Permalänk
Medlem

Tekniskt basår - Uppsala

Under de senaste två åren har jag funderat till och från vad jag ska göra resten av mitt liv, plugga eller jobba. Och då har jag bestämt mig för att plugga men tyvärr så finns det hur mycket som helst att läsa till.

Men på senare tid så har jag blivit mer och mer intresserad av teknik och vill gärna jobba inom det men tyvärr så har jag inte de tekniska ämnena. Men då fick jag syn på Tekniskt basår och då kommer man läsa MaC-D, FyA-B och KeA, skolan jag har valt är Uppsala Universitet.

Frågan är nu hur är lärarna där? Hur svårt brukar matten vara (Kommer självklart ha studiedisciplin)? Hur lång kö brukar det vara på boende?

Ge även lite tips & råd

Tack

Permalänk
Medlem

Som alternativ till att läsa på högskola/universitet kan jag rekommendera KY-utbildningar (kvalificerad yrkesutbildning).

Dessa är som namnet antyder direkt arbetsinriktade och är enligt egen erfarenhet ett bra sätt att ta sig ut i arbetslivet.
De är också csn-berättigade och en tredjedel av utbildningen är placerad på arbetsplats, så kallad Lärande I Arbete.

Läs mer på www.ky.se eller följ den här länken för att direkt söka på t.ex. teknik och tillverkning.
http://www.ky.se/hittautbildningar.4.74bbb48411596a9428f80004...

Det finns väldigt många utbildningar inom teknik. Fördelen som jag ser det är att medans högskola ofta är mycket brett så är KY mer inriktat och ger dig mer direkt-praktisk-nödvändig kunskap för att kunna ta dig ut i arbetslivet och möta de behov som finns.

Lycka till.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.