan är en mus inte riktigt jämförbar med en kopp kaffe.

Exakt, förbrukningsvaror är en helt annan sak.

Kör med min 4 år gamla MX 510 som följde med dator 2 i sign, funkar skitbra fortfarande. Älskar den formen

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

dom gör ju lätt dom skönaste mössen som finns ute på marknaden idag

Permalänk
Medlem

Köper bara logitech råttor nuförtiden, ända sen jag fick mx500an in näven första gången..

Köpte även en quickcam 9000 i dagarna, förbannat trevlig liten kamera
gick iofs på nästan en tusenlapp i butik men va fan.

Allt för logitech

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Avstängd

Jo men nu kan man ju fråga sig också... är det bra möss så att MÅNGA köper dem? Eller är de så dåliga att man måste köpa MÅNGA?

Troligen det sistnämnda... folk byter väl möss lika ofta som de byter mobiler och underkläder. xD Sanslöst...

Permalänk
Medlem

Min första trackball är fortfarande hel, men PS/2 och utan scrollhjul, sen har jag köpt två nyare USB med scrollhjul och dom har aldrig strulat.. och hoppas dom aldrig börjar strula heller.. Nu ska man bara bli av med sladduschlingen

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Jag har en av Logitech's första optiska möss...det var skönt att slippa rengöra insidan och kulan.

Vaddå det är ju kult

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
Logitech gör bra saker, är inne på min andra logitech mus

Jag är inne på min tredje MX1000.
Helt nöjd när den funkar, men den blir knas lite väl ofta.
Första gången har jag för mig att den helt enkelt stendog. Andra gången pajade vänsterknappen så att enkelklick kunde bli dubbelklick, den släppte saker när man gjorde drag/drop osv.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Kört med logitech de senaste 8-9 åren... tror att 3-4 av dem var med min mx500 (rest in peace old friend)...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReZZiE
Jo men nu kan man ju fråga sig också... är det bra möss så att MÅNGA köper dem? Eller är de så dåliga att man måste köpa MÅNGA?

Troligen det sistnämnda... folk byter väl möss lika ofta som de byter mobiler och underkläder. xD Sanslöst...

Logitech är kvalite så det tror jag inte..MEn det är som du säger att folk bytar ofta .

Jag har fortfarande min MX500 likabra som när jag fick den i handen för första gången för ja när den nu släpptes

Logitech <3

Visa signatur
Permalänk

Sitter själv med en MX518 och ett logitec tangentbord. Jag förstår inte hur folk kan använda andra möss för de passar inte alls så bra i handen som MX518.

Ny datorenhet förresten Gmouse (gigamouse).

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem

Efter man spelat Diablo 2 så har man förbrukat många möss.

Permalänk
Medlem

Haha! Det var en jävla tur att jag köpte min MX518 för några år sedan.
Annars skulle ni ha en artikel med namnet "Logitech först till 999 999 999 möss"

EDIT: ändrade till 518

Har även ett G15, Z-680, och en MOMO force feedback ratt. Ingen av dessa produkter har gått sönder! Stort +

EDIT2: Schweiziska.. Åh fan! Trodde det var amerikanskt! Där lärde man sig något nytt

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReZZiE
Jo men nu kan man ju fråga sig också... är det bra möss så att MÅNGA köper dem? Eller är de så dåliga att man måste köpa MÅNGA?

Troligen det sistnämnda... folk byter väl möss lika ofta som de byter mobiler och underkläder. xD Sanslöst...

Logitech har skitbra kvalitet från min erfarenhet. Har kört på en första generations G5 i 3-4 år nu ungefär och har massa gamla billiga optiska och kulmöss från dem liggandes, som funkar kanon allihopa. Kvalitetsmässigt så känns ju Razer otroligt bräckliga jämfört med min G5:a som fortfarande känns väldigt solid.

Jag tror det är så att många gärna byter mus lite då och då. Kan tänka mig att vissa bytte från MX518 till G5 på grun av lasern. Jag var själv inne på att köpa G9 när den kom ut men sket i det. Nu finns det ju många andra möss på marknaden som faktisk är sköna som jag skulle kunna tänka mig byta till (Roccat Kone? [otroligt bekväm faktiskts, och bra med funktioner], SteelSeries Ikari [No bullshit mus från no bullshit märket med bra komfort och kvalitet]) men egentligen tycker jag fortfarande att min G5 är helt perfekt (förutom att framåt knappen saknas på sidan). Det är köplusten som är lite vild i många människor.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Medlem

<3 G15 + MX518 <3

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

för väldigt många år sedan köpte jag en microsoftmus, den var underbar att använda, hur skön som helst, men efter tre år så dog lasern eller lampan iaf, sen köpte jag en logitech, den var br i ett halvår, och för två år sedan köpte jag en logitech, och dess sladd suger så fruktansvärt mycket och att göra små rörelser går inte, den reagerar inte på det.
till logitechs försvar skall sägas att den första musen kostade mig 100sek, och den andra 150 på maxi.
nästa gång blir det en razer för 300 ca, ´kanske sämre, men har ju mycket snyggare design enligt mig

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk

Jag bidrog med min MX518, som jag lämnade tillbaka i hopp om att hitta ngt bättre, men det slutade med att jag köpte den igen. ^^

Permalänk
Medlem

MX518 <3 Logitech <3

Blir nog snart en ny MX518 för min del. Om nu inte Mionix Saiph 3200 visar sig vara likvärdig i känsla för handen..(?)

Visa signatur

1 >> Intel i5-2500K | GA-P67A-UD5-B | Asus GTX 570 | G.SKILL 16Gb | Windows 7 pro | p183 v3 | LG L226WU-PF
2 >> AMD 64 x2 6400+ | Asus Crosshair | 8800GT 512Mb | Mushkin 4Gb | Vista 64 <> XP 32 | p182 | LG L226WU-PF
2 >> Fujitsu Lifebook | Intel i5-2450M | 4Gb | 300GB HD | GT 525M | Windows 7 pro

Permalänk
Medlem

Inne på min femte Logitechmus på 8 år och det kommer sannolikt att bli Logitech nästa vända också.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8