Dustin home och faktura

Permalänk
Medlem

Dustin home och faktura

Nån mer här som använt Dustins möjlighet att som privatperson kunna betala mot faktura?

Jag har fått min order levererad, men hur sjutton betalar jag?
Den information jag kan klicka fram på ordern hos dem innehåller summan och ett OCR-nummer, men vad jag kan se inte ett ord om till vilket konto jag ska betala den summan. Det har nu redan gått 5 dagar sedan varan levererades. Har nåt blivit tokigt och jag bör kontakta dem?

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

Re: Dustin home och faktura

Citat:

Ursprungligen inskrivet av valiant
Nån mer här som använt Dustins möjlighet att som privatperson kunna betala mot faktura?

Jag har fått min order levererad, men hur sjutton betalar jag?
Den information jag kan klicka fram på ordern hos dem innehåller summan och ett OCR-nummer, men vad jag kan se inte ett ord om till vilket konto jag ska betala den summan. Det har nu redan gått 5 dagar sedan varan levererades. Har nåt blivit tokigt och jag bör kontakta dem?

Verkar helskumt, ring de.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk

tar upp till 2 veckor innan fakturan kommer på brevlådan

Visa signatur

Intel core i5 750 @4013mhz - Asus P7P55D - Corsair 1600 mhz ddr3 - GTX 480 - Corsair HX620 W - Seagate barracuda 250gb hdd - Lian Li Lancool

Permalänk
Medlem

Det kommer en faktura separat med posten ett par dagar efter det att paketet dyker upp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mathias8203
tar upp till 2 veckor innan fakturan kommer på brevlådan

Om det tar upp 2 veckor innan fakturan kommer hur sjutton ska man då bära sig åt för att uppfylla kraven på deras hemsida:
Betalningsvillkor 14 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk

Re: Dustin home och faktura

Citat:

Ursprungligen inskrivet av valiant
Nån mer här som använt Dustins möjlighet att som privatperson kunna betala mot faktura?

Jag har fått min order levererad, men hur sjutton betalar jag?
Den information jag kan klicka fram på ordern hos dem innehåller summan och ett OCR-nummer, men vad jag kan se inte ett ord om till vilket konto jag ska betala den summan. Det har nu redan gått 5 dagar sedan varan levererades. Har nåt blivit tokigt och jag bör kontakta dem?

samma med mig paketet hade luggit i kiosken ca: 5 dagar innan jag fick brevet

Permalänk
Medlem

Vanligtvis brukar det ta ett par dagar.

Permalänk
Medlem

Fick fakturan igår så det löste sig. Men det känns lite fult av dem att kalla det för att man har 14 dagar på sig att betala fakturan, när sanningen är att man bara har 7-8 dagar på sig när väl fakturan anländer...

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Permalänk
Avstängd

Jag tror du har 14 dagar på dig att betala efter det att fakturan landat i din brevlåda.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Jag tror du har 14 dagar på dig att betala efter det att fakturan landat i din brevlåda.

Nix, fick den igår 11/12 och det stod på fakturan "Oss tillhanda 2008-12-18"

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av valiant
Fick fakturan igår så det löste sig. Men det känns lite fult av dem att kalla det för att man har 14 dagar på sig att betala fakturan, när sanningen är att man bara har 7-8 dagar på sig när väl fakturan anländer...

Varan skickades till dig den 4:e och skall betalas senast den 18:e.
Förstår inte vad som är problemet?

Permalänk
Medlem

ja att han inte hade nåt kontonummer att betala in till?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Varan skickades till dig den 4:e och skall betalas senast den 18:e.
Förstår inte vad som är problemet?

Exakt som hazzard skriver, inte förrän fakturan dök upp den 11:e hade jag något kontonummer att betala till. Jag tycker att det vore mer ärligt att räkna 14 dagar fr.o.m. den dagen då man erhållit ALLA betalningsuppgifter.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Hedersmedlem

Kommer fakturan direkt från Dustin eller via Kreditor Europe (företaget de jobbar ihop med för fakturorna)?

Visst vore det bra om fakturan kom snabbare men i slutändan så visste du ju när fakturan skulle vara betald, d v s 18 dec, och du fick fakturan i tid för att kunna betala den utan att vara speciellt stressad. Så jag tycker inte det är "fult" av Dustin, bara lite slött.

Ett tips är annars att ringa/maila Dustin direkt. De hade säkert kunnat ge dig infot snabbare.

Ge dem däremot gärna feedback om att fakturorna bör komma ut lite snabbare.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem

Den kom från Kreditor.

Visst visste jag det, men brukar det inte normalt vara så att tiden räknas från dagen då fakturan skapades/skrivs ut? Inte från själva beställningsdagen.

(Japp, har även mailat dem att jag tyckte det var lite konstigt.)

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Dustin AB

Hej alla!

Fakturor på Dustin Home skickas från Kreditor, och har man aldrig handlat mot faktura tidigare så kan det tillkomma ett par dagars extra hanteringstid hos dom. Efter det ska det flyta på. Tycker dock att det är märkligt att det dröjer över en vecka innan vissa får sina fakturor, ska undersöka saken.

Tack för dessa påpekanden, och kom ihåg att ni får alltid maila mig ifall ni har Dustin-relaterade frågor / synpunkter!

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk

14 dagar börjar räknas när företaget skriver ut fakturan från kreditor. Dvs när de skickar uppgifterna på din beställning, hur ska ett företag kunna förutspå när posten har levererat paket.

Man kan också lägga fakturan direkt med paketet eller så skickas det separat med snigelpost.

Visa signatur

Q6600, Dominator 8500,IP35 Pro,8800GTS,Corsair 550W, Antec Ninehundred Two

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triskelon1
14 dagar börjar räknas när företaget skriver ut fakturan från kreditor. Dvs när de skickar uppgifterna på din beställning, hur ska ett företag kunna förutspå när posten har levererat paket.

Det var ju det som inte skedde här om du läst tråden.
Jag fick paketet 8 dagar innan fakturan dök upp och på fakturan räknades inte 14 dagar från när fakturan skrevs ut av Kreditor, utan från min beställningsdag.

Men nu har allt ordnat sig i alla fall och det är ju bra om ni (Dustin) kollar upp med dem varför en hel vecka ska gå innan fakturan dyker upp.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)