Permalänk
Medlem

HP och Infocare.

Hej. Nu är det som så att jag hittade ett antal (minst10st) pixelfel på min W2408H och ringde därför till HP. De sa att jag skulle få en skärmen utbytt mot en liknande eller bättre när de hämtar upp den.

Tackar för den enkla reklamationen och skärmen hämtas upp 1:a December. Men dock ingen ny HP skärm vid leverans vilket blir att jag får sitta utan skärm.

Ringer nästa dag och de säger att det uppstått något fel och efter några samtal hit och dit konstaterar de att den inte har pixelfel(? helt stum då jag kunde konstatera en hel del) men att det fanns repor på den vilket i sig var ett garantiärende och de skulle skicka ut en ny.

Ringer igår (4:e) och frågar och då säger de att skärmen inte finns på lager men att de väntar på att få in skärmar från Polen. Detta är alltså en skärm som inte tillverkas längre och antagligen kommer jag få en "refurbished" skärm, alltså en använd men lagad.

Frågar då idag när de får in skärmarna och de säger att dom kommer Tis-Ons nästa vecka. Frågar om jag, då den första killen sa att jag kunde få en bättre, om jag kunde lägga till pengar för att få den bättre "2448HC" varianten men deras svar blir efter ett tag nej.

Antar då att jag får en refurb av samma modell men skulle jag kunna göra något annat i denna situation?

Mvh

Permalänk
Medlem

Det enda jag kan tänka på egentligen är att du skulle låtit bli att lämna ut din gamla skärm om de inte hade en ny med sig. Om jag fattade dig rätt så sades det att det skulle gå till så från början. Då hade du i alla fall haft din skärm tills du fått den nya.

Permalänk
Medlem

Det var det de föreslog, att de skulle kunna köra ut skärmen tills den andra kommer. Men närmar sig fredag och de börjar väl bara arbeta på måndag igen så...

Permalänk
Avstängd

Jag hade INTe nöjt mig med en beg skärm om du precis köpt en ny, helt fel i mina öron.
Ny skärm som är minst lika bra.

Har aldrig gillat infocare, dom kan vara jobbiga att ha o göra med, men stå på dig och läs lite konsumenträtt, alltid bra att ha kött på benen innan du ringer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bleet
men stå på dig och läs lite konsumenträtt, alltid bra att ha kött på benen innan du ringer.

Vad kan jag säga till dem ?

Permalänk
Medlem

Bara för att de kommer från Polen så betyder inte det att de e refurbished, Polen är mycket större än Sverige och större lager och inköp sker till Polen pågrund av landets storlek. Jag tror inte du får en refurbished utan en NY.

Meddela oss hur det blir.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NorBiz
Bara för att de kommer från Polen så betyder inte det att de e refurbished, Polen är mycket större än Sverige och större lager och inköp sker till Polen pågrund av landets storlek. Jag tror inte du får en refurbished utan en NY.

Meddela oss hur det blir.

Jo,får hoppas det. Anledningen jag trodde detta var ju som sagt att de fasats ut som skärmar och tillverkas inte längre. Men förhoppningsvis.

Permalänk

Om inte jag minns fel har Samsung-skärmar 7 dagar DOA.
Dom flesta återförsäljare brukar då byta ut skärmarna på plats efter kontrollering. Detta förutsätter dock att det är inom dom 7 dagarna du köpt skärmen förstås

Visa signatur

Main: Intel i7-9700K | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair Vengance 16GB 3200mhz | ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | Asus GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC | Asus ROG Swift PG329Q 32"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NorBiz
Bara för att de kommer från Polen så betyder inte det att de e refurbished, Polen är mycket större än Sverige och större lager och inköp sker till Polen pågrund av landets storlek. Jag tror inte du får en refurbished utan en NY.

Meddela oss hur det blir.

Det bor ca fyra gånger så många människor i Polen som i Sverige men Polen är INTE större än Sverige om man ser till landareal. Mer tätbefolkat != större

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Det bor ca fyra gånger så många människor i Polen som i Sverige men Polen är INTE större än sverige om man ser till landareal. Mer tätbefolkat != större

Bah läser du så hajar du att jag menar konsumentionen är MYCKET större i Polen än i Sverige. Förstår inte varifrån du får landarean fram ur min text, vill du leka lite besserwiesser så sure.

Sen kan jag tillägga att de flesta större företag har sina centrallager i Polen dvs kan detta bero att de väntar på skärmar därifrån.

Tjingeling.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NorBiz
Förstår inte varifrån du får landarean fram ur min text, vill du leka lite besserwiesser så sure.

"Polen är mycket större än Sverige och större lager och inköp sker till Polen pågrund av landets storlek."

Jag vet inte hur du vanligtvis formulerar dig men jag skulle inte vara så nöjd med meningen ovan om jag försökte beskriva storleken på en befolkning. Tjingeling.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Sluta tjafsa om skitsaker nu.

Det jag ville veta var hur Infocare kom in i bilden? De är väl bara ett service/reparationsställe för många märken á la HP och Acer tex och de måste beställa/få sina varor från, i detta fall, från HP?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
"Polen är mycket större än Sverige och större lager och inköp sker till Polen pågrund av landets storlek."

Jag vet inte hur du vanligtvis formulerar dig men jag skulle inte vara så nöjd med meningen ovan om jag försökte beskriva storleken på en befolkning. Tjingeling.

Nej man kanske inte formulerar sig alltid korrekt men därmed har man en hjärna att förstå sammanhanget ifall man hajar vad tråden handlar om samt resten av texten. Men sådana som dig gillar vara besserwiesser såfort de hittar något och klaga, men jag anser du bara slösar tid på strunt, men det e bra att det gör dig lyckligare, därav goodluck

Permalänk

Nu var inte min avsikt att förlöjliga din oförmåga att uttrycka dig på ett begripligt sätt även om du tycks tro det. Jag ville bara klargöra att Polen faktiskt inte alls är större än Sverige, vilket var precis vad du skrev. Att du sen tar det personligt och börjar bli känslosam kan jag tyvärr inte beskyllas för. Känner du ett fortsatt behov av att älta det här finns jag på PM så slipper övriga medlemmar läsa igenom mer av detta dravel..

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Haha, sluta inte nu - det började ju precis bli underhållande! :beer:

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Sluta tjafsa om skitsaker nu.

Det jag ville veta var hur Infocare kom in i bilden? De är väl bara ett service/reparationsställe för många märken á la HP och Acer tex och de måste beställa/få sina varor från, i detta fall, från HP?

Infocare tar hand om garantireparationerna när det gäller varor från HP:s "consumer series".

Visa signatur

MIN DATA! P200MMX | 64MB | vet ej HDD | fett graffe | modekort: inbyggt | 600W agg | Grymma temps

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mike The Spike
Infocare tar hand om garantireparationerna när det gäller varor från HP:s "consumer series".

Ja det vet jag, men är det de som sköter allt? Eller raporterar de till HP och får delarna som HP skickar dem?

Permalänk
Medlem

Tydligen då HP hänvisar till Infocare's support där jag fick min informattion om leveransen och när ajg skulle få skärmen levererad.

Ska iaf iväg o gibba nu, får jag inte plats där (obokat) så chillar hos min polare och bågra babes :), återkommer imorn om det dyker upp eventuella frågor.

Tjingeling;)

EDIT: Nu fick jag en helt NY W2408H och hämtade ut den på Posten.

Men till min besvikelse är det pixelfel även på den. Två st gröna som lyser starkt och resten måste man se med en svart bakgrund på skärmen. I.o.m att de sa att de hade svårt att konstatera ett pixelfel på min förra skärm så har nu bestämt mig för att fotografera allihopa men min Canon 10MP kamera så jag har lite kött på benen om de säger att de inte kan hitta några pixelfel. Min fråga är nu vad jag gör härnäst. Ska jag lämna in den och förvänta mig en ny efter 1 veckas tid eller kan jag på något sätt kräva ett tillgodokvitto.

Märker nu att dessa skärmar har allvarligt problem när det gäller döda pixlar och efter den andra skärmen upplever jag samma problem. De har alltså inte lärt sig göra skärmar med bra kvalité eller tror de att medel svensson inte gör så mycket mer. Men hos mig går det inte hem.

Som sagt, lite råd om vad jag ska göra ?

Mvh

Permalänk
Medlem

Otur...

Reklamera den till att börja med.

Permalänk
Medlem

Jobbar på HP, men inte mot slutkunder (tack och lov) så jag har inte så stor insyn i HW supporten, men jag vet iaf att Infocare är det företag som har hand om all reparation/service av HP's hårdvara. Inhyrda konsulter sitter på HP's HW support i Göteborg eller Irland (OOOH) och tar emot ärenden, loggar det och skickar det vidare till en såkalla "qualifier" som godkänner ärendet (HP), sen efter det blivit godkänt så skickas det till Infocare.

Vet att vissa höjdare på HP inte varit helt nöjda med hur Infocare hanterade supporten i början.

Ring tillbaka till supporten och få dem att byta ut den, då denna skärm är DOA.

PM:a casenumret så kan jag ta en titt i vad som hänt och vad som skrivits.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PointMan
Jobbar på HP, men inte mot slutkunder (tack och lov) så jag har inte så stor insyn i HW supporten, men jag vet iaf att Infocare är det företag som har hand om all reparation/service av HP's hårdvara. Inhyrda konsulter sitter på HP's HW support i Göteborg eller Irland (OOOH) och tar emot ärenden, loggar det och skickar det vidare till en såkalla "qualifier" som godkänner ärendet (HP), sen efter det blivit godkänt så skickas det till Infocare.

Vet att vissa höjdare på HP inte varit helt nöjda med hur Infocare hanterade supporten i början.

Ring tillbaka till supporten och få dem att byta ut den, då denna skärm är DOA.

PM:a casenumret så kan jag ta en titt i vad som hänt och vad som skrivits.

PM on its way!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PointMan
Jobbar på HP, men inte mot slutkunder (tack och lov) så jag har inte så stor insyn i HW supporten, men jag vet iaf att Infocare är det företag som har hand om all reparation/service av HP's hårdvara. Inhyrda konsulter sitter på HP's HW support i Göteborg eller Irland (OOOH) och tar emot ärenden, loggar det och skickar det vidare till en såkalla "qualifier" som godkänner ärendet (HP), sen efter det blivit godkänt så skickas det till Infocare.

Vet att vissa höjdare på HP inte varit helt nöjda med hur Infocare hanterade supporten i början.

Ring tillbaka till supporten och få dem att byta ut den, då denna skärm är DOA.

PM:a casenumret så kan jag ta en titt i vad som hänt och vad som skrivits.

Konsulter på HP's HW support?

Du menar den vanliga supporten som tar hand om garantiärenden, lägger in dem i system som sedan skickas direkt till InfoCare?

Dessa personer (inte konsulter) sitter i södra Norrland.

Trådskaparen får om han vill pm:a mig ärendenummret vill gärna kika på denna härva.

Permalänk
Medlem

Är all HP-personal swecare eller?

Permalänk
Medlem

Nu sa de att de skulle kika på bilderna de krävde att jag skickade in så skickade ett par stycken i fredags och ringde supporten nyss där de sa att det skulle ta till Torsdag innan de skulle ta kontakt med mig. Pekade ut för "Linda" att det tog betydligt mycket snabbare med första skärmen där de ordnade det direkt. Fick svar redan efter 10 min att de skulle plocka upp den men nu har jag dessvärre ringt 4:e gången nu tror jag och känns som de bollar runt mig.

EDIT: Fick svar redan efter 20min då de redan kikat på bilderna så de bad mig skicka in den och när de mottagit leveransen så skickar de ut en ny skärm. Men undrar om man nu inte skulle kunna fixa sig en W2448HC med tanke på att det är andra gången så man kan "betala upp sig" eller få ett tillgodokvitto. Vad tror ni ?

Och en grej till. Förra gången fick jag den upphämtad men nu måste jag skicka in den. Vad är det för skillnad med mitt förra ärende som gjorde jag jag fick den uppplockad?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PointMan
Jobbar på HP...

Du har fått PM av mig med.

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av morango
Konsulter på HP's HW support?

Du menar den vanliga supporten som tar hand om garantiärenden, lägger in dem i system som sedan skickas direkt till InfoCare?

Dessa personer (inte konsulter) sitter i södra Norrland.

Trådskaparen får om han vill pm:a mig ärendenummret vill gärna kika på denna härva.

Där ser man, de personer jag varit i kontakt med på HW sidan när det gäller storföretag har suttit i Göteborgsområdet eller Dublin. Men ja, det stämmer såklart, det lär ju vara olika team som sysslar med log&dispatch för privat och företagskunder...

Som sagt, inte så stod insyn i deras verksamhet.

Raskolnikov.EO: Hur har det gått?

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PointMan
Där ser man, de personer jag varit i kontakt med på HW sidan när det gäller storföretag har suttit i Göteborgsområdet eller Dublin. Men ja, det stämmer såklart, det lär ju vara olika team som sysslar med log&dispatch för privat och företagskunder...

Som sagt, inte så stod insyn i deras verksamhet.

Raskolnikov.EO: Hur har det gått?

Som frågorna lyder från mitt förra inlägg. Väntar med att skicka in den tills jag kan få lite info om vad jag kan göra, som t.ex att pröjsa upp mig till en nyare modell.

Mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raskolnikov.EO

Och en grej till. Förra gången fick jag den upphämtad men nu måste jag skicka in den. Vad är det för skillnad med mitt förra ärende som gjorde jag jag fick den uppplockad?

Om jag inte har missat något så ska InfoCare skicka ut en skärm till dig, sedan när den har kommit så testar du den ett tag så att den inte har några pixelfel med mera.

Sedan returnerar du den trasiga skärmen.

Något annat har jag inte hört talas om.

Permalänk

De får gånger jag fått tag i Hps åfsupport snarare än bli slussad till infocare och deras förbannat slappa attityd har allting gått bra.

Fått nya nätadaptrar uppskickade, ramstickor kickade på posten, windistskivor osv osv uppskickade till mig i butiken.

DOCK är ju infocare förbannade klåpare i mina ögon...
HPtillbehör tex. Man måste ffs skicka ner bulkmöss och skit för att få dessa utbytta för kundens räkning. Tar dryga månaden istället för ett par dagar att lösa sådana skitärenden. Vet inte om det är HPs order dock... antar det.

Death to them both ;9

Obh Nordica däremot... dessa har BRA support!

Visa signatur

!? Yall talking to me!?
Guess not...

Permalänk
Medlem

Fick min tredje skärm för 1 vecka sedan och den var alltså redan använd i 3400 timmar. Inga pixelfel vad jag märkt men dock knakar och knäcker den så värst. När den är avstängd och när den är på. Flera gånger under en film och överröstar filmljudet så man nästan blir rädd. Börjar bli riktigt irriterad då den knakar då och då så man hela tiden får vända huvudet mot skärmen för man tror att något ramlat. Vet inte vad jag ska göra nu. Upplysa om problemet för HP eller liknande, men med denna skärm kommer jag inte stå ut länge till...