Permalänk
Medlem

Abit.com.tw nere - konkurs?

Jag kommer alltid ångra att jag köpte ett abit-moderkort.

Jag ska byta till vista och läste att senaste bios (2.x) underlättar så jag måste få tag på det. Såklart att abit's enda sida (taiwanesisk ****) är nere. Och alla sajter i världen länkar till deras ftp.

Jag läste att abit ska sluta tillverka moderkort - kanske är hela företaget påväg mot konkurs?

Sen kan jag väl passa på att fråga om någon har bios för Abit AB9 Pro liggandes, 2.0 eller senare? Och gärna deras flash utility om den inte ingår..

Visa signatur

AMD 7700X (EK 240mm AIO) | ROG Strix B650E-F Gaming | Gigabyte RX 6800 XT 16GB OC | Kingston Fury 32GB DDR5 5600mhz | Kingston Fury Renegade M2 2TB | Alienware AW2723DF 280hz

Permalänk
Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Thx

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
ftp://ftp.abitshop.com/pub/

Ah, underbart, tack!

Visa signatur

AMD 7700X (EK 240mm AIO) | ROG Strix B650E-F Gaming | Gigabyte RX 6800 XT 16GB OC | Kingston Fury 32GB DDR5 5600mhz | Kingston Fury Renegade M2 2TB | Alienware AW2723DF 280hz

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oggelito
Jag kommer alltid ångra att jag köpte ett abit-moderkort.

Jag ska byta till vista och läste att senaste bios (2.x) underlättar så jag måste få tag på det. Såklart att abit's enda sida (taiwanesisk ****) är nere. Och alla sajter i världen länkar till deras ftp.

Jag läste att abit ska sluta tillverka moderkort - kanske är hela företaget påväg mot konkurs?

Sen kan jag väl passa på att fråga om någon har bios för Abit AB9 Pro liggandes, 2.0 eller senare? Och gärna deras flash utility om den inte ingår..

Får man fråga varför du ångrade dit köp av Abit?

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Inaktiv

Re: Abit.com.tw nere - konkurs?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oggelito
Jag kommer alltid ångra att jag köpte ett abit-moderkort.

Jag ska byta till vista och läste att senaste bios (2.x) underlättar så jag måste få tag på det. Såklart att abit's enda sida (taiwanesisk ****) är nere. Och alla sajter i världen länkar till deras ftp.

Jag läste att abit ska sluta tillverka moderkort - kanske är hela företaget påväg mot konkurs?

Sen kan jag väl passa på att fråga om någon har bios för Abit AB9 Pro liggandes, 2.0 eller senare? Och gärna deras flash utility om den inte ingår..

Sidan är nog bara nere av någon annan anledning. Märks nog i veckan om inte annat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Sidan är nog bara nere av någon annan anledning. Märks nog i veckan om inte annat.

Nej ägarna USI är på väg lägga ner åtminstonde moderkortstillverkningen enligt en del notiser/rykten sen en tid på nätet. De har ju haft kvalitetsproblem en längre tid så det är inte helt förvånande... tyvärr.

t.ex. http://mikrodatorn.idg.se/2.1030/1.176921

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raghor
Får man fråga varför du ångrade dit köp av Abit?

Det var just därför att dem planerar att lägga ner moderkortsavdelningen - jag kunde inte komma åt biosuppdateringarna och det lär inte komma fler i framtiden heller.

Som tur var fick jag tag i dom nu.. Och vista funkar jättebra!

Prestandan är för övrigt bra, men du förstår..

Visa signatur

AMD 7700X (EK 240mm AIO) | ROG Strix B650E-F Gaming | Gigabyte RX 6800 XT 16GB OC | Kingston Fury 32GB DDR5 5600mhz | Kingston Fury Renegade M2 2TB | Alienware AW2723DF 280hz

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yogge
Nej ägarna USI är på väg lägga ner åtminstonde moderkortstillverkningen enligt en del notiser/rykten sen en tid på nätet. De har ju haft kvalitetsproblem en längre tid så det är inte helt förvånande... tyvärr.

t.ex. http://mikrodatorn.idg.se/2.1030/1.176921

Att det funnits rykten om att Abit tänker lägga ner moderkortstillverkningen är inget nytt för mig heller. Sitter för övrigt på två stycken och ingen av dom är speciellt klockrena.

Men att de konkar är ju en helt annan sak, jag har då inte sett något som säger att något sådant verkligen skulle vara på väg. Abit gör även grafikkort har jag för mig, inget som säljs här i norden dock.

Mig personligen kan de gott konka, de moderkort jag har som de tillverkat har lidit och lider av diverse problem som biosuppdateringar inte klarar av att fixa. Finns seriösare tillverkare som anser att kvalitet är något som ger mervärde för kunden och jag håller mig till sådanna i framtiden.

Trist hursomhelst, de har ju varit med länge. =/

Permalänk
Avstängd

Japp, de är rätt så trist.
Jag har då haft några moderkort från Abit och de senaste vart ett IP35. Jag har haft tur skulle jag tro då alla mina 4 moderkort från Abit har vart felfria.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem

Nu är sidan uppe igen (faran över?) http://www.abit.com.tw/page/en/index.php

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yogge
Nu är sidan uppe igen (faran över?) http://www.abit.com.tw/page/en/index.php

Kanske det, men den är fortfarande helt otroligt långsam. Jag blir så sur varje gång jag ska surfa dit...

Visa signatur

AMD 7700X (EK 240mm AIO) | ROG Strix B650E-F Gaming | Gigabyte RX 6800 XT 16GB OC | Kingston Fury 32GB DDR5 5600mhz | Kingston Fury Renegade M2 2TB | Alienware AW2723DF 280hz

Permalänk
Medlem

ABIT har gått i konkurs. Företaget stänger för gott sista december i år.

"Computer enthusiasts join me in bidding farewell to the once mighty strong ABIT – they are going to close the company once and for all on December 31st".

Länk: http://www.tweaktown.com/news/10853/exclusive_abit_closing_it...

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viceroy
ABIT har gått i konkurs. Företaget stänger för gott sista december i år.

"Computer enthusiasts join me in bidding farewell to the once mighty strong ABIT – they are going to close the company once and for all on December 31st".

Länk: http://www.tweaktown.com/news/10853/exclusive_abit_closing_it...

Hm, ingen redovisad källa hos tweaktown vad jag kan se. Men ingen omöjlighet att det nu är så givetvis..

Permalänk
Medlem

Aldrig köpt något från abit, skulle aldrig komma på tanken. Och nu verkar det ju som att jag slipper se deras produkter i butikernas sortiment överhuvudtaget! GJ!

Permalänk
Avstängd

Vi har iaf en del att tacka Abit för. Dom gjorde de möjligt för entusiasterna att få extrem överklockning. Jag skulle vilja säga att de är Abit som satte dom mer påkostade och extrema moderkorten till jorden!

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk

Instämmer. De [Abit] var "the king of the hill" rätt länge när det gällde extrema huvudkort. Men kanske bara oss "äldre" som höll på på den tiden

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raghor
Vi har iaf en del att tacka Abit för. Dom gjorde de möjligt för entusiasterna att få extrem överklockning. Jag skulle vilja säga att de är Abit som satte dom mer påkostade och extrema moderkorten till jorden!

Den statusen blev de av med för länge sen. Tack hade de kunnat få om de inte spenderat de senaste åren med att skapa mediokra skit brädor :S <---min subjektiva åsikt

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrfisse
Den statusen blev de av med för länge sen. Tack hade de kunnat få om de inte spenderat de senaste åren med att skapa mediokra skit brädor :S <---min subjektiva åsikt

Jag har för mig att deras sista riktigt bra entusiast moderkort vart AW8-MAX med 955X kretsarna.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.