Varför funkar det fortfarande att komma in på datorbutiken.com?

Permalänk
Medlem

Varför funkar det fortfarande att komma in på datorbutiken.com?

Jag googlade lite på ett usb tvkort och då fanns det en länk till datorbutiken och den funkade att komma in på och sedan gick det att även fortsätta surfa på sidan:S Borde inte sidan för varor vara helt nedlagd?
https://www.datorbutiken.com/butik/default.aspx?Product=HAUNO...

Permalänk
Medlem

En riktigt bra fråga. Jag skulle tro att webservern fortfarande är igång.
Men varför så är fallet, det är det nog ingen här som kan svara på.

Permalänk
Medlem

Går ju inte att köpa något på den sidan ändå så det är ju inga bekymmer

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

Webservern är fortfarande igång för att dirigera trafik från www.datorbutiken.com och /se till www.shoppingsajterna.se för att ge information om konkursen. /butik är delvis öppen för att underlätta identifikation av produkter i samband med inventering av butikslager men man skall inte kunna logga på den sidan. Detta behov finns inte längre varför sidan snart stängs.

All relevant information kring konkursen och vart man kan vända sig med olika typer av öppna ärenden skall framgå av mail som skickats ut till berörda, samtliga citerade på sajten www.shoppingsajterna.se.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk

Nya ägaren har inte köpt inventarierna, dvs bland annat de servers som hittills kört sajterna. Sidan www.shoppingsajterna.se kommer enligt uppgift att vara uppe tills slutet av Januari i syfte att informera om konkursen, men datorbutiken.com stängs helt innan den kommer upp igen.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk

Kommer gamla produkters garanti gälla hos den nya ägaren tro? Köpte minne hos dom i Juni.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Old KnotVillage
Kommer gamla produkters garanti gälla hos den nya ägaren tro? Köpte minne hos dom i Juni.

nej. läs artikel på swec´s framsidan.

Visa signatur

Dator1:13900ks, H115i+NF-A14, Msi 790 P pro ,32Gb 6400mhz ,Asus 4080 16gb Tuf gaming, Asus 1000w atx3.0 , Acer 27" Predator XB273UNX, Fractal XL R2,Steelseries Pro Tkl +Logitech G Pro x Superlight, Sennheiser HD599 + iFi zen dac, Rode nt-usb, Stol Rh logic 400 xl elite Dator2:10900k, H110, Asus Z490 p, 32Gb 3800mhz, Evga 1080, HX850I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M,Evga 1080, Epos H3+GSX300, Xtrfy K4+M4. Dator3 8700@4.6Ghz, H100I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Asus VG278, logitech g933, Evga 1060 6gb.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Old KnotVillage
Kommer gamla produkters garanti gälla hos den nya ägaren tro? Köpte minne hos dom i Juni.

Skulle ju vara ganska roligt om man gick in på Ica med en produkt ur Lidl's sortiment och fråga om man fick byta...

Visa signatur

Någon dator med tillhörande skärm

Permalänk

det står ju inget om garanti, det står ju bara om kunder som har förskottsbetalat.

Det är ju ändå samma butik med ny ägare...'

Berätta om nystarten, är det ”gamla” Datorbutiken som återuppstår eller handlar det om något helt nytt?

– Vi kommer att driva vidare butiken utan några egentliga förändringar.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Old KnotVillage
det står ju inget om garanti, det står ju bara om kunder som har förskottsbetalat.

Det är ju ändå samma butik med ny ägare...'

Berätta om nystarten, är det ”gamla” Datorbutiken som återuppstår eller handlar det om något helt nytt?

– Vi kommer att driva vidare butiken utan några egentliga förändringar.

Det blir en ny butik med gammalt namn och de nya ägarna övertar inga åtaganden från de gamla.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

Vet någon om JME data också får de nya ägarna? Framstår ingen information om dem i nyheten om datorbutiken.com's återuppståndelse.

Visa signatur

i7 940 @ 3,5Ghz | Asus Rampage II extreme | 3x2gb 1600Mhz DDR3 | Radeon HD 4870 1Gb | 2Tb HDD | Cosmos 1000 | Windows 7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
Nya ägaren har inte köpt inventarierna, dvs bland annat de servers som hittills kört sajterna. Sidan www.shoppingsajterna.se kommer enligt uppgift att vara uppe tills slutet av Januari i syfte att informera om konkursen, men datorbutiken.com stängs helt innan den kommer upp igen.

Du höll käften två veckor innan konkursen.
Hur kommer det sig att du vaknat till liv precis när det är känt
att db nystartar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Du höll käften två veckor innan konkursen.
Hur kommer det sig att du vaknat till liv precis när det är känt
att db nystartar?

Taget från sweclockers intervjun

Citat:

Sist men inte minst, kommer Dbmannen tillbaka i forumet?
– Dbmannen kommer tillbaka, i en form eller annan!

Dbmannen vänder kappan efter vinden!

Permalänk
Medlem

Detta luktar illa.. ny ägare och allt är plötsligt bra ? att alla kunder blev blåsta med pengar är redan historia eller..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Detta luktar illa.. ny ägare och allt är plötsligt bra ? att alla kunder blev blåsta med pengar är redan historia eller..

Det är ju så det funkar. Varför skulle de nya ägarna ta ansvar för sånt som hänt innan de köpte bolaget?

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

nej men dom kör med samma gamla namn det är fult tycker jag.

Permalänk

"Ingen fara, det är bara lite logistikproblem med lagret"
Ja hej du...

Nu har jag aldrig handlat på datorbutiken.com, MEN lusten att handla där då den uppstår i "ny" skepnad är obefintlig.

Hela spelet före, under och efter konkursen luktar unket.

Visa signatur

När du är äldre blir dina leksaker dyrare....

Permalänk
Citat:

Vet någon om JME data också får de nya ägarna? Framstår ingen information om dem i nyheten om datorbutiken.com's återuppståndelse.

FRizKo84 - Nej, JME Data fick inte köpa de nya ägarna då de, precis som exempelvis SweClockers skribenter, inte kan köpas.. Formulera om frågan, snälla!

SUMITOMO - Jag ansåg utifrån situationen som rådde att det var bättre att vara tyst än att säga något jag inte kunde stå för. Konkursen var inte planerad, ingen har profiterat på den, och att det var dithän det barkade framgick tydligt först mot slutet av veckan dessförinnan, när revisorerna gjort sitt på fredagseftermiddagen.

Allmänt gäller att jag i nuläget företräder konkursboet, och avser hjälpa så många kunder jag kan innan förvaltaren trycker på "off"-knappen och mina möjligheter att påverka omintetgörs. Jag har för ändamålet aktiverat PM-funktionen, men måste pga omfattning vara restriktiv.

Har du betalat med kort - reklamera betalningen mot banken.
Har du betalat i förskott - kontakta konkursförvaltaren med dina anspråk.
Har du begärt ett icke påbörjat returärende återsänt - avvakta.
Har du ett reklamationsärende eller liknande "i limbo" - PMa mig.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se