Komplett slarvar - oskälig tid?

Permalänk
Medlem

Komplett slarvar - oskälig tid?

Börjar såhär(skriver detta igen då den idiotiska funktionen på G15 tangentbordet ligger precis bredvid lillfingret som fungerar som F5 (refresh) och tog bort all text jag lyckats komponera under denna nu förstörda början på lördagen.) :

Felsöker mitt moderkort som kostar mig 500kr (ett nytt moderkort).

Lämnar då in den den 27/11 på retur men kärringen i ICA skriver in det sista numret i postnumret fel. Så den hamnar i en tobaksaffär i närheten av Komplett.

Uppmärksammar detta direkt då jag följer paketet samttidigt som jag är smått irriterad från incidenten och förbannar kärringen. Men behåller lugnet för att kunna resonera logiskt och bestämmer sig för att misstag händer och ingen ska få skulden.

Får till svar av en trevlig kille vars namn jag inte tänker publicera men som misslyckats med att sköta sitt jobb(ännu ett fall? Lite arbetsdiciplin nu såhär när det ska vara lågkonjuktur och allt? Kanske ett fall av lata 80-talister från en vana med gamla socialdemokratin?)

Hej,

Din försändelse kommer att skickas vidare till oss. Den bör anlända hos oss
på onsdag senast på torsdag.

Väntar med tålamod och lite ängslan men efter en vecka av ständigt väntande bredvid brevinkastet i väntan på en brevavisering fick jag nog och skickade iväg ett mejl (11/12. Min fråga var vad de hade gjort av med mitt mdoerkort men lägger lite vänligt in om de kanske har mycket att göra och ger samtidigt dem en ursäkt.

Som svar den 13/12 får jag av en annan kille att de inte hade fått in någon retur och förbannad blir jag ska ni veta.

Skriver att en kille hade lovat mig att "ta hand om det" men denna kille säger att han ska mejla posten och får svar senast på tisdag huruvida posten ska skicka den istället för att bara lyfta på arslet och springa över till tobaksbutiken.

Jaha... Nu med lite enkel matematik räknar jag ut att den kanske då kommer på torsdag+felsökning+en massa kaffepauser för servicefolket+förseningar med posten med jul och allt så får jag hoppas att den kommer innan jul.

Ska detta vara acceptabelt? Allt detta psykiska våld detta vållat mig osv.

Oskälig tid ? Säger det något eller är jag fortfarande inom rimlig tid där de stängt av all min verksamhet med det moderkortet jag skickade iväg.

Herregud..! Vad ska jag göra SweC'are? Kanske glömt ta med något men spara inte på frågorna och först felsökningen många dagar innan den 27:e, sedan en kostnad på 500kr, sedan en kostnad på 150kr för frakten, sedan allt det här jag fått med ovan också. Nu har jag nog bestämt mig aldrig för att handla distans längre, iaf inte de närmsta veckorna.

Permalänk
Medlem

Ja, det är förjävligt när sådant händer.

Därför så går jag efter min egna regel när det gäller datorer: är det trasigt så är det trasigt om inte jag själv kan laga det. (om det inte är fraktskadat). Felsökningar ska man undvika.

Det enda jag skulle skicka tillbaka är saker som är dyrare typ en platt-tv osv...

Men sådan ska man inte köpa på internet eller över distans. Köp sådant istället hos en affär rimligt nära dig själv för då kan man ta den med bilen tillbaka dit.

Men det kan ju vara svårt att hitta en affär som inte överprisar allt så in i bänken. Men några hundralappar extra kan vara värt det faktiskt, för att slippa frakten ifall det skulle gå sönder och iväg till felsökning.

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem

Märkligt...anser du att det är Kompletts fel att kärringen på Ica skickat paketet fel ? Du har fått svar idag 13/12 på en lördag ? Att de inte fått mobot av posten ?
De har ju inte ens fått moderkortet och att felsöka ett sådant kan ta tid.

Var har Komplett orsakat dig "psykiskt våld" ?
Knappast deras fel att du trycker fel tangent på ditt Logitechkeybord, eller att Icakärringen/Posten skickar ditt mobo på seightseeing.

Vem har du betalat 500:- i felsökning till ? Komplett ? om inte, varför skickade du det inte dit direkt ?
Du har betalat 150:- i frakt ? Den kostnaden kommer du kunna få av Komplett om det konstateras fel på ditt mobo av dom, du hade även kunnat begära en "fri frakt" sedel av dom innan.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Psykiskt våld var ironi smartass. Men har du inte förstått texten ?!

Jag skrev till komplett den 29/11 ungefär när tobaksaffären fick paketet och komplett sa att de skulle skicka vidare den. Den 11:e har de inte hört om något sådant och den ligger fortfarande kvar. Skulle jag inte uppmärksammat om kompletts fel skulle den ligga där tills jag fått tillbaka mitt moderkort som retur för att ingen hämtade ut den. Läs om , läs rätt.

Angående felsökningen visste jag inte vad som var felet, så hur i **** ska jag veta vad jag ska skicka var. Sedan misstänkte jag moderkortet och köpte ett annat för att testa det.

Och ja, jag fick svar på en LÖRDAG. Vadå "?". Spelar det för roll. Annars skulle jag fått det på Måndag så det skulle fördröja tiden ännu mer. Inte nog med att jag fått vänta i 2 dagar då jag skickade den 11:e
Mvh

Permalänk
Medlem

Herregud

Med så mycket dravvel och dumheter du fyllt ditt inlägg med och så lite verklig orsak till missnöjje du har att komma med så förundrar det inte att du även går vidare med att ge mig öknamn som smartass för att jag inte håller med dig (Kompletts fel det med eller ?)

Tror du att det är Kompletts uppgift att springa i tobaksaffärrer och jaga dina paket som DU har skickat fel ? Är det deras fel att du skickar fel ?

Du tycks däremot inte förstått eller viljat besvara de frågor jag ställde dig, lite genant förmodligen va ?

..och ja en lördag den 13/12 dvs IDAG, vilket var poängen.

Du har noll att komma med förutom att gnälla och skylla på andra än dig själv.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Jaja, t'at lugnt Bogey, mig skrämmer du inte Bogeyman.

Lär dig läsa så är du gärna välkommen in i diskussionen igen. Gav svar på ALLA frågor du ställde. + att JA det är deras fel om jag (SOM SAGT) meddelat dem om att ett paket som skickats fel den 29:e ligger fel, var vänlig att skicka vidare. Och när man frågar hur det går den 11:e har de ingen aning om vad jag pratar om.

Skylla på mig själv dessutom, jo man tackar den var ny. Men visst allt är mitt fel. Jag packade ned paketet och lämnade av det vid ICA. Förväntar mig att inom 2 veckor ska den ligga hos ICA igen med ett fixat moderkort. Men det måste vara mitt fel alltihop, kan verkligen inte vara någon annans utan även om jag pekar ut ren fakta så har jag ändå fel, mhm, varför inte klandra mig för brott mot mänskligheten nu när vi är igång.

Permalänk
Avstängd

Hehe hade jag fått ett mailsvar på en lördag av ett företag så skulle jag varit jävligt nöjd framförallt när det är lucia och allt:))

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
Hehe hade jag fått ett mailsvar på en lördag av ett företag så skulle jag varit jävligt nöjd framförallt när det är lucia och allt:))

Jag skuttar av glädje!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raskolnikov.EO
Jaja, t'at lugnt Bogey, mig skrämmer du inte Bogeyman.

Lär dig läsa så är du gärna välkommen in i diskussionen igen. Gav svar på ALLA frågor du ställde. + att JA det är deras fel om jag (SOM SAGT) meddelat dem om att ett paket som skickats fel den 29:e ligger fel, var vänlig att skicka vidare. Och när man frågar hur det går den 11:e har de ingen aning om vad jag pratar om.

Mera öknamn, och på vilket sätt menar du att jag försöker skrämma dig ? valsa inte in mera fantasi nu tack.

Bästa att citera dig då du editerar dina inlägg hela tiden och både lägger till och tar bort på det man besvarar.

Knappast du som avgör vem som är välkommen i diskussionen emedan detta är ett öppet forum för alla.

Du borde kontaktat Posten däremot ang ditt paket.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Tar inte bort någon, ytterligare en massa anklagelser från tomma intet... Bara lagt till, aldrig tagit bort, så puss på dig. Kallt skämt emellan bara det angående "bogeyman".

Men lägg av att klanka ned på det jag skrivit och håll dig till ämnet, tack!

Den sista du sade var ganska nyttigt iofs, den tackar man för. Sedan är jag lite frustrerad ikväll då det är lördag, så mitt betéende i forumet må nog inte vara det bästa.

Mer tips som den sistnämnda från Bogey är välkommen, även jag som konsument ska kunna kräva något från posten.

Permalänk
Medlem

Komplett kan inte skicka DITT paket från tobaksaffären till dom , POSTEN kan göra det.

Det är DITT ansvar att komplett får DIN retur. Inte tomtens,gud eller någon annans.

Fattar du inte att komplett inte har tid att springa till kiosken för att hämta ett paket som du skickat fel? Fattar du inte det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoloth
Komplett kan inte skicka DITT paket från tobaksaffären till dom , POSTEN kan göra det.

Det är DITT ansvar att komplett får DIN retur. Inte tomtens,gud eller någon annans.

Fattar du inte att komplett inte har tid att springa till kiosken för att hämta ett paket som du skickat fel? Fattar du inte det?

Men det spelar ingen roll om de lovat att göra den den 29:e, fattar du inte det?

Om de sagt till mig att ta kontakt med posten redan från första början hade vi inte haft den diskussionen. Men om Komplett själva säger att "ja vi fixar det, oroa dig inte" med andra ord att jag inte behöver göra något med sedan skiter de i att fullfölja vad de lovat är ju bara att ta avstånd från ansvar.

Permalänk
Medlem

Komplett kan inte ändra adressen på ett paket som du är avsändare på , Det kan endast du göra. Detta för att förhindra bedrägerier. Annars skulle ju vem som helst kunna ändra adresser på paket och komma över saker som inte var deras.

Paketet får gå i retur till dig och sen får du skicka det till rätt adress.

att ens tro att ett företag som komplett mitt i julruschen skulle åka och hämta det på en tobakskiosk är idiotiskt.

Gör om gör rätt. Komplett har inget skyldighet att göra något i det här fallet.
dom kan försöka hjälpa dig med paketet , men någon skyldighet har dom inte.
kanske dom ringde posten och dom sa nej. Vad vet du.

Permalänk
Medlem

Ja exakt vad vet jag ... Om Komplett återigen inte kan meddela mig om att jag själv ska ta kontakt med Posten för 2:a gången (!) är det ganska idiotiskt av dem också. Vad menar du med julruschen? Stora horder med kvinnor som blockerar vägen till tobaksbutiken och risk om att bli nedtrampad. Sluta göra julrusch till det nya kärnvapensrustningspaniken aka kalla kriget. Så svårt är det inte då jag själv arbetat på företag.

Permalänk
Avstängd

Skriv ner rätt address nästa gång så slipper du obesvär såhär innan jul.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att jag har lite svårt att hänga med i texten, även om jag försökte. Kanske blev lite hastigt skrivet eftersom du fick skriva om de hela.

* Du skickade paketet den 27/11 (till fel adress)
* Du upptäckte felet den... när då? Vad gjorde du då?
* Vilken dag kom paketet fram till komplett?

Har komplett krävt dig på några pengar? Eller var de bara för att köpt ett extra moderkort för att testa grejerna?

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk
Medlem

Du är väldigt oresonlig nu och du bör lösa dina egna misstag själv.
Att du är lat och inte fixat det själv för att sedan klandra komplett, pinsamt.

Och det är snarare tobaksbutiken som ska skicka vidare....
inte komplett för de HAR INGET PAKET.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

sen så kanske mannen/kvinnan på tobaksaffären hämtat ut skiten och tagit hem den som en tidig julklapp till sig själv eller någon annan. . som sagt, inte kompletts fel, gör som P1nGviN sa så blir de inte så fel. sen kan du skippa din otrevliga attityd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vasadu
Jag måste säga att jag har lite svårt att hänga med i texten, även om jag försökte. Kanske blev lite hastigt skrivet eftersom du fick skriva om de hela.

* Du skickade paketet den 27/11 (till fel adress)
* Du upptäckte felet den... när då? Vad gjorde du då?
* Vilken dag kom paketet fram till komplett?

Har komplett krävt dig på några pengar? Eller var de bara för att köpt ett extra moderkort för att testa grejerna?

Allt står i texten.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Du är väldigt oresonlig nu och du bör lösa dina egna misstag själv.
Att du är lat och inte fixat det själv för att sedan klandra komplett, pinsamt.

Och det är snarare tobaksbutiken som ska skicka vidare....
inte komplett för de HAR INGET PAKET.

Vadå lat ? Bad tjejen i ICA skriva ned adressen, är jag lat för det? Well, ursäkta mig då. Eller för att jag bad om hjälp självklart då av komplett om vad jag skulle göra och de säger att de fixar det. Vem ska jag tro? Nu hjälpte en kille mig med att tipsa att jag skulle ta kontakt med posten. Tack, det kunde Komplett själva ha berättat istället för att lägga ansvaret på sig själva.

Någon nämnde lat också, vet du va, dra åt***. Du vet ingenting om hur aktiv/lat jag varit. Sedan otrevlig attityd också, blir lätt så när man inte kan spela på 3 veckor snart eller ständigt oroa sig.

Permalänk
Avstängd

Ok detta var en av de rörigaste trådar jag någonsin läst men för att sammanfatta det.

1.Du skickar ett moderkort till komplett. Pga. ICA så kommer paktet fel till en tobaksaffär som ligger precis bredvid Komplett.

2. Du kontaktar Komplett som säger att de får paketet skickat till dem datum X.

3. X+1 kontaktar du komplett igen och får då reda på att inget returärende kommit in till dem. Du får nu ett nytt svar x+2 (en lördag) att de på tisdag x+4 får reda på om posten kan skicka moderkortet från tobaksaffären till Komplett.

1. Om det är ICA eller du som skickat paketet fel är oväsentligt såvida du inte ämnar stämma ICA:P

2. Man kan här anta indirekt att Komplett har varit i kontakt med posten och att tiden X bör stämma.

3. Här har någonting hänt. Det kan bero på två saker.

-posten har segat
-komplett har segat / komplett har inte gjort något

Om det är postens fel så borde komplett kanske ha meddelat dig att de inte fått in returärendet vid beräknat datum. Det hade varit en trevlig gest även om avsaknaden av den knappast kan räknas som förfelande.

Om komplett har segat så har de hittills endast gjort det med en dag vilket knappast kan ses som vårdslöshet. De har heller aldrig gjort någon utfästelse till dig att paketet sk vara dem till handa en viss dag. De sa, bör vara oss till handa datum X.

Har komplett däremot inte gjort något i överhuvudtaget så kan det vara lite mer allvarligt eftersom de då har utfäst sig att ta hand om transporten mellan tobaksaffären och Komplett. Nu är ingen tid utsatt och därför bör skälig tid beaktas. Om komplett inte har gjort något på en vecka, heller ens ha börjat handla vid den tid man beräknat ha slutfört utfästelsen så är det att anse som oskäligt. I teorin skulle du kunna få skadestånd. Det är inget jag råder dig att försöka dig på.

Angående när du sedan kommer få tillbaka ditt moderkort så skulle jag verkligen inte räkna med det innan jul.

Här finns det två alternativ.

1. Enligt blabla garanti/försäkring så har komplett åtagit sig att ersätta dig med ett nytt moderkort om det visar sig att ditt nuvarande är felaktigt. Troligast eftersom du kommer betala dem 500 kr för felsökningen om kortet inte visar sig ha några fel.

2. Komplett hjälper dig bara med rma till tillverkare. Du betalar då inte 500 kr får man hoppas och det kommer med säkerhet inte vara dig tillhanda innan jul.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ton
text

Tack så hemskt mycket Ton, nog det redigaste och mest väluppbyggda svar jag läst på länge. Du har förstått saken rätt förutom en grej.

27:e åker paketet. 29:e ungefär ser jag att den kommit fel. Meddelar komplett den 29:e som säger att de fixar det. 11:e, alltså kan det vara 12 dagar senare ungefär, undrar jag om paketet förflyttats. 13:e får jag svar att de inte har någon aning om vad jag pratar om men lovar att fixa det återigen.

Men saksamma, vill bara ha mitt moderkort innan jul så skadestånd är väl inte det jag tänker på nu.

Permalänk
Medlem

Raskolnikov.EO, har du inte tagit din medicin/droger idag?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
Raskolnikov.EO, har du inte tagit din medicin/droger idag?

Ytterst irrelevant men vadåra ?

+ så måste du nog vara ganska ung då din mening är grammatiskt inkorrekt. Vad menar du med min? eller vill du bara driva med mig?

Permalänk
Avstängd

Ok jag förstår, jag skulle kunna skriva på hur man juridiskt sett skulle se på detta men det tar bara tid och du vill ju bara ha kortet så fort som möjligt.

För att hjälpa dig påskynda detta så behöver jag svar på denna fråga..

1. Finns det garanti från komplett på kortet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ton
Ok jag förstår, jag skulle kunna skriva på hur man juridiskt sett skulle se på detta men det tar bara tid och du vill ju bara ha krotet så fort som möjligt.

För att hjälpa sig påskynda detta så behöver jag svar på denna fråga..

1. Finns det garanti från komplett på kortet?

Yes, det finns det.

Förövrigt, har du gått ut med juristexamen eller liknande? Pluggar själv juridik nu så alltid bra med så mycket erfarenhet som möjligt. Gillade även ditt svar som är en riktig klassiker på proven i klassrummet

Kanske lite AFK nu, ska sova lite inför nattlivet ikväll

Permalänk
Medlem

Snälla, handla direkt i butik i framtiden och använd förprogrammerad GPS
så du hamnar på rätt adress.

Du kommer gå långt i livet med din 08:a attityd...

Och ja, jag är äldre än dig.....

Permalänk
Avstängd

Nja inte riktigt men går på handels just nu.

Du kommr inte behöva betala en krona om kortet visar sig vara felaktigt och eftersom det är komplett som står för garantin så är de skyldiga att skicka ett nytt omgående när ett ev. fel är fastställt.

Har du tur så tar felsökningen och frakten tillbaka till dig bara någon vecka.

Permalänk
Medlem

1. Lär dig skriva ordentligt så man kan läsa

2. Skriv adressen själv nästa gång

Så löser sig alla framtida problem, nu får du skylla dig själv alternativt stämma posten. Good luck!

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Avstängd

Så kärringen skickar paketet fel, hamnar i någon tobaksaffär.. och då slarvar Komplett för att dom inte går och hämtar paket istället för att vänta att posten kommer med den?

Tyvärr får inte anställda lämna sin arbetsplats hur som helst under arbetstid, försäkrings sak, försäkring gäller inte utanför arbetsplatsen.

Det fick jag lära mig när jag snubbla utanför sjukhuset när jag "smet" från jobbet lite hastigt under lunchen, knäckte 3 revben och inte ett öre för det.
Kan jämföras mot hendledsbrott jag fick ett par år tidigare, det skede innanför arbetsplatsen och det godkändes.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Snälla, handla direkt i butik i framtiden och använd förprogrammerad GPS
så du hamnar på rätt adress.

Du kommer gå långt i livet med din 08:a attityd...

Och ja, jag är äldre än dig.....

Ok, tack för tipset... Men klarar mig hyffsat.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ton
Nja inte riktigt men går på handels just nu.

Du kommr inte behöva betala en krona om kortet visar sig vara felaktigt och eftersom det är komplett som står för garantin så är de skyldiga att skicka ett nytt omgående när ett ev. fel är fastställt.

Har du tur så tar felsökningen och frakten tillbaka till dig bara någon vecka.

Sure man. Skrivkramp nu ARGHH

Best of luck Ton. Resten kan väl också få en lycka till, lite piggare nu mot kvällen, skakat av mig grinigheten i tråden. Puss på er

Och ni som skrev senare har inte förstått varför jag blir förbannad. Speciellt den sista. Att de tar på sig ansvaret för slarvet men inte gör något åt saken. Har inget med att kliva iväg från en arbetsplats. Bara att informera genom mejl att de inte kan göra så mycket mer.