Permalänk

Val av en Dremel.

tjena jag undrar skulle man satsa på en dremel eller ska man köpa en kopia jag har hittat ett par här:

här en sladdlös är den bra eller ska man satsa på en med sladd?

eller denna med sladd?

här är en lite billigare modell.

här en lite dyrare modell

snälla hjälp mig :D:P

Permalänk

vet man att man ska köra mycekt så är det en riktig Dremmel + riktiga slipverktyg mm man ska köpa.

Vill man testa på och lägga 100-250kr på något krafs så sjunker fort i varvtal för minst belastning och dåliga slipskivor mm så är det kopior man ska köpa. med eller utan vajer är en smaksak. jag har testat både och och jag föredrar att hålla hela alltet i händerna. dock så kan det vara en bra idee att köpa med vajer då man kan komma åt lättare.

//Martin

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Har en sladdlös Dremel, och tyvärr räcker bara batteriet runt 45min-1h, så jag skulle satsa på en med sladd.

Ja det är värt att lägga pengarna på ett Orginal! De kopior som finns är tyvärr mest värdelösa.

Hoppas det hjälpte ^^

EDIT: Sparpaketet för 1.045:00 SEK ser intressesant ut : )

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk

tror att det blir en lite billigare och så får vi se sen

Permalänk
Medlem

Biltema har någon kopia för 129

Permalänk

Skit i dremel utan köp en billig maskin istället och lägg lite extra på tillbehören istället.
Dåliga tillbehör kan knäcka även den bästa maskinen medans bra tillbehör kan få billiga maskiner att räcka mycket långt.

Clasohlson har en cotech för 149kr som jag använt en del för att kapa skruv upp till m8 rostfritt, slipat upp hål i 3mm svartplåt, kapat mc-kedjor och andra tunga arbeten.
Börjar se rätt sliten ut men med tanke på priset är kvalitén bra och funktionsmässigt har den gjort vad den skall, så med handen på hjärtat kan jag inte annat än rekommendera den för de som är ute efter en billig maskin för hobbyarbeten.
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=42180470

Ps, fråga efter slipstift nästa gång ni går till tandläkaren för de kastar slipstiften de har till tänder långt innan de är utslitna.

Permalänk
Proffsmoddare

Enligt mig är det värsta du kan göra att skita i kvalitet spendera pengarna och köp en Dremel 400 det är värt varenda krona. Du får en maskin som kommer funka i många år. Jag testade en Cotech och dödade den på två dagar så enligt mina erfarenheter är cotech totalt skräp.

Jag har väl i dagsläget gjort en 5-600 gravyrer och jag kan garantera dig att med en riktig Dremel kommer du aldrig att bli missnöjd. Sen ska du hålla dig till orginal Dremel tillbehör, även Proxxon tillbehören har hög kvalitet och fungerar bra.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk

b00mb1ast3r du är inte ensammen ang frågan vilken man ska välja. Sjv så blir dt nog en på järnia där dom har jul erbjudande för ca 500 kr, dremel samt några tillbehör. Ska inte användas så mkt men som sagt det finns alternativ. Antingen så köper man rediga saker direkt ellr så köper man billiga och bra tillbehör som en skrev innan.

// Floyd

Visa signatur

hej

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av floyd8908
b00mb1ast3r du är inte ensammen ang frågan vilken man ska välja. Sjv så blir dt nog en på järnia där dom har jul erbjudande för ca 500 kr, dremel samt några tillbehör. Ska inte användas så mkt men som sagt det finns alternativ. Antingen så köper man rediga saker direkt ellr så köper man billiga och bra tillbehör som en skrev innan.

// Floyd

en 300 elr?

Tack för alla svaren ska nog åka och kolla på järnia annars blir det nog en dremel 400 på clasohl.. för 999:-

GO' JUL allihopa!

// mvh fredrik!

Permalänk

edit: en 300 ja. Skulle du kunna svara i tråden om du hittar nt samt vad dit val blev och om du är nöjd osv?

// Floyd

Visa signatur

hej

Permalänk

joo jag ska nog köpa en 400 efter jul.
så vi får se men jag kommer säkert att bli nöjd
mvh fredrik

Permalänk
Hedersmedlem

har en 400. Har haft den 2 månader hitills. är inte så het när det gäller vilket tilbehör att använda till vilken uppgift men inte kan jag klaga på produkten för min okunskap.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk

original är ALLTID bäst

Behöver man verkligen fråga andra om nåt skräp från Jula är bättre än original?

Permalänk
Medlem
Skrivet av christer31:

Behöver man verkligen fråga andra om nåt skräp från Jula är bättre än original?

Glorious bump?

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChipZ:

Glorious bump?

haha skoja inte men han har ju nästan rätt iaf:P

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."